[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snowville

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:31

Nee dat kan geen kwaad, maar aanstaande dinsdag de eerste les.....

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:38

Trea schreef:
Ik heb ook eens een merrie gehad waarbij haar benen een groot probleem waren de eerste paar keren is zij in een hoefstal bekapt en dat ging goed, ondertussen heb ik op advies van de hoefsmid een touw om haar achterbeen (hoef) gelegd (in een soort lus) en dan haar been opgetild steeds iets langer en hoger en dat heeft heel goed gewerkt. Op een gegeven moment mocht ik haar aan haar achterbenen afspuiten en borstelen en wat later dus ook gewoon met de hand optillen. Ja een heel veel geduld en belonen en nooit vast gezet maar iemand anders haar vast laten houden en blijven belonen met snoepjes en plukjes hooi als het goed ging.

Was ook mijn hoefsmid zijn advies. Met een touw en afspuiten. Maar ze werd al bang van het touw zelf en afspuiten lukt ook niet. Dus weet niet of je mij ooit een keer op de keuring ziet, want ik kan haar niet eens fatsoenlijk wassen :( (Ach, denk dat dat ooit allemaal wel een keer komt, dat ze niet meer zo bang is..)

Arjan geen zin........ mag idd wel een keer toch... Als je dan maar voor dinsdag het boek doorgenomen hebt toch? :P

En Denise, idd vooral doorgaan met Gaap zijn hoefjes e.d., want met die van mij is als veulen dus niks gedaan, en dan krijg je dit.... Grrrrrrrrrrr.... Ze is nu twee, en dan duurt het dus een stuk langer voordat je het vertrouwen hebt... Ik ben ook de enige, (heeeeel soms als ze in een goeie bui is mijn vriend ook) die haar overal aan kan raken... Doooos :P

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:43

Gaapje geeft z'n hoefjes eigenlijk als vanzelfsprekend, zaterdag de smid geweest, ging ook goed.

Maar ik heb ook wel eens een merrie meegemaakt die blijkbaar ooit een wond in de hoef heeft gehad en helemaal uit d'r dak ging als je bij die achterhoef kwam.
Andere achterhoef ging iets beter en voorbenen was geen probleem.
Eerste hoefsmid heeft vliegles gehad, die vroeg niet zo vriendelijk om die hoef. En kreeg dus die hoef #)
Toen een andere hoefsmid die dat roesje voorstelde.
2 keer zo gedaan ging prima, 3e keer eigenlijk vergeten de veearts te bellen, dus zo maar geprobeerd en dat ging goed.
Ze had door dat het niet altijd pijn doet.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:47

:wave: Morgen

eigenlijk weinig tijd :o maar ff Sita hart onder de riem steken voor Willy :(:)

en hier dus ook 1 waar je niet aan de benen kon komen ;)

maar hoefstal zou voor haar denk ik helemaal uit den boze zijn geweest := daar zou je der toen volgens mij niet ingekregen hebben... en in de stal ging ze trouwens al tegen de muren omhoog als je der been aan wilde raken :o

idd HEEL VEEL geduld hebben en vooral niet teveel in 1 x willen idd voor hele kleine vooruit gang zeer goed belonen en stoppen op moment dat goed gaat :)

rustig oefenen en idd niet vastzetten maar vasthouden

en hihi klinkt wel alsof trea dezelfde smid heeft :D zo heeft hij dus ook 1ste keren achterbenen van Say gepakt/ gedaan ;) touwtje op de grond voorzichtig eromheen leggen en dan voorzichtig omhoog halen en ik der voor afleiden zodat ze touwtje niet zag :+

Bij Say wel t geluk dat ze niet ging dreigen of slaan of zo het was gewoon angstig proberen weg te komen/ piafferen/tapdansen/ laten vallen :(:)

"1ste" keer hebben we ook met roesje DA gedaan :j wilden 1st met roesje sedalin maar daar reageerde ze op 2 streepjes al véél te heftig dus dan zou je je rug afbreken als je dan zou gaan kappen zo erg zakte ze weg :(:)

