[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:14

Haha! Thx Marleen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:22

Kga zo naar bed denk ik.. Morgen weer een drukke dag!

Bedenk me net dat ik morgen nog moet autorijden.. Nagelbijten / Gniffelen
En ik heb met een meisje van stal afgesproken om te gaan rijden.. Scheve mond Balen.. Andere keer dan maar..

Weltrusten!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:24

Veel succes morgen met autorijden dan maar!

Probeer een beetje rustig aan te doen voor zondag hihi, het komt vast goed Haha!

Ik ga ook slapen
weltrusten!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:12

Sita vast heel veel succes OK dan! ennuh Amy niet teveel als porselein behandelen dan merken ze dat er iets anders is en gebeurt er eerder iets Knipoog Scheve mond dat moet natuurlijk niet Tong uitsteken dus niet stressen maar lol hebben en genieten van een leuk dagje Haha!

Uhh Marjolein hier is het anders ook heel mooi Schijnheilig Cool maaruh heerlijk dat je zo genoten hebt Dromen
Hmm Iona zo heette die in Wehl geloof ik idd ook Ja

LordJ ga zo foto's kijken Knipoog

Morgenochtend ga ik naar Liekathu om te kijken of het mij wel lukt om een fatsoenlijke hengstenvlecht bij Bronx te maken Cool en misschien ook nog ff op hem rondhobbelen Haha!

Janet --> uitzending gemist is alleen van Nederland 123 Knipoog heb ook al tvzapper enzo gekeken maar nergens Hart van Nederland en op de site van HvNL zelf ook niks te vinden

Ging vanavond alleen ff de paardjes binnen halen en ben van 19 tot 22 u op stal geweest Clown

Ah schatje komt thuis ff sociaal doen Doei!

[edit] O ja Sita ook succes met autorijden!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:15

Veel succes morgen Sita!

Heeerlijk gereden met het stel, Fjord was ook mee, dus gezellig de hele weg lopen kletsen. Flynn liep weer walgelijk goed mee Haha! In stap er netjes naast, raakte hij iets achter dan hoefde ik maar te klikken en hij liep weer keurig op z'n plek Cool In draf en galop kon het hem niet hard genoeg gaan. Rustig aan doen is voor watjes, je bent jong en je wilt wat, en je wilt harderharderharderharderharder ROFL Hij was flink bezweet toen we terug kwamen, maar hij had zo'n lol. Hij heeft nog nooit in z'n leven een brug gezien, maar hij keek niet op of om, en stapte zo over de drie houten bruggetjes heen Haha! Haha! Haha! Haha! Hij is zo ontzettend stoer Lovers Honden zijn niet eng, fietsers niet, auto's niet, kinderen mogen hem aaien.. Walgelijk gewoon *LOL*

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:03

snowdon schreef:
Marjolein, mooiste bos? Zou idd best eens kunnen bij jullie... maar vind jij dat of staat het daar om bekend? Haha!

Ik vind dat, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die daar is geweest die het niet met me eens was. Ik bedoel dan vooral het stuk loenermark/rheder-worthrederheide/posbank. Ach ieder zn eigen smaak. Maar ik ben blij dat ik met 20 minuten trailer daar ben. Dat is niet eens het dichtsbijzijnde bos, met 5 minuutjes zit ik in de kroondomeinen. Ik ga nog eens wat verder lezen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:24

ziggy_janet schreef:
rom: is het al uit met je vriendje?

zo goed als
we gaan gewoon vrienschappelijk verder en niets meer

maar ik moet gelijk ook alweer gaan heb zo les Haha!
duimt intussen voor sita en amy

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:44

We zijn trots op je hoor romm, dat je die stap 'zo goed als' genomen hebt!

Sita, zenuw zenuw zenuw Haha!
zweet Amy niet op de trailer?

Met Snowdon's keuringen/wedstrijden/shows kwamen mijn moeder enzo niet kijken, die zien daar het nut/lol/spanning niet van in geloof ik. Alleen 1x bij een indoormenwedstrijd en mijn middelste broer vorige zomer bij de show op de keuring.
Ik heb dus altijd bokkers nodig ter steun en vermaak Clown

Dus gaat helemaal goedkomen met jou! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:47

grrr schreef:
Omdat het stinkt, Janet? Whoosh! Bij ons tenminste altijd wel.

Zo, niet gereden, maar lekker gelongeerd. Ging heel goed, dus ben weer tevreden.
Kent iemand hier het ras: Boullonais?

