[TI] tinkerkeuring:Houten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Re: tinkerkeuring:Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:50

Supertje schreef:
En ik zei toch dat ze dit keer wel dagkampioen zou worden bij de merrie's?

Inderdaad ja !

Iedereen bedankt voor de felicitaties !

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:51

Iedereen met goede resultaten van harte!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:00

Hallo allemaal nog een trotse eigenaresse wat een merrie's heb ik toch een eerste premie (153 punten voor Niamh en een tweede premie voor Enya die ook haar best heeft gedaan maar veel te vrolijk de ring door ging.

Ik vond Chicca (ik schrijf het vast verkeerd) een terechte winnaar bij de merrie's Van harte gefeliciteerd en ook bij de Ruinen Bonfire ook zeer te recht gewonnen ook van Harte Gefeliciteerd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:05

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:40

Kheb vandaag echt een hele leuke dag gehad eens een kijkje hoe het bij een keuring er echt aan toe gaat meestal maak k alleen foto's Iedereen die kampioen (of reserve natuurlijk ) is geworden...gefeliciteerd!! Niamh liep echt super! En werd dat ook reserve dagkampioen bij de merries, achter Shayla dat was echt spannend niet Shayla?? maar ze heeft t verdiend hr
Later met Enya, pfff wat was ze aan t stuiteren niet alleen in tijdens de keuring maar ook daarvoor muts, toch nog een 2e premie Heb vandaag met veel meer mensen gepraat dan k normaal doe t was iig super gezellig!! En Trea, als je volgend jaar weer gaat naar Houten wil ik je heeeel graag weer helpen hr!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:48

Ik ben een beetje (boel) teleurgesteld... Lisje deed geweldig haar best, ze liep beter dan vorig jaar, maar haar punten waren dramatisch... Tja, het blijft een jury, maar dat neemt niet weg dat ik het een teleurstelling vond. Waar ze vorig jaar naar voor werd gehaald als duidelijk voorbeeld van een cob die goed in het type stond vonden ze haar nu te weinig in het type staan, waar ze vorig jaar geroemd werd om haar stap was ie nu zwak. Tja, van 138 naar 120 punten vind ik een (te) groot verschil.

Ik baal er ook van dat ik de voorbrenger aangaf om haar goed op achter te zetten omdat ze anders de achterhand wat achter de massa wil zetten ik haar meer naar achter zie staan dan ooit...

Volgend jaar lekker met veulie, en we zien het verder wel... Voor mij heeft ze in elk geval een dikke vette 1e premie.

Wit was ze trouwens we;... De trailer liep ze alleen weer niet op, tja, andere trailer dan normaal... Daarbij gaf de verhuurder ook aan dat andere paarden daar ook (moeilijk of ) niet op lopen...

Nou lekker dan, met een moeilijk ladend paard....

Al met al geen succesvolle, maar wel gezellige dag...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:58

je vond dus dat de jury het niet bij het rechte end had? vervelend inderdaad. het heeft niks met d'r blessure te maken dat ze nu minder liep?

en hoe heeft esme het met de merries gedaan?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:59

Ach Wendy, het is jouw toppertje!! Ik vind die 120 pnt zeer onterecht en onbegrijpelijk, maar het is en blijft een jury- "sport"...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:03

Wendy, ik snap je teleurstelling wel, het is ook wel een erg groot verschil.
Misschien toch nog eens proberen als je weer een paar jaar verder bent?

Iedereen nog gefeliciteerd met de resultaten, het was echt een bokt-keuring deze keer.
Wel erg leuk want dan leef je als toeschouwer toch meer mee.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:07

Pellie, ze liep juist beter dan vorig jaar, ze droeg meer, ze was soepeler echt beter, iedereen was het er over eens dat ze echt goed liep.

Ik zie wel wat ik later doe. Volgend jaar kom ik met veulen, misschien dat ik haar dan nog wel laat lopen, afhankelijk van hoe zij is en hoe ik haar kan trainen, heb wel weer hulp aangeboden gekregen in elk geval.

Ik ben ook absoluut niet teleurgesteld in Lisje, wel in de jury... Ach het is en blijft idd een "jurysport".

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:11

Wenk , ik kan je teleurstelling goed begrijpen Maar inderdaad zoals je al zegt : Lisje is en blijft jouw nummer 1 !!!

Rare jury dan, met de voorbeelden die jij geeft over de stap en het type enzo.

Shay had trouwens ook zo'n rare verandering.....die is van type grai spontaan type vanner geworden. Ook zo'n groot verschil.....Het schijnt dus niet alleen om de bouw en stokmaat te gaan maar ook om de gangen. En op de gangen en stokmaat is ze dus naar type vanner verhuisd. En ik altijd maar denken dat dat van die grote brede paarden waren

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:14

Ik ga eens kijken of ik kan vinden of dit dezelfde jury is... Smaken verschillen.

Raar vind ik het ook wel. Het is gewoon een teleurstelling. Vrijwel iedereen die haar nu en/of vroeger heeft gezien vind haar mooi, haar gangen zijn echt niet verkeerd. Ik begrijp het gewoon niet. Een hoge 2e premie, een lage 1e premie vind ik terecht. Dat past bij haar. De punten van vorig jaar ben ik het ook helemaal mee eens, alleen dit jaar past het gewoon niet... Ik snap het gewoon niet. Ik zie niet wat die jury blijkbaar gezien heeft....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:17

Wij hebben ook een heerlijke dag gehad!

