DiaBelle schreef:Dakota_75 schreef:Diabelle, mag ik vragen wat voor cursus jij gedaan hebt (heb ik even gemist). Het klinkt namelijk net als de cursus die ik afgelopen weekend heb gedaan haha. Ook loswerken/grondwerken en het verhaal van de persoonlijke ruimte waarin het paard respect voor jou moet hebben.....
Ik heb de cursus van Petra Vlasblom gedaan, omgang met je jonge paard.
In Dongen. Ben benieuwd![]()
Grz sabina
Ik heb even gegoogeld en op haar website gekeken. Komt inderdaad erg overheen met wat ik afgelopen weekend heb geleerd. Ik vind het zelf erg prettig en je leert echt een hoop over het gedrag van het paard en hoe er mee om te gaan. Ik las ook iets (van M_D_H geloof ik?) over dat het paard nog dwarser wordt wanneer je zweep gebruikt e.d. Ook dit heb ik afgelopen weekend met (toevallig ook een) Petra besproken. Maar Crosby bijvoorbeeld heeft zulke handelingen ook écht niet nodig. Hij heeft juiste hele subtiele aanduidingen nodig en dat is voldoende. En dan het liefst van een grotere afstand. Leg je té veel druk op hem, of kom je té dichtbij dan zet hij zijn hakken in het zand en is het klaar voor hem. Is ook een beetje typisch tinker eigen denk ik... maar de een heeft dat natuurlijk meer dan de andere

Zopas ben ik voor het eerst zelf aan de slag gegaan met loswerken met Cros en het ging echt goed. Kon zijn plekje zonder moeite veroveren, hij toonde echt respect en het loswerken zelf ging ook wel goed. Moet natuurlijk nog wel echt mijn weg er in zien te vinden maar komt goed! Ben al weer in overleg trouwens voor de vervolgtraining haha.
Zag prachtige foto's voorbij komen. Moet ik binnenkort ook weer eens doen, fototoestel meenemen. Heb vandaag wel met m'n foon wat foto's gemaakt van mijn vieze zandmonster