[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:29

@ Jean: SUPER van die poep van Storm!!! Komt goed met dat paard!
Wat een mooie meiden heb je!

@ MazzelMeid: Leuk zadeltje, ik heb het trail model van boomloosrijden.nl
Wat ik zoek is eigenlijk een Kootje in Tinkervorm. Breed, cool, lief, maar dan iets groter (Koot = 1.44m)

@ Silas: hele mooie tekening!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:42

Grid; lekkere lange rit gemaakt dan gisteren, leuk hoor!

WenK; zit inderdaad superlekker.. sinds ik een boomloos zadel geprobeerd heb, ligt m'n wintec onder een laag stof

Fjordkootje; dat trailmodel is ook érg leuk!
Ik ging toen ik een Tink wou kopen, ook op zoek naar een grote maat. Moest minstens 1.50/1.55 zijn...
Ik viel voor een ukkie van 1.40 ..en bij de 2e keer werd ik verliefd op een merrie van 1.42.. dus echt gelukt is het niet maar ik ben heel blij met m'n dames. Succes met je zoektocht

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:51

Haha ik riep altijd dat ik een groot zwart paard van minstens 1.70 wilde, liefst ruin en westfaler.... Ik heb een merrie van 1.50 en zwart-bont...

Ik heb eens op het boomloze zadel van Smurf gezeten, vond het zadel wel fijn, alleen vond ik dat ik op Lisje wat in stoelzit werd gedrukt. Nu moet ik zeggen dat Lisje ook niet lekker onder dat zadel liep, ze werd er heel erg gevoelig en kort van... Voor Morrie is het wel weer top!!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:16

De meiden zien er stoer uit Jean zeg dat maar tegen ze .

Megadruk op het strand,maar dat is niet gek met dit weer.Vandaag alleen maar een staprit gemaakt.Is me goed vergaan maar een wilde rit gaat me nog niet lukken .Dus voor mij rustige ritjes.

Net even de uitslagen bij de Der bekeken we zijn negende van de veerig geworden in de kennismakingsklasse .De snelste koudbloed in ieder geval .

Heerlijk zo'n knol

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:25

Bonte, wat een gave foto's allemaal, heb met veel plezier gekeken.

Jacky 2, ik ben blij voor je zus dat ze het nu gaan uitzoeken.

Dessilies, ik hoop dat het gauw beter gaat met de mok sebacil hiel altijd goed.

Tinkermuts, dat heb ik een keer gehad toen ik bij iemand achterop de fiets wou springen, hahaha zo eroverheen met mij kop tegen de muur [was in een steegje] en na 20 meter dacht hij, go ze is toch wel heel licht, keek om en zag mij buiten westen liggen, dat was natuurlijk in mijn jonge jaren, hahaha

Roos, dat zand schuurt zo, herinner ik me van de vakantie

Jellie, heb je je laarzen al? en wat een gedoe op je werk, maar wel een opsteker voor jou

Mazzel meid, net als jij ben ik ook blij met de 1.40, groter wordt me te hoog

Fjordkootje, van die maat zijn er best veel hoor

grid, lekker dat je zo buiten hebt gereden

WenK, gaaf dat je zo voor de kar kunt

Mazzel meid, mooi zadel

Vasthi, eet smakelijk vanavond

Leonoor, ik zie het helemaal voor me, geweldig zo op je paard. Vervelden op je werk, succes

Jeanie, dank je zal ik zeggen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:26

He Jean, je bent toch nog steeds een jonge deerne

Toen ik een tinkie ging kopen wilde in een fijn gebouwd hengstje met heel veel zwart, ik kwam thuis met een megabreed wit monster, Chuckie dus, ik had echt zoiets van tjezus, wat heb ik nu toch gekocht....maar heb tot op de dag van vandaag geen moment spijt gehad, was ook toen op slag verliefd geworden op zijn lieve hoofd met zijn zachtmoedige bruine kijkers, ik heb ook nog nooit eerder zo'n fijn en betrouwbaar paard gehad als Chuck

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:27

snowdon schreef:
Sinds donderdag niet afgewassen, Jellie? Wow.. zelfs ik zou het niet zo lang kunnen laten staan

Jeps, maar t was wel voorgespoeld hoor.. dus gelukkig niet helemaal aangekoekt

Jeanie, lekker stapritje gemaakt! Gaat t nu goed met je spareribs? Leuk dat ze 9e zijn geworden van de 40! *applausje*

Maya, gelukkig dat de mok (of wat dan ook) netjes genezen is. Hihi, zijn best veel mensen die hier wel eens aangeschoten gereden hebben.