Niet persoonlijk. Wel 1 keer op P&K in Den Bosch gezien. Wel erg leuk Ja

TK. Zadelmakers. Het is waarschijnlijk wel wat verder weg. Maar, ik heb er goede ervaringen mee. http://www.verhoestraete.com/

Sita_ schreef:
Oke.. Dan mag Maya met Amy lopen en Martinique met de zweep er achteraan.. Vork

Altijd leuk om te weten... Clown Haha! *LOL* Zal m'n witte schoenen eens opzoeken... Kijken of die nog passen En anders ben ik maar in wit tenue met bruine werkschoenen eronder hoor.. Bloos Heb alleen geen stropdas... *denkt*

Echt heerlijk gave foto's Berdien Lachen Inlijstwaardig idd Ja

timokyana schreef:
@Berdien of Maya of anderen die zich geroepen voelen Clown

Hou oud zijn/waren jullie veulens dat jullie met veulenbrok begonnen en hoeveel?
janeeba krijgt nu gewoon een klein handje brokjes in een emmer en heeft verder de hele dag beschikking tot hooi.

1e veulen : Kreeg vanaf 1,5 maand veulenbrok. In begin 2 handjes, en dat zo opbouwen tot een halve kilo per voerbeurt.
2e veulen (huidige dus). Heb ik vanaf 2 weken een handje veulenbrok gegeven, en later 2-3 handjes. Maar dat wilde ze niet goed uit haar eigen emmer eten. Ze wilde alleen uit de emmer van moeders mee-eten Clown En toen op een gegeven moment de paarden ontsnapt zijn, en met z'n drieën driekwart zak veulenbrok hebben opgevreten Hamer Heb ik geen nieuwe zak meer gekocht. En nu eet ze samen met haar moeder. Dan krijgt ze een mengsel van merriebrok, maïsvlokken en muesli. Ik schat dat ze inmiddels een halve tot driekwart kilo per dag eet... (ze is ook 4 maand nu).

En verder eet ze gewoon veel hooi en gras. En die brok deelt ze dus met haar moeder Lachen Ik vind wel dat een veulen brok moet krijgen. Met name zodat ze dat ook leren eten, en ook om toch iets meer minderalen etc. toe te dienen. Een dieet van alleen hooi en gras vind ik te eenzijdig. Als Ellie straks dus weggaat, zal ze bij haar nieuwe eigenaar een kilo per dag krijgen denk ik. (iig, dat raad ik haar aan Lachen ) En dan ook een mengsel van veulenbrok en muesli. Ik vind muesli / granenmengsels erg goed voer omdat ze daarop moeten knauwen, en zorgvuldig moeten eten. Brokjes is fast-food als het ware. Muesli heeft alleen als nadeel dat er veel melasse (suikers dus) inzit. En is dus niet geschikt voor sobere paarden. Maar zogende merries, of juist opgroeiend grut heeft juist die extra energie wel nodig Lachen

Leon, wat voor palen gebruik je eigenlijk? Die hardhouten geteerde? En die krijgt ze er ook uit? Wat een buffel zeg... Scheve mond Kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt Ach gut Ik kan je helaas niet helpen met tips...

TK. Ik laat het veulen idd ook in de paddock (of wei) achter bij tante Amanda. Ik durf nog niet met beide dames (dus op Aman en Dewi aan het touwtje) weg, en dan Ellie alleen achter te laten. Dat vind ik gewoon te eng. Want dan is ze nl helemaal alleen. Ik kan dr natuurlijk wel op stal opsluiten, maar dat doe ik gewoon liever niet, dan wacht ik liever tot zij weg is, en dan kan ik weer volop met beide mutsen weg Lachen

Maar ik heb Ellie en Dewi ook vanaf week 1 uit elkaar gehaald. Gewoon veulen op stal opsluiten, en al stormend een rondje over het erf doen met Dewi Clown En dat dan zo uitbreiden tot een kwartier. Dan zadel ik op, half uurtje langs de weg wat "sjezen" (veel anders zit er niet in omdat ze naar huis wilt). En daarna ga ik op buitenrit. Eerst veulen op stal, en zodra het wat groter / ouder is (vanaf 2 maand) in de paddock bij tante Lachen

Sita....! Ik heb je al 120 keer uitgelegd wat je in die ring moet doen. En ik vreet m'n hoed op als dat bij het ICS heel erg veel anders is. Kijk. Lord zegt het ook. Maar je moet me niet geloven hoor... Clown Zij zijn groot en ik is klein! ( Knipoog ) Komt goed meid... echt... echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:48

Alle foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=P7EVYC48

Filmpje van Ger : http://nl.youtube.com/watch?v=X1uuhW8BxB0
Filmpje van mij : http://www.youtube.com/watch?v=QX6dsCG5M-Q (is net geüpload, dus kan zijn dat ie het nog niet doet)

Maandag... Op naar het vakantieverblijf!

