[TI] Tinkertoernooi te Wehl (bij Arnhem) 19 + 20 mei 2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Tinkertoernooi te Wehl (bij Arnhem) 19 + 20 mei 2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:58

Vanmorgen de B5 zonder galop (het groene proefje dus) geoefend, mennnn das vet veel doorzitten man! Kreeg er een rode kop van...heb nog koppijn nu..
Die letters ga ik echt door de war gooien hoor...hihi oftewel vanmorgen onze 3e les gehad, toch nog maar even wat gepland, nog veel werk aan de winkel oei oei!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:40

verschillende tips:

* leer de zin : Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe uit je hoofd. dat zijn alle bakletters op volgorde Knipoog

* oefen elke keer een stukje uit de proef en breid dit uit met steeds een oefening meer.

* leer de proef uit je hoofd

*ga op de dag zelf naar een paar proeven van anderen kijken, zo kun je jezelf visueel instellen wanneer je wat moet doen Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:41

Dank voor de tips Lowara!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:02

De letters staan tegen de klok in trouwens en X is het midden.

Wat ook helpt is het tekenen van een bak op papier en dan met je vinger de hele proef afrijden met je vinger op het papier en jezelf voorstellen hoe je rijdt op je paard. Dat helpt ook echt.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:04

Ik heb vanochtend ook de proef voor het eerst geoefend tijdens de rijles. Het ging goed maar nog niet goed genoeg. Kalisch was niet helemaal soepel maar ja, sinds vorige week donderdag niet meer in een bak gereden omdat de buitenrijbak op de pensionstal veel te stoffig was om er in te rijden. Gelukkig heb ik iedere week les bij iemand met een goede rijbak, dat scheelt wel, en vanaf maandag komt er weer neerslag dus dan is de rijbak op stal ook weer te gebruiken!

Het doorzitten moet ik ook nog iets beter oefenen, in een constant tempo blijven draven lukt namelijk nog niet altijd Frusty

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:05

Zoiets had ik idd ook bedacht Karuna. Heb het proevenboekje mee naar huis gekregen en wilde het gaan tekenen op papier. Heb er zin in!

Genoeg te doen nog hier..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:44

Hé Chev ik dacht ook aan geel of amber (lijkt ook oranje) Bloos maar dus verder geen bandages of zo ... en alleen bij amber bijpassende broek Haha!

Lowara waarom zou bandages niet mogen ? niet in dressuur maar voor de rest toch wel Ja

idd tekenen helpt goed *LOL* ik moet hem denk ik ook nog beter uit t hoofd leren (haal het steeds doorelkaar met een andere proef Bloos ) want heb waarschijnlijk dus geen voorlezer Nagelbijten / Gniffelen --> al kan ik vast wel iemand strikken daar toch Rolleyes
Succes met oefenen en idd oefen steeds 1 of enkele onderdelen Ja en dan aan het eind wellicht een keer helemaal, maar dit laatste echt niet te vaak doen tinkies zijn slim Knipoog

Maaruh Verward zoveel doorzitten was het toch niet? of moeten jullie in groene proef doorzitten waar wij galopperen? dan is t idd best veel doorzitten Nagelbijten / Gniffelen anders is het maar 2x ongeveer een halve volte namelijk dan kun je wellicht toch beter galopperen dan zo lang doorzitten Haha!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:04

Wanneer je een slim paard heb zou ik de proef niet te vaak oefenen, maar beter de onderdelen apart van elkaar. Een slim paard gaat anders de proef kennen en 'alvast' het volgende onderdeel op eigen houtje doen, wat dan vaak te vroeg is o.i.d.
Door de onderdelen apart te oefenen en de proef in zijn geheel maar een paar keer houd je je paard allerter.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:16

Hhhmmm, als ik het zo lees wordt het stiekem toch een serieuse bedoeling. Denk dat ik ook maar weer eens ga oefenen. Twee weken terug kende ik de proef uit mijn hoofd (voor de onderlinge) dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Ik heb af en toe ook wel moeite met het doorzitten, al helemaal wanneer hij niet echt ontspannen is. Het aangeloperen levert bij mij soms ook nog problemen. Ach we hebben nog ruim weken.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:38

tinkerfan555 schreef:
Ik ga helemaal in Pink! Clown Vork \
Enne Tamlin, wij gaan elkaar wel ff ontmoeten he? Vork

Zeker weten Knipoog Haha!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:41

owja ik trek wel iets waar aan je me kan herkennen dan moet je maar ff op de rug tikken als je foto's wil ! Knipoog

Je hoort nog wat ik aan doe ! Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:48

Een rode pruik en een rode neus werkt altijd. Clown

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:51

uuh.. nou nee.. Sorry zo herkenbaar nou ook weer niet Bloos

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:57

Rais schreef:
Hhhmmm, als ik het zo lees wordt het stiekem toch een serieuse bedoeling. Denk dat ik ook maar weer eens ga oefenen. Twee weken terug kende ik de proef uit mijn hoofd (voor de onderlinge) dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Ik heb af en toe ook wel moeite met het doorzitten, al helemaal wanneer hij niet echt ontspannen is. Het aangeloperen levert bij mij soms ook nog problemen. Ach we hebben nog ruim weken.

