[TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:52

hoi brenda, het is de bedoeling dat je eerst minstens 5 andere paarden taxeerd en dat daarna de jouwe door andere wordt getaxeerd. Staat in de regels op pagina 1 aangegeven.

misschien ook handig om wat meer gegevens van je paard neer te zetten, des te beter kan een paard getaxeerd worden. *zie voorbeelden van je voorgangers* succes!
gr.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:07

Jullie konden weinig sok zien op die foto's.

Misschien geven deze 2 een beter beeld.
Afbeelding
Afbeelding

Wat schatten jullie haar allemaal hoog :D :o

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:39

Hoi Renate, als ik deze foto's zie blijf ik nog steeds bij mijn taxatie prijs en dat is een nette prijs voor jou merrie met de hetgeen wat je over haar verteld hebt :-) ik denk zelfs dat er nog meer in zit als je bijv. Wedstrijden rijdt en als ze premies heeft!
Ondanks dat ze een fokmerrie is (of dat nou hobby matig is of bedrijvig) ziet ze er mooi gespierd uit en mooie benen. Op deze foto's Heeft ze idd meer sok! :-) pluspunten
Ik had al eerder gezegd, dat ik benieuwd ben hoe ze het op de keuring zou doen! :-) al met al een leuk paardje!!
Ps. Het schijnt dat zo'n zwarte streep in een witte staart geluk brengt! :-)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:59

Ze is geen fok merrie ;)
Ik heb haar nu een jaar en bij de vorige oude boer heeft ze zo in het land gestaan met een paar hengsten (beetje zootje daar)
Maar daarvan weet ik dat ze 3 veulens heeft gehad waarvan ik er nu nog een 2 jarige in het bezit heb (kayleigh zie profiel)
Ze is nu 5 maanden drachtig van Andes en dat was wel een bewuste keuze.

Ik zou opzich wel naar een keuring met haar willen en ook met haar veulen, maar ik ben ik leek in die dingen.
Dus heb geen idee hoe dat werkt, en ken hier ook niemand in de omgeving die me ermee kan helpen.
En mevrouw gaat niet de trailer op dus dan moet ik wachten tot het hiernaast weer is (nieuwe heuvel) dan kan ik er met de benenwagen naartoe.
Vorig jaar kon ik niet meedoen vanwege een lelijke wond op haar achterbeen.

En idd ik heb het gehoord van die zwarte streep in haar staart ;)
En ze heeft ook nog zo'n zwart plukje in haar voorpluk.
En ze heeft een blauw en een bruin oog.
:D :D

Zullen we dit verder over de pb doen ;)

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:21

Fleur:E1000,00,wordt vast een grote meid.
Simba:E2750,00,mooie ronde jongen.
Iowa:E3000,00,waarschijnlijk geen fokwaarde en een gebruiksaanwijzing met het rijden maar wel een erg mooi dier om te zien.
Harvey:E2500,00.leuke sport Tinker
Indy:E4000,00,mooie merrie,dragend en na het zien van de nieuwe foto's dit bedrag.
Shakiro:E2750,00.mooie sprekende jongenman.
Silvester:1000,00,mooi getekende jongeman,idd al flink wat haar aan zijn benen.
Gallyon:E2500,00.Ondanks dat ik haar niet mooi op de foto's vind,ken ik haar in het echt en vond het toen een geweldig mooi dier.ze mag van mij best iets beter gevuld.
Maestro:E10.000,00,geweldig mooi dier,mooie nakomelingen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:19

Taxaties zijn puur op smaak. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van ruinen, kwam er gaandeweg ook achter dat ik die ivt de rest van de paardjes aardig laag taxeer. Ik ben groot fan van groffe zwaar behangen Tinkermerries, dus die staan bij mij bovenaan.

Te beginnen met mn "eigen"....

