[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:25

Hartstikke leuke foto's allemaal! Ik wacht nog tot kerstmis zodat ik een foto topic kan maken inclusief de laatste maand (en de nieuwe barebackpad) haha.

Hoe denken jullie eigenlijk over barebackpads?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:16

Ik ben ook geïnteresseerd in barebackpads! Nientsje heeft er al één volgens mij. Er zijn ook topics over. Daar wordt gezegd dat die van Emiel Voest heel fijn is. Maar die is gelijk ook een van de duurste ... :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:18

Ik vind Barebackpads fijn :j
Ik heb er inderdaad een en vind het heerlijk rijden :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:21

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:25

Ik kan er weinig over oordelen denk dat het een enorme tussen oplossing is tussen boom zadel en zonder zadel om niet te gaan schuiven en je paard iets minder te prikken met je zitbeenknobbel maar vermoed dat het verschil met een soepele barefoot dan terug minder is. Kan het fout hebben heb geen ervaring met bbp pads.

Met Cup moeder denkt wormen gezien te hebben na het ontwormen (wittige zei ze), ik zelf geen maar moest telkens in het donker kijken... wel is er de eerste dagen enorm veel zand naar buiten gekomen wat ik dan terug wel kon zien. Kan wel zeggen die heeft veel meer eetlust dan ervoor en zijn buik is in een week tijd al ietsje verminderd het gaat dus de goede kant op, zijn energie gehalte is ook enorm gestegen al in een kleine week tijd. Wil nog een vitamine kuur geven wel mijn vitaminen die ik had zijn allemaal op en pavo zit dichtbij maar wil ik niet voeren (veel suiker en scheve verhouding van Ca/Fosfor), mede met dat ik goede ervaring heb met andere merken en ik het liever bij het zekere houd bij een kleintje.
Wel twijfel ik of ik nu die ontworming nog is ga moeten herhalen over x kleine tijd of pas over enkele maanden terug eens stevig tegen bloed, lint en spoelworm moet ontwormen (heb het dan over equi promax, andere zijn gewoon met ivermectine). Misschien is advies vragen aan de DA daarvoor maar kan dat jullie ook al wat weten natuurlijk :).

*Het hanglipje van je verzorgfjord is wel grappig op de foto's :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:39

@maartje,we pakken t rustig aan,we hebben er wel een schp voer bij,maar t is geen reden voor dat dier een pas verder te zetten.t is absoluut geen dier om een longeerlijn achter haar billen naar binnen te leiden,want ze trapt lekker achteruit.diertje is nog nooit van t erf geweest:ze is hier gefokt en geboren.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:05

Ah, lekker rustig verder oefenen zo :) Kan het me ook zo goed voorstellen, dat ze er niet graag in gaan, een vluchtdier in een krappe ruimte met laag dak en niets voor zich.

Ben heel blij dat ik met Khaleesi al meteen spelenderwijs een beetje heb "geoefend". Trailer met auto in het land en dan mama erin met brokken, Khaleesi stond er de zelfde seconde vrolijk naast. En al toen ze heel klein was ging ze met de trailer mee naar het bos. Ze weet niet beter dan dat het er bij hoort. (en vind het ook leuk, want de trailer betekend lekker wandelen)
Afbeelding
Afbeelding

Wat een klein pukkie nog he
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:54

*valt topic binnen*

Hallo :)
Zijn alleen 'echte' tinkers welkom? Of mogen bonte, (iets minder) harige tinkerkruizingen ook? O:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:59

Kruisingen is ook welkom dot! Heb zelf ook eentje gehad, zit eentje in het topic King heet ie geloof ik. En lelie heeft een Groninger en ik het allergrootste ego paard een mini. Dus wees welkom!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:11

Dank je wel :)

Ff voorstellen dan;
Ik ben Lianne, 26, woon in Enschede. Heb 2 pony's. Belgisch warmbloed merrie van 17, Niaff.
En mijn bonte gevaarte van 6, Zac.
Zijn moeder was een kruizing Tinker met Haflinger, vader onbekend.

Sinds bijna 2 jaar onder het zadel, zelf beleerd, super veelzijdig.
We dressuren, springen, rijden buiten, crossen en verder alles wat we leuk vinden :)

Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:15

heeee ZAC!!!
welkom hihi

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:19

Mooie pony heb je! (Keek naar zijn benen echt typisch Haflinger haha)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:24

Niene87 schreef:
heeee ZAC!!!
welkom hihi

Dank je :)

Mira283 schreef:
Mooie pony heb je! (Keek naar zijn benen echt typisch Haflinger haha)

Oh echt? Nu ben ik nieuwsgierig haha. Ik zie de haf nooit zo in hem..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:05

Heeft een smalle borst en bredere achterband? Beetje een bulldog bouw?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:17

Denk dat dat wel klopt ja :')

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:51

Haha bulldog-> haflinger, zal het maar niet zeggen tegen de trotse hafeigenaren op mijn stal :)
Welkom Zac, hij is leuk hoor. En wat doen jullie veel!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:51

Nimby schreef:
Haha bulldog-> haflinger, zal het maar niet zeggen tegen de trotse hafeigenaren op mijn stal :)
Welkom Zac, hij is leuk hoor. En wat doen jullie veel!