Hindu haalde een eerste premie, Lilah een tweede en Maddox een eerste. Toen het jeugdkampioensschap; Hindu werd reserve jeugdkampioen en Maddox werd jeugdkampioen hahahaha ECHT bizar!

En toen werd Maddox uiteraard ook reserve dagkampioen, achter de prachtige Shayla! Helemaal niet vervelend om van zo'n merrie te verliezen!

Iedereen gefeliciteerd met je premies en prijzen! Wat een topdag was het!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:18

Wauw wat een premies!
Iedereen van harte gefeliciteerd,met de behaalde premies.

Top!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:27

Hmmm, heeft iemand toevallig nog het boekje van vandaag en kan mij vertellen wie er in ring 2 jureerden? Uit mijn hoofd gezegd is het namelijk dezelfde jury (heb nu de papieren van vorig jaar erbij)...

Op die papieren staat ook bij type: cob, goed

Verder is alles aangemerkt als goed, behalve de coupe (tikje kort) en d draf (beetje op de voorhand, mag krachtiger en meer dragen)...

Nou, schiet mij maar lek, ik snap er geen biet van....

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:37

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:43

Wenk : ik heb wel de namen van de jury , maar staat niet bij in welke ring ze jureerden.

Esme :

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:08

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 07:34

allemaal van harte, ik heb genoten de de tinkers, heb nu vlekken voor mijn ogen
dat van de ongewassen paarden viel wel mee, heb op de gehele dag maar twee merries met veullie gezien die smerig waren, en de jury zei daar gelukkig ook wat van, maar voor de rest waren het stralend schone paardjes, enne San, tis je zo gegund, Shay washet volgens mij ook best zat aan het eind maar bleef mooi lopen.
Heb ook best wat bewegingswonders gezien en vooral Chica.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:05

Er waren idd wel een aantal ongewassen paarden. Tja het is zonde, maar de jury zei daar idd wat van. Daarentegen waren er zo veel mooi gewassen paarden die zo goed hun best deden, daar geniet ik dan dubbel van....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:51

zo het was idd een heerlijk daggie, had gister geen tijd meer om te reageren
iedereen gefeliciteerd met premies, het ging echt super voor de meeste bokkers, ook leuk om het merendeel van jullie eens ontmoet te hebben

wenk, echt jammer hoor, maarja zoals ik ook al zei in het tinkerpraat topic, belangrijk dat ze voor jou nr 1 is, en dat is ze dus dat is super toch volgend jaar lekker met veulie idd

nou, had nog veel meer te vertellen maar ben het ff kwijt haha, komt wel

een aantal mensen heb ik echt niet gezien trouwens, wel jammer
quinzy onder andere en nog wat... maarja volgende keer beter

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:55

SuperRoos schreef:
zo het was idd een heerlijk daggie, had gister geen tijd meer om te reageren
iedereen gefeliciteerd met premies, het ging echt super voor de meeste bokkers, ook leuk om het merendeel van jullie eens ontmoet te hebben

wenk, echt jammer hoor, maarja zoals ik ook al zei in het tinkerpraat topic, belangrijk dat ze voor jou nr 1 is, en dat is ze dus dat is super toch volgend jaar lekker met veulie idd

nou, had nog veel meer te vertellen maar ben het ff kwijt haha, komt wel

een aantal mensen heb ik echt niet gezien trouwens, wel jammer
quinzy onder andere en nog wat... maarja volgende keer beter

ACh de hengstenshow is de volgende meeting oja in zeeland.. maar dat wordt me te ver weg denk ik..

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:23

Allemaal GEFELICITEERD met jullie behaalde premie`s.!!!!! *o/*

Groetjes Hetty

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:49

WenK schreef:
. Waar ze vorig jaar naar voor werd gehaald als duidelijk voorbeeld van een cob die goed in het type stond vonden ze haar nu te weinig in het type staan, ...

Tja...vervelend is dat he? We hadden dit jaar precies hetzelfde met Flet: vorige keer nog een 100% voorbeeld van een Grai en dit jaar niet typisch genoeg.... >;) En aan het lopen lag het niet dit jaar want ze liep toch met een kop en een staart erop alsof ze zich verbeeldde een arabier te zijn!

Volgende keer nemen we gewoon wraak met onze dames!!!

Jigme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:11

gisteren zoveel mooie, lieve, schattige en vooral schone tinkers gezien dat ik inmiddels niet meer weet wie wie of wat is.
Maddox is me bijgebleven. Zo'n mooie vlekloze tinkerdame.
Bij het zien van de effen tinkers heb ik er nu dan toch (eindelijk) vrede mee dat mijn tinkerjaarling Muirne geen vlekken heeft.
Bij de geboorte dacht ik: oeps, iets vergeten. Maar het is goed zo.
Alle tinkereigenaars die gisteren in Houten waren: gefeliciteerd met premies, linten, sterren en sjerpen, maar vooral met het bezit van je eigen tinker.