Toen ze officieel nog niet van mij was heeft andere smid het zonder roesje geprobeerd en omdat ie der voeten al niet te pakken kreeg dacht ie het wel ff met praam te kunnen doen maar dat heeft ie geweten }> ~~}> toen werd ze wel link

Toen weer half jr geoefend en toen kon ze al zonder iets :) en kon ik met spons ook al der benen/ sokken wassen, waterslang heeft iets langer geduurd :o

Een vreemde zal ze nog steeds niet snel aan der voeten vertrouwen :(:) maar ik kan er gelukkig ondertussen alles mee :)
oké met afspuiten met slang als t op de grond klettert wil ze nog wel gaan tapdansen, maar als ik dan beter op der been spuit is t goed

zo in paar minuten nog heel verhaal getyped :oo :o nu ga ik maar weer aan de gang ~~}> :wave:

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:58

Lang verhaal Grid, herkenbaar :) Hoop dat het bij mij ook nog zo goed komt.. En idd niet vast zetten... Ik laat haar meestal gewoon los staan als ik oefen... niemand die haar vasthoudt.. Alleen als ik dan haar achterbeen op wil tillen, loopt ze boos weg. En nee, ook niet rennen.. maar gewoon arrogant rustig weglopen.... Zo van, dit wil ik niet, hier heb ik geen zin in... Doooos... Maar zodra de hoefsmid het wil doen, is het paniek... Misschien toch wat naars meegemaakt als veulen misschien of zo?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:14

O nee los laten staan kon ik bij say niet dan liep en na paar passen rende ze gewoon terug naar de wei :o

Ook als ze der touw kapot trok (wat ze in begin dus ook nogal snel deed, ah eng beetje hangen en pats) stond ze binnen 2 tellen voor de ingang vd wei :=

Nu kan ze wel los staan :)

Komt vast goed idd :))

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:18

beterschap voor willey.

hier gelukkig geen been problemen al vind syl het niet het leukste wat er is. die wil tussen door gewoon even op 4 benen staan. gelukkig hebben we een smit met het meeste geduld van de hele wereld. vorige keer was avelyn echt even niet te genieten. hij blijft rustig en neemt dan alle tijd. daarna was ze gelukkig wel weer braver.
best gek, want kan echt alle 4 haar hoeven met gemak optillen. en ze was al eerder bekapt en toen heel rustig. nu vond ze het toch even spannend denk ik.

sollicitatie ging goed :)
contract word opgestuurd en mag het dan nakijken en tekenen.
man wat gaat het snel, in het laatste halfjaar mn rijbewijs gehaald, mn eerste auto gekocht, school afgerond, we hebben een huis toegewezen gekregen, syl heeft een prachtig veulen. en nou ook nog eens werk :)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:08

Sita, heel veel sterkte met WIlly! Klinkt naar die wond, we hopen dat het goed komt!!!

Hier erg balen.... Kascha en Banbay waren allebei even niet zo braaf voor de wagen. Banbay was gewoon druk en kon niet stilstaan, Kascha kan ineens niet meer draven, maar gallopeerd dan keihard weg... Eerste keer toen ik (gelukkig in de wei) aan het mennen was, het ging zo loeihard!
Was echt bang dat we om zouden gaan, maar gelukkig ging ze net voor het eind van de wei een bocht in, was echt heel eng! Ik schrik daar dan meteen zo van dat Mees het lekker over mag nemen. :o Weer rustig verder gegaan, toen weer gaan draven, en hup, daar ging ze weer. Echt loeihard!!! :( Wat moet je daar nu mee? Ze heeft al heel vaak gedraafd voor de wagen, en dat ging goed? Maar nu... :n
Mees vindt dat ik gewoon moet blijven helpen met oefenen, ik zou er liever een professioneel iemand bij halen... Wat vinden jullie, moet dit gewoon even overgaan? Ik vind het gevaarlijk, maar volgens Mees kan je bij die jonkies verwachten dat het vandaag of morgen een keer uitgeprobeerd wordt... :\

Nouja, baal er echt van, maar goed...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:09

maartje alles gaat je voor de wind! Lekker joh.!!

Sterkte voor willy sita.!!
Klinkt erg zeg.!!

Balou die geen voetjes wil geven.. Gelukkig gaat het langzaam aan beter.!!

