[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:09

Moggeh....

Ik houd het makkelijk vanmorgen.... Ga helemaal mee met Mirjam d'r quote! :D

Denise... Nog gefeliciteerd met je mams... Ze is nog niet helemaal lekker dus :(:)

Keuring van 22 augustus had ik zo graag naar toegewild.... Maar helaas... Kan niet.... Ga wel proberen om naar de hengstenkeuring van NST te gaan. Lijkt me wel weer eens leuk...

Moet er weer vandoor... Werk aan de winkel!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:10

Goedemorgen.

Grit Dan had ik er een aardig goed beeld bij ik had alleen de kleur verkeerd. :')
Best lekker zo rond kuieren alleen de poes wou ook mee en die liep steeds een paar cm voor haar voeten ik kneep hem best. :D
Zo beur je nog wat voor je oude spulletje en een ander is er blij mee. :j

_Rhiannon_ Ja ja gaat steeds beter met die muts allleen dan komt het volgende probleem hoe krijg ik dat moddermonster gewassen ze is doodsbang voor water ook met een emmer hoef ik niet in de buurt te komen.

Ik ga zo naar het ziekenhuis met de middelste voor zijn ogen het gaat minimaal een uur duren zeiden ze ben benieuwd of we gelijk een uitslag horen.

D_Travis

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:23

goeiemorgen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:35

Erg jammer Liesbeth!

Wanneer is HK NSvT eigenlijk?

Mirjam, op Bonny gehobbeld, stoer! En brave Grains!

Grit, als organisator wil ik mijn eigen boegbeeld (ook al rijd iemand anders) wel een beetje 'schoon' laten zien :') Lees: iets anders dan geel met zwart zoals hij er standaard bij loopt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:58

mooi liedje ellieellende

klinkt ook lekker mnkorteleve, uit de oven. normaal ben ik echt geen lof-fan, maar zo vind ik het wle lekker. (als het niet bitter is :P)

ja dat lijkt me wel lastig, om ze echt goed wit te krijgen. (is alweer blij met haar twee zwart-joekels zoals mn zusje avelyn en syl graag noemt.)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:59

Paarden wit krijgen.... pffft! Praat me er niet van, voorlopig mogen die van mij lekker smerig zijn... :+

Goeiemorgen trouwens!

Mirjam, fijn dat het met Grainey ook goed gaat nu! Wanneer moet ze ook alweer naar de keuring?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:09

Goedemorgen,

Ik hou jullie niet bij hoor.. Dus ik lift mee op voorgaande bijleeslijstjes.. :o

Hier gaat het maar zo zo..
Grote zorgen om Willy.. ;(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:11

Goeiemorguh!

Zwart met geel is hip Leon 8-) .

Denise; gefeliciteerd met je moeder. Veel plezier vandaag!

Mirjam; succes in het ziekenhuis.

Sita; hoe gaat de genezing bij Willy??

Badmeubel is van de muur en staat gepoetst in de gang. Nu is het douchen in bad en tanden poetsen in de keuken.
Ben zo verkouden. Carlo zegt dat ik heb liggen snurken als een bouwvakker := en ik denk dat ik sinds gisteren zo'n 500 keer geniesd hebt. Mijn neus begint al lekker schraal te worden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:16

Het ging goed.. De wonden helen goed, sommige komt zelfs al een mooi roze huidje vanonder..
Maar die lelijke hoefwond he.. Ik heb het zo goed schoongehouden, en gisteravond ontdekte ik dat er maden in zaten.. Gelijk bestreden natuurlijk, hij had er heel veel pijn aan.
Gister had ie geen koorts.. En vanmorgen wel en wil er nu helemaal niet meer op staan... Ik zie het zo somber in.. ;( Maak me zoveel zorgen..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:16

Mexicaaans....?

Nog heel veel sterkte voor Willy, we duimen volop!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:23

Mexicaanse verkoudheid :D
Voelt niet als griep, meer als erg verkouden.

Wat balen Sita. Knuffel voor Willy :(:)
Dus de hoefwond is het meest ernstig :\ . Je kunt er daar ook zo lastig bij. Duimen dat de ontsteking niet verder naar binnen trekt. Hoe wordt de wond behandeld?

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:30

Eh bah Sita, hier duimen draaien voor Willy arm ding.

Goedemorgen trouwens

:D Tja paarden/pony's wit krijgen en wit houden :n , hobje is ook zo lekker wit te krijgen na heeeeeeeeeeeeel veel poets en was werk het is alleen altijd maar van hele korte duur totdat hij weer op de wei staat. Ik ga hem vanmiddag maar eens vertellen dat Desie zondag weer thuis komt, dus dat zijn vakantie weer even voorbij is(voor anderhalve week maar want dan gaan wij met vakantie) maaaaaaaaaar daarna weer een bietje conditie opbouwen en dan denk trainen trainen en nog eens trainen voor 11 oktober.

Nou werk ze voor diegene die ook nog aan de slag moeten.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:45

Goeiemorgen! :wave:

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:46

Goedemorgen!

Sita, heeeeel veeeel succes met Willy! Duimen draaien hier ook voor hem!
Nou vandaag ff knallen, Orders voor dierendag invoeren, baalt nu dat ik zoveel heb voorverkocht. Rondgangrapportage maken en nog wat andere klusjes..... en dan is het zover! Vakantie!!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:48

M'n moeder was gelukkig weer wat opgeknapt, alleen een beetje licht in d'r hoofd, maar gister ook weinig gegeten.
Hopelijk heeft het geen effect op haar bloedwaarden anders mag ze volgende week haar laatste chemo niet.

