[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:35

Veel plezier en succes iedereen vandaag!

Wat fijn van je buitenrit!
Ohh ik wil ook <3

Euhm wintec..
Ik ben met Feik begonnen met een wintec van de staleigenaren, weet niet wat voor wintec het was, had een stoffen zitvlak ook was hij al wat ouder en kneiterhard. Wel lag hij prima op Feik.
Ik heb nu een Thorowgood T8 door de zadelmaker laten aanmeten, en die vind ik echt helemaal super!

Mijn vroegere verzorgtinker, die helaas niet meer in leven is, sprong met zijn stokmaat van 1.37,5m ook met gemak 1.20m ohz :D

Ik ben weer van stal naar huis gewaaid haha, Feike even gelongeerd etc dus die kan de rest van de dag lekker zichzelf zijn op het land met zijn vriendje :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:09

Ik hou niet zo van wintec. Harde zadels. Wel prijstechnisch een leuk zadel.

Ik ben ook net 3u in t bos geweest.
Op een gegeven moment wilde meneer stilstaan. Deed hij zn hoofd omhoog.en achterom.naar.mij kijken. Pootjes geven. T was nl geen graven of klauwen. Zo maar even naar voor steken en een krauw terug. Beide voorbenen. Hap gras nemenm 5stappen wandelen en weer. Was heel apart. Zn neus tegen mn laars aandrukken. Het was echt vaag. We zijn ook maar omgedraaid. Ik had het idee dat hij t niet vertrouwde. Kijk ik naar boven is de lucht echt pikzwart.
Daarna een lekker stuk gegaloppeerd en meneer had het weer naar zijn zin.

Beetje van zn actie heb ik gefilmd. Daarvoor was hij heviger

jorretje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:14

hmm apart van Jaron! Zal je iid wel iets hebben geprobeerd te vertellen.
Fijn om te weten Nienke, nu weet ik bijna zeker dat er tzt zoeen komt :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:15

Ja, mss dat er een zware bui aan kwam? Idunno.

En een stukje galop. Beestje in zn elementje.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:22

Gefeliciteerd Caroline_max!

Geen ervaring met een wintec wide, wel met een wintec IW, erg fijn zadel met ook al een wat breder kussenkanaal dan de andere wintecs.

Ik ben fan van barefoot zadels.

Wat fijn dat het zo goed ging met storm voor de tweede keer naar buiten :) Ga je dan met hem alleen :)?

Sterkte Berdien! Als ik zie hoe druk onze hypotheek adviseur het nu heeft... dat is niet grappig meer. (overigens wel enorm blij mee, want het neemt echt een hoop zorgen uit handen, dit is het eerste huis wat we kopen)

Brave Lola :D

Blugh, vandaag ook weer gewerkt (normaal op maandag vrij ivm op zaterdag werken) omdat ik iemand overneem die op vakantie is. Stom zo'n kort weekeind.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:37

Draakje, dan ben ik alleen. Durfde dat eigenlijk nooit. Is een beetje tegen mijn principes in, maar ben al een tijdje op stal aan het vragen wie er de eerste keer meewil. Omdat we echt niet wisten wat Storm zou doen, durfde niemand dat aan. En dat ligt dan weer aan mij. Met mijn vorige paard ging echt alles fout. Zij liep meer op 2 benen dan op 4. Daardoor heb ik veel angst gekregen. En de eerste keren zijn voor mij belangrijk. Daarom toch maar precies tegen mijn ouders gezegt waar ik zou rijden. Langs het fietspad, zodat ze me altijd kunnen vinden. En dat ging dus super.

Ik heb een barefoot London op Storm met een banaansingel van Mattes. Ligt als een huis en zit "nu" heerlijk.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:39

Wintec, het ene zadel zit heerlijk en het andere heb ik er spijt van dat ik erop ben gaan zitten.
Totally Kieffer-fan over here!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:48

Stoer hoor, dat je het zo alleen doet. Zou het zelf niet durven. Maar als je later toch ook veel alleen moet rijden omdat er geen andere rijmaatjes zijn dan leert hij het wel meteen.

