[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:04

cp112 schreef:
:o Thanks peoples :D Ze is ook echt een schatje en verdiend een leuk plekje :j.
Maar we hebben al pb contact :).

Ben er wel zeker van dat Liza ook echt wel een thuis vind :j

Hier heeft ze de harten gestolen hier haha. Die van tinkerplein is ook erg leuk!

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:32

Welke verkoop jij dan tinkerplein?

Liza is idd heel erg leuk!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:24

Tinkerplein, als ik in de buurt zou wonen wilde ik wel verzorger van Dakota worden. Die is leuk zeg!! Kwijl!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:31

Oh wat jammer dat je Migs moet verkopen Mira.
Zo dat zal wel even schrikken geweest zijn Lotte, Shiva reageerde zo ook de eerste keer bij ons.
Op zulke momenten inderdaad gewoon lossen,
wat je ook kunt doen om jezelf wat veiliger te voelen is misschien een extra touw om te hals om jezelf toch wat vast te kunnen houden als je daar behoefte aan hebt.
Leuk dekje Kaat :D En ik heb Soldier Boy zaterdag ook gezien maar dan tijdens de rasvoorstelling.
Ik vind Liza ook echt leuk, echt het type tinker waar ik van hou :)

Wij hebben het ook naar ons zin gehad op FHE.
En uiteraard ook wat spullen gekocht: 2 touwhalsters (waarvan mijn zusje 1 mocht pimpen), een nieuwe singel, een nieuw bitje voor de shet, een volle snoepemmer en erg veel rijsokken (aangezien ze bij mij zo vlug kapot gaan :o ).
En natuurlijk naar de rasvoorstelling van de irish cob gaan kijken,
ik vond persoonlijk dat dit toch wel beter kon, het zat wat klungelig in elkaar op sommige momenten.
Je verstond de uitleg ook bijna niet omdat de micro te zacht stond maarja dat ligt waarschijlijk niet aan hen. Soldier boy deed het natuurlijk super.
Ook de show Fabula Rasa 's avonds was echt prachtig :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:06

Sttt.. niet te veel over tinkers-die-te-koop staan hebben!! Als de verhuizing door gaat dan moet Diaz natuurlijk een vriendje :P:P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:38

Komt alex dan niet karlijn ;)
Was t huisje wat?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:45

ik weet niet wie Alex heeft gekocht :( we hebben gister een bod gedaan op een huisje, zo spannend!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:59

oehh een huisje met grond?
Enne,linkje?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:22

Calanddra schreef:
Jolandaa_ schreef:
Mama van Dana heeft ook veel last van mok. Dana maar 2 ini minie plekjes.. Binnekort weer eens wassen.

Dana heeft wel op haar voorbenen last van plakkerige schilfers. Iemand heeft hier ooit wel gezegd wat dit was.. dit was geen mok, maar wat wel?

Is rasp, dat hebben bart en pride ook bij hun voorbenen.

Ik heb Pride zelf ook nog niet horen stampen, maar hoorde t van de stalhouder :) er is ook eigenlijk de hele dag wel iemand op stal. Wel apart, als ik bijv de hele dag lang op stal ben en ik zet m buiten dan hoor ik m nooit of zie ik t m nooit doen.

Pride zn beentjes zijn gelukkig wel heel mooi slank, Bart zn benen zijn niet meer dik, maar nog niet zo slank als van de zomer. De korsten van de mok op zijn benen hebben gelukkig ook allemaal losgelaten :)

Die rasp, kan dat ook met iets weggehaald worden?

HijadelaLuna schreef:
tinker_sally schreef:
Heidy hoe was het paardje waar je vandaag bij bent wezen kijken? Vind dit ook een leukerd om te zien: https://picasaweb.google.com/staljansen ... 50mMerrie#
Sally komt hier ook vandaan.