Daar heb ik 1 woord voor. Regen.
Afbeelding
Gezien ik niet zo heel ver weg van onze camping woon ben ik gewoon te paard heen gegaan. Lucht zag er dreigend uit, maar ik ben nog wel met een zonnetje vertrokken. Dat veranderde echter vlot.. zoals te zien op bovenstaande foto... Ben dus echt al druipend natgeregend.. Maargoed, wij dus aangekomen en Amanda lekker op stal gezet.

Later kwamen Nicole en Des er ook aan, dus alle spullen gedumpt, en wij om de vouwwagen. Enfin... dat moet zo'n ding dus nog overeind... Scheve mond De vouwwagen zelf? Appeltje eitje. Die voortent? Hamer We beginnen om half vier met volle moed het frame uit te leggen. Na een paar uur belt Nicole al wanhopig om versterking :
Afbeelding
We komen er nog steeds niet uit, dus even richting mijn oom om om versterking te vragen, en wij even boodschapjes te doen. Na het eten met hernieuwde moed begonnen en we bereiken al een frame :
Afbeelding
Maar je ziet het.. we hebben wat moeite met alle paaltjes op de juiste wijze met elkaar te verbinden... Na heel wat gevloek, gesteun en gekreun, waren we dan toch om half 9 klaar... Rolleyes

Volgende dag, wij vertrekken naar het strand! Hyper!
Afbeelding

Nicole says HI!
Afbeelding

's Middags is het tijd om lui te luieren en te zonnen...
Afbeelding

Aman maakt me ondertussen duidelijk dat ze vers water wenst.
Afbeelding

Aman en Des vermaken zich uitstekend...
Afbeelding

En 's avonds waren daar Annemiek en Tenderwood ook met baas, en zus van baas. Tenderwood heeft een voorliefde om voor Annemiek in beeld te springen... Clown
Afbeelding

We're going to the beach...
Afbeelding

Annemiek luvvvvves the sea..
Afbeelding

Na een nachtje slapen is het natuurlijk tijd voor ontbijt! Haha!
Afbeelding

Vervolgens zadelen we weer op voor een strandritje. Tenderwood denkt er nog het zijne van...
Afbeelding

's avonds heerlijk geBBQ'd met als toetje :
Afbeelding

Het koppel heeft elkaar gevonden...
Afbeelding

Weer opzadelen...
Afbeelding

Supersjieke Aman... Lovers
Afbeelding

Door smalle paadjes...
Afbeelding

Bereiken wij het strand en een plasje water...
Afbeelding

Trotse Gerlinde Lachen
Afbeelding

Yeeeha!
Afbeelding

Stoere Annemiek :
Afbeelding

Des weet het allemaal nog niet zo hoor...
Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Go jij! Go jij!
Afbeelding

Donderdagavond nog een polderritje gemaakt...
Afbeelding

Onderweg even pauzeren...
Afbeelding

Lovers
Afbeelding

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:35

leon: de weerribben is uit geroepen tot mooiste atuurgebied van nederland. Ik vind er zelf ook niet zo heel veel aan. Omdat ik er al mijn hele leven bij woon. Waar ben jij toe precies geweest in de weerribben? Wat heb je toen gedaan?
maya: wat een gave foto's! Ziet er erg gezellig uit.
sita: veel kriebels voor keuring. Komt allemaal goed. Stelt niet zo veel voor.
rom: moeilijke maar juiste beslissing gemaakt. Hoe voelt het nu? ben je opgelucht?

Ben nog maar net uit bed. Verjaardag was erg gezellig. We waren om 2 uur thuis. Het eukste vond ik nog wel dat Wilco naar het werk om 11 uur ook nog even naar de verjaardag toe kwam.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:03

Doei!

