[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:54

Jammer , want eerst was hij er toch ook zo vol van ?

Ik denk dat je toch met je man om de tafel moet gaan zitten , je zou er nog onderdoor kunnen gaan ( geestelijk dan ...)
En anders moet je jezelf compleet bij elkaar pakken en er helemaal niet meer heen gaan.
Ik zou niet weten hoe ik in jouw situatie zou reageren , maar probeer een geschikte oplossing te vinden , waar jullie het beiden overeens kunnen worden ...

succes

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:08

ag zonde Karlijn.. kop op meid! er komt weer een dag dat je weer helemaal vrolijk bent en weer vollop kan genieten van Diaz! :(:)

Ik heb voor ik Denzel kocht ook nog info ingewonnen over een 2 jarige zw. bonte merrie bij Jansen van den Hout, echter vond ik de vraagprijs voor die merrie Te hoog, maar was zeker een leuk beestje om te zien, zie haar nu niet meer op de site staan. ik heb wel foto's nog, maar die staan op mn gecrashde comp. haha

ik ben ondertussen Agradi aan het leeg kopen.. we miste toch nog het een en het ander voor de wei, en ik wilde de jongens nog wel DIT weekend wegbrengen!! ;( naja, misshien mogen ze wel even uurtje uit gaan razen en dan maar weer terug.
ik moet nu nog hebben;
- schriklint 40 mm - 200 m.
- isolatoren 20 stuks.
- weide pennen van 1.10m
- poortgrepen 2 stuks.
- schrikapparaat (man wat zijn die pokkuh duur!!)
ik heb nog wel een stroomapparaat, maar deze is toch al wat jaartjes oud, al doet hij het nog goed. Maar moet er niet aan denken dat Denz. er door heen gaat, dus toch nog wat extra prik nodig denk ik...

ik heb nou deze op het oog, iemand ervaringen????

Ako Duo-Power X1000

Afbeelding

ik zit nu op ruim 200 euro in mn winkelmandje!!! en ik heb eerder al zeker 170 euro in de wei gestoken.. belachelijk veel geld eigenlijk maarja, alles voor de jongens he! ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:26

@karlijn,lijkt me idd ook wel heel zwaar.zie je een paard waar je alles mee hebt,mag je hem nog niet hebben.

ik moet nu toch echt mentale steun van jullie,tenmiste ik sta nu op een punt dat ik mezelf zwaar k*t voel.
vanmiddag zou ruana een second opinion krijgen.belt vanmorgen in eens die arts op.Of het klopte wat er beschreven stond.dus ik ja dat klopt wel.tja dan denk ik niet dat ik veel anders kan constateren.Ik denk dat het neurologisch is.dan heeft het geen zin om te komen.Ik zo:ja ik wil juist de mening van een tweede arts hebben,en daarom heb ik jullie gebeld.
puntje bij paaltje vondt hij de afstand ook te groot.volgens hem 3 kwartier rijden,maar dat is maar een half uurtje in het echt.
hij wilde ook weten wat de andere arts geconstateerd had.Ik zei dat ik dat pas later zou vertellen,na zijn diagnose.
kortom:hij wil niet komen.grrr ben echt pissed.ben even naar stal gereden,want ik moest even wat startpassen afgeven.heb gevraagd wat het beste is.ze zegt,ik denk dat je beter even met de verzekering kan bellen en vragen wat zij nou vinden.Hoogstwaarschijnlijk zullen ze ook verder onderzoeken willen(omdat de diagnose natuurlijk niet 100% zeker is),en zelf zorgen dat er een andere arts komt.
dat ga ik ook doen dus.Ik wil nu eindelijk een keer duidelijkheid.zit je je op te vreten thuis,weet je uiteindelijk nog niks.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:26

ik ben knap beroerd voel me echt niet goed |( en wat moet ik van 13:00 tot 18:00 werken....
Daarna maar even shadow longeren gister was ze behoorlijk vel hopen dat ze beetje bijdraaid voor volgend weekend in lunteren misschien als ze donderdag naar de tandarts is geweest gaat het weer beter

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:05

Ik ben hier een beetje dood :P Ik ben in stille meelezer modus ingeschakelt vrees ik..

