(kwaliteit is beetje teleurstellend vind ik maar het was helaas niet echt zonnig weer)
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Dankjewel!!!

cp112 schreef:Wat ik nog wel weet is dat ze goed te spreken waren over zijn rug. Die was mooi kort en in verhouding, ze vonden hem een 'vaderdier' en wat kort in de koten meende ik.

Heb jij dat keuringspapier niet dan Chantal? Van Nuadhu als veulen? Ik heb 'm wel hoor 

In het goede vanzelfsprekend. Leonoor schreef:En dan zie je dat sommige dingen enorm kunnen veranderen EsmeraldaIn het goede vanzelfsprekend.
Maar de rug van Noedel is niet veranderd hoor
Het NSvT misschien wel 

Ben niet snel koppig over keuringsresultaten, maar die ene keer is echt de uitzondering geweest. En een korte rug is niet hetzelfde als een weke rug he?
Dat is waar ik over viel toen, er werd een groep van 6 hengstenveulens getypeerd met "weke rug". Dat was in mijn ogen simpelweg overbouwd vanwege jeugd en niets meer dan dat. Maar dat waren toen ook de keurmeesters die ik altijd het minste heb zien keuren, die maakten de overstap niet goed van rijtypisch naar tinker. Dat was ook goed te merken tijdens die jurydagen waar ik ook bij aanwezig ben geweest vanuit de FTC. Mede daardoor is toen ook dat scheve beeld ontstaan bij het publiek vrees ik. Bij mij overigens niet, ik heb altijd geweten dat het NSvT niet enkel voor rijtypische paarden gaat. Jammer dat dat beeld moeilijk af te schudden is, maar dat komt mettertijd wel denk ik 
En het is wel heel fijn dat men nu behoorlijk op 1 lijn zit qua keuren en typeren