Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Trea schreef:Ik heb ook eens een merrie gehad waarbij haar benen een groot probleem waren de eerste paar keren is zij in een hoefstal bekapt en dat ging goed, ondertussen heb ik op advies van de hoefsmid een touw om haar achterbeen (hoef) gelegd (in een soort lus) en dan haar been opgetild steeds iets langer en hoger en dat heeft heel goed gewerkt. Op een gegeven moment mocht ik haar aan haar achterbenen afspuiten en borstelen en wat later dus ook gewoon met de hand optillen. Ja een heel veel geduld en belonen en nooit vast gezet maar iemand anders haar vast laten houden en blijven belonen met snoepjes en plukjes hooi als het goed ging.
snowdon schreef:Jan Smit, nehhh dan maar Nick en Simon!
grrr schreef:Hm, redelijk. Op de steeg was ze wel weer rustig, maar het draven hebben we niet meer gedaan....
Trea schreef:grrr schreef:Hm, redelijk. Op de steeg was ze wel weer rustig, maar het draven hebben we niet meer gedaan....
Misschien wel een beetje gemeen, maar laat ze eerst eens flink werken met een zware ondergrond (mul zand) veel overgangen en wendingen maken en daarna als je het idee hebt dat ze echt moe zijn uit stappen en licht draven op de verharde weg en dan belonen als ze het goed doen. Maar probeer het idd altijd goed af te sluiten.
ellieellende schreef:Ik denk wel dat Mees gelijk heeft Marleen, heb het elke keer nog meegemaakt, in het begin zijn ze een beetje onder de indruk en een beetje bedeesd, maar daarna krijgen ze wat meer zelfvertrouwen en gaan ze een beetje testen en klooien..... Het is alleen erg vervelend als dit met mennen gebeurd, want dat is toch spannender als onder het zadel.....