Dinsdag ben ik van Tinky gepleurt :') Eigenlijk op een héél domme manier, en ik moest niet zo stom zijn om op mijn paard te kruipen in de wei zonder iets etc. Ik kon lelijk gevallen zijn := Gelukkig was het niet zo erg..

Dus de buurman zat de stallen uit te kuisen van zijn shets. Nu, de stallen liggen net naast de wei die we huren, en Tinky zat nét in dat hoekje, het dichts bij die stal.. Ik zat lekker op Tinky te genieten, ze was super braaf, lekker grassies plukken.. Toen de buurman het water uit de stal gooide.. *BOKBOKBOKBOKBOK* En in volle galop er vandoor crossen, ik voelde mij eraf glijden en dacht "Ja, ik blijf er onmogelijk nog opzitten.." Heb ik me laten vallen. En eerlijk gezegt nog steeds niet zo zacht gevallen. Ik voelde me naar beneden rollen, en tergelijk ook glijden. Uiteindelijk tot stilstand gekomen en rechtgestaan. Hele broek groen, en ook beide ellebogen groen en pikkend :+ Dan naar binnen gegaan, ellebogen gewassen en ontsmet. Zat ik met een best grote brandwond op mijn rechterelleboog/arm en goh, je moest me horen piepen als die betadine erop ging :+ Zooo Pikken dat het deed! Nu is de wonde stilletjes aan aan het genezen, en doet het gelukkig niet of weinig pijn als ik terug op mijn elleboog op mijn bureau steun. :P Moraal van de week; Als je op je paard in de wei kruipt, altijd paardrijgerief aan en int vervolg er gewoon niet meer opkruipen.. :D

Afbeelding
Mijn mooie wond :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:15

oeeee das minder.pff ik ben nog woest.ik vindt t zo raar.als je spoeddienst hebt en iemand belt op van mijn paard heeft z'n been gebroken,dan zeg je toch ook niet van nee ik kom niet heb er geen zin in.
ik geef opdracht,zij nemen opdracht aan,dan moeten ze ook uitvoeren.
ga zo ff wat planten uitzoeken in tuincentrum en daarna bellen.voel me nu erg k*t.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:36

En als je nu eens de verzekering belt , en je vraagt hen wat te doen ?
Zij kunnen je vast en zeker ook op weg helpen ...

Ik begrijp dat je moeilijk je verhaal kunt doen via de telefoon ,maar als je nu eerst zegt wie je bent en dat je vragen hebt over je paard , maar dat je het moeilijk vind om alles uit te leggen , dan begrijpen ze je vast wel .
Vraag ze of zij niet iemand kunnen sturen , om je meer zekerheid te kunnen geven... nee heb je , ja kun je krijgen denk ik dan maar zo.

Ik was vroeger ook heel blue aan de telefoon ,maar nu bel ikalles en iedereen na als het mij niet zint...

Het is jouw paard en alleen jij kunt haar nu op dit ogenblik hepen , dus pak je stoute schoenen en ga bellen .....

Ellie , ik hoop dat je meer zekerheid kunt krijgen , want ook voor jou is dit niet leuk ...

dikke knuffel

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:18

dat was ik ook van plan lepel.maar ik had een afspraak met die arts.hij zou komen,afstand was geen probleem volgens die assistente.ik zou alleen nog de tijd te horen krijgen.maar toen hij alles las vondt hij het duidelijk genoeg dat hij er niks mee kon.
wil best geld investeren,maar zo gaat dat niet.
heb net de rekening binnen van de eerste arts.valt best mee

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:26

Diaz in het zonnetje vandaag!
(viel me ineens op dat een stuk ruggegraat voelbaar en zichtbaar is voor haar kont begint? nooit geweest tot nu toe..)

