[TI] Stampende Tinkers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:17

je kunt dan het beste de hoeveelheid aan maken in een emmer en dan met een litermaat de oplossing overgieten in een plantenspuit :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:39

NathalietjeB schreef:
dames ik vraag t ook maar ff hier .... hier ook kriebels in ze benen en heb sebacil maar zou ik dat ook in een planten spuit kunnen doen?? want veel water gaat daar niet echt in ofzo..en hoeveel van dat gooi ik dan in een planten spuit??
ipv met een spacie kuip aan de gang gaan

Plantenspuit kan maar je krijgt er echt een lamme hand van. Vreselijk geknoei met het overgieten van de oplossing in de plantenspuit. Werd ik niet vrolijk van.
Tegenwoordig werk ik met een druk-spuit. 5 liter water, 5 ml sebacil. Hier kan ik precies 4 paardenbenen mee behandelen. Groot voordeel van zo'n drukspuit is dat je de straal zo in kan stellen dat je op de huid komt ipv dat het vocht alleen in de sok terecht komt. Echte aanrader :j
Afbeelding

Sandra1984

Re: Stampende Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:20

maar hoe doen jullie het nu met die modder enzo?
Heb mercury zijn sokken behandeld met frontline, maar meneertje zie ik nu wel weer wat jeuken(hij staat ook behoorlijk in de modder helaas)
normaal moet dat toch een aantal dagen droog blijven?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:55

Caily heeft ook wel eens jeuk, ik kijk, maar zie verder geen plekjes. Kleine plekjes smeer ik zinkzalf op, rest doe ik niks aan. Je moet ook niet teveel willen betuttelen, als ik zie dat ze wel langdurig plekjes houdt, hoor/zie dat ze veel jeuk heeft dan ga ik toch voor het wassen, alleen de benen moet wel kunnen, aangezien we ook door plassen kunnen stampen op buitenrit.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:56

Anouk had enorm last van rasp hoog op de benen, en kleine mokplekjes. Echt stampen zag ik haar nooit doen, maar ze krabte wel met haar tanden langs de rasp wat daarmee dan ook verergerde. Heb toen een tip gekregen om het met zwavelbloem en olie te behandelen. Ben afgelopen maandag begonnen daarmee, en de rasp is al aan de betere hand! Zie haar ook niet meer met de tanden erlangs schrapen (olie stinkt of is te vet voor haar?). En heb dan alleen maandag, woensdag en vandaag gesmeerd. Sommige doen het vaker, maar het advies aan mij was 3x per week. Hopelijk is het volgende week weer wat meer genezen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:12

Waar heb je dat spul vandaan als ik vragen mag?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:41

En welke olie??

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:36

rasp behandel ikzelf met tea tree olie, werkt perfect, is erg duurzaam, en niet giftig.
Paar spraytjes erop, vervolgens de losse korsten/rasp eruit kammen met een fijn kammetje..
doe dit ongeveer om de maand een keer.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:36

Zwavelbloem (merk Tendo) heb ik bij DA online besteld (met verzendkosten kwam ik op ongeveer €11,-). Het is een pot van 800gr waar je dus heel lang mee kan doen. Olie is zonnebloemolie (kan ook bijv met slaolie). De olie zorgt ervoor dat de korsten zacht worden en loslaten. Zwavelbloem zorgt voor de genezing. Ik heb 1 liter zonnebloemolie en daar meng ik 3 eetlepels zwavelbloem doorheen. En dat smeer ik met een kwast op de plekken. Ik heb veel geprobeerd: teershampoo, tea tree shampoo, gewone tea tree, sudocreme, mokzalf, mokzalf met AB van de veearts die ik erbij gehaald heb, en niets daarvan werkt. Mijt is het ook niet, want heb haar ook behandeld met Neocidol (paard in kudde had mijt) en ook daarvan ging het niet weg. Dit is nu eindelijk iets wat in mijn ogen werkt. De grote korst is al stukken vermindert, en de huid zelf ziet er ook rustiger uit. Ik ben er tevreden over!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 07:39

top!

zwavelbloem, bestaat dat nog joh?
is al heeel oud.
Vaak werken die ''groot moeders trucjes'' nog het best!!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:55

En gebruik je het elke dag?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:38

Nee gebruik het niet elke dag. Is ook niet een heel lekker spulletje (draag ook handschoenen). Ik smeer 3x per week, en dan niet 3 dagen achter elkaar maar soms met een dag of paar dagen er tussen zodat het tijd heeft om te genezen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:02

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:22

Zink zwavel pasta, lijkt het daar op? Dat heb ik namelijk in de kast. Weleens gebruikt voor mok

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:29

Durf ik niet te zeggen, maar er zit wel zwavel in wat wel werkt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:33

Hier heeft iemand ons zeep aangeraden.. Ik weet niet meer van welk merk, geloof sunshine. Dit werkte goed om de korsten van mok zorgvuldig te verwijderen. Heb het nog niet geprobeerd.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:37

ik ben het experiment aangegaan wat Ariebren aanhaalde,
bij gebrek aan zeewater, heb ik vandaag voor het eerst behandeld met sodawater.
(na genoeg chemische troep te hebben geprobeerd.)
Hoe vaak zou ik het moeten herhalen? iemand een idee?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:25

Soda ontsmet wel goed. Hoevaak je dit zou moeten doen, geen idee

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:40

Misschien kan ik dit topic weer wat omhoog halen. Mijn tinker heeft mok, nadat ik hem behandeld heb met sebacil?
Ik heb nu zinkzalf gebruikt, maar vandaag vond ik dat het stonk in de sok. Het was te donker om goed te kijken. Iemand ervaring ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 04:36

Heb je de sebacil ook herhaald? Zinkzalf verzacht geïrriteerde huid, maar doet verder niks. Sebacil is tegen mijten, das iets heel anders.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:25

Ja, ik heb nu 2 keer uitgebreid behandeld en 1 keer nog " half" .
Het was er warm en volgens mij ook vochtig en stonk. Zo raar, voorheen nooit gehad. Ik kon niet echt mijt ontdekken , maar omdat hij wel stampte zei mijn dierenarts dat het hoogstwaarschijnlijk mijt was.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:02

Mijten kun je met het blote ook niet zien. Om het te bewijzen moet de dierenarts een huidafkrabsel maken en onder de microscoop leggen.
Maar stampende tinkers is echt hoogstwaarschijnlijk mijt.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:28

Carlien1 schreef:
Mijten kun je met het blote ook niet zien. Om het te bewijzen moet de dierenarts een huidafkrabsel maken en onder de microscoop leggen.
Maar stampende tinkers is echt hoogstwaarschijnlijk mijt.

Nee, klopt, maar hij had ook geen schilfers en nu na het wassen lijkt hij ineens mok te hebben. Het is er nu vochtig en warm. Ik heb zijn kootholte al zo veel mogelijk kaalgeknipt en zinkzalf gebruikt voor zover mogelijk.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:03

Hoi

Mok kan ook veroorzaakt worden door mijten. Als je dan de oorzaak aanpakt, verdwijnt de mok ook!