[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:59

Ben zo blij dat we zoiets nooit doen/ deden Bloos

Zijn tegenwoordig wel allerlei sites voor kun je trefwoorden intypen en dan maken ze er een gedichtje van Nagelbijten / Gniffelen mijn zus heeft het wel eens gebruikt ivm haar gedichten "talent" Huilen van het lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:22

Puchje schreef:
Ooooh help mij! Ik moet een gedicht voor mn moeder schrijven!
Huilen van het lachen

Succes! Is toch juist leuk Knipoog
Verwerk wat gebeurtenissen of eigenaardigheden er in, zorg dat het leuk klinkt en lekker loopt, beetje humor er in uiteraard en tadaaa!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:15

Jij omschrijft het wel heel makkelijk Clown

Bij ons zit bv het probleem juist bij het leuk klinken/ lekker lopen Huilen van het lachen

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:01

Goedemiddag!

Ik heb geluk, ik hoef niet te dichten dit jaar Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:04

Snowville schreef:

Verdrietig En ik verwachtte nog wel een mooi gedichtje met Sinterklaas op de mail Verdrietig

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:09

snowdon schreef:
Snowville schreef:

Verdrietig En ik verwachtte nog wel een mooi gedichtje met Sinterklaas op de mail Verdrietig

Ik ben geen held in dichten... je krijgt met kerst wel iets Knipoog

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:12

Hihihi Haha!
Go Arjan Tong uitsteken

Het dichten zelf is gelukkig het probleem niet. Het origineel zijn.. dat wel. Mijn moeder geeft les op mijn school en is bijna mijn studiebegeleider Knipoog Ik zit in de begeleidingsgroep van haar duopartner. Ik weet dus ook precies wat er zich op school afspeelt, en ik weet wat voor een heks mijn moeder kan zijn, maar dat ze allemaal goed bedoelt. Ik weet ook dat ze heeeel erg gestresst kan zijn Tong uitsteken Dus dat wordt m Lachen
Ik heb mijn begeleider (dus haar duo) ook nog om wat tips gevraagd net, muwhahaha Haha!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:17

go puchje Go jij! Go jij! ik ga de sneeuw schuiver maar eens starten want de hondjes moeten uit,bah bah.was weer kort maar krachtig Doei!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:17

Er woont vast hier niemand bij mij in de buurt he? Vork Ben een beetje aan het rondkijken naar iemand die af en toe de beesten hier wil rijden, zowel de Tinker als m'n ouwe, die wordt zooo nukkig als hij er niet uitkomt
Ik stap er voor ik weet wat er met mijn rug is toch nog maar even niet op... vind ik niet zo'n veilig gevoel.

Ik heb wel een bodyprotector aangeschaft, zit wel raar hoor, hij is nog echt zo recht, voel me net een robot Tong uitsteken

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:44

Drenthe.. hmmm... nee Clown
wel slim van je om er voorlopig nog niet op te stappen.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:47

cp112 schreef:
Er woont vast hier niemand bij mij in de buurt he? Vork Ben een beetje aan het rondkijken naar iemand die af en toe de beesten hier wil rijden, zowel de Tinker als m'n ouwe, die wordt zooo nukkig als hij er niet uitkomt
Ik stap er voor ik weet wat er met mijn rug is toch nog maar even niet op... vind ik niet zo'n veilig gevoel.

Ik heb wel een bodyprotector aangeschaft, zit wel raar hoor, hij is nog echt zo recht, voel me net een robot Tong uitsteken

Je mag ze hier best neerzetten, maar ik denk dat je ze liever bij huis houdt. Tong uitsteken

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:55

Ik heb even een vraag aan de tinkerliefhebbers.
Ik heb een merrie van 5 jaar die snel aanleg heeft om dik te worden en snel mokplekjes heeft. Qua rijden enz is het niet veel door omstandigheden en heeft dus ook niet veel nodig om voldoende energie te hebben.
Nu krijgt ze hooi, niet onbeperkt maar 4-5 goede plakken (8-10 kg hooi hebben we gewogen). Verder krijgt ze lucerne van subli. Om toch vold. vitamines te krijgen kreeg ze altijd een pavokoek, maar ik heb gelezen dat dit vol zit met suikers. Nu krijgt ze een beetje subli zonder, maar dit is eigenlijk te verwaarlozen qua hoeveelheid. Ik heb gezocht naar ander passend voer wat ook tevens geschikt is voor een jaarling tinker, aangezien zij wel vold. voedingsstoffen nodig heeft om te groeien enz. Marstall en D&H wordt aanbevolen, maar erg moeilijk te verkrijgen in omgeving Woerden (tussen utrecht en gouda in).
Hebben jullie een idee voor voer voor zowel de 5-jarige als de jaarling en waar ik het evt kan halen?
Laatst bijgewerkt door dianalamboo op 04-12-08 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:04

