[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:45

Ik vind het gewoon zonde om me helemaal in dressuur te storten, er helemaal voor te gaan en dan met een 14 jarige te beginnen. Tegen de tijd dat je op redelijk niveau kan rijden is ze al 'te oud' voor mij. Ik heb liever een jong paard om mee te beginnen. Recreatief omscholen, ja zeker te doen, maar ik heb wel ambities en Cheyenne heeft haar hele leven nooit hard hoeven werken dus of dat zo'n goed idee is :+
Misschien dat ik Cayden ga gebruiken, mijn moeder rijdt toch niet dan kan ik net zo goed erop gaan rijden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:33

Paarden zijn gelukkig heel flexibel, en western en dressuur hebben zo hun gelijkenissen :)
Maar als je echt heel serieus verder wil is het inderdaad misschien wel slim om een werkwillig paard te kiezen. (als je dan toch de keuze uit meerdere paarden hebt :P)
Maar misschien vind Cheyenne het bijvoorbeeld ook wel leuk om actief getraind te worden?

Brrr wat een kou, ik heb flink doorgeveegd bij de paarden om het weer warm te krijgen. En voor het eerst bevroren drollen geschept dit jaar :P
De paarden staan de hele dag lekker te eten, die hadden het alles behalve koud.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:45

:') Cheyenne haha
Nee, ik vind haar het ideale western paardje dus dat mag ze blijven. Inmiddels vindt mijn moeder het goed als Cayden engels beleerd wordt dus ik heb een potentieel paard! En wat kan zij lopen!
Tis inderdaad behoorlijk koud ineens, hier miezersneeuwde het zelfs al. Gaat een hele koude winter worden ben ik bang.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:19

Storm heeft een grote wei met nog voldoende gras en een fijne schuilstal. We zijn in het voorjaar ermee begonnen om hem 24/7 buiten te laten omdat hij altijd vol brokken poep zat. Hij was tijd zo vies. En omdat er nog zoveel brokken onder zijn buik zaten van de vorige eigenaar (handelaar) was dat de fijnste oplossing. En dat bevalt erg goed.
Storm heeft een goede wei en krijgt nu 3x. per dag hooi bij. Onder zijn deken voelt hij lekker warm.

Leuke foto 's allemaal. Mooi topic.

Bbp geen ervaring mee, maar lijkt me heerlijk. Misschien als ik wat verder ben met Storm

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:29

Ah oke, duidelijk :) :j klinkt wel als een fijn leventje. Lekker buiten. Beetje hooi eten :)

@chimello, wat cool :) veel succes daarmee. Ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:36

Welkom Lianne, wat een knapperd heb je zeg!

Balen van je hoofdpijn Jane, maar fijn van je les! Beterschap met je zoontje en stoere Silvy!

Het is echt koud. :brr:
Gisteren naar Body Worlds geweest in Amsterdam, het leek me enorm interessant, maar het viel me enorm tegen -O-
Vandaag van half 9 tm half 5 school gehad, dus niet naar stal geweest.
Gelukkig kreeg Feike genoeg aandacht van een vriend van me, en die appte me dat hij me morgen veel succes wenst met Feike, want hij had hem nog nooit zo druk gezien. Op en neer springen en deinen en met wandelen dacht Feike "Oke en nu GASSSSS" dus die vriend van me heeft de blaren op de voeten staan :')
Feike wordt zo lekker fris van dit weer hahahaha
Nouja, morgen gaat er een vriendin mee en dan gaan we nog een keer "droogmennen".
En dan vrijdag is het zo ver, dan wil de beleerder Feike voor het eerst voor de kar zetten :):) spannend!!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:01

Verdorie wat koud zeg :(

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:05

Nientsje, dat is wel tof :) benieuwd hoe het gaat vrijdag ^^

voor de kar (laten) beleren ben ik ook nog aan het overwegen voor Zac op den duur :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:14

Niene87 schreef:
Verdorie wat koud zeg :(

Echt wel even les gekeken vandaag nou ik heb een deken die ik over had van Pip gejat. En nog steenkoud.... :brr:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:05

Brr die kou, hier is t niet warmer als -1 geweest. Vlakbij de stal van Eros moet dat ongeluk zijn gebeurd wat op de voorpagina staat. Onze stal is ook maar een klein stukje van de a73. Gelukkig staat Eros warm en droog in zijn stalletje

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:50

Valt me op dat de laatste 3 weken continu raak is.. heel apart.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 10:00

Morgen spannende dag voor Feike! *D Leuk Leuk

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:19

Hihi ik heb er nu al zin in! Maar ben stiekem wel een beetje zenuwachtig voor morgen :o

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:27

Dat gaat helemaal goed komen morgen. En als Feike wat hyper en druk is dan eerst maar even aan de lijnen en dan pas voorzichtig de kar erachter. Is hij te hyper dan even uitstellen tot volgende week.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:02

