[TI] NSvT Zomercompetitie 2013 gaat weer van start!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: NSvT Zomercompetitie 2013 gaat weer van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:53

_O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 19:08

De nieuwsbrief voor wie hem gemist heeft:

Citaat:
Locatie gevonden!

Na een lange zoektocht hebben we inmiddels de juiste lokatie gevonden voor onze Centrale Keuring en de finale van de zomercompetitie. Op het mooie terrein van rv De Stuwruiters te Hagestein vindt op 28 september 2013 dit evenement plaats. Er is een reguliere keuring voor merries, veulens en ruinen, Bestgaand Rijpaard, de finale van de Zomercompetitie Dressuur en Springen en natuurlijk het neusje van de zalm tijdens de Centrale Keuring.

Op 29 september vindt hier vervolgens een koudbloedwedstrijd plaats waarvan de resultaten van de dressuur voor de tinkers alweer mee tellen voor de wintercompetitie.

Inschrijven is reeds mogelijk via senr@nsvt.eu

Minimale deelname springen

Aangezien het een heel werk is om een parcours te bedenken, op te bouwen en weer op te ruimen en we merken dat er niet altijd even veel animo is voor het springen hebben we besloten een minimum te stellen aan deelnemers om dit onderdeel door te laten gaan. Bij minder dan 6 deelnemers die op de wedstrijd willen springen (sluitingsdatum 1 week voor de wedstrijd) zal helaas moeten worden besloten dit onderdeel voor de betreffende wedstrijd te laten vervallen. Wil je dus graag kunnen blijven springen, geef je dan tijdig op.

kur op muziek als finale ZC

Omdat we een steeds grotere deelname krijgen aan de zomercompetitie hebben we besloten de opzet van de finale enigszins te wijzigen. Iedereen rijdt gewoon zijn/haar proeven, maar de beste 3 per klasse worden uitgenodigd om een kur op muziek op hun eigen niveau te rijden die de doorslag geeft wie de winnaar wordt. Uiteraard tellen de resultaten die gedurende het jaar gereden zijn ook mee.

beloning vrijwilligers

Alle vrijwilligers die aanwezig zijn op onze sport evenementen doen dit met volle inzet. Deze inzet willen wij graag belonen door een paard gerelateerde waardebon ter beschikking te stellen voor de vrijwilligers die zich minimaal 1 dagdeel inzetten. Werkzaamheden kunnen zijn; ringmeester, schrijver etc. Wij zijn altijd op zoek naar mensen die zich op deze dagen willen inzetten, dus lijkt het je eens leuk om te helpen? Meldt je dan aan via senr@nsvt.eu

De wedstrijden van het NSvT zijn voor iedereen!

Bij enkelen leeft het idee dat de wedstrijden die door het NSvT georganiseerd worden slechts toegankelijk zijn voor NSvTleden. Dit is niet het geval, indien je een tinker/Irish Cob etc hebt en al dan niet geregistreerd bent bij een (ander) stamboek kun je gewoon deelnemen. Ook op de koudbloedwedstrijden kan door iedereen meegereden worden die een koudbloed rijdt.

Bestgaand Rijpaard 2013

Vanaf 2013 kun je gratis deelnemen aan de rubriek Bestgaand Rijpaard op de Centrale keuring indien je ook meedoet aan de keuring en/of de sportrubrieken. Normale deelname kost 7,50. Dus, ben je toch op de keuring met je paard of rijdt je ook al mee voor de zomercompetitie, schrijf je dan nu meteen in voor Bestgaand Rijpaard. Vermeldt dan ook even waaraan je nog meer meedoet, dan kunnen we hier ook in de planning rekening mee houden.

Nieuw in 2013!

Op de keuringsdagen in Pesse, Heeze en Hagestein hebben we een nieuwe rubriek. Naast deelname aan de keuring, de dressuur en/of het springen kun je nu ook meedoen aan de hindernisbaan. Deelname hieraan is kostenloos indien je ook meedoet aan de keuring of dressuur/springen en anders 5 euro. Wil je je hiervoor inschrijven kan dat per direct via senr@nsvt.eu Vermeldt dan ook even waaraan je nog meer meedoet zodat we hier rekening mee kunnen houden in de planning.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:11

silas schreef:
Lelystad bedoel je ;)

:') ja, geen idee waarom ik nieuwegein heb ingetoetst, want weet dat het lelystad is :')

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:00

Ik begrijp het niet van die kur op muziek. :o is deze dan verplicht om te doen voor de ZC :o?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:03

Op de finaledag horen de beste 3 deelnemers per klasse wie er uitgenodigd worden om de kür te rijden. Degene die over het hele jaar, incl de proeven op zaterdag en de kür op muziek het beste resultaat heeft wint. Je rijdt dus eerst je gewone proeven zodat de punten meetellen voor de KNHS.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:25

Dus dan tellen je drie beste wedstrijden dus zes proeven inclusief de kur :o

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:48

Leuk, leuk, ik neem aan dat er ook weer stallen te huur zijn??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:52

Maar... Wat als je geen kur wil/ kan rijden?
Je bent de beste van de knhs dressuurproeven, niet van de kur op muziek?