Hihi, Leonoor ben ik niet de enige met mijn ‘achterstallige vaat’. Sterkte met betrekking tot je werk. Dat klinkt helemaal niet prettig.

Wow, Jean Kelly’s kleur is ook mooi geworden. Echt heel warm. Kristel’s haarkleur is echt super! Laarzen was ze vandaag vergeten Nu neemt ze ze morgen mee

Vasthi, bedankt. Ik ben wel blij dat ik t al met collega uitgepraat heb. Maar heb tegen haar ook gezegd dat ik het er met baas ook over wil hebben. Straks kan is steeds alle troep ‘opruimen’. Kan het verder heel goed vinden met haar en kan het haar ook niet kwalijk nemen want het idee kwam niet van haar af. Wat is een opa-diner? Is dat alleen voor mannen?

Mazzel, de saucijsjes waren heerlijk Gefeliciteerd met je zadel!!!!! Mooi man. Bij mij komt er ooit ook zo een Welke maat heb je?

Wenk, super van het karren!!!

Hihi Tinkermuts, toch niet stiekum bi?

Grid, leuk dat je zo fijn buiten gereden hebt!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:31

Jellie schreef:
Hihi, Leonoor ben ik niet de enige met mijn ‘achterstallige vaat’.

Hier nog een hoor. Gun me er de tijd niet voor en heb er een hekel aan

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:34

Hihi Tinkermuts, toch niet stiekum bi?

gniffel, zover ik weet niet, maar heb in ieder geval een halfjaar niet meer bij die shoarmazaak durven komen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:36

Jellie schreef:

Mazzel, de saucijsjes waren heerlijk Gefeliciteerd met je zadel!!!!! Mooi man. Bij mij komt er ooit ook zo een Welke maat heb je?

Goedzo
Het is een Randolls (nep-Barefoot), en die heeft maar 1 maat.
Zelf vind ik 'm overeen komen met maat 1.

Nog weesten mennen trouwens?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:37

*Jacqueline valt bijna om*

*Chubby ook*

Vanmiddag een heerlijke rit gemaakt met een aantal pensionmensjes van de manege. Was erg gezellig en het is allemaal prima gegaan, gelukkig. Maar 3 uur in het zadel is aardig wat, daarna nog met de hondjes langs het strand gewandeld, dus nu echt heel erg

Heb de posts van gisteravond en vandaag even doorgelezen, maar ben écht te moe om te reageren. Dus doe het ff zo:

en

Trusteh!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:38

keek net ff op marktplaats, zag dat Tomboy te koop staat en staat een heel lief klein tinkertje van 1.30 te koop.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:44

jellie, leuk buitenrit verslagje, flan goed terug gebracht idd, hihi zie dr voor me hoe ze dr beentje neemt hihi
nou t was wel klei op mn hoofd maar niet de klei uit mn bed hoor haha

spetter, spet lekker op bosrit geweest zonder jou, hihi hopelijk heeft ie genoten, en met collin alles wel weer ok, gelukkig maar

mazzelmeid, beterschapjes, gefeli met je nieuwe zadel, leuk hoor

jeanie, hoop dat je rustige ritje aan het strand lekker is gegaan

snowdon, wat we hebben bijgeleerd, lekker ben jij haha, 2,5 uur samenvatten haha
ney echt gewoon enorm veel, heel uitgebreid grondwerk gehad, volgende keer doe ik mee met rijden denk ik
heel veel tips voor circling game (longeren) echt super gewoon, fig was vanaag ook echt heerlijk licht
daar hebben we aan gewerkt, aan die lightness zeg maar, echt heerlijk

jean, echt gaaf nu hoor die haartjes zo!

