[TI] ICS keuring Bergen op Zoom 27Mei. Wie gaat er ?????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: ICS keuring Bergen op Zoom 27Mei. Wie gaat er ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:10

Be Fair heeft echt een heel grappig vlekje op haar been zag ik, echt leuk! Zo'n effen paard en dan zo'n inimini wit vlekje opeens Lachen Gefeliciteerd met jullie stermerrie!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:29

@Hetty nu volgend jaar niet komen als Noa komt he Tong uitsteken Het was verdiend hoor, ze is echt supermooi, ik zei al die appeltjes op haar vacht, dat maakte het helemaal af Lachen

als het goed is heeft mijn bijrijdster nu ook een boknaam aangemaakt dus ik hoop dat ze dalijk ook ff komt lezen. Ik moet zeggen dat ik heel blij was dat ze er ook bij was. We hebben erg veel lol gehad Lachen (en ze was een goede paarden(baby)zitter Tong uitsteken )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:57

wat een leuke foto's mensen en gefeliciteerd met die mooie premies! dik verdiend dus Lachen

kimera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:46

hoi allemaal, iedereen gefeliciteerd!!
Jill heeft ook een eerste premie behaald en is nu Ster ruin !!! Go jij! Go jij! Party!!

weet iemand van jullie mischien wie er de winnaar van de dag is gewonnen en hoeveel punten die had. ik mocht zelf namelijk ook mee lopen maar kreeg een klein ongelukje met jill vlak voordat we de ring in moesten en kon daar door niet blijven. Hij bleef achter een haak van het hek hangen met zijn halster, ging steigeren en is op mijn voet gaat staan waar door deze nu zwaar gekneusd is maar gelukkig niet gebroken !! Maar gelukkig had jill niks en dat is het belangrijkste !!
mochten jullie nog foto’tjes hebben met jill er op laat het mij dan ff weten.

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:00

Biancaa schreef:
@Hetty nu volgend jaar niet komen als Noa komt he Tong uitsteken Het was verdiend hoor, ze is echt supermooi, ik zei al die appeltjes op haar vacht, dat maakte het helemaal af Lachen

Bedankt voor het compliment Bloos
Be-Fair hoef voor haar zelf nu niet meer naar de keuring toe, ze is nu inmiddels STER Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ze komt nu alleen nog maar op een keuring voor haar veulentje dat +/- begin augustus verwacht wordt.
Dus Bianca volgendjaar hoef je zeker niet tegen Be-Fair maar misschien wel tegen een andere merrie van ons Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:33

Go jij! Go jij! IEDEREEN van HARTE GEFELICITEERD met de behaalde resultaten Muziek!

Bokkers doen het weer goed op een keuring Tong uitsteken

Ook weer leuk om al die súper schone tinkies op de foto te zien Cool

Jammer dat er toch altijd weer mensen zijn die niet wassen Scheve mond Snap dat nooit zo goed je wilt ze toch op z'n/ haar mooist presenteren Verward ach zo lijkt de rest weer extra wit Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:16

@Grid als je het maar niet over mijn tinker had, ik heb zo mijn best gedaan Knipoog Verdrietig Had ik haar staart toch nog wel redelijk, doe ik de klep open, zit ze echt helemaal onder de poep whaaaa was echt schrikken! Tja dan moet je als dom blondje toch voortaan maar de staart over de stang doen he Tong uitsteken

@Hetty ik ben dan ook wel benieuwd naar het veulen hoor, als ze zo mooi wordt als haar moeder dan komt het wel goed Lachen Ach volgend jaar, zijn we weer een jaar verder en dan zie ik wel weer. Ik ga in ieder geval wel weer naar de keuring. Ik ben al blij als ze dan weer 1e premie krijgt. Dagkampioen of kampioen is uiteraard ook erg leuk, maar die 1e premie is toch hetgene waar je het voor wilt doen Haha!

Ik heb van mijn bijridtser een link gehad van haar foto's. Ze zijn erg leuk geworden *LOL*

http://www.mijnalbum.nl/Album=TM6T4UPM
Het zijn er wel veel hoor, maar ze kon niet kiezen hihihihi

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:19

Idd staart over de stang (dan kunnen ze hem ook niet kneuzen bij het optrekken van de auto) en wellicht reisbeschermers om de benen en staart das ook nog een optie. En verder het zijn gewoon witte dieren....dat blijft een nadeel.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:24

De benen waren wel beschermd (gelukkig) en de staart was wel ingevlochten met plakbandage erover, maar net het bovenste gedeelte niet en dat was dus vies geworden Tong uitsteken Ach echt een tinker he, krijgt alles voor elkaar om vies te worden Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:32

Haha! Nee natuurlijk niet jou merrie weet hoeveel je ermee bezig bent geweest Knipoog
Maar je ziet ook echt wel het verschil tussen een gewassen paard dat zich tussendoor weer vies gemaakt heeft of een ongewassen paard Ja --> Leon had t er o.a. over mooie merrie niet gewassen Knipoog

