Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Clocloken_ schreef:Dat begrijp ik helemaal!Hoe gaat het werken nu met haar?
Kimley schreef:_Clocloken_ schreef:Dat begrijp ik helemaal!Hoe gaat het werken nu met haar?
Goed! De bult van de enting is weg.. heb haar gisteren weer gelongeerd.
Deed ze netjes, even geoefend met het hindernis materiaal wat naast de bak stond.. want dat was toch wel heul eng
Vandaag heeft ze vrij, morgen mag ze weer even aan de longe lopen en dan zondag gaat een vriendin van me erop
Als ze netjes stuurbaar is en gewoon normaal door de bak gaat, ga ik er zelf weer op
Ik ben benieuwd! Denk dat ze het wel goed oppakt.
Ondertussen blijf ik dan door longeren, af en toe afwisselen met balkjes, evt sprongetje en lekker aan de hand naar het bos
En dan af en toe iemand erop.
Lijkt me prima zo voor een jonkie
missanita84 schreef:Clocloken soms kun je dat gevoel hebben ... Fijn dat het rijden goed ging!!
Leuk topic van mouse!!
Ik ga nu even rijden!
jorretje schreef:@Dominique je mag mij pben hoor!
@ Kimley lijkt me prima zo! Lekker toch als iemand anders die wat handiger is het even goed kan bevestigen? Gijs liep van 3,5 tot 4 2x in de week (longeren / grondwerk of vrijheidsdressuur). Heb hem pas op zijn 4e ingereden en loopt vanaf toen tot nu (5) 3x per week (waarvan maar 1x soms 2 keer in de week onder zadel). Dat moet / wil ik nu wel gaan opvoeren (naar zeker 4x in de week lopen en dan ook vaker dan 1x per week rijden), hij is er nu mentaal echt klaar voor.
@ Claudia Oh ja dat ken ik zo goed! Ik heb een poosje geleden weer een paar keer op mijn oude bijrijdpaarden gereden, die zijn hardstikke leuk hoor, maar toch dacht ik steeds hmm Gijs is écht leuker, nu al fijner aan de hulpen, zit lekkerder en is ook nog knapperTotaal niet bevooroordeeld natuurlijk! Ondanks dat hij nog jong is en nog niet zoveel uren onder het zadel heeft doorgebracht, snel afgeleid is en het af en toe (nog) niet helemaal gaat zoals ik bedacht had (gisteren wou hij liever naar rechts in plaats van links
pubertje) voelt hij inmiddels zó vertrouwd en hij vind álles leuk en gezellig
![]()
. Ja dan weet ik weer dat het echt MIJN paard is.
missanita84 schreef:ja dat kan ik me voorstellen kimley!!! fijn dat die bult weg is blijft toch door je hhoofd gaan lijkt me .
trouwens is mouse import of vraag ik nu iets raars