Dat zou betekenen dat zo'n beetje elke deelnemer van tevoren die enigzins kans maakt, een volledig kur moet maken, instuderen etc?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:33

Als je geen kür wil rijden rij je die dag alleen mee voor KNHS. Uiteindelijk is de bedoeling dat we naar een systeem gaan waarbij alleen de 3 besten per klasse worden uitgenodigd om op de finale te komen rijden zodat het echt een finale dag wordt net zoals de CK er is voor de beste keuringspaarden.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:50

En voor springen?? Ook op muziek :D

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:57

Ik vind het wel een goed idee, maar dan neem ik aan dat er voor de finalen al overzicht komt zodat ''finalisten'' zich kunne voorbereiden :o
Vind het wel erg leuk idee. En heb me opgegeven voor twee dagen Wendy ga je er dan ook vannnuit dat ik stal wil of moet ik dat nog extra naar iemand mailen?

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:05

WenK schreef:
Als je geen kür wil rijden rij je die dag alleen mee voor KNHS. Uiteindelijk is de bedoeling dat we naar een systeem gaan waarbij alleen de 3 besten per klasse worden uitgenodigd om op de finale te komen rijden zodat het echt een finale dag wordt net zoals de CK er is voor de beste keuringspaarden.

Ik vind het een leuk idee ;)
Maar, dact eigelijk net als Chyntia :o
Een goeie kur verzinnen en inelkaar zetten kost hoop tijd en energie.
Is het dan niet een optie om dat dan bij de eerst volgende competite in te voeren.want nu zijn wr al halverwege het seizoen en komt dit er ineens extra bij, en niemand heeft zich nu echt goed voor kunnen bereiden. :(

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:06

@ Wendy. De 28beb 29 zijn dit ook officele Dressuurwedstrijd voor de knhs ? En is er eventuweel nog plek ?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:07

Ik zou niet eens weten hoe ik dat kan laten maken

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:17

silas schreef:
Ik zou niet eens weten hoe ik dat kan laten maken

Laten maken kost ook veel geld, als je een beetje proffesionele proef wil hebben :(
Mijn zoon heeft een programma en een draaitafeltje en die doet dat dan mengen en aan elkaar plakken maar tot nu toe doet elke keer mn muziek het niet. :D dus gaat er iets niet goed.

En ik doe er er heel lang over im mn muziek keuze te maken. :o

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:19

Oh dat is wel handig zo'n handige zoon, daar is die van mij nog te jong voor

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:24

Kan hier in ieder geval vermelden dat de juryleden voor Lelystad rond zijn! Mijn gsm heeft overuren gedraaid, maar het heeft wat opgeleverd. Er is slechts 1 bekende aanwezig, de andere 3 zijn nieuw.

Monique, kwam jij nog kijken/schrijven?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:26

Dus als je redelijk bovenaan staat moet je dus een kür voorbereiden... Hmmm, kost inderdaad veeltijd.
Ik heb het geluk dat ik een keer de muziek gekocht heb (http://www.marvinsmusic.nl). Dus opzich voor mij nog niet zo'n punt.
Maar noedel gaat t niet trekken na 2 dressuurproeven ook nog een kür te rijden :n. Ik laat de ZC aan mij voorbij gaan dus dit jaar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:26

Ik wil Lelystad ook wel.schrijven mits ik niet zelf.hoef te rijden :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:31

WenK schreef:

Crap... Dus dat betekent dat je gewoonweg uit de competitie bent als je geen kur kan rijden? -O-

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:23

Lowara schreef:
WenK schreef:

Crap... Dus dat betekent dat je gewoonweg uit de competitie bent als je geen kur kan rijden? -O-

Zo zie ik het dus ook. :(
Daarom bedoel ik ook dat het mischien een optie is om daar het volgende seizoen mee te beginnen, en niet nu we al halverwege de ZC zijn. ;) In principe heb ik ook wel een kur liggen , maar je wilt het voor de ZC toch wel een beetje proffesioneel aanpakken en je van je beste kant laten zien. -O-

@ Leonoor, wanneer wil je het uiterlijk weten? ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:33

We gaan hierover even overleggen, ok?

Euhm, van het weekend ergens?

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:46

Ok , zal het van de week even laten weten. :)

Zag in de brief ook dat bij weinig deelname springen niet door gaat :o
Heb net Kees met Bing opgegeven bij Wendy voor een parcourtje,28 september :D we weten alleen nog niet hoe hoog, denk 60cm. :P
Moet alleen nog bevestiging krijgen, dus hopen maar dat het door gaat, en dat ze dan mee mag doen :j want ze is vandaag al aan het oefenen gegaan :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:50

Zag filmpje van springen, zag er goed uit!

Maar ga er vanuit dat 28 september er wel genoeg springers zijn hoor (ik doe ook mee).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:01

Denk dat ik de 28e ook wel een rondje meedoe met juul :)