Ik heb ook een barefoot london, heerlijk zacht zadel!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:32

Leren ze meteen zelfstandig zijn ipv kleven. Ik vind t ideaal

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:02

Bedankt allemaal!

De wintec zou ik misschien kunnen overnemen, maar denk dat ik toch even verder ga kijken. Een boomloze heb ik al geprobeerd, maar dat blijft niet liggen (de BF Cheyenne niet, Arizona ook net). Nou ja, op rechte stukken wel haha, maar in de bochten dus niet. Elsa is naast vrij breed ook kort in de rug en ze heeft geen schoft. Dus best lastig.

Morgen zal ik beter mijn best doen hoor, net terug van cadeautje kopen en nu snel paarden voeren en dan feest :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:07

Ik heb altijd met een ander paard gereden toen Flynn beleerd werd. Hij heeft nooit gekleefd :n Hij liep uit zichzelf al snel voorop. Ook omdat hij grotere passen neemt dan de meeste paarden bij ons op stal :')
Ik rij niet graag in m'n eentje, ik val nogal van een hoogte als ik val en dan lig ik daar te liggen :+ En ik vind het ook wel net zo gezellig om met anderen te rijden :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:43

Jeetje, Jaron wou je echt iets duidelijk maken haha, wat een braverd!
Mag ik trouwens zeggen dat ik je een heerlijke babbelkous vind? :')
Ik praat ook altijd tegen Feike haha, grappig om jou ook zo te horen!

Wanneer Feike en ik (ooit) eindelijk op buitenrit gaan, wil ik ook niet alleen, Feike is namelijk nog niet geheel verkeersmak en waar hij staat, rijden veel trekkers en vrachtwagens :oo

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:12

bij ons nu nog niet zoveel tractors,over een paar maanden wel als alles van t land moet.laat eros daar nu bang voor zijn.

vanmorgen weer begonnen met werken.en t was vanmorgen meteen weer raak,maar ik kon r wel om lachen.ik ging net met de keuken beginnen als ik op kantoortje iets hoor piepen.dus ik ga sleutel er van halen.telefoon gaat,dus snel er heen.helaas houdt de telefoon op,dus dan maar weer richting kantoortje.weer de telefoon.is t de alarmcentrale om te vragen wat er loos is,want er is een melding binnen gekomen.ik weet dus meteen wat dat gepiep is.en ook wat de oorzaak is.een bewoner is bezig met slijpen,en de rook daarvan heeft t alarm aangezet.dus ik vertel dat,telefoniste beetje bozig.ja dan moet je dat zometeen maar aan de brandweer vertellen,de zijn al onderweg.en idd,daar kwamen ze aan met toeters en bellen.ze zijn gaan kijken bij de bewuste woning en gezegd dat hij de buitendeur moest gaan openzetten.maar o wat zaten er toch lekkere knapen tussen :9 .beetje te jong,maar mannen in uniform...aantrekkelijk :9 :9

daarnet weer bij eros geweest.zat van top tot hoef onder de bagger.zelfs de staart :(

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:18

Bij ons zijn ze al veel op het land bezig, dus stikt van de tractors, als ik ga wandelen, ga ik op een zondag, dan heb je er niet veel last van :=

Haha lekkere eerste werkdag, val je meteen met je neus in de boter :+

Feike zal er nu ook wel niet uitzien, net een heuse onweersbui gehad :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:24

Jackytje schreef:
Jullie gaan echt keeeiiii hard :o Ik kan het echt niet bijhouden hier. Welkom aan alle nieuwkomers met hun knappe paarden!

Ik ben een hele week weg, dus ga een hoop bij te lezen hebben. Ze voorspellen slecht weer. Wensen jullie mij geluk, 7 dagen in een tentje? :P Alle spullen staan klaar, morgennamiddag paardjes laden en vertrekken maar!

Veel plezier :)

Tinkergekj schreef:
TREC vind ik zelf ook erg gaaf om te doen. Een paar keer gedaan met Tinkerkamp, was echt heel erg leerzaam. Ik had nog een filmpje gevonden van afgelopen zaterdag.
http://nl.tinypic.com/r/34gkgfl/8
Mij zijn al tips gegeven over het meer dragen van mijn hand. Ik ben nu vooral benieuwd of hij goed zijn achterhand aan het werk zet en of er geen valse knik in zit.
Excuses voor de erg slechte kwaliteit.

