[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:38

braveheart :+: heb ik nog over gedacht. staat al te koop van afgelopen zomer

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:47

ik hou wel van bont maar dan 75% zwart en 25 % wit

ik heb voor zoe ook 2 bont merries gehad

Zoe haar moeder(zie profiel) en
jaren terug 8 jaar een bonte fries gehad.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:10

Pfoe, wat een avond, zit er even door heen.
Plekje voor de hoefballen is gelukkig niet erg.
Maar het roze ding onder de straal is, waar ik al bang voor was, niet goed. Het zijn cellen die te snel en woekerig groeien. Of dit Granulatie weefsel is wat woekerd of kanker dat kunnen we nu nog niet zeggen.
Dat de straal er als een ontplofte aardappel uitzag komt omdat er zeer waarschijnlijk een soort soolhardner is gebruikt (wist ik het maar) waardoor de buitenste lagen allemaal knal hard zijn en daardoor barsten als er onder nieuw weefsel groeit.
De rostraal is nu wel goed onder controle, nu maar hopen dat er nieuw weefsel netjes terug gaat groeien in plaats van dat woekerige.
De harde stukken moesten dus van de straal af en de zijkanten weer netjes gemaakt wordt. Het ging me echt door merg en been want dan moet er dus in het leven gesneden worden... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze hé...
Wat een dapper dier is het toch. Eerst verzette ze zich natuurlijk, ode aan onze geduldige hoefsmid, ze is namelijk erg vindingrijk. Maar later gaf ze op, daar stond ze dan, met opgetrokken buik, zwetend en met enorme neusgaten, die blik in haar ogen vergeet ik nooit meer.
Overal kwam een nette straal onder vandaan, behalve bij de roze bobbel, daar begon het te bloeden. Het weefsel zag er wel normaal uit.
Haar voetje is weer netjes schoon gesneden en daarna flink ontsmet met jodium. Nu maar enorm hopen dat er niet weer een ontplofte aardappel uit groeit..
Morgen een foto update, die heb ik vandaag niet gemaakt, had andere dingen aan mn hoofd.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:14

goedeavond allemaal,

pff t was weer eens heerlijk(dus niet)druk bij de paarden.Ik werd er kriegel van.dan kan ik niet heerlijk ontspannen poetsen.
eerst maar een kleine ronde gewandelt,ruana was druk.Probeerde me zelfs een keer te bijten.meteen afgestrafd door haar met het halstertouw te meppen.dat pik ik niet.even was ze nog onrustig,maar toen ze merkte dat ze haar zin niet kreeg liep ze lekker door.
toen was het even minder druk op stal.ruana in het gangpad gezet en lekker begonnen met poetsen(heelrlijk rossen en de haren in je mond krijgen).maar helaas was de rust voor even.er kwamen weer ruiters uit de bak en die moesten ook in het gangpad staan.ruana maar verplaatst naar haar stal.daar nog even de borstel er over heen en haar worteltje gegeven.
@marian:bedoel je een bonte fries zoals bonte willem???wauw!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:16

Ik heb gewoon Mondoni laarzen besteld niet te duur want bij mij gaan ze toch erg snel af :o

Vandaag onwijs leuke juffen en meesters dag gehad op stage heeel veel leuke dingen van die schatjes gekregen dus helemaal blij *\o/*
Vanmiddag ook op mijn koppig merrie gereden afgelopen twee weken is ze behoorlijk tegen de draad in ze is hengstig en volgens mij moet ze even naar de tandarts gelukkig komt die volgende week dat scheelt!!
Hopen dat ze volgend weekend in Lunteren weer lekker loopt!! :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:29

draakje, wat naar van de poown, hopelijk valt het later mee!
Ellie, sta je op zo'n grote stal dan?

Patrick, je bent echt een shopping queen!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:15

Andrea ik ken het als het geduld op is kan je soms zo boos worden, naar dat hij zich steeds los rukt is hier een reden voor of doet hij het echt gewoon uit plagerij?