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:55

Even klein tipje van mij, althans, heeft hoofd bereden politie mij verteld,
hang nooit tijdens het rijden de staart over de stang, als het paard tegen de achterstang aan klapt door wat voor reden dan zit het risico er juist in dat hij zijn wervels breekt of kneust omdat de staart op een onnatuurlijke manier hangt en zit het erin dat het enkeltje slager/spuitje word.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 28-05-07 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:56

huh het is toch juist andersom...?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:01

nope, volgens bp dus niet, ik deed namelijk ook altijd de staart erover en ze werden echt een beetje overspannen toen ze dat zagen, als een paard achteruit klapt zakken ze vaak ook wat door de achterbenen, de staart kan dan op een onnatuurlijke manier omhoog klappen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:07

Wij gebruiken een staart beschermings zak die je met klitteband om de staart vastzet. Voorkomt schuurplekken bovenop de staart tegen de stang aan en houd de haren schoon.

Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:14

Ah zo snap ik hem idd TM.

Die van mij hangt er overigens niet over. Die heeft staartbescherming en tailtubes (die eerste kon ik alleen even niet vinden voor Wehl, gelukkig niet nodig gehad).

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:42

ja ik was ook op zoek naar een staartzak, maar deze kon ik niet vinden. Ik ga hem wel zeker aanschaffen voor de volgende keer.

@TM ja daar heb je wel gelijk, dus dan toch maar wel goed dat het zo zat Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:43

Dat wordt dan toch een pyamabroek aan haha.
Kit's maatje had ook de 'broek vol gepoept' bij aankomst op de wedstrijd...niet fijn als je zo je best hebt staan boenen op het witte...
We moeten ze gewoon vaker in de trailer meenemen, dan heb je ook minder last van angstpeupen hihi

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:52

Nou Noa viel mee op de trailer, ze was niet eens bezweet toen we aankwamen. Ze poept gewoon altijd op vreemde plekken, zelfs voor de deur van de stalhouder. Echt elke keer als we langslopen dan laat zij het lopen Rolleyes Maakt niet uit of ik eerst een ander rondje loop, ze presteert het dus elke keer weer....

*edit* tja typkluns weer vandaag

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:54

Die van mij zweet ook niet hoor, dan zouden we toch iets niet goed doen met rijden..
Maar poepen van spanning dat kan hij wel goed, hij heeft nogal wat spanning hihi.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:08

Nou ik heb een keer een Noa in de kar gehad die echt heel nat eruit kwam. Ik had heel rustig gereden, maar blijkbaar was ze het er gewoon niet mee-eens. Ze wilde in eerste instantie ook de trailer niet op toen we teruggingen, ze was toen drachtig van Bries en ik was naar de strandrit gegaan. Die keer erna kreeg ik Noa er ook echt niet op (toen we met meerdere naar de strandrit wilde). eze keer liep ze erwel gewoon op, denk dat het gewoon door haar dracht kwam, ze was misschien bang dta ze weer wegmoest ofzo...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:35

ik heb ook zo'nb staartzak voor Tommie, gekocht in Duitsland, maa rik zag hem laatst ook ergens op een nederlandse site.

Ik wil ff roemen hoor, de locatie is geregeld door mijn vriendin Elvira Demmers, zij heeft aan de organisatie gevraagd of het ICS welkom was en dat waren ze.
Verder heeft Henk het allemaal geregeld en ik hoor alleen maar postieve berichten over het terrein, net jammer dat het zo geregend had de nacht ervoor.
maarja de weergoden heef tniemand in de hand hè Haha!
Hopelijk volgend jaar dus weer een keuring daar, al zal dat dan weer met Pinksteren zijn want het Concours Hippique word altijd dan gehouden....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:10

Hopen dat ik dan niet jarig ben, dan kan ik misschien ook komen kijken.

Oh je ziet ze genoeg die staartzakken (tenminste, bedoel je die hele of die voor onderin?)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 05:59

ik heb ook staartzakken, ideaal, ik heb ze via marktplaats gekocht, staart in de vlecht, staartzak erom en bandage erboven, schone staart, alleen had Qannick wel over haar sokjes gescheten Haha!

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:15

Hej Biancaaaaatje Lachen Tong uitsteken

Ik zal me even aan de rest voorstellen, ik ben dus de bijrijdster van Bianca Haha! (en ik ben er trots op Pling )

Ik heb het allemaal uitebreid doorgekeken maar er zitten echt leuke foto's tussen ook Lachen
Kon inderdaad niet kiezen tussen de foto's, hij is een uur bezig geweest om alles te uploaden Bloos ik heb er maar een stuk of 3 weggehaald...die waren een beetje te erg Tong uitsteken

Maar goed de rest ook allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:18

@TM tja dus de volgende keer toch maar bandageren Tong uitsteken Ik had er een pantykous overheen gedaan en Dianne heeft voor mij de bandages eromheen gedaan, dubbelop dus... Noa kan dat namelijk ook erg goed Tong uitsteken

@Marinka welkom hier *LOL* Het was echt een gezellige dag, vond het ook erg leuk dat Danny mee was Knipoog Zie je vanmiddag wel weer Lachen