TIP: is leuk om te bekijken met de circus theme eronder :D

waarom rijden jullie achter elkaar aan? Ik neem aan dat je les hebt?

Jane2 schreef:
Heerlijk buitenritje gehad. Het was de 2e keer dat ik met Storm naar buiten ben geweest. Vandaag een heel stuk over het brede zandpad, waar je dus ook auto's en wandelaars met honden tegen komt en over het fietspad en hele drukke weg terug naar huis. Super braaf is Storm geweest. Echt geweldig. Alleen 2 wandelaars met hond vond hij erg spannend. Ben toen maar stil gaan staan en die mensen ook. Vraagt die man of Storm bang is voor honden, hahaa. Dus ik vertel hem dat het de eerste keer is dat ik zo met hem buiten aan het rijden ben. Dat is erg knap zegt die man. Hij had ook een tinker. Een grotere, en vond dat we het erg goed deden hahaaa. Ik vertelde dat ik bij de weg af wilde stappen, maar als ik zo in het zadel bleef zitten kon het bijna niet fout zei hij. Kreeg de complimenten en hij zei dat het helemaal goed ging komen met ons. Dus ben er ook maar op blijven zitten. En inderdaad het stelde niks voor.

Nu dol gelukkig. Dit was voor mij een hele grote stap, die ik al lang wilde maken. Kan ik de hele dag nog lekker van nagenieten.

fijn als mensen met je mee denken :j Fijn dat het goed ging :D

Caily schreef:
Zo, ik heb een pagina bij gelezen, 20 min verder :+ En het was pagina 1, haha. Ben namelijk tegelijkertijd een lijstje aan het maken *werk-ontwijkend-gedrag*. Nu schijnt de zon dus eerst even schijt scheppen, rijden en dat soort dingen meer.

Gisteren voor het eerst eens hoefjes bij Lola proberen te krabben in plaats van ze vastpakken, vasthouden, hard op slaan, rondjes mee draaien en meer van die ongein; gewoon los in de wei braaf op mn dooie gemakkie allevier de hoefjes kunnen doen. Baasje is trots! :D

Gaat goed met Lola of niet ? :D

deb_tink schreef:
Nog even de springfoto
[ Afbeelding ]

Op het strand

[ Afbeelding ]

Mooi dier :j is ze een zuivere tinker? ze is zo slank :)

Snackie schreef:
Ik hou niet zo van wintec. Harde zadels. Wel prijstechnisch een leuk zadel.

Ik ben ook net 3u in t bos geweest.
Op een gegeven moment wilde meneer stilstaan. Deed hij zn hoofd omhoog.en achterom.naar.mij kijken. Pootjes geven. T was nl geen graven of klauwen. Zo maar even naar voor steken en een krauw terug. Beide voorbenen. Hap gras nemenm 5stappen wandelen en weer. Was heel apart. Zn neus tegen mn laars aandrukken. Het was echt vaag. We zijn ook maar omgedraaid. Ik had het idee dat hij t niet vertrouwde. Kijk ik naar boven is de lucht echt pikzwart.
Daarna een lekker stuk gegaloppeerd en meneer had het weer naar zijn zin.

Beetje van zn actie heb ik gefilmd. Daarvoor was hij heviger
[ Video ]

vreemd zeg, wel fijn ene kant. Ik denk inderdaad ook dat hij iets wilde zeggen. Kan me niet voor stellen dat een dier ineens zo nukkig is..

Jane2 schreef:
Draakje, dan ben ik alleen. Durfde dat eigenlijk nooit. Is een beetje tegen mijn principes in, maar ben al een tijdje op stal aan het vragen wie er de eerste keer meewil. Omdat we echt niet wisten wat Storm zou doen, durfde niemand dat aan. En dat ligt dan weer aan mij. Met mijn vorige paard ging echt alles fout. Zij liep meer op 2 benen dan op 4. Daardoor heb ik veel angst gekregen. En de eerste keren zijn voor mij belangrijk. Daarom toch maar precies tegen mijn ouders gezegt waar ik zou rijden. Langs het fietspad, zodat ze me altijd kunnen vinden. En dat ging dus super.