Wauwie Maya wat een verslag! Heerlijke foto's!
Enne j moet van mij echt niet met een stropdas aanlopen hoor.. Clown Als de bodem te doen is wil ik zelf evt. wel voorbrengen. En ik heb geen eens een wit tenue.. Clown

Net naar de paardenwinkel geweest om shampoo.. Hele grote bus, dusse we kunnen weer voort.. Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:28

Met een grote bus moet het zeker lukken.
Ik heb altijd 2 soorten shampoo (gewone en 1 speciaal voor witte paarden), groene zeep en biotex.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:50

Maya: Hele leuke foto's. Ziet er heerlijkuit daar.

Sita: Ik kom niet kijken. Beetje te ver weg (152km met anderhalf uur rijden). Heel veel succes.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:39

Ik heb normaal altijd die Oster shampoo voor witte paarden..
Die ruikt naar Vanille.. En die werkt ook supergoed! Pling

Ben benieuwd wat die nieuwe shampoo gaat doen.. En anders heb ik nog shampoo voor oude mensen van swarzkopf, die doet ook best goed zijn werk.

Kben net stalletjes wezen mesten.. Zometeen autorijden en dan vanavond rijden en wassen.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:48

Ik heb net uitgemest.
Volgens mij is het niet mijn geluksdag vandaag.
eerst stoot ik heel hardmijn elleboog aan de hoek van het kozijn. Daarna haalde ik mijn vinger open, en raakte mijn duim bekneld. Beloofd nog wat vandaag.

Druk sita! Succes met auto rijden, en wassen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:53

Auw Auw.. Wat een pech.. Nagelbijten / Gniffelen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:15

Ik wilde eigenlijk nog op Ziggy rijden vandaag. Maar heb vannacht een hele enge nachtmerrie gehad.
Ben namelijk vandaag alleen thuis. Ik droomde dat Ziggy helemaal ging flippen, ik viel er vanaf en dat hij op mij ging stampen.
Met de pech die ik vandaag al heb, durf ik niet op Ziggy te stappen. Misschien een beetje bijgelovig..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:25

voelt wel apart
hij kwam laast s'avons even naar mijn tototje kijken (en om eerlijk te zijn wou ik hem wel graag zoennen maar heb het niet gedaan anders schiet ik er nog niets mee op en hij ook niet)

ben er niet verschrikkelijk treurig om maar super blij ook niet

gaat zo eest even doechen (vanavond weer even naar krista) en als er genoeg tijd over is kan ik even goed bij lezen Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:52

misschien is het gewoon beter zo.
Als je hem had gezoent, werd het voor beide weer onduidelijk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 16:35

Idd wel lastig zo, deborah....

Leuk verslag Maya!

Janet, ik zat toen in Nijetrijne en keek er over uit en er een beetje langs gereden. Tenminste... naar volgens zeggen waren dat de Weerribben.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:40

Wat een leuk en mooi verslag Maya! Zo te zien hebben jullie het super gehad!

Janet: Auw, je pijn gedaan, en een nare droom. Zal vast nooit gebeuren...

Sita: Lekker aan de shampoo, tja, daarom heb ik een bruine... Duivel

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:45

leon: Rondom blokzijl, giethoorn, kalenberg enzo is het stukken mooier. Je kan met een fluiterboor enzo rond varen. Heel anders dan bij nijetrijne in de buurt

bij ons ziet het er zo uit:
www.npdeweerribben.nl
Laatst bijgewerkt door _janet_ op 25-08-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:51

ziggy_janet schreef:
misschien is het gewoon beter zo.
Als je hem had gezoent, werd het voor beide weer onduidelijk.

Dat had ik met mijn ex ook.. Hij kwam zijn laatste spullen ophalen en ik liep nog even mee naar zijn auto. En toen ja, dan sta je daar wat ongemakkelijk te wezen.. Dan wil je wel, maar toch maar beter van niet.. Altijd lastig.. En dan krijg je echt zo'n situatie van heel ononzel 100x dag en doei zeggen enzo..

Net wezen autorijden.. Ik ben echt compleet afgezeken door mijn instructeur..
Voel me dr echt een beetje raar door.. Scheve mond Het ging opzich wel goed maar ineens begint ie over allerlei dingen te zeuren waar ie al maanden eerder mee had kunnen/moeten komen..
Mja, ze zeggen wel eens 'Een slechte generale is meestal een goede finale'..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:53

sita: komt allemaal wel goed denk ik met afrijden. Heel vervelend dat hij zo reageerde. Mijn zusje had precies hetzelfde met lessen.
Haar vorige instructeur was gestopt, en voor de laatse 5 lessen kreeg ze een andere en daar deed ze alles fout, ze had alles fout geleerd enzo. Maar ze is met vlag en wimpel geslaagd!