Mijn dame vandaag, heb haar mok plekjes even behandeld en alle bijtwonden in gesmeerd met sudocreme nu kan ze er weer even tegen aan, hopelijk is het morgen goed droog dan kam ik de mok er zo uit :D

Ze brak vandaag wel bijna mijn pinkie |( Ik liep haar terug naar de wei met in mijn ene hand schep met brok en in de andere Erynn, helaas is mijn meisje enorm bang geworden voor andere paarden, als ik met haar langs de rest loop gaat ze er heel hard vandoor hiervoor straffen kan gewoon niet want ze is oprecht bang ze wordt ook gericht aangevallen door alles en iedereen ;( Uiteindelijk brok laten vallen en haar even omgezet en toen geprobeerd haar rustig in de wei te krijgen. Toen ging het draadje open voor de rest moest toch wel een beetje lachen gaat mijn doos staan wachten tot meeste paarden de wei in zijn komt Zoe aan en gaat die muts ernaast lopen en mee de wei in, ze zoekt wel gelijk de gene uit die niets van haar moet hebben, gelukkig kon de boer met stem verheffen voorkomen dat Zoe erop af vloog.

De boer had per ongeluk het verkeerde halster omgedaan bij Erynn, dus toen had ze Zoe haar halster om :')

Afbeelding

Ze groeit lekker door, haar kont komt tot mijn kin, dus haar kont heeft de 1.40 zeker wel bereikt :D
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:28

@andrea,nee t is geen grote stal hoor,in totaal zijn er geloof ik een stuk of 20 paarden en pony's(kan iets meer zijn)een gedeelte staat altijd buiten en een gedeelte gaat naar binnen snachts.er zijn maar een stuk of 6 pensionpaarden,maar veel lesklanten.en die komen over de hele dag verspreid.gewoonlijk als ik kom is er nog wel les,maar de laatste dagen lijkt het wel of het goed weer rijden is.er blijven maar mensen lessen.dit is ook de grootste inkomstenbron van de stalhouder denk ik .maar ik merk dat ze weet hoe ze mensen moet benaderen.voor ieder een andere tactiek om zich te ontplooien.en respect voor elk dier ook al is het niet je eigen dier.

ik heb net 2 nep furminators besteld.dat scheelt een stuk met de echte.ze zien er wel kwa vorm anders uit,maar de werking is hetzelfde.thanks to het internet.nu had ik ze voor 10,99 t stuk

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:56

Kartelzweetmes werkt perfect en kost 5 euro in de ruiterzaak :D Heeft de zelfde werking trekt ook de losse haren eruit

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:58

Mn eerste berichtje via mn nieuwe mobiel!!! Ik ga morgen naar Soesjie toe. Wéér een zadelprobleem... de eigenaresse heeft het zadel weggeven dus rijdt het veel minder. Plus, ik heb een vriendin gebeld die ook parelli en alles en die zei dat het ook helemaal niet goed ios voor een paard voor zn rug. Weer even een overlegje wat we gaan doen......

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:06

ik wat je bedoeld maar dat vindt ik niet zo lekker werken.sinds iemand hem meenam en zij dat ik de furminator mocht testen ben ik helemaal om.ik moet iets goed kunnen vastpakken.en dat gaat goed met de furminator.
ik ga nu weer richting bed.ben helemaal gesloopt na die buikpijn van vandaag.pijn is nu weg,maar nu voel ik mijn beenspieren.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:11

Heb ook een neppert gehad ( Furminator ) en heb uiteindelijk toch de echte besteld ....
Ik wil absoluut niet meer anders , na al die jaren een echte "borstel"/"kam" die zijn werk echt goed doet !

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:37

Ik ga ook voor het ouderwetse kartelzweetmes,werkt echt prima!

Ben hier een beetje verdrietig.Het hoofdschudden van Mel leek beter te gaan na de behandeling van de osteo,maar de laatste x dat Lotte op haar reed was het weer behoorlijk heftig.Ik weet eigenlijk nu even niet wat ik moet doen....