Ik heb een barefoot London op Storm met een banaansingel van Mattes. Ligt als een huis en zit "nu" heerlijk.

Ik durf ook niet alleen. Ik zou dolgraag willen. Lekker iedere dag naar buiten. Maar ik durf niet en ik denk dat Dana dat aan voelt. Ik ben gewoon echt een schijtluis. Bang dat ze aan de kletter gaat, ik val en zij onder een auto komt :=

caroline_max schreef:
Bedankt allemaal!

De wintec zou ik misschien kunnen overnemen, maar denk dat ik toch even verder ga kijken. Een boomloze heb ik al geprobeerd, maar dat blijft niet liggen (de BF Cheyenne niet, Arizona ook net). Nou ja, op rechte stukken wel haha, maar in de bochten dus niet. Elsa is naast vrij breed ook kort in de rug en ze heeft geen schoft. Dus best lastig.

Morgen zal ik beter mijn best doen hoor, net terug van cadeautje kopen en nu snel paarden voeren en dan feest :P

Hier ook een isabel werth zadel. Ligt top op Dana. Heerlijk, ik zit recht. En scheelt in poetsen :') afentoe eens waterdicht sprayen. echter ligt deze verschrikkelijk op Mary. Op Mary weer een kieffer gehad, die ik ooit ook eens op Dana heb geprobeerd. Die zat op Dana verschrikkelijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:29

Nientsje schreef:
Jeetje, Jaron wou je echt iets duidelijk maken haha, wat een braverd!
Mag ik trouwens zeggen dat ik je een heerlijke babbelkous vind? :')
Ik praat ook altijd tegen Feike haha, grappig om jou ook zo te horen!

Wanneer Feike en ik (ooit) eindelijk op buitenrit gaan, wil ik ook niet alleen, Feike is namelijk nog niet geheel verkeersmak en waar hij staat, rijden veel trekkers en vrachtwagens :oo

Oh ja hoor..de hele weg, altijd..en niet alleen tegen mijn paard trouwens :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:31

Dana heeft liever dat ik stil ben. Die gaat zelf op een buitenrit stil staan om relaxed om zich heen te gaan kijken wat er allemaal te zien is (en de groep die loopt gewoon door :') )
Mary had er wel baat bij. Wanneer ze het goed doet belonen en lief praten. En als ze flauw deed stem verheffen. Is effectiever dan een zweepje :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:42

Ohh, ik ben de hele weg flauw tegen hem :') oeh eng grasspriet oeh putdeksel bordje oehieaa

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:44

Ja dat doe ik buiten ook wel. Dana stel je niet aan, die put ligt er iedere keer dat we langs komen. Van de week kwamen we langs een shet hengst die begon te gillen en te showen. Dana werd even gek (langs een drukke weg) Dana begon te hinniken en toen was 't of boos worden of Dana laten gaan. Nou het werd een flinke ophouding, tik op de shouder en een preek. Dat ie er toch niet bij kon :') Na een 2e tik op haar kont was 't over.. Zulke streken houd ik niet van ..

We moesten ook over een vreemde drempel. Dan zie ik haar denken. 'baas is dit wel veilig' Dan helpt praten het meest :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:45

Hihi dat ken ik hoor Andrea, ik praat ook aan 1 stuk door :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:47

Alleen maar gezellig :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:49

Ja toch! :D
Stil is ook maar zo stil haha

Feike geeft soms ook antwoord :+
Hij heeft een beetje een baard en mijn vader zei tegen hem dat hij zich moest scheren.
Direct schudde hij "nee" met een "Huhuhuh" geluid, nou ik lag slap, net alsof hij begreep wat mijn vader zei _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:54

:') geniaal!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:27

@Jolanda: we oefenen dan mars. Ja ik heb les.

Django liep echt lekker vanavond. Handen gingen naar mij mening al iets beter. Helaas niet alles geoefend wat ik wilde oefenen. Woensdag weer :D
Aan het been gaat ook beter. Stuk sneller dan normaal. Ik ben trots :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:28

mars?

Ik dacht even dat je heel de les zo achter elkaar moest rijden :P