Thx Marleen! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Balen.. Andere keer dan maar..
dat moet natuurlijk niet
dus niet stressen maar lol hebben en genieten van een leuk dagje
maaruh heerlijk dat je zo genoten hebt
en misschien ook nog ff op hem rondhobbelen
heb ook al tvzapper enzo gekeken maar nergens Hart van Nederland en op de site van HvNL zelf ook niks te vinden 

In stap er netjes naast, raakte hij iets achter dan hoefde ik maar te klikken en hij liep weer keurig op z'n plek
In draf en galop kon het hem niet hard genoeg gaan. Rustig aan doen is voor watjes, je bent jong en je wilt wat, en je wilt harderharderharderharderharder
Hij was flink bezweet toen we terug kwamen, maar hij had zo'n lol. Hij heeft nog nooit in z'n leven een brug gezien, maar hij keek niet op of om, en stapte zo over de drie houten bruggetjes heen
Hij is zo ontzettend stoer
Honden zijn niet eng, fietsers niet, auto's niet, kinderen mogen hem aaien.. Walgelijk gewoon

snowdon schreef:Marjolein, mooiste bos? Zou idd best eens kunnen bij jullie... maar vind jij dat of staat het daar om bekend?
ziggy_janet schreef:rom: is het al uit met je vriendje?

grrr schreef:Omdat het stinkt, Janet?Bij ons tenminste altijd wel.
Zo, niet gereden, maar lekker gelongeerd. Ging heel goed, dus ben weer tevreden.
Kent iemand hier het ras: Boullonais?

Sita_ schreef:Oke.. Dan mag Maya met Amy lopen en Martinique met de zweep er achteraan..
Zal m'n witte schoenen eens opzoeken... Kijken of die nog passen En anders ben ik maar in wit tenue met bruine werkschoenen eronder hoor..
Heb alleen geen stropdas... *denkt*
Inlijstwaardig idd 
timokyana schreef:@Berdien of Maya of anderen die zich geroepen voelen
Hou oud zijn/waren jullie veulens dat jullie met veulenbrok begonnen en hoeveel?
janeeba krijgt nu gewoon een klein handje brokjes in een emmer en heeft verder de hele dag beschikking tot hooi.
En toen op een gegeven moment de paarden ontsnapt zijn, en met z'n drieën driekwart zak veulenbrok hebben opgevreten
Heb ik geen nieuwe zak meer gekocht. En nu eet ze samen met haar moeder. Dan krijgt ze een mengsel van merriebrok, maïsvlokken en muesli. Ik schat dat ze inmiddels een halve tot driekwart kilo per dag eet... (ze is ook 4 maand nu).
Ik vind wel dat een veulen brok moet krijgen. Met name zodat ze dat ook leren eten, en ook om toch iets meer minderalen etc. toe te dienen. Een dieet van alleen hooi en gras vind ik te eenzijdig. Als Ellie straks dus weggaat, zal ze bij haar nieuwe eigenaar een kilo per dag krijgen denk ik. (iig, dat raad ik haar aan
) En dan ook een mengsel van veulenbrok en muesli. Ik vind muesli / granenmengsels erg goed voer omdat ze daarop moeten knauwen, en zorgvuldig moeten eten. Brokjes is fast-food als het ware. Muesli heeft alleen als nadeel dat er veel melasse (suikers dus) inzit. En is dus niet geschikt voor sobere paarden. Maar zogende merries, of juist opgroeiend grut heeft juist die extra energie wel nodig 
Kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt
Ik kan je helaas niet helpen met tips...
En dat dan zo uitbreiden tot een kwartier. Dan zadel ik op, half uurtje langs de weg wat "sjezen" (veel anders zit er niet in omdat ze naar huis wilt). En daarna ga ik op buitenrit. Eerst veulen op stal, en zodra het wat groter / ouder is (vanaf 2 maand) in de paddock bij tante 
(
) Komt goed meid... echt... echt! 
De vouwwagen zelf? Appeltje eitje. Die voortent?
We beginnen om half vier met volle moed het frame uit te leggen. Na een paar uur belt Nicole al wanhopig om versterking :

Als de bodem te doen is wil ik zelf evt. wel voorbrengen. En ik heb geen eens een wit tenue.. 

ziggy_janet schreef:misschien is het gewoon beter zo.
Als je hem had gezoent, werd het voor beide weer onduidelijk.
Het ging opzich wel goed maar ineens begint ie over allerlei dingen te zeuren waar ie al maanden eerder mee had kunnen/moeten komen..