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:30

weer leuke plaatsjes geschoten van erryn
jammer dat ze nu zo bang is
ik heb vanmiddag dik 30 min het het land geweest omdat ik te vroeg was en wou zoe nog niet van het lekkere gras afhalen.
heb zoe gelukkig geen 1 moment raar zien doen naar erryn toe
eten is veel belangrijker.

ik ben er vandaag aan de einde van de dag. even snel haar zandkuurtje geven en ga dan weer op naar huis
hebben gisteren ander half uur gewandeld vondt ze heerlijk.
nu vandaag en morgen weer rust en zondag waarschijnlijk buiteritje met vriendin

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:54

Laten we maar vooropstellen dat het bij Jaron absoluut geen angst is. Ik weet niet of een paard plaagt, denk niet dat ze zo denken.
Maar angst heb je niet van ene op andere moment, zonder dat de situatie veranderd..
Daarbij is het hem 2x gelukt. En jullie hebben de eerdere springfilmpjes aan de longe gezien, waarna hij weg wil knallen? en ik er achteraan skie?

Hij is stront eigenwijs, en zit in de puberteit.
Het is hem deze week al 3x gelukt, Dus voorlopig, als we longeren, dan maar de pessoa eraan. heb geen bijzetten, en gebruik geen slof. pessoa lijkt mij persoonlijk nu het beste, wat ook binnen handbereik ligt.
Dan kan hij minder uitbreken, en als hij zijn hoofd naar buiten wil zwiepen, en zijn schouder erin wil zetten, dan kan dat minder, omdat hij dan door de pessoa begrenst word.
Dubbele lijnen accepteerd hij nog niet, dan word hij nog paniekerig. Die wil ik niet gaan misbruiken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:57

Hier is er 1 vanmorgen tante geworden.Mijn broer zijn vriendin is gister om 8u ingeleid ,en vanmorgen om half 6 bevallen van een zoon.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:24

gefeliciteerd andrea!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:42

GEFELICITEERD !

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:55

GEFELICITEERD! Hoe heet hij?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:01

Sorry dat ik er zo weinig ben.. ik ben gewoon erg emotioneel labiel.. ik heb het erg moeilijk met Alex.. ik huil veel.
Ik mis de schat zo.. en het mag echt niet van mijn man..

Ik ga als de kleine slaapt naar Diaz.. hopelijk heeft ze een wat leukere bui.. sinds ze hengstig is is ze niet te genieten! :?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:28

:(:) Karlijn! Maar Alex staat in de buurt toch of heb ik dat verkeerd begrepen?

Andrea Gefeliciteerd, ben je voor t weerst tante geworden?

Ik zit vooral in de meeleesmodus de laatste tijd, ben afgelopen week begonnen op mijn nieuwe werk. Daravoor druk met het afronden en overdragen op mijn oude werk. Nu begint alles een beetje te zakken, maar ben wel heel moe. Elsa heeft een knikker in haar onderlip, dus ik zit nu te wachten op de DA. Verder is hier gelukkig alles onder controle.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:31

Klopt.. hij staat op mijn oude stal.. ben er afgelopen week al 2x geweest.. :o
Maar ik denk niet dat het verstandig is mezelf zo te 'kwellen' door met hem te kroelen..

Hij lijkt me als zijn oude 'moeder' te zien ofzo.. ik was na zijn mama de eerste mens die iets met hem deed.. en hij legt zijn hoofdje net als toen als veulen nog in mijn nek.. gaat met zijn lippen door mijn haar..
Duikt onder mijn arm om te 'drinken'.. en laat een hardverscheurend hinniken horen als ik naar huis ga.. ;(

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:37

Aah, dat is moeilijk inderdaad zeg! Hij ziet er op de foto wel heel cool uit. Wil je man niet met hem gaan rijden daar of kan dat niet? (als bijrijder zeg maar?)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:11

Ja , praat er over met de nieuwe eigenaar hoe jij je nu voelt , misschien kan je hem wel leasen voor 3 dagen per week of zo .... dan is hij toch een beetje van jou ?

Ik weet dat je kort in je tijd zit , maar zoals je nu bent is ook niet goed ... zoek naar een goede en fijne oplossing

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:19

Ik kan hem ook volledig leasen.. maar mijn man wil het gewoon niet.. het extra paard zegmaar..
Ook de aankoop is niet veel.. maar hij wil het gewoon niet (meer)