[TI] NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:49

oeww dat is onwijs leuk dan :D
ook mooi handig, kun je zelf jureren op de Tinkerdagen in de lagere klasses :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:52

Nou.... dat doen we dus niet... :D

Ik wil niet dat de schijn kan ontstaan dat er partijdig gejureerd wordt. Wij hebben heel hoog in het vaandel staan dat iedereen gelijk is en gelijke kansen krijgt, we willen altijd iedereen tevreden stellen en als je dan zelf als jury plaatsneemt terwijl je ook organiseert is dat een heel moeilijke positie. Daarbij is het makkelijker een (betaalde) jury te vinden dan iemand voor het secretariaat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:04

daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in :j
tot nu toe gaat het allemaal nog mooi neutraal, en is het altijd weer spannend wie er jureren. net zoals bij een regulier concours het geval zou zijn :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:22

Ik vind het heel fijn dat je dat zegt Lowara... :j Wij doen natuurlijk wel ons best, maar ik vind het heel prettig om te horen dat dat ook naar buiten toe zo beleeft wordt.

Overigens is bovenstaande ook een van de redenen dat ik wel mee doe aan de losse tinkerwedstrijden, maar niet aan de competitie. Ik wil niet dat mensen KUNNEN denken dat eventuele goede prestaties toe geschreven kunnen worden aan het feit dat ik (ook) organiseer. Ik zou dat zelf ook niet graag willen trouwens, dat een jury je zou bevoordelen omdat je in de organisatie zit. Ik heb dan ook heel bewust 2 petten op. 1 als organisatie als ik niet met paard bezig ben en 1 als deelnemer als ik met mijn paard bezig ben. Het is wel eens moeilijk, omdat je toch vaak het eea ziet, maar ik scheid dat toch zo veel mogelijk. :o

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:16

Als ik je bovenstaande post lees begrijp ik goed dat je dat om die reden doet zo, Wendy. Toch wil ik nog wel even zeggen dat ik het dan vorig jaar wel vreemd vond dat je als niet-zc rijder wel meereed in de clinic van Lotje. Vind dat je dan ook gewoon gescheiden moet blijven, en de clinic alleen voor de zc winnaars had moeten houden. :j

Ik gun je zo'n clinic best, maar ik weet ook dat ik niet de enige ben die daar op die dag vreemd van opkeek, dat jij ineens in de clinic meereed. Vond dat toch niet echt gepast. :n

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:05

Is er toevallig nog iemand die een plekkie over heeft in de trailer.... mijn partner zou e achter b halen, maar is ineens uitgesteld tot half september... ;(

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:45

Snap ik hoor. Daarom wilde ik het in eerste instantie ook niet doen, maar aangezien we dat plekje (bezet of onbezet) toch moesten betalen en ik, doordat het voor alles het eerste jaar was, nergens aan mee had kunnen doen, kreeg ik te horen dat ik het gewoon moest doen en niet moest zeuren.... :o

Overigens is dat (betalen voor een vast aantal plekken) ook een van de redenen dat we geen clinics meer als prijs doen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:25

wat voor prijzen komen er dit keer aan bod dan? :)
toch reuze benieuwd wat ze dan gaan bedenken :j

@ Carolina: helaas, hier is de trailer bomvol

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 18:12

nog een weekieee :):)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:28

:):)

Vandaag een paar sprongetjes met Fayette gedaan en.... in galop 60 cm ging ze er volgens hubby zeer ruim overheen :D
A.s. woensdag nog een dressuurles van mijn instructrice.
Maar eerst maandag en dinsdag 'vakantie' houden met mijn kleine uk bij mijn ouders op de boot :)

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:39

Ik heb in april 11 hindernissen gesponsord gekregen, dus we hebben een compleet parcours in de springtuin. Echt super handig en heel leuk om
zelf je parcours te verzinnen en te rijden.
Dus ik zal deze week nog maar even wat oefenen met Kanyana, want in het springen is ze nog een beetje onstabiel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:31

flettie schreef:
:):)

Vandaag een paar sprongetjes met Fayette gedaan en.... in galop 60 cm ging ze er volgens hubby zeer ruim overheen :D
A.s. woensdag nog een dressuurles van mijn instructrice.
Maar eerst maandag en dinsdag 'vakantie' houden met mijn kleine uk bij mijn ouders op de boot :)

je gaat nog een echte springruiter worden zo :D

ik heb er al flink zin in :j
dekjes zitten nu in de was, en ben deze week aan het uitproberen wat een goed gevuld dressuurzadel voor m'n zit doet.
was nog best sneu, ik naar de zadelmaker/verkoper hier in Enschede met m'n 2 huidige zadels ( een Kieffer Munchen en een Passier)
wilde namelijk een van de 2 dan inruilen en met bijbetaling een goed dressuur zadel.
nou.. de Kieffer zag de beste man wel zitten, maar op de vraag wat de Passier waard was, keek hij mij nadenkend aan, deed z'n hand op m'n arm, en zei op een zeer kameradelijke toon; " ik denk dat je een gehandicapten manege er heel blij mee zult maken" }:0
nouhou!!!!! m'n geliefde Passier! :(:)
dus kuch.. de Kieffer gaat eraan geloven, en heb nu een Sommer dressuurzadel,maar weet het nog niet zeker, zit er niet 100% lekker in nog :=
( aarg! moet je dus niet hebben zo vlak voor een concours!)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:43

Ja ik heb er ook al zin in, toch trailer kunnen regelen die we met B kunnen rijden ;) (gelukkig) en alles aan het verzamelen... wat een berg! Wassschema gemaakt voor Yinx, hij zal er toch aan moeten geloven }:0 en alles netjes gepoetst.