Is ook zo :)
De beleerder weet gelukkig ook wat hij doet, dus net wat je zegt Jane, als hij te druk is, zal het wel uitgesteld worden.
(Ik hoop natuurlijk dat dat niet hoeft hihi)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:59

Ik hoop t ook voor je :) ben benieuwd hoe t gaat morgen ^^

Ik ben echt zo trots. Ik drijf op een roze wolkje <3
Hij liep zo goed in de les vandaag ^^ de instructrice vond ook dat ie het super deed. Zelfs een klein begin gemaakt met zij gangen. Echt.. wow. Wat een gevoel!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:16

Whooeeh helemaal top toch? :D

Nou ik ben weer lekker met Feike bezig geweest :j
Ging weer lekker een eindje "droogmennen" en hij deed weer enorm zijn best, heerlijk actief en sneller stappen op alleen een klakje met de tong :D
Heerlijk paard :+:
Ben enorm zenuwachtig voor morgen :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:57

Hier een nieuw halster voor kleine Cup'per, een SX shetland van premiere. Neus op het kleinste, achter de oren in het midden ben tevreden :). En niet moesten bestellen alle plekken waar ik ze vond moest je zo veel verzendkosten betalen. Liep zodanig een halster van 9euro mocht ik nog is 9 euro aan verzending op betalen, nu eentje van 10 euro en voor die prijs zat er nog een halstertouw bij :D .

Jack zit wel wat kleiner momenteel was weer eens uitgebroken (gooit er dan gewoon zijn volledige gewicht tegen tot het meegeeft) mijn hoofdpalen volledig scheefgetrokken dus die zit vast in zijn stal, heb die palen er mogen uitgooien (volledig los) alle draden er af want die hingen ook totaal door. Nu iemand aan het zoeken die kan helpen met alles samen met mij opnieuw correct te hangen en de palen in te gieten eventueel enkele extra te zetten zodat er minder ruimte tussen de palen zelf zit. Jack zit momenteel maar in zijn stal zelf opgesloten want hij heeft laat zich door mijn moeder niet vangen als die weer zou ontsnappen. Hoop het wel snel terug in orde te hebben en ook de elektriciteit direct dat die terug lekker buiten kan ook. Ben aan het twijfelen om terug aan alle palen aan de onderkant net te bevestigen voor Cup strak natuurlijk en daar boven nog 1 of 2 planken wat hoger voor Jack dat die wat minder die neiging heeft er tegen te gaan duwen (wat hopelijk al opgelost is als die een stevige trok van de draad krijgt) . Is me toch ene als je even opzoekt kom je topic's tegen over shet'jes die die stunt spelen, Jack voelt zich duidelijk een shet in een te groot lichaam maar dat was al duidelijk toen meneer zich een maand geleden in de doorgang van Cup had gewurmd van misschien 60cm breed :') _-:( . Misschien dat de uitloop daarna wat meer Cup bestendig is ook want die gaat ook altijd gaan lopen en geloof me de laatste keren kon ik er niet meer over uit raken waar die er uit was geraakt, die zit nu even apart nu na het ontwormen kan 'm dan wat beter in de gaten houden op dat vlak.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:08

Oeh heb je een foto van Cup met nieuwe halster? :D
Pff.. lekker dan van Jack -O- ben je weer mooi klaar mee :n

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:10

Ga morgen eentje nemen van het halster. *-:)

Ja echt, kan het 'm aan de ene kant niet kwalijk nemen maar aan de andere kant is telkens gewoon als het hem niet zint. Als meneer zijn eten niet op het juiste moment komt zijn gewicht er tegen en er door :roll: . Hoop alles snel terug op orde te hebben daar en de stroom terug goed aangesloten zodat die eens een stevige trok vangt, terug eens even doorheeft dat die daar achter moet blijven >;) . Hou enorm van 'm maar op zo een moment zou je ze achter het behang plakken :') . Is niet dat die geen eten krijgt, die krijgt meer dan dat de meeste knollies in 2 dagen krijgen op 1 dag ter beschikking :') .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:14

Ben je mooi klaar mee.. je hebt een tank in paardenjas dus? ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:17

Op dat vlak wel ja is eens achteraan zijn uitloop (zit niet eens een poort) door 5 lagen draad gegaan zo, gewicht er tegen en gaaaaaaan rennuuuu voor baasje het ziet >;) . Om vervolgens met puppy ogen te komen kijken of ik niks lekker mee had _O- .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:10

:') Zie het helemaal voor me haha.

Ik heb gisteren op een FB actie een frontriem gewonnen *\o/*
En deze heb ik uitgekozen <3
Afbeelding
Brede wave model van zwart leer met lak :~

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:12

Mooi hoor!