Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DeMolenhoek schreef:Nou, op de handelstal hebben we ze gewoon gereden en dat was het. Pas achteraf kwam uit dat ze haar zelfs niet in de stal konden pakken.
Volgens mij heb ik eerder gelezen dat het 8(!) maanden heeft geduurd voordat jij je "niet goedkope" paard te pakken kreeg?
Ariebren schreef:DeMolenhoek schreef:Zoals anders, stal in, nooit op de wei en zorgen dat ze ze snel genoeg hebben en er iemand op zetten.
En die zogenaamde paarden experts trappen er weer in.
Ach wat lief, ach wat mooi.
En een hele hoop verkoop praat erom heen.
Paardje verkocht, nieuwe eigenaar heeft een probleem.
DeMolenhoek schreef:Nou, mijn vader wil ze nog altijd weg. Dit is het beu... Met elk rijpaard van mij is het wel iets geweest... 1ste dood, 2de artrose, 3de te schrikachtig waardoor ik een zware val heb gedaan, koliekgevoelig en heeft me al stukken van mensen gekocht. En nu mijn 4de rijpaard en weer is het misOok al heb ik ze gekocht, toch wil hij ze weg, zeker nu hij weer contact heeft met de handelsstal en ze haar willent terug nemen
SaskiaKa schreef:Want een duur paard heeft áltijd een beter karakter dan een goedkoper paard?

ik heb bv compleet geen idee wat de prijs was van dit paard 
Dus al ons werk voor niets... Gisteren kwam ze weer niet meer af, is weer super angstig en de nieuwsgierigheid is weer gedaan. Ze is weer gedwongen tot iets dat ze niet wou en nog niet klaar voor is. En daarom hebben we nog gezegd: Blijf er van af! Kom er niet aan.
DeMolenhoek schreef:Nou, mijn grootvader...![]()
Als wij in hoge nood de paarden geen drinken kunnen geven gaat hij. Zoals gisterenochtend.
Gewaarschuwd voor Jessica, en dat hij er moest afblijven. Komt hij zo trots als hij kon thuis: Ik heb ze kunnen aaien. Wij met open mond: Nee![]()
Ja zegt hij, vol trots, toen ze afkwam heb ik snel dat touwke dat aan haar halster hing gepakt en toen bleef ze staan.
Nou...Dus al ons werk voor niets... Gisteren kwam ze weer niet meer af, is weer super angstig en de nieuwsgierigheid is weer gedaan. Ze is weer gedwongen tot iets dat ze niet wou en nog niet klaar voor is. En daarom hebben we nog gezegd: Blijf er van af! Kom er niet aan.
Ik ben echt...![]()
LBLGypsyCobs schreef:Maar ze heeft hem niet geschopt of aangevallen?
DeMolenhoek schreef:Nou, we waren met 5 mensen gaan kijken en geen enkel zag het aan komen helaas...
Ik neem altijd een hoop extra mensen mee, eigenlijk onnodig maar ja...

Ariebren schreef:Ja, opa doet gewoon.
Ik weet zeker dat opa, heel veel paarden in handen heeft gehad.
En de rest van de familie zit een beetje moelijk te doen.
Tinkers hebben een rot eigenschap.
Als ze wat geleerd hebben dan wordt het te pas en te onpas toegepast.
Dit zijn wel opmerkingen ter discussie, net zoals ik meerdere reactie gegeven heb.
Ariebren schreef:DeMolenhoek schreef:Nou, mijn grootvader...![]()
Als wij in hoge nood de paarden geen drinken kunnen geven gaat hij. Zoals gisterenochtend.
Gewaarschuwd voor Jessica, en dat hij er moest afblijven. Komt hij zo trots als hij kon thuis: Ik heb ze kunnen aaien. Wij met open mond: Nee![]()
Ja zegt hij, vol trots, toen ze afkwam heb ik snel dat touwke dat aan haar halster hing gepakt en toen bleef ze staan.
Nou...Dus al ons werk voor niets... Gisteren kwam ze weer niet meer af, is weer super angstig en de nieuwsgierigheid is weer gedaan. Ze is weer gedwongen tot iets dat ze niet wou en nog niet klaar voor is. En daarom hebben we nog gezegd: Blijf er van af! Kom er niet aan.
Ik ben echt...![]()
Mischien is opa veel slimmer dan jij.