Haha! ja ook al is het voor de lol we willen toch graag ons beste beentje voorzetten toch Cool en als je verder nooit een proefje rijdt is het zowiezo wel handig om het een keer uit te proberen Knipoog

Nog ruim 2 weken Nagelbijten / Gniffelen

Clown Karuna dan zou ze idd wel herkenbaar zijn...

Mij herken je wel aan Sayla Haha! denk niet dat er dan een look-a-like zal zijn Knipoog foto's genoeg in mijn profiel (wel niet allemaal even recent Bloos )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:59

ik heb mijn proefje vorige week al geoeffend en ga dat vanaaf ook weer doen ik heb zo weer les. en ondanks dat het voor de lol is wil je toch goed je best doen.
ik denk dat viane ook wel een herkenbare tinker is en Iris en lonan zijn samen ook prima te herkennen denk ik.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:13

Nou, ben heel benieuwd wat het worden gaat allemaal! Heb nu 4 keer dressuurles gehad en 1 keer springles, dus een echt ervaren combi zijn we nog niet Bloos Maar hij is gelukkig super braaf en van de week idd ook maar even het proefje oefenen. Trainse nog allemaal!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:50

Idd groen als gras maar wel je best willen doen voor zover dat lukt hihi.

Niet te vaak het proefje doen dus, oke bedankt voor de tip!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:02

Buster schreef:
Willen jullie misschien in een apart topic de paarden waarmee je komt even op foto zetten?
Dan herken ik de Bokkers wel!
Probeer ik ook nog wat leuke plaatjes te schieten!

Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Knipoog Mogen geen verzameltopics.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:08

Buster, kijk maar in mijn profiel daar zie je hem wel staan. Weet niet of het mogelijk is voor jou om al die Tinkies te onthouden qua uiterlijk hihi.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:11

Ik weet al hoe dat vele doorzitten bij de groene proef komt. Volgens mij moet je na het doorzitten in de galop aanspringen, ons idee was dat wij dan maar moesten blijven doorzitten en dat werd heel lang...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 12:01

Cheveyo schreef:
Ik weet al hoe dat vele doorzitten bij de groene proef komt. Volgens mij moet je na het doorzitten in de galop aanspringen, ons idee was dat wij dan maar moesten blijven doorzitten en dat werd heel lang...

Ik dacht al zoiets Haha! maaruh anders even navragen of je daar mag lichtrijden want anders is het idd wel erg lang doorzitten als ik het goed heb dan 2 voltes doorzitten en dan nog halve lange zijde en andere kant op ook pfff...

Moet ook nog steeds springen oefenen ik neem wel eens een sprongetje maar heb nog nooit echt een parcourtje gesprongen met Say en ook over een dubbelsprong (ook nog maar 1x gedaan) had Say andere ideeën Nagelbijten / Gniffelen Denk dat men wel kan lachen --> heb nl het idee dat ik soms de bocht niet ga halen Bloos of ik ga dus echt gewoon draven omdat we anders niet uitkomen Nagelbijten / Gniffelen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:47

Sjit hee.. Ik hoop het niet maar misschien houd een meisje d'r feesie in dat weekend .. Ik houd jullie op de hoogte .. ik hoop het niet wil er zo graag bij zijn..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:49

Ik ga het idd even navragen Grid, lijkt me wel zo verstandig Knipoog.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:22

Cheveyo schreef:
Buster, kijk maar in mijn profiel daar zie je hem wel staan. Weet niet of het mogelijk is voor jou om al die Tinkies te onthouden qua uiterlijk hihi.

Ik zal voor de tijd even de profielen er op naslaan!
Ach, al die Tink's lukt misschien niet, maar ik ben al lang blij dat ze vlekken hebben; zijn ze heel wat beter mee te herkennen, je zal eens Fjorden stuk voor stuk moeten herkennen... Haha!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:23

Buster schreef:
Cheveyo schreef:

Ik zal voor de tijd even de profielen er op naslaan!
Ach, al die Tink's lukt misschien niet, maar ik ben al lang blij dat ze vlekken hebben; zijn ze heel wat beter mee te herkennen, je zal eens Fjorden stuk voor stuk moeten herkennen... Haha!

Ja die tinks lukt me al niet ..