wenk, gaaf dat lisje het weer zo goed deed, mooi hoor

chubby, truste, wel lekker ritje gemaakt vandaag zo te lezen

zo ik ben ook kapot weer, was veels te vroeg op en veels te laat naar bed gister dus haha
ritje gemaakt met fig, door het water geweest en hier verder lekker gereden met 2 anderen, zijn leuke foto's gemaakt maar niet met mijn digi, dus ik plug dat ding hier in krijg ik geen foto's te zien
zo nog maar eens proberen, niemand hier die weet hoe of wat?
vanaaf heeft fig lekker vrij dus en mag ie op de dikkere wei blijfen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:53

Tinkermuts schreef:
keek net ff op marktplaats, zag dat Tomboy te koop staat en staat een heel lief klein tinkertje van 1.30 te koop.

Ik zat net op MP te kijken ja
Wat een geld vragen ze voor Tomboy zeg!
En dat Tinkertje is ook wel grappig, hoe groot zou ze uiteindelijk worden?

Roos; lekker gereden dus super hoor!
Volgens mij is ierdereen hartstikke moe haha

Chubby; Super dat de rit goed gegaan is!
Truste!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:54

Tinkermuts schreef:
gniffel, zover ik weet niet, maar heb in ieder geval een halfjaar niet meer bij die shoarmazaak durven komen

Haha, dat kan ik me voorstellen...

Bonte schreef:
hoor. Gun me er de tijd niet voor en heb er een hekel aan

We kunnen wel een clubje oprichten

Mazzel, Ik vind het idd op een Barefoot lijken. Flan heeft maat 2 nodig van Barefoot... Mooi hoor We zijn heerlijk wezen mennen. Lem mocht voor t eerst mee.
Afbeelding

Afbeelding

De paarden stonden helemaal achteraan in de wei dus we moesten een flink stuk wandelen. Maar zonnetje scheen en t was prachtig weer. In de verte wel een erg donkere lucht gezien maar t bleef lekker droog.
Terwijl ik Flanna poetste is Jan het karretje klaar gaan zetten. Samen het tuig opgedaan. Dat gaat al snel. Jan kreeg Flan makkelijk achterwaarts tussen het lamoen. Ik heb haar verder ingespannen.

Toen we op pad gingen moest Jan Lemmy nog even uit de auto halen. Het was net heel druk dus ik ben even alleen vooruit gegaan. Jan erachter aan rennen Had ie lem op de kar gezet, bleek dat hij mijn portemonnaie en fototoestel vergeten was. Kon ie weer terug
Lem keek allemaal om het hoekje vooruit. Die vond t wel interessant.

Ik had t zweepje van mijn stalgenoot geleend. Voor t eerst dat ik er 1 bij me had maar dat is wel zo veilig. Ik krijg er nog steeds 1 van Jan, nog voor mijn verjaardag. Het 1e tikje schoot ze gelijk wel een stuk vooruit... Jan al in paniek Toen we op het pad naast de provinciale weg reden konden we lekker een stuk draven. Eerst zwabberden we aardig maar toen ik eenmaal de teugels echt goed had (vind ik nog moeilijk te bepalen) liep ze netjes recht. Lem ging helemaal kreunen van opwinding toen ze draafde. Hij wilde ook

Daarna weer door Wijngaarden gereden. Juist een paar doorduwende auto's meegemaakt... Jammer hoor En ook een auto die heel langzaam ging rijden maar echt een heel irri geluid daardoor ging maken. Gelukkig bleef Flan er mak bij.

We hebben stap en draf lekker af kunnen wisselen. Jan is ook nog met Lemmy achterin gaan zitten. Toen ik nog een x bijtikte nam ze een paar flinke passen en de mannen lagen er bijna uit Dus die kwamen snel weer voorop zitten Voor mij en Flan ook even wennen dat het zweepje erbij is gekomen.