:~ :~ :~

Ik heb een vraag voor de ruiters onder ons. Ik rij de dochter van Caily momenteel door (wordt in mei 5), braaf ding, wel wakker, maar luistert goed. Nu hebben we vanwege modderpoel-bak een maand of 2 - 3 niks gedaan, vandaag voor het eerste er weer op. Ze was aan de hand wel wat :):), maar netjes te corrigeren, precies zoals ze is eigenlijk. Ik heb er hiervoor vier keer opgezeten en in het totaal een keer of vijf iemand anders (daarvoor). De eerste keren dat ik reed gingen erg goed, ze wil wel lopen maar luistert goed in stap en draf, galop zijn we nog niet mee bezig. Weliswaar beetje lastig bochtjes draaien, maargoed, jong ongebalanceerd dier. Na het longeren stapte ik op vandaag en toen ik na een half rondje eens wou halthouden knalde ze er keihard vandoor en heb ik toch wel even vliegensvlug de bak gezien, mevrouw leek tot twee keer toe over de omheining te willen gaan, kon haar net omtrekken maar dan knalde ze ook weer verder. Uiteindelijk teugels los en manen vast gepakt, toen stond ze zo stil. Nu hebben we het vermoeden dat ze de druk in de mond niet accepteert van een ruiterhand. Aan de hand of longe is niks aan de hand, teugels los contact ook niet, maar iets meer druk en ze gaat. Voorheen was ze ook wel wat gevoelig maar ik heb haar nog nooit aan de kletter gehad daarvan.

Uitgaande dat er niks mis is (daar wordt naar gekeken), is het beter de druk op de teugels vast te houden totdat ze stopt (met alle gevolgen van dien, ik acht haar in staat werkelijk over de omheining te springen), of druk loslaten zodat ze sneller stopt en ik haar niet "stoor"?

Zelf neig ik naar het laatste, vanwege mijn veiligheid en ik heb niet het idee dat ze het doet om een grens op te zoeken, daar heeft ze andere grapjes voor, ze was nu gewoon echt de weg kwijt. Na die tijd bleef ze ook wat gespannen, met de eigenaresse ernaast was ze braaf en hebben we ook een stuk gedraafd, toen ik daarna hetzelfde rondje alleen wou doen ging dat keurig, totdat ik wou gaan stappen, op mijn zit kwam ze niet terug, druk op de teugels (of eigenlijk alleen teugels aannemen, trekken is bij haar nooit nodig geweest en durf ik vanwege haar gevoeligheid ook echt niet) resulteerde in nog een rondje cross. Gelijk teugels los en ze stond weldra binnen een halve lange zijde stil. Heb inmiddels best wel een aantal paardjes gereden, maar nog nooit eentje gehad die zo heftig reageert in de mond. Vind dus erg lastig, ik kan vrij veel op mn zit, maar juist zo'n jong dier heeft ook aan de voorkant wat sturing en begrenzing nodig af en toe...

Ik zou gewoon rustig aan van voor af aan beginnen. Ze heeft ook enige tijd stil gestaan, en misschien vind ze het te spannend. Misschien longeren met een bijzet? Zodat ze dat gevoel ook leert kennen aan de longe?

hetlevenwint schreef:
Daar ben ik ook altijd bang van als Jack eens zo een dag heeft ga ik ook niet langs de vaart, moet er niet aandenken dat die daar in terecht komt. Brrr. Ongeluk zit in een klein hoekje maar ik ga het ook niet opzoeken.

Mijn eerste keer zandhappen dit jaar had ik te danken aan Jack die het toen ik voor het zadel zat nodig vond om gras te staan vreten. :')

Ik ben 1x van dana afgevallen. Ik stapte lekker rustig uit zonder beugels.. teugels lekker losjes. en ik moest ineens kei hard niezen. Dana schrok en stapte op zij. en ik lag er naast :')

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:15

rasp had ik ook bij de Tinkers , heb ze de hele winter geen brok bijgevoerd en nu is het weg ...... net als de mok die ik had ,... nu ook weg !

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:17

Als ik dana geen brok geef, dan word ze graad mager. := dus dat is geen optie..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:18

vanmiddag lekker in 't zonnetje gereden. Al had dana een lastige bui :')
Mary longeerde ze in de bak ernaast en Dana meent dan dat ze zelf haar tempo mag bepalen.

Ik heb totaal geen grip op de teugels afentoe, die hangen zo vaak op half elf en geen idee hoe 't komt of wat ik fout doe.. Wel was ze goed aan 't been en bleef ze ook lopen zonder dat ik continue been gaf..
Met 't afzadelen werd dana helemaal gek.. mevrouw wilde met Mary mee, maar ik had d'r nog vast. Heb der een lel gegeven := ze sleurde me half mee, dit doet ze nooit... dus toch maar weer gestopt met de haver.. pfoe, paarden..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:22

Ik heb bietenpulp( 12 uur geweekt in heet water ) bijgevoerd om ze op dikte te houden

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:27

misschien t mooie weer dat dana zo vreemd doet?

bijrijder heeft vandaag weer gereden.en het ging super!het longeren heeft dus gewerkt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:28

Dana krijgt 1,5 kg brok per dag. Na 't rijden vaak nog 0,25 gram muesli en een klein handje haver.. Dat heeft ze echt nodig.. Ze is nu mooi slank. Maar met minder valt ze gewoon zo veel af.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:30

Dana is eerlijk gezegd een paard wat nooit iets verkeerd doet of schrikt. 't was nu gewoon dat ze (weer) heftig reageerd op de haver (helaas) en omdat mevrouw met Mary mee wilde en 't etenstijd was..