Staart uit de vlecht gehaald.. binnenkort maar eens wassen hihi
Afbeelding

Hier zie je haar ruggegraat gek lopen... :?
Afbeelding

Lekker zonnetje he meis? <3 En nogsteeds JEUKVRIJ!! *\o/* Manen en staart hebben niets te vrezen! Zijn dus ook lekker los! Al heb ik nu de staart weer even in een vlecht gehad wegens hengstig zijn..

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:30

oehhh wat een mooie foto's karlijn!
net geprobeerd te bellen met verzkering.helaas gesloten vanwege goede vrijdag.alleen bereikbaar voor spoedmeldingen.dinsdag nieuwe kans.
zal proberen of ik vandaag nieuwe foto's kan maken.en heus ze ziet er niet slecht uit.ze krijgt steeds meer stekelharig op haar lichaam.Haar flanken doen ook al mee en nee het is geen wintervacht...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:40

Er is niets vreemds aan de ruggengraat Karlijn! Ik dacht dit ook toen Tinky zo mager stond.
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:57

oja! ziet het hetzelfde uit die rug idd@ enneh.. ik vind dat niet zo mager hihi :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:12

:(:) voor Karlijn. Zit alex niet stiekem dieper in je harte dan Diaz?

thanks voor de felicitaties, 1e keer ja :j
Ben de oudste , mijn broer word 24,en mijn zus word 18, tevens het oudste kleinkind.
Maar ik vind een huis kopen belangrijker, dan kindjes. Eerst je leven op orde.

Oh btw, het is een jongen en hij heet Jayden.
Maar dat wisten we al maanden. ze konden hun klep niet houden ;)

Caroline, gefeliciteerd met je nieuwe job! en beterschap met Elsa en dr knikker!

Ellie wat een banketstaaf van een dierenarts, volgende bellen zou ik zeggen, En dan bellen dat je een onderzoek wilt, want je paard heeft dit en dat. niet eens zeggen dat het een second opinion is. Gewoon doen of je neus bloed.
Idd verzekering kan je wellicht ook helpen. dikke vette knuf!

Jacky van tinkie gedonderd, dat is niet de bedoeling..
Dat soort schaafwonden zijn het meest vervelend idd!!

Knappe diaz!

Zo, na drama van gister, was ik eigenlijk nog een beetje pissig,
En had zoiets van bekijk het maar, we gaan rijden vandaag. Eerst liep hij weg in de paddock, maar kon hem gewoon pakken. gelukkig.

Opgezadeld, nieuwe zadel getest. Vond het niet zo lekker zitten. Hard..
Oeps, ben verwend :j

Druktemaker was keihard aan het stappen, vond ineens de hekjes eng. Dus we gaan weer vaker door de hekjes naar het bos.
In het bos even lekker gedraafd,en een galopje. Hij kent de rem niet meer, wil alleen maar hard.
Heel het stuk zand gestapt, heb ook hele stukken gefilmd.
Over het zand een lekker stukje gedraafd, op een langzaam tempo. Dat ging echt goed.
Tot ik een galopje wilde doen,en hij begon te schudden met zijn harses. links rechts, om onder de teugel uit te komen. (heb geen druk normaal)
En toen ik hem een tikkie gaf schoot die eikel zo de bossen in, dus heb een gescheurde lip. Lag er bijna vanaf. maar kon hem gelukkig er uit sturen. Etter. Dus meteen op het harde zand even 8jes gestapt en gedraafd, tot hij zijn drift kwijt was, en aan een heerlijke lange teugel naar huis gestapt. Etterbakkie.
Ik steek het op puberteit.. kan niks anders zijn..