Op stal hebben we haar bij de auto 'uitgekleed' zo kan het tuig weer mee naar huis. Jan is de kar op gaan bergen en ik heb Flan afgesponst en hoeven nagekeken. Zag er weer netjes uit. Na vandaag zie je wel dat ze iets gesleten zijn. Ze zijn wat scherper geworden. Morgen een klein beetje ronder veilen. Er zijn geen stukken af ofzo

Van mijn ouders had ik gisteren een zak appels gekregen. En daar heeft Flan er 2 van op

Daarnet bloemkool met aardappels en kaassaus op.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:57

Chubb, wel een voldaan gevoel denk ik.. trusten

Hihi Roos, andere klei dus. Lekker gereden jij van die digi kan te maken hebben dat je er speciale software voor moet installeren wil hij t op jou pc doen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:03

Hoe ziet die Tomboy eruit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:04

Mazzel-meid schreef:

Toch maar wel? Toen ik je erop wees zei je toch dat je m te goedkoop vond tov de Barefoot? Of wat was er mee? Je stond er iig negatief tegenover geloof ik... Dacht ik..

Anyway Jellie, coole foto's weer!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:04

Jellie: ziet er weer gezellig uit. Jij maakt mooie foto's
Het is dat je ver weg woont. Zou zo achterop springen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:11

Bedankt Maya

Bonte, bedankt! Als je ooit toch eens in de buurt bent, ben je echt van harte welkom (overigens, Jan had deze foto's gemaakt met mijn cameratje)
Laatst bijgewerkt door Jellie op 09-10-05 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Maya schreef:
Mazzel-meid schreef:

Toch maar wel? Toen ik je erop wees zei je toch dat je m te goedkoop vond tov de Barefoot? Of wat was er mee? Je stond er iig negatief tegenover geloof ik... Dacht ik..

Volgens mij was ik dat niet? Ik heb alleen ervaring met de barefoot, dus van de randolls wist ik niks...
Maare, Jellie, hoezo heeft Flanna een 2 nodig? Maat 1 of 2 heeft alleen te maken met je eigen zitvlak, dus net als bij een gewoon zadel, met inch..
Laatst bijgewerkt door Kytha op 09-10-05 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

leuke foto's jellie, zo te horen gaat het dus steeds beter met flanna voor de kar!

roos: leuk dat die ex- parellie instructrice er was, volgensmij wel een vermoeide maar leuke dag..!

ga je al slapen chubby?.. weltrusten dan
word echt helemaal jaloers op jullie verhaaltjes elke keer van die buitenritten.. daar moet ik nog een tijdje op wachten..

Citaat:
Tinkermuts, dat heb ik een keer gehad toen ik bij iemand achterop de fiets wou springen, hahaha zo eroverheen met mij kop tegen de muur [was in een steegje]
en na 20 meter dacht hij, go ze is toch wel heel licht, keek om en zag mij buiten westen liggen, dat was natuurlijk in mijn jonge jaren, hahaha

jeetje zeg!! lijkt me nou niet echt prettig om mee te maken lekker bij komen met een flinke bult op je hoofd, ofniet?

jean: je dames zien er leuk uit zo met die kleurtjes erin!
en goed te horen dat het weer een beetje beter gaat met storm.. het gaat de goede kant op!

mazzel-meid: mooi zadel zeg! volgensmij moet die echt heerlijk zitten!!

silas: hele leuke tekening zeg, van je zoontje!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:15

Mazzel, dat zou kunnen hoor. Dan zal hij mijn kont wel van dat formaat gevonden hebben, hahaha dat hij zei dat Flan maat 2 moest hebben.
En Flan zelf is ook aardig fors dus kan ook voor dat gezicht zijn. Ik zal t hem eens vragen als hij er binnenkort weer is.

Crazy, bedankt. Heb jij nog wat spannends/leuks gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:17

Mazzelmeid, was wel tegenover jou Hadden we het erover dat de Barefoot compleet 650 zou zijn, en dat dat zo duur was voor de scholier als jou zijnde. En ik vertelde over de Randolls die compleet 320 is bij mij in de winkel in de buurt, weet je nog? Dat bedoel ik

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:24

jellie, klinkt super weer zeg, flan gelukkig mooi braaf met die irri auto's
en jan bang met dat zweepje drbij, hihi zie t voor me

leuke foto's trouwens