Succes in het ziekenhuis Mirjam.
Red je het niet met alleen heel goed poetsen?
Of de Green Spot remover van CM?

HK van het NSvT is 24 oktober in Lunteren.
Gaapje z'n papa komt ook.

Wat rot van Willy Sita, je kan niet meer dan je best doen, ik snap goed dat je je zorgen maakt.

Grit verkouden :(:)

Laatste loodjes Ellen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:49

Grit schreef:
Mexicaanse verkoudheid :D
Voelt niet als griep, meer als erg verkouden.

Wat balen Sita. Knuffel voor Willy :(:)
Dus de hoefwond is het meest ernstig :\ . Je kunt er daar ook zo lastig bij. Duimen dat de ontsteking niet verder naar binnen trekt. Hoe wordt de wond behandeld?

Ja.. Die is heel erg..
Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar de hoef ligt zeg maar los van het been.. Voor een cm of 5 is de hoef van het been gescheurd..

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:53

Zo... beetje bijgelezen...

Duimen voor je mama dat ze volgende week wel haar chemo mag Denise!

Ik wil ook wel es bij een hengstenkeuring kijken, maar is altijd zo ver weg...

Succes met Willy Sita... Ga ook duimen!

Grit Mexicaanse verkoudheid := heb ik geloof ik ook last van..

Ellen ff druk :(:)

Gister naar de veearts geweest en Tranquigel gehaald voor Balou.. Moet daar eerst mee oefenen, kijken of het werkt, zo niet, dan komen ze langs als de hoefsmid komt, en wordt Balou platgespoten om bekapt te worden... Pffff... Wat een gedoe, maar ze moet straks echt nodig bekapt worden, dus als het niet anders kan..........

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:57

Roesje van de veearts gaat goed hoor voor de hoefsmid.
Vindt Balou het eng of wil ze gewoon niet?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:09

Ze vind het eng. Als ze de spullen van de hoefsmid ziet raakt ze al in paniek.. Ik kan alleen haar voorbenen optillen. Ik kan haar achterbenen alleen aaien. Niet optillen. Maar, toen ik haar net had (nu een jaar geleden), kon ik helemaal niks met haar benen. Dus het gaat de goeie kant op, alleen ze moet nodig bekapt worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:15

In zo'n geval kun je inderdaad beter een roesje doen,
dan gaat alles heel ontspannen, maar ze maken het wel mee.
Dan merken ze dat het allemaal wel meevalt.
En helemaal de hemel inprijzen :D
En een hoefsmid met veel geduld.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:21

Je had me moeten horen toen ik voor het eerst haar voorbenen op had getild! :D De buren zaten in de tuin, en waren opeens stil.. Zo erg prees ik haar 'Oh wat goed, Oh braaf! Goed zo braaf!' (zoiets zei ik geloof ik) Ze dachten vast: "Wat is dat voor een idioot?!" Maar dat interesseert me niet... was zo blij! Maar achterbenen lukt gewoon echt niet, dus dan is een roesje misschien wel beter jah...

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:24

kuzznathalie schreef:
Ze vind het eng. Als ze de spullen van de hoefsmid ziet raakt ze al in paniek.. Ik kan alleen haar voorbenen optillen. Ik kan haar achterbenen alleen aaien. Niet optillen. Maar, toen ik haar net had (nu een jaar geleden), kon ik helemaal niks met haar benen. Dus het gaat de goeie kant op, alleen ze moet nodig bekapt worden.

Ik heb ook eens een merrie gehad waarbij haar benen een groot probleem waren de eerste paar keren is zij in een hoefstal bekapt en dat ging goed, ondertussen heb ik op advies van de hoefsmid een touw om haar achterbeen (hoef) gelegd (in een soort lus) en dan haar been opgetild steeds iets langer en hoger en dat heeft heel goed gewerkt. Op een gegeven moment mocht ik haar aan haar achterbenen afspuiten en borstelen en wat later dus ook gewoon met de hand optillen. Ja een heel veel geduld en belonen en nooit vast gezet maar iemand anders haar vast laten houden en blijven belonen met snoepjes en plukjes hooi als het goed ging.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:28

Goedemorgen!

Sita sterkte met Willy

Baloe die de hoefsmid niet zit zitten.... maar al een hoop bereikt in een jaar, dat is ook weer mooi. Hopelijk met geduld kom je een eind en kun je uiteindelijk alle 4 de benen optillen!

Hier vandaag even geen zin.... moet een boek doornemen als lesvoorbereiding. Nieuwe lessen die ik moet gaan geven maar heb er eigenlijk niet zoveel zin in :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:29

kuzznathalie schreef:
Je had me moeten horen toen ik voor het eerst haar voorbenen op had getild! :D De buren zaten in de tuin, en waren opeens stil.. Zo erg prees ik haar 'Oh wat goed, Oh braaf! Goed zo braaf!' (zoiets zei ik geloof ik) Ze dachten vast: "Wat is dat voor een idioot?!" Maar dat interesseert me niet... was zo blij! Maar achterbenen lukt gewoon echt niet, dus dan is een roesje misschien wel beter jah...

Je moet mij eens tegen Gabriel horen, terwijl die eigenlijk gelijk al braaf was met hoefjes optillen :D

Voordeel van een roesje is dat je toch kunt bekappen, maar zonder strijd, stress en angst.
Anders wordt het alleen maar erger.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:29

Een dagje geen zin hebben kan geen kwaad toch Arjan?
Of heeft het veel haast?