Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nuage schreef:Zo te horen heeft ze wel een veulen gehad?
HanneRonja schreef:
lein schreef:Zou iemand misschien ook adviezen willen geven voor mijn merrie? Zou ik erg leuk vindenIk wil een niet te groot veulen fokken 1.58 vind ik groot genoeg.
HanneRonja schreef:Het is mijn droom om ook eens een veulentje te fokken met mijn merrie.
Ze wordt 15 jaar dit voorjaar, tot welke leeftijd kan een merrie eigenlijk een veulen dragen? (dat het niet te belastend is)
Ik heb haar sinds ze 6 is, bij mij heeft ze geen veulen gehad. Ze komt uit Ierland, dus wie weet wat daar is gebeurd! Ze heeft wel lange spenen:
Haar stokmaat is 1.63m, en ik zou het leuk vinden als het veulen later even groot is, of ietsje groter!
Haar draf is vrij kort, zou ruimer mogen.
Wat raden jullie voor hengst aan? Wat past er bij haar?
snowdon schreef:lein schreef:Zou iemand misschien ook adviezen willen geven voor mijn merrie? Zou ik erg leuk vindenIk wil een niet te groot veulen fokken 1.58 vind ik groot genoeg.
stamboek?
kleur?
karakter?
Ariebren schreef:HanneRonja schreef:Het is mijn droom om ook eens een veulentje te fokken met mijn merrie.
Ze wordt 15 jaar dit voorjaar, tot welke leeftijd kan een merrie eigenlijk een veulen dragen? (dat het niet te belastend is)
Ik heb haar sinds ze 6 is, bij mij heeft ze geen veulen gehad. Ze komt uit Ierland, dus wie weet wat daar is gebeurd! Ze heeft wel lange spenen:
Haar stokmaat is 1.63m, en ik zou het leuk vinden als het veulen later even groot is, of ietsje groter!
Haar draf is vrij kort, zou ruimer mogen.
Wat raden jullie voor hengst aan? Wat past er bij haar?
Is deze merrie wel eens officiëel gemeten??
Zo op de foto's te zien is ze geen 163.
Eerder 150 cm, ga de steentjes maar eens uittellen van de muur waar ze voor staat.
Teuntje111 schreef:paardje van Lein: een cob met zwaarder beenwerk, ze valt er zelf tussenin, ze heeft een cob lijf en grai benen. Silas en Chakotay..
Paardje van HanneRonja: Haar achterbenen en croupe mag veel verbeterd worden.. Ze heeft een enorm steil achterbeen. Heeft ze ooit iets aan haar linker knie gehad? Hij lijkt op slot te staan op de foto. Ook hier zou ik een hengst voor kiezen die haar benen en wat je zelf zegt haar gangen kan verbeteren. Ze is vrij fors, ook hier zou ik dus voor een zware cob kiezen.. Collin, Maestro, Silas en Chakotay zullen haar denk ik wel kunnen verbeteren.
Teuntje111 schreef:alles is inderdaad behoorlijk fors, behalve het beenwerk.. Daarom zou ik voor haar ook niet zo heel snel voor een grai hengst gaan, omdat ik dan persoonlijk bang zou zijn weer zo'n zelfde type veulen te krijgen, zwaar lijf, lichte benen.