Kyra: Onbetaalbaar, voor jullie miss niet zo bijzonder, voor mij des te meer!
Thigor: 2350,-, inmiddels meer omdat qua rijden we een stuk verder zijn, en hij is aangekomen. Verzekering vond hem 3250,- waard :=
Jack: 0000,- Foto's niet zichtbaar...
Diesel: 2550,- Ruin en voor mij te licht en te groot, maar is wel zeer veelzijdig.
Farasha: 1400,- Merrie, leuke uitstraling maar wel een kruising.
Yentl: 1750,- Mooie dame, kan leuk uitgroeien...
Wendy: 2800,- Mooie Tinker, maar mag naar mijn idee iets meer sok en manen hebben.
Fleur: 1650,- Merrieveulen, verder eigenlijk niet veel bijzonders vind ik, behalve de volle bos maantjes.
Spix: 2050,- Ruin, had iets ronder en voller mogen zijn, maar wel een leuk kleurtje en uistraling.
Balou: 2750,- Ruin, maar verder wel helemaal mijn smaak!
Tirzah: 2600,- Mooie merrie, maar ZE, en ondanks de controle daardoor wat mij betreft wel ongeschikt voor de fokkerij.
Coleman: 2550,- Ook ruin, maar wel veelzijdig en leuk koppie!
Simba: 2950,- Weliswaar ruin, maar ik vind het zo onwijs gaaf, zowel de karakterbeschrijving als zijn uiterlijk.
Iowa: 2750,- Haar hoofdje en behang vind ik geweldig, de totale bouw niet zo, en daarbij wss niet vruchtbaar.
Harvey: 2150,- Kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen, sorry.
Indy: 3250,- Mooie merrie, echt een plaatje om te zien, beenwerk had naar mijn idee iets steviger gemogen.
Shakiro: 2450,- Leuk paardje, maar wel ruin en al wat ouder.
Silverster: 1450,- Nog jong, en hengst, maar verder correct gebouwd. Wie weet als hij later groot is....
Gallyon: 0000,- Geen foto's zichtbaar...
Meastro: 6000,-. Geweldige Tinker. Echter heb ik geen idee wat zo'n dier waard is, feitelijk zou ik zo'n dier niet willen hebben...

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:53

Shakiro: 2300,- Leuk dier, iets op leeftijd. helaas ouders onbekent
Silverster: 1300,- hengst, maar lange slanke bouw gebouwd. Wel aardig wat sok
Gallyon: 0000,- foto's doen het niet meer.
Meastro: Sorry ik zou echt niet weten wat zo'n hengst waard is :o

Nou heb ik er nog 1tje voor jullie in de aanbieding.
Dit is kayleigh dochter van Indy (Pasja) die jullie zo rond de 4000/4500 getaxeerd hebben.
Kayleigh haar vader is lord de echtna.
Kayleigh is nou 2 jaar en 2 maanden oud.
Is een beetje afwachten maar dat komt waarschijnlijk door vroeger (nooit in handen geweest)
Maar ze is vreselijk nieuwschierig en leert net als mams heel snel.
Ze kan al netjes vaststaan, borstelen is heerlijk, en het halster omdoen is nu eindelijk de gewoonste zaak van de wereld :D
Verder is ze gewoon erg lief.

Ze gaat de verkoop in, dus vandaar mijn taxatie vraag.
Mocht er intresse zijn dan hoor ik dat graag.

Afbeelding
Afbeelding
Hieronder een aantal "droog" foto's
http://94.100.123.169/1176200001-117625 ... _NNqW.jpeg
http://94.100.124.149/1176200001-117625 ... _dHo9.jpeg
http://94.100.120.119/1210650001-121070 ... uoU_1.jpeg

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:18

Kayleigh - 1950 euro. leuke aansprekende merrie, op de tweede foto iets rank ,mooie korte rug en benen. is naar mijn smaak iets te wit en mag wat meer behang krijgen.. succes met de verkoop

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:27

Kayleigh: 2100,- Nog jong, naar mijn idee oogt ze jonger dan ze is. Wel erg leuk ding om te zien! Hoe groot gaat ze ongeveer worden?

Ik ben benieuwd wat jullie van Damita, Branagh, Charmian en Garish vinden.