Toen afgezadeld, plekkie van het wondje geiirriteerd. was te verwachten.
Dus ik dacht, we gaan afspuiten (gniffel, meneer is bang voor de waterslang, en heb zodoende pas 1x geoefend)
En hij stond gewoon los naast me. wel lopen, maar hij liet het toe. dus meneer is uiteindelijk helemaal nat geworden :+: Ben weer trots op hem!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:27

Diaz schreef:
oja! ziet het hetzelfde uit die rug idd@ enneh.. ik vind dat niet zo mager hihi :o

Op die foto was ze idd aan de betere kant :P Maar als je vergelijkt met nu..
Afbeelding
.. kon je haar daar wél mager noemen (vooral qua bespiering)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:34

Oh , wat wil ik graag rijden !!!!!

Al heel wat jaren niet echt meer gereden en mijn Tinkertjes moeten nog 2 worden dit jaar....

En dan zie ik die heerlijke rijfoto's weer voorbijkomen en dan gaat het weer kriebelen , hihihii

Nou ja , nog maar /3 een dik jaar wachten en dan mag ik er voorzichtig op .
Ik kan NIET WACHTEN :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:34

Snackie schreef:
:(:) voor Karlijn. Zit alex niet stiekem dieper in je harte dan Diaz?

Ik merkte van wel ja.. ik heb voor dat ik Diaz kocht ook stad en land afgezocht naar Alex!
Diaz is helemaal mijn meissie <3 Maar Alex had toch echt een speciaal plekje merk ik! :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:47

@kaat:tinky ziet er nu super uit zeg!maar met die andere foto vindt ik ook niks mis hoor.

@lepel:ik mis het wel dat ik nu niet ruana kan uitrijden zo af en toe.wie had dat gedacht dat ik dat zou zeggen.vorig jaar ging ik er met geen goud op en nu wil ik haar uitstappen na het rijden.misschien komt die drang nu zo erg naar voren omdat ik met ruana aan het sukkelen ben.Er is een paard waar ik eventueel op zou kunnen,maar dat doe ik enkel waneer zijn baasje er is en tijd heeft.lang geleden hoor.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:14

Andrea met dit weer wassen? brrr mij te koud hoor ik word zelf namelijk ook altijd nat :')

Ellie wat vervelend zeker als je een afspraak gemaakt heb en hij dan niet komt wegens de afstand vind dit gewoon schandalig dat soort mensen moeten geen dierenarts worden jij vraagt om een secondopinion en hij gaat uit van het wat de eerste arts zegt zonder te kijken kan daar echt geen begrip voor tonen ik was denk ik compleet de pan uit geflipt aan de telefoon :')

Ik vind Tinky op die eerste foto niet fit ogen hoor mager zou ik niet snel zeggen maar fit ook niet op de 2e ziet ze er super uit!
En het kan prima zijn dat een paard dat mager is wel een bolle buik heeft dit indiceert vaak wel op wormen, magerheid van een paard kun je vaak het beste zien aan de schouders, hals, ruggengraat en kont ;) Dus verwar die bolle buikjes niet altijd met fit en kijk naar het gehele plaatje.

Paard dat een smal nekje zonder spier heeft, ruggengraat zonder spieren en vet en een kont zonder die dingen maar wel een bolle buik indiceert voor zover ik weet gewoon op niet fit ;)

Zo vanaf de foto zou ik niet zeggen dat Diaz mager is maar hou het wel in de gaten Karlijn.
mm vervelend Karlijn die twijfel zo, misschien toch eens overwegingen gaan maken welk paardje, je nou meer liefhebt hoeveel je ook om Diaz geeft als Alex jou 'Soulmate' is dan is dat nou eenmaal zo doe je niets aan, dus om jezelf dan een plezier te doen moet je misschien overwegen voor Diaz een nieuw huisje te zoeken of je man zo gek te krijgen toch ook Alex te willen.

