Geloof me, over dit zand wil je niet crossen. Het is zoooo zwaar. Zelfs om te stappen, maar daar bouwen ze spiertjes van op. Het is nog mul als het keihard gevroren heeft En als ik het zo terug kijk, geniet ik ook. Dit was overigens, voooooordat ik de bosjes doorgedenderd ben
Leuk toch? Extra training voor de paardjes! Ik heb hier dus echt enkel minibosjes, bossen waar je niet in mag te paard, velden, wandelpaadjes, mountainbike parcoours, straat, ... Maar iets écht paardvriendelijk? Nope
Waar ik 'vroegah'stond had ik ook alleen dat, maar ik kon iig buiten rijden. Nu ik het bos heb, wil ik niet meer anders. Om het bos ook hier blijven wonen, anders had ik allang terug in zeeuws vlaanderen gewoont. Maar toen kwam vriendlief op mijn pad, en ben ik wel verhuisd, maar een stukje verderop met nog meer bos Dus mochten jullie ooit in de buurt zijn? :p just ask
Haha, ja Alleen krijg ik Tinky serieus nergens heen door mijn moeder.. Sinds ze die koliek heeft gehad.. Ik had gevraagd om met vriendin mee naar zee te gaan; "Nee, stel dat, stel dit, stel ..." Màn, ze denkt echt àltijd aan de ergste dingen.. En dan is het vreselijk irritant dat ik gewoon eens niet iets leuks kan doen of ergens naartoe kan gaan mét men paard.. Nee, enkel met die van de Tinkerstal mag je mee
Toevallig ben ik ook met hoofdschudden bezig geweest vandaag. paard plagen met uiteinde van zweep in oor, 2x lukte het (toen was ik naar huis aan het stappen) eenmaal thuis deed hij het niet meer
Nouja, ik kan er niet echt mee lachen eigenlijk.. Ik heb allebei overbezorgde ouders (Bezorgd zijn mag, maar ze overdrijven soms echt) En dan ook in gewoon, als ik eens op vakantie wil met vriendin, weekendje zee, dan zit ze ookal te zeuren; 'stel dat je een ongeval hebt onderweg, stel dat er dit gebeurd, ...' Heb haar serieus eens gezegt 'Dan moet je niet meer buiten komen ' Ik begrijp echt wel dat dit alles is om me te beschermen, maar soms vind ik ze me gewoon te weinig vrijheid gunnen (Jaaa, Tieners hé )
jaa ik wil t ook zo doen dat hij t alleen op commando doet want anders kom je idd daarmee in de knup! Maar flemen kent hij toch niet wil ik hem wel leren, lijkt me zo leuk haha. hij doet het alleen nooit uit zichzelf
Hoe oud ben je Kaat? ouders zullen altijd bezorgd zijn hoor.
Miesemuis, wat is je naam btw? flemen is niet moeilijk te leren. Ze willen happeren naar voedsel, ik tikte zijn bovenlip aan, eerst verlengde hij hem alleen maar, en daarna steeds wat uitbreiden, pas belonen als hij zijn lip iets langer maakt. Hij doet het pas 2 weken, ben begonnen in januari hoor
Jaa wil het hem ook nog gaan leren! eerst het nee schudden er nog beter in krijgen, rustig aan. maar ik merk wel dat hij t leuk vind om zo iets te leren. vooral omdat hij echt kan genieten als ik hem uitbundig beloon, hij wil het zo graag goed doen, de schat
Jackytje! Het is inderdaad goed bedoeld van je ouders, maar kan me voorstellen dat het ook lastig is als je iets leuk wil doen! Gelukkig mag ik dat wel zelf kiezen! Hoe oud ben je nu?
sorry, ik had er overheen gelezen haha! Mn internet werkt ook niet echt mee. Jaa Klopt Snackie (Oeps, ik weet jou naam ook niet!) maar het nee-schudden had hij ook echt snel door, en de keer er op (paar dagen later) kende hij t nog perfect, had ik niet verwacht!
net een emo-gesprek gehad rondom Alex en Diaz.. David ziet het helemaal zitten om Alex i.p.v. Diaz 'te doen'... ik zou niet weten wie ik mijn meissie zou kunnen toevertrouwen! Hadden we ons boerderijtje maar vast!! Dan konden ze lekker allebei! David is bang dat 2 paardjes nu gewoon te veel word.. en ik weet het gewoon niet meer! Ik zou bij wijze van zo Diaz inruilen voor Alex.. maar dit komt zo harteloos over! En ik hou echt van mijn meissie! verdorie! Wat is dit moeilijk zeg!
Ik weet wat ik aan Alex heb, ik weet wat ik aan Diaz heb.. ik weet hoeveel ik om beide geef.. en het sloopt me nu.. ik moet kiezen tussen 2.. een onmogelijke keuze voor mijn gevoel.. Waarom nou niet allebei! Ik snap ergens wel dat het to much is 2 paardjes.. maar toch..
Pff.. ik weet het gewoon even niet.. ik ga in bad..
Jayney tuurlijk ken ik Istar nog, was een leukert maar kon er maar 1kiezen en had al van de eerste keer in het echt ook meer die ding naar Jack toe en m'n moeder dan weer meer naar Istar. Ze liet de keuze wel gewoon aan mij want ik ga weekelijks meerdere uren met 'm om .
Ben nu trouwens z'n opvoeding wat aan het bijschaven (meer kleine gewoontes eens consequent nee op zeggen waar je anders niet op let)... en wat grondwerk oefeningen aan het doen allemaal om de omgang vanaf de grond te verbeteren