Damita
Merrie
Zwartbont
1m47
08-04-2004
Shampoo Boy x Spirit of Winnetou

Damita is een onwijs lieve merrie. Als ze je kent doet ze alles voor je en is het een vrolijke vlotte tante, bij vreemden kan ze soms iets afstandig zijn, haar vertrouwen krijg je niet vanzelf. Ze is beleerd onder het zadel, in de bak vind ze niet zoveel aan maar doet ze wel, buiten is een heerlijke brave, maar voorwaartse merrie (de shirehengst loopt ze er nog uit). Als 2-jairge heet ze een eerste premie behaald bij het ICS, verder nog nooit voorgebracht. Damita is al twee keer mama geworden, beide keren van de hengst Branagh. Beide veulens zijn onwijs makkelijk, vrolijk en sociaal naar mens en dier.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ACDWSXHU.jpg
Links Damita, midden zoon Dego (2010) rechts dochter Olinda (2008)

Charmian
Merrie
Bruin met 4x wit
1m55 ongeveer
05-05-2005
Gulliver O'Britain x Baltheah O’Britain

Charmian is een echte merrie, vrolijk en knuffel, maar ook met een eigen willetje. Charmian wordt onder andere gebruikt om andere paarden gezelschap te houden tijdens transport. Ook Charmian beheerst onder het zadel de basis. Echter is zij zeer werkwillig en vind een keer in de bak lopen ook niet vervelend, en een rondje showen in de weide is ook leuk. Buiten heeft zij een ruiter nodig die haar kan ondersteunen en leiding geven, anders kan ze in de stress schieten, met een passende ruiter is er echter niet veel aan de hand. Charmians showresultaten zijn uitmuntend, in 2009 werd zij op 4-jarige leeftijd NL kampioen bij het NSvT, en afgelopen jaar is zij opgenomen als model.

Afbeelding
http://94.100.121.46/1191950001-1192000 ... _9uB-.jpeg
Als 2-jarige http://www.devonwood.nl/dscf0003.jpg

Branagh
Hengst
Zwartbont
1m52 ongeveer
06-04-2005
Gulliver O'Britain x Blossom O’Britain

Branagh is de clown van het stel, altijd in voor een lolletje, of twee, o drie... In de bak heeft hij me tot de wanhoop gedreven, twee rondjes leuk lopen en daarna gaat de rem erop, en die gaat er ook echt niet meer af. Dus op een dag toch maar naar buiten gegaan, en dat doet hij super, is nergens bang van en luistert prima! Verder is het een enorme goedzak, iemand pijn doen zal hij nooit. Hij loopt sinds dat hij 2 is samen met zijn grote vriend, de shirehengst Prince, dit gaat super, de heren kunnen niet met, maar zeker ook niet zonder elkaar. Branagh heeft als veulen een 2e premie gehaald bij het NSvT, maar is daarna nooit meer voorgebracht. Hij heeft momenteel twee nakomelingen uit de merrie Damita, voor foto zie boen.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4MSSONWK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WHVORR3V.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E8Z4WOS3.jpg
Als 2-jarige http://www.devonwood.nl/branagh-rechts.jpg

Garish aka Henkie
Hengst
Zwartbont
1m46 ongeveer
26-05-2008
Garish vd Vrijheidshoeve x Lady G.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3VWQCBIG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TXL3OWZW.jpg
http://94.100.123.161/1197850001-119790 ... _nseT.jpeg

En jonge hengst, dat is het feitelijk. In praktijk is het gewoon een jong, sociaal paard. Kijken en hinniken naar merries kan hij inmiddels, maar meer ook niet. Vanaf dag 1 was hij onwijs sociaal en verkoos hij de mensen boven zijn mams. En nog steeds is het zo, hij doet alles voor je. Alleen als hij iets niet snapt raakt hij wel eens van slag. Hij is beleerd voor de wagen en doet dit erg netjes! Henk heeft zowel als veulen als jaarling een tweede premie gehaald bij het NSvT.

renate85

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:14

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:37

Lot ik ga je eerst even complimenteren met je paarden.. kan niets anders zeggen van dat ze er stuk voor stuk super uitzien! :D bij deze naar mijn mening en smaak mijn taxatie:

Damita: 4250 euro, erg mooie merrie, leuke aftekening, behang super, als ze nogmaals wordt voorgebracht met een hoge premie wordt de prijs ook hoger!

Charmian: 4500 euro, toppertje, correct gebouwd, mooie kleur bruin met appeltjes <3 , veel behang, denk dat dit een merrie is waar nog veel meer in zit!