Beterschap en Succes voor iedereen die zich niet lekker voelt of vandaag wat doen moet :(:)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:19

Mooie naam hoor Andrea! Wel leuk om tante te zijn hoor, ik heb al een hoop ervaring inmiddels (nummer 14 en 15 onderweg hier, oudtse is al 13)

De DA durft de knikker niet te steken (biopt) of weg te halen voorlopig. Ze denkt dat het geen abces is, maar we wachten nog een week af. En dan kijken we of er groei/verandering in de knikker zit. Als ie eruit moet moet Elsa helemaal onder narcose, dus liever niet.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:29

Ohh helemaal vergeten te melden in de vorige post, Andrea gefeliciteerd :)
Mijn nichtje is laatste ook bevallen van een zoontje wat mij dit maakt is me nog onduidelijk :+ Maar ben ergens familie van het kindje :P

Verveled van Elsa zeg hoop dat het niet ernstig is en het niet weggehaald hoeft te worden, want narcose is inderdaad niet zo heel prettig.
Wat veel narigheid allemaal, de afgelopen pagina's

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel! :(:)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 18:31

Jayney schreef:
Zo vanaf de foto zou ik niet zeggen dat Diaz mager is maar hou het wel in de gaten Karlijn.
mm vervelend Karlijn die twijfel zo, misschien toch eens overwegingen gaan maken welk paardje, je nou meer liefhebt hoeveel je ook om Diaz geeft als Alex jou 'Soulmate' is dan is dat nou eenmaal zo doe je niets aan, dus om jezelf dan een plezier te doen moet je misschien overwegen voor Diaz een nieuw huisje te zoeken of je man zo gek te krijgen toch ook Alex te willen.

Ik ben gewoon zo aan het balen ook dat ik nogsteeds geen zadel heb.. hij is weer te krap voor mij.. ;(
Ik kan mijn meissie toch niet 'weg doen'.. alleen omdat rijden niet gaat? en ik zo'n klik heb met Alex.
Ik heb ook absoluut een klik met mijn meissie.. ik ben alleen aan het twijfelen of ik dus ooit ga passen betreft zadel.. -O-

Ik WIL nieteens twijfelen over Diazje.. verdorie! Waarom nou niet gewoon allebei! -O-

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:37

Geloof ook niet dat jou beslissing gebaseerd is op het rijden want ook Alex is niet zo groot toch en ook niet zo een enorm lange rug dus met zadels misschien precies het zelfde probleem. Het gaat er ook niet om hoeveel je om ze allebei geeft, ga voor je eigen gevoel gewoon na waar je, je beter bij voelt, ik bedoel je hebt je rot gezocht naar Alex toen je hem niet kon vinden kwam Diaz op je pad en nu is Alex er weer dat je gaat twijfelen is logische. Maar schuld gevoel moet je niet krijgen als je eerlijk bent naar jezelf en je 'paardjes' doe je van een van de twee afstand naar een goed huisje, 2 paarden is veel werk, en kun je lichamelijk misschien helemaal niet aan hoe leuk het idee van ze allebei hebben ook klinkt.

Wees realistische en even hard voor jezelf en maak een keuze het naar de paarden gaan moet leuk blijven en geen keuze worden tussen naar welke je zou gaan, dus even nagaan in jezelf welke van de 2 nou echt jou soulmate is. succes ermee en maak geen overhaaste beslissingen, maar denk goed na :(:)

Ik ga er vandoor want zit in de trein en mijn laptop valt zo uit :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:46

Karlijn, goed bedenken wat je wilt..
Je weet wat je hebt, enna al die jaren, niet wat je krijgt!

Thanks voor de felicitaties.

Lepel, als je mijn draak eens wilt rijden ben je van harte welkom hoor _O- In de bak ohz is hij overigens super braaf. probeer periode zeker.. zucht.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:56

Wie rijdt er mee door het bos?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:02

Jouw filmpjes zijn altijd genieten Andrea! Ik zie me al zo over de zandvlakte crossen met Tinky! Jammer genoeg heb ik enkel veld, veld en nog eens veld :+ (en wandelpaden dat eigenlijk voor mensen bedoelt zijn := )