Als 't echt heel koud is dan kan ze wel ietsie loperig zijn, maar nooit dat 't lastig of vervelend is. Dana is een mak schaap afentoe.. Electrische zagen en schuurmachines langs de bakrand doen haar niets. Alles wat achter haar beweegt of over de grond heen sleept ook niet..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:48

Net m'n touwhalster bij Dusty gepast en het staat haar echt prachtig :)
Ik zal er binnenkort eens een foto van maken, maar had nu geen fototoestel mee.
We hebben de 3 grote paarden gepoetst en in de weide gezet.
Jolly voelt de lente al aankomen en wil dolgraag de merrie's gezelschap houden.
Maar wij hebben niet zo'n zin om dan veulens in de winter te moeten verwelkomen :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:55

dik houden zit m niet in de brok en muesli, maar in goed en veel hooi.
Hooi vult de buik, brok is energie.

Ja je kunt merken dat de beesten zin hebben in de lente,. gister liepen er hier twee katers te joelen in de tuin. sodemieter op, ga voor iemand anders zingen _O-

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:57

Hier kreeg alleen Annabel bietenpulp, de rest is echt dik genoeg , 24/7 hooi tot hun beschikking .
Nu voer ik Kaydee merriebrok bij .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:00

Snackie schreef:
dik houden zit m niet in de brok en muesli, maar in goed en veel hooi.
Hooi vult de buik, brok is energie.

Ja je kunt merken dat de beesten zin hebben in de lente,. gister liepen er hier twee katers te joelen in de tuin. sodemieter op, ga voor iemand anders zingen _O-

Hahaha _O-
Dus het zijn niet alleen onze paarden die de lente in hun bol hebben.
Jolly staat echt zo gespannen, almaar liggen showen en zich willen bewijzen tegenover al dat moois :roll:
Dusty staat naast hem op stal en je zou hem moeten zien strekken met die nek om tot bij haar te kunnen komen :')
Mevrouw geeft dan telkens zo'n echt merrie gil en dan zie hem met zo'n triest koppie kijken -O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:10

hihihi

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:12

jaron krijgt ook een prutje 3x per week als extraatje.
1 kopje bietenpulp, 2 kopjes zemelen,2kopjes muesli en lijnzaad. dan kook ik 2 x 2 liter water die ik er op gooi, en dat is na een uur goed afgekoeld, dus na het rijden kan hij lekker smullen.

Zemelen schijnen de fosfor en calcium gelijk te houden, met de pulp?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:20

Hoezo lente in de bol
Afbeelding
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:21

Ik ben benieuwt hoe het touwhalster bij Dusty staat :)

Goed ruwvoer is naar mijn idee ook de key om ze mooi op gewicht te houden.

Vandaag ben ik na mijn werk snel doorgegaan naar het bos met de paarden. Om 3 uur was ik klaar met werken en om 4 uur zat ik op Izzy in het bos :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je ziet was het echt heerlijk met die zon erbij! Het was wel nog wat fris, maar verder leek het wel lente :D
Toen we bijna terug bij de trailer waren was het nog wel even heel spannend. De schotse hooglanders stonden op het ruiterpad en er waren er twee een beetje heen er weer aan het lopen. We zijn even afgestapt en hebben op een afstandje gewacht. Uiteindelijk gingen ze wat verderop staan en zijn we er snel langs gelopen. Toen we een klein stukje verder waren kwam de rest van de kudde eraan en die hadden 5 kleintjes bij. De twee die zo onrustig en wat bozig deden waren blijkbaar mannetjes, want toen de moeders met kleintjes daar in de buurt kwamen werden ze gedekt.
In de winter vind ik ze nooit eng om langs te rijden, maar in het voorjaar als ze kleintjes hebben vind ik ze maar eng.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:26

hahaha bij die eerste foto vliegt ze echt _/-\o_
En leuk met Izzy in het bos :)