De haf die ik rij mag ik dat gewoon zeggen. Ouderwetse haflinger is ze en heeft die bouw ook. Maar leuk beestje!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:07

Zijn er nog meer die vandaag zijn gaan rijden?? Brrrrrrrrr mn tenen zijn gevoelloos!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:10

Nou ik niet gisteren zonder zadel op een hengstige merrie gereden. En als die hengstig is berg je maar dan is het mopper,zucht en een fl*kker willen doen voor je... Tot ze erachter komt dat ze er niet onderuit komt en ik best wel lief ben als ze doet wat ik vraag. Ik sla over vandaag pak mijn mini wel haha

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:48

Ben ook nooit zo'n fan van als Niaff hengstig is.. zij word er juist heel opgefokt en boos van.

Hahaha. Als je nog buiten komt; HEUL dik aankleden. Ik krijg eindelijk weer gevoel in mn tenen en vingers _O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:04

Ach leuk die foto's Maartje!

Wil ook wel een BBP proberen, stiekem beviel een Engels zadel me wel, ik heb vorige week een les genomen bij Mascha (van King) en als western ruiter voelde ik me zo vreemd op dat kleine zadeltje! Alles zo anders ook qua hulpen, totaal wennen maar ik vond het wel super leuk. Geen spierpijn gehad wat ik normaal wel echt sterk heb, maar mijn westernzadels zijn gewoon zo breed en dat zit moeilijk voor m'n heupen en dat had dit zadeltje niet. Dus of een BBP dan zo slim is voor mij weet ik niet maar rij veel op Cheyenne zonder zadel en dan heb ik weer minder last. Dus misschien toch beter voor Cheyenne haar rug.

Maarja, ik kan helaas niet iedere week lessen want ik ben niet rijk :+ maar ik wil wel vaker les nemen. Ik weet alleen niet werk paard ik dan zou willen omscholen. Cheyenne is al 14 dus om daar nu nog mee te gaan beginnen vind ik zonde, heb dan liever een jonger paard en Chi is echt een western paard, dat zie ik ook niet zitten. Dat wordt nog kijken, eerst eens goed leren rijden :D

Het is alweer bijna 2015... Gaat snel!

Grappig Mira, ik heb altijd merries gehad en nog nooit zo'n hengstige merrie meegemaakt die van karakter wisselt ofzo, ik vroeg me altijd af of dat wel bestond :+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:05

Vanmorgen met de les alleen maar gestapt. Ik moest rijden, maar had zo'n hoofdpijn. En afgelopen maandag was mijn zoontje ziek, dus wilde vandaag niet nog een keer mijn les afzeggen. Maar heerlijke les gehad. We hebben op het einde gewerkt aan een schouderbuiten. En dat had Storm erg snel door. Toppertje is het. Maar man o man, wat is het koud. Had mijn thermolaarzen aan en nog erg koude tenen. Ben ook er langs gaan lopen van de bak naar huis, hahaaa. Toen had mijn moeder een lekker soepje klaarstaan, heerlijk. En vanmiddag staan koukleumen op de manege. Silvy moest rijden. Ze mag nu op de liefste pony van de manege, en dat gaat gelukkig goed. Ze heeft zelfs in de groep mee gegaloppeerd. Vind dat erg knap van haar. Ze vind het nog zo spannend allemaal.

Mijn moeder geeft Storm nu extra hooi. Ik vind het een beetje zielig dat hij 24/7 buitenstaat. Hij wil graag in zijn binnenstal, maar ja, dat is eigenlijk niet de bedoeling. Dus maar even doorzetten. Hij doet het verder kei goed. Is lekker rustig en doet zijn ding hahaa (eten). Maar extra hooi is nooit verkeerd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:08

Oeh, als je alleen maar stapt is het helemaal koud.
Wel fijn dat er dan een soepje voor je klaar staat :)

Ik zal dat waars gemist hebben, maar waarom mag ie niet in zn binnen stal?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:19

Welkom Lianne!

Een BBP heb ik ook naar gekeken, maar die verdeelt alsnog de druk niet, dus dan kan ik er net zo goed zonder zadel op gaan zitten. Toch maar een fatsoenlijk zadel aangeschaft uiteindelijk.
Een 14-jarige omscholen, tja, ik heb natuurlijk andersom gedaan (dressuur naar western) met Caily, en dat viel me reuze mee. Wie niet waagt, wie niet wint zeggen ze wel eens :D

Wat goed van Silvy! Hoeveel hooi krijgt Storm dan? Mijn ervaring is dat met 24/7 buiten 24/7 wat te eten ook wel echt een must is :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:37

Rij altijd met zadel gisteren wegens geen rijbroek toch er zonder zadel erop gestapt