Arjan geen zin vandaag.. Ik ook niet echt.. Maar ja

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:09

Maartje wordt volwassen :)
Gefeliciteerd met de baan!

Nathalie, Baloe is dus een merrie? :o :oo Dacht al die tijd een ruin :D
Enne ver weg..... De Punt, dat is vast een uithoek :+ Zolang het niet met paard in trailer is, vind ik maar weinig binnen NL echt ver weg :+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:11

Marleen.... A) haal er een proffesioneel iemand bij :) B) IndianaJones haar ruin Shathu (nu 4) was ook zoals Kascha geloof ik, wellicht heeft zij nog een tip.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:16

Kascha heeft het tot nu toe heerlijk gedaan, dit is iets wat ze ineens doet...
Ik haal er ook liever meteen iemand bij... omdat ik het zelf eng vind. :o
Wij hebben wel al eerder paarden voor de wagen beleerd, maar dit nog niet meegemaakt...
Mees is het overigens niet met mij eens... :o

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:16

zou er ook een prof bij halen marleen.. Toch eng zulke dingen.!!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:17

Ik denk wel dat Mees gelijk heeft Marleen, heb het elke keer nog meegemaakt, in het begin zijn ze een beetje onder de indruk en een beetje bedeesd, maar daarna krijgen ze wat meer zelfvertrouwen en gaan ze een beetje testen en klooien..... Het is alleen erg vervelend als dit met mennen gebeurd, want dat is toch spannender als onder het zadel.....

Hier geen problemen met voetjes, wassen etc. Soms pers ik het uiteinde van de slang samen, zodat je een soort hogedruk spuit idee krijgt..... geen probleem! Niamh is dol op water! En ze heeft en geweldige opvoeding gehad door een bepaald iemand ;) natuurlijk!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:17

Idd, onder het zadel in de wei kan mij het niet zoveel schelen als ze zo doet, maar nu hangt er wel een wagen achter....

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:20

dat snap ik, heb je het wel goed kunnen afsluiten?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:25

Hm, redelijk. Op de steeg was ze wel weer rustig, maar het draven hebben we niet meer gedaan....

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:35

Lastig hoor.... misschien als je het morgen weer probeert, is er niets aan de hand! Succes iig!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 13:24

Whisper gaat wedstrijden rijden, leuk Petra :D

Oma van Janet maakt kippen dood :') :=

Gaapje mooi schoon, en mama in de modder gerold, varkentje :D

Leuk Janet, dat je in de krant staat :D

Aaahw, Marleen zwijnen met biggetje gezien in het bos :z

Haha, oma van Dagmar een beetje vergeetachtig :P

Hihi, Marleen banbay was best lelijk toen je m kreeg :') Maar wat een knapperd is t geworden :+:

Wauw, Dagmar wat een verschil *D

Leuke nummers 8-)

Marleen gister alleen thuis, en alle honden alleen uitgelaten :(:)

Eefje westernles volgen met Peb, leuk joh =:) (Western is véél leuker dan dressuur hoor O:) ) Ssssshht

Denise ooit een kip op dr slaapkamer gehad :Y)
En oma soms ook wat vergeet-achtig :(:)

Ellen super gereden gister :):)

snowdon schreef:
Jan Smit, nehhh dan maar Nick en Simon!

Inderdaad :') Die Jan Smit met z'n gezeik over die Jolanthe en kim heete ze toch? :+ En hij kan gewoon niet zingen, nouja t klinkt niet :x :D

Ooooh, de tinkerrecordrit, ik wil zo graag komen kijken :P *Hoopt dat Annita of Annique er heen gaat* :D

Niamh met hondenshampoo gewassen :(:) :P

Grit badmeubel verkocht 8-)

Graniney braaf geweest, Mirjam :z

Sita :(:) Arme Willy, geef m een knuf Y;(

Balou een hoefsmid-fobie :(:)

Arjan geen zin om boek door te nemen :)

Jemig, vervelend Marleen :(:)

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:56

grrr schreef:
Hm, redelijk. Op de steeg was ze wel weer rustig, maar het draven hebben we niet meer gedaan....