Tip 1: kijk uit met eiwitten.. Subli is erg ruim met eiwitten vind ik. En ik heb paarden meegemaakt die juist van luzerne jeuk kregen.

Pavokoek is idd ook geen slimme zet.
Ik ben voor mijn Tink overgestapt op het voer van Cavalor en dan op Pianissimo variant. Daar zitten weinig ruwe eiwitten in en haast geen suikers, maar wel alles wat je verder nodig hebt. Mn Tink zijn jeuk is echt minder geworden! Weg is het niet, maar hij geeft niet aan dat hij er écht last van heeft.
Ik geef mijn veulen en dragende merrie Cavalor Probreed, gaat ook erg goed Lachen

Succes ermee!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:08

Jessie staat sinds gisteren op Marstall. Voer zag, rook en voelde goed! Ja erg weinig eiwitten maar wel voldoende energie. Ruwvoer moet onbeperkt gegeven worden vind ik.

cp, komen ze er nou helemaal niet uit dan? Of gewoon op het land en er niet uit komen als in rijden?

Het sneeuwt Zij zijn groot en ik is klein! hier. Argh. Ik ging op stap in een minirok en kniehoge laarzen (jaja) en net toen ik op de fiets zat, vette sneeuw! Lips are sealed Daar ging mijn "kijk mij eens hip zijn" outfit ROFL

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:13

De paarden staat overdag een aantal uur in de bak. Verder worden ze wel opgejaagd zodat ze wel rennen en af en toe wordt er dressuur meegereden.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:16

Whahaha, arme Berdien!
Ik had Basje net op tijd zijn jurkje aangedaan, die sneeuw was echt anders in zijn vachtje gedrongen. Als het ophoudt, doe ik de deken weer af, dan kan hij met zijn droge vachtje de koude nacht in Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:18

Opjagen zodat ze rennen... Laat ik zeggen dat ik geen manier van beweging geven vind Lachen Als een paard wil rennen doet hij dat zelf wel. Gewoon lekker laten wezen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:19

"ik zette mijn schoen `s avonds... nou... ik was blij als hij er `s morgens nog stond!!!"

(ik luister Snieklaas van Toon Hermans, slappe lach Huilen van het lachen )

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:20

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:22

Ik ben net geslaagd voor m'n autotheorie examen Haha!

dianalamboo

laat ik zeggen dat ze echt een "luizenleven" hebben en door omstandigheden wordt er nu niks gedaan. Staat anders voor de kar. Het opjagen gaat spelenderwijs hoor. En leuk vinden ze het ook, want alle keren gaan ze toch even flink tekeer.
Laatst bijgewerkt door dianalamboo op 04-12-08 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Felies!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:25

Gefeliciteerd!!!!

Tja ik ben er gewoon niet van Lachen Moet ook zeggen dat die van mij 24/7 buiten staan op het land, en als ze willen rennen of gek doen, dan doen ze dat. Zo niet.. dan niet. Moeten ze lekker zelf weten.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:27

Gefeliciteerd!

Bij ons staan ze op het land en af en toe zetten we ze in de rijbak. Ze doen dan lekker wat ze zelf wilen.. de eerste 5 minuten lopen ze te racen en daarna gaan ze half staan slapen Clown
Laatst bijgewerkt door shar_ianne op 04-12-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:28

als ik kon kiezen stonden ze inderdaad 24/7 buiten op het land, maar aangezien de grondsoort dit niet toelaat ben ik al heel blij dat ik dit heb kunnen regelen hier in de buurt. De meeste paarden staat altijd binnen en komen alleen buiten om te rijden oid. Dan moet ik wel zeggen dat de mijne het beter hebben.

gefeliciteerd met het behalen van je theorie examen