Branagh: 4000 euro leuke aansprekende hengst, mooi gebouwd, mag iets meer bespiering krijgen naar mijn mening (kan aan de foto liggen) , misschien nog een keer voorbrengen??, goedgekeurd??

Garish/Henk: 4000 euro, erg mooi gebouwde (compact) jonge hengst, veel behang, misschien ook nog voorbrengen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:43

Bedankt, helaas zijn ze geen van allen van mij :o
Heb gewoon onwijs geluk met verzorgpaardjes! :D :+:

Branagh en Damita heb ik qua keuringen niet zoveel over te zeggen, Henk laten we eerst nog even groeien. Hij is pas 1m46 namelijk, en nog duidelijk jong, dat mag ook op deze leeftijd, maar men ziet ze liever wat groter. Dat wordt hij wss ook wel, beide ouders 1m50, vol zusje van 13 maanden JONGER is nu al 1m48, dus er zal vrijwel zeker nog iets bijkomen. Wat mij betreft gaan we als hij bijna 4 is naar de HK, maar het uiteindelijke woord daarover is aan de eigenaar. En zijn bouw laat ook de wensen over, hij is nog zo jeugdig, en dat was ook de opmerking van de jury toen hij als jaarling op de HK kwam, dat hij nog zo jong oogde.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:46

Wat staan er mooi tinkers tussen zeg!
Hier mijn lijstje:
Pasja: 4000
Lowa: 3800
Simba: 3200
Kayleigh: 1900
Branagh: 2750

Benieuwd wat jullie van Maan (officieel Rhana Vegelin van Claerbergen)
Op 4 jarige leeftijd uit Ierland gekomen. Ouders onbekend.
Maan is 12 jaar. Schofthoogte 1.58m
Hele vriendelijke, iets wat eigenwijze merrie.
Ze wordt recreatief gereden. Ze is heel erg verkeersmak. Ook kan ze leuk springen.
Verder wordt ze dressuurmatig gereden. Ze loopt geen officiele wedstrijden. Onderling L1.
Maan is heel gezond, nooit beengebreken oid gehad.
In het verleden heeft ze 2 gezonde veulentjes gekregen.
Ze is heel erg lief met andere paarden, honden, met (kleine) kinderen.
Met kinderen erop is ze heel mak. Als er iemand op gaat zitten die goed kan rijden is ze pittig en vlot.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eefste op 26-01-11 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:06

EeFste; wat een leukerd :D .
Nu ja er staat weinig info bij maar zou iets rond 3000-3500 euro denken.

Is er nog iemand die de mijne wil taxeren ? (staat een paard pagina's terug )

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:13

edit: beetje extra info :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:40

Eefste schreef:
edit: beetje extra info :)

danku,
Blijf bij m'n schatting veel verstand heb ik er wel niet van, maar ja... beter iets dan niets :
Vindt haar best leuk :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:47

Maan: 3400euro
Leuke aansprekende merrie, exterieur niet goed te beoordelen zo op de foto's..
Kan aardige sprong maken, en leuke aftekening.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:31

Simba: 3400
Kayleigh: 2000
Branagh: 2800
Maan: 3750

Dit is Gracey (v. Tossy)
Ingeschreven in het ICS. Ze is 3,5 jaar. Zadelmak, erg aanhankelijk. Is op gezeten, maar niet ingereden. Gebeurd als ze 4 jaar is langzaamaan. Heeft 2e premie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben benieuwd!
Is mijneerste Tinker ben ben helemaal weg van haar.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:51

@Jess_vH; Wat een leuke tinker. Aansprekend koppie en mooie tekening.
Grappig dat onze paardjes zelfde halster om hebben op foto.
Ik vind het lastig beoordelen. Kan behang en bouw niet zo goed zien.. Hoe hoog is ze?
Grove schatting dus..
Gracey: 2700

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:07

mss een duidelijke voor de sokken, Ze meet nu 1.47. Geen idee of ze nog veel groeit
AfbeeldingAfbeelding Mss een beter beeld zo mbt behang.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:38

Garish/Henk: 2500
Kayleigh: 1950
Branagh: 2500
Maan: 3650
Damita: 4000

Dan mijn merrie eens:

Lotje van de Zonnehoeve. Bruinbonte, 4jarige (juni 2007) merrie van ongeveer 1.50/1.55 hoog.