Misschien wel een beetje gemeen, maar laat ze eerst eens flink werken met een zware ondergrond (mul zand) veel overgangen en wendingen maken en daarna als je het idee hebt dat ze echt moe zijn uit stappen en licht draven op de verharde weg en dan belonen als ze het goed doen. Maar probeer het idd altijd goed af te sluiten.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:58

Trea schreef:
grrr schreef:

Misschien wel een beetje gemeen, maar laat ze eerst eens flink werken met een zware ondergrond (mul zand) veel overgangen en wendingen maken en daarna als je het idee hebt dat ze echt moe zijn uit stappen en licht draven op de verharde weg en dan belonen als ze het goed doen. Maar probeer het idd altijd goed af te sluiten.

Oja en doe bij degene die er vandoor springt een longeerstukje aan het bit en daar aan een longeerlijn, hou die bij je op de bok en straf haar dan door alleen haar tegen te houden als ze er vandoor springt, zo heb je iets meer te vertellen.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:13

Das toch wel eng Marleen.. zou er ook iemand bijhalen denk ik... ben met dat soort dingen ook niet zo'n held :n , als ik erop zit wel... maar anders.. :n

En Leon, De Punt is wel een beetje een uithoek, ligt precies tussen Assen en Groningen in...

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:21

Goeiemiddag

Oh Siet wat erg :oo en wat vervelend die maden :(:) duim dat alles goed komt.

Been optil en wasproblemen.Hier gaat t altijd goed,Peb is een beetje stijf na het veulenen dus gaat lekker op de smid(vrouwlijk)hangen,niet zo bie.En met wassen gaat t altijd goed al reageert ze elke keer alsof ze de slang voor de eerste keer ziet,pffffmuts :roll:

Verder weer werk gerelateerde sores,ga jullie er niet mee lastig vallen maar men....zucht.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:33

Vervelend Marleen, dat is zeker schrikken. Vooral met de kar erachter.
ellieellende schreef:
Ik denk wel dat Mees gelijk heeft Marleen, heb het elke keer nog meegemaakt, in het begin zijn ze een beetje onder de indruk en een beetje bedeesd, maar daarna krijgen ze wat meer zelfvertrouwen en gaan ze een beetje testen en klooien..... Het is alleen erg vervelend als dit met mennen gebeurd, want dat is toch spannender als onder het zadel.....

Dit zie ik ook zo. Als de nieuwigheid eraf is, worden ze zich meer bewust, gaan aftasten wat de bedoeling wat wel/niet kan of ze hebben een keer minder zin.
Belangrijk is om hier goed mee om te gaan. Professioneel iemand inschakelen kan nooit kwaad. Moet het wel iemand zijn die met jou op een lijn zit en niet met "harde hand het wel even afleert".
En anders even een stapje terug en weer wat vaker aan de lange lijnen lopen. Al is het maar voor je eigen zelfvertrouwen. Of even alleen Mees laten mennen. In ieder geval niet met onzekerheid verder gaan, dat breng je toch over.

Komt wel goed hoor!!

Hopen dat Balou het (met roesje) goed doet bij de smid.

Gefeliciteerd Maartje *\o/* *\o/* . Zijn gelukkig wel allemaal leuke dingen in korte tijd.

Sita; bah, klinkt akelig bij Willy. Ik hoop dat de DA iets goeds heeft kunnen doen.
Als het gaat om een uitwendige antibacteriele werking weet ik dat Angela goede ervaringen heeft met zilverwater (zilver dood bacterien) en ik ben fan van de honingzalf. 4 jaar bij de leverancier van Mesitran gewerkt, dus tot in den treure mee gezeuld, maar ook verbluffende resultaten gezien. Is antibacterieel en bevorderd de genezing.
Ik ben nu de rotstraal van Vince met mesitran aan het behandelen (heeft hij al een paar maanden en niks werkt) en ik vind het nu na een week al een stuk minder stinken.

Lois; alles goed?? Zit de vakantie er alweer bijna op bij jullie?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:41

Nog even een paar foto's van de vakantie :D

Mambo
Afbeelding
Tierpark in Nordhorn
Afbeelding
Alpaka die we vorigjaar al baby hadden gezien :P
Afbeelding

Afbeelding
Kaars
Afbeelding