Maar nog een vraag he, van een leek....
ik moet om 0940 bij de veterinair zijn, kan ik dan eerst naar de meter & foto maken en typemeneer?
En moet ik al om 0830 aanwezig zijn of mag ik ook pas vlak voor de keuring aankomen?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:19

cp112 schreef:
Als ik op dat moment niet bezig ben wil ik dat wel doen. Ligt er even aan hoelaat je moet en hoelaat de veterinaire keuring is.

vet. keuring heb ik om 0940, moet om 1100 en 1115 proefjes rijden, keuring vanaf 1230 uur...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:46

Euhm... hoe zat dat ook alweer?
Enige wat ik nog weet is dat je in ieder geval bij de DA, de meter en de fotograaf moet zijn geweest voor je de keuringsring ingaat. In welke volgorde je dat doet maakt volgens mij niet zoveel uit maar pin me er niet op vast :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:07

wacht.. staat heel duidelijk in het boekje :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:10

EERST meld je je aan bij het secretariaat met je paspoort
dan laat je je Tinker meten en op de foto zetten.
dit ingevulde briefje neem je mee voor de dierenartsen check

Hierna wordt je Tinker ingedeeld in een bepaald type, zodat je weet in welke klasse je gaat meedoen ( staat op pagina 15 in welke volgorde dit gaat gebeuren)

op pagina 5 staan de begintijden van al deze acties, en op pagina 10 en 12 staat per Tinker aangegeven hoe laat je precies aanwezig moet zijn :j
dus her en der kan het wat verschillen,maar zolang je het boekje qua tijden aanhoud, moet het goedkomen :j

is dus wel handig als je vroeg dingen moet regelen, om op tijd aanwezig te zijn

mijn tijden voor Arwen;

veterinaire keuring 8.45
dressuur ergens rond 11.00
keuring in de ring: begin 12.30 ( en afhankelijk van Grai of Cob als 1e groep of als laatste)
springen in de middag

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:48

Springen houden we qua tijden wat flexibel hoor, we zijn daar afhankelijk van oa jouw keuringstijden, dus het kan maar zo, als dat nodig is, een half uurtje later worden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:51

:+ het hele spring gebeuren hangt van mij af? aaahhh sorry :=
wel fijn voor m'n stress trouwens, weet ik in ieder geval 100% zeker dat alles gebeurt op tijden dat ik het kan redden, dus vind het een prima regeling :j

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:52

Oei, bedenk me net dat ik deze week nog wel ff een xtje moet gaan springen met Benson, haha! Vandaag laatste x M2 gestart, en 181 en 183 (met fouten in de proef :+ ) dus ben blij!

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:54

Helemaal duidelijk *\o/*

Dacht ook al zoiets, maar kwam er niet helemaal uit dus dacht ik vraag het de experts!!

We willen er rond 0830 zijn, melden ons aan met het paspoort, gaan dan naar de foto&meter, laten de type vaststellen en hebben om 0940 de vet. keuring. Dan klaarmaken voor de proeven om 1100 en 1115 uur en daarna even rust en klaar maken voor de keuring die afhankelijk van de groep waarin we worden gezet vanaf 1230 uur aanvangt....... volgens mij heb ik het zo dus goed gepland :list:

Oh ja en ik moet nog tijd maken om een tinker te zoeken met hele lange manen om haar bazinnetje een dekje te verkopen := := (hihi)

Heb er al echt zin in, vandaag proefjes en voorbrengen geoefend en Yinx vond het allemaal wel leuk, echter wordt je er toch wel moe van vond hij }:0

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:01

Stress, stress, wat is dat stress..... slaap nu al slecht en droom dan dat ik van alles vergeten ben.... 8)7

Ach zal wel goedkomen, maar ik heb ook alles gepland, mijn vriend is nu al helemaal ingesteld op mijn schema, hoe laat we opstaan, weggaan, opweg gaan, aankomen etc... ben nogal een pietje precies :roll:

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:03

Haha, geen stress Lowara, dat is dus de reden dat we mensen vragen om het aan te geven als ze met meerdere activiteiten meedoen, dan kunnen we er rekening mee houden... ;)

Klinkt als een fijna planning carolina!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:05

gnagna.. met 1 paard was het nog wel te doen, maar met 2 paarden en in totaal 7 verschillende activiteiten/starts, zal het wat stressy worden :j

@ Carolina: adem in.. adem uit :D STEL je zou wat vergeten, het fijne van de Tinkerconcoursen is, dat iedereen je wel dingen wil lenen

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:10

puf, adem in, puf adem uit -:(- ....ja het gaat weer goed.....

En mezelf kennende vergeet ik echt niets hoor!! Alles gaat gewoon mee (hebben een grote auto) en alles word gewoon 10x gecheckt via lijstjes en lijstjes en nog meer lijstjes. 8-)

Ach ja voor alles is een eerste keer, straks in Leusden zal het een stuk makkelijker zijn, dan zijn we al een keer op tinkerwedstrijd geweest....al vind ik het wel spannend om zonder zadel en verkleed te moeten ringsteken :+