De moeder van Lotje is de zwart bonte Irish Cob Ster merrie Derby en haar vader is de goedgekeurde hengst Ryon O'Malley.
Lotje heeft als veulen op de keuring 148 punten behaald en dat is een dikke 1e premie.
Lotje haar volle broer is de goedgekeurde Irish Cob Ster hengst Premie en staat in Belgie.
Een andere volle broer heeft als 3 jarige ook een 1e premie behaald.

Winterwolliefoto:
Afbeelding
Afbeelding

Juliadna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:51

renate85 Beautiful <3

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:12

Dankje Juliadna ... je moet er van houden of je vind haar aftekeningen vreselijk hoor ik altijd ;)

Branagh: 2500
Maan: 3500
Gracey (v. Tossy): 3000
Lotje : 3600

Hier weer eens wat nieuwe foto's van Kayleigh :D
Van Oktober 2009. Kayleigh is nu 1,5 jaar oud.
Ze is heel voorzichtig (vroeger kende ze niks en zag ze er zo uit http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRY3ZDDK.jpg ;( )
Nu kan ik eigenlijk alles met haar, ze is heel lief en heeft nog nooit een schop uitgedeelt of lelijk gekeken.
Als ze het eng vind gaat ze een beetje staan blazen maar ze laat alles toe.
Ze is vreselijk nieuwschierig (lees: moet altijd mee met de weide uitmesten)
Hoefjes doet ze braaf, aan het halster staan doet ze braaf...alles eigenlijk.
Alles vind ze leuk en ze wil alles uitproberen (behalve kusjes krijgen van het vrouwtje, dan moet het hoofd heel snel weg :') )
Ze is erg gezond dierenarst is nog nooit voor haar geweest (op inenten na)
Ze is nu al bijna even groot als mams (1.55) dus ik ga er vanuit dat ze nog wel wat groter gaat worden)

Afbeelding
Afbeelding

Stand foto :D de andere helft van haar manen hangt aan de andere kant.
Afbeelding

Kayleigh staat voor 1950 euro op MP dat leek mij wel reeel

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:19

Kayleigh 2000 de grootte spreekt mij erg aan
Lotje 3000 mooie tekening :j
Gracey 2750 mooi koppie, niet heel groot, maar das smaak. leuk beestje!
Maan 3000 mooi groot, mooie tekening
Damita 3000 mooie merrie, mooi behang
Charmian 2750 ook een hele mooie merrie, ik hou meer van zwart bont.
Branagh 3000 mooie tekeningen, leuke hengst, misschien wat meer spieren, dan issie nog mooier!
Garish 2750 nog jong, maar erg mooi behang
Erg mooie paarden Lot (offtopic volgens mij heb ik laatst 2x eten bij je gehaald door de drive :P)

Ik ben benieuwd wat jullie nu van Balou vinden.

Naam: Balou (Officieel Eline)
Geboortedatum: 28-03-2007
Geslacht: merrie
Schofthoogte: +/- 1.60
Vader: ITS Baxter
Moeder: Patroeska
Zwart-bont, cob-type, stukje maanoog aan 1 oog
Kent zadel en hoofdstel, ben nu bezig met beleren, maar verwacht dat dit zonder erg veel moeite lukt, ze is erg braaf. Gek op kinderen, andere dieren (kippen, varkens, koeien, honden, geiten) niet bang voor groot verkeer i.v.m. drukte hier op de boerderij :)
Heeft ietwat last van jeuk in de zomer, maar minimaal, is ook zonder deken prima te behandelen.
Braaf bij de hoefsmid (!) en dierenarts.

Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn van vorig jaar herfst.
Foto hieronder is van paar weken terug, ze is inmiddels heel wat haar kwijt :)
http://94.100.116.137/1260800001-1260850000/1260846901-1260847000/1260846989_5_pJyA.jpeg

djestertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:55

djester, hengst
5 mei word hij 3 jaar

zoon van de bekende Djenges. helaas overleden
Moeder: flame vd bonte parels

Afbeelding

Afbeelding