[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:31

Ik heb ook het idee dat er meer achter zit hoor :j Maar wil toch even weten what to do als ze t blijft doen. Mag hopen van niet, maar toch := Moet zeggen, ik ben er niet bang van, enige waar ik voor vrees is dat springen, daar kan ze zichzelf zo enorm mee bezeren, plus dat ze dan over de grote weg langs kanaal naar huis zal rennen, als ze uberhaupt helder genoeg is om via de brug te gaan..

Mijn eerste keer zandhappen dit jaar was toen ik achterstevoren op Caily ging zitten zonder en wou draven, das gewoon dom :+ Vandaag was de tweede keer, Henk was een beetje :):), veel voorjaarshormonen, Kyra stond in de wei naast de bak gek te doen. Vervelende van Henk is dat ie wel eens op zn achterbenen wil staan dan, en goed ook, dus ik zat erop en voelde zoveel spanning dat ik eraf wou om even de longeren eerst, terwijl ik afstapte knalde hij ervan door dus toen lag ik op de grond. Daarvoor was juli 2010 dat ik er voor het laatst af was gevallen.

Heel veel sterkte Mira :(:) Ik zal hem voor je in mn achterhoofd houden!

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:36

Daar ben ik ook altijd bang van als Jack eens zo een dag heeft ga ik ook niet langs de vaart, moet er niet aandenken dat die daar in terecht komt. Brrr. Ongeluk zit in een klein hoekje maar ik ga het ook niet opzoeken.

Mijn eerste keer zandhappen dit jaar had ik te danken aan Jack die het toen ik voor het zadel zat nodig vond om gras te staan vreten. :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:24

oh jee Lot, zandgehapt? Niet bezeerd verder?
Sja ik zou de druk ook nog niet te veel op de teugel willen hebben zo jong, later ook trouwens niet te veel.
Verder zal ze best een gevoelige merrie zijn, het is ook even aftasten en inderdaad mondproblemen uitsluiten.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:27

Lotte,denk vooral aan je eigen veligheid en volg je gevoel.....
Zou ze ook niet aan het wisselen zijn?Kunnen ze ook enorm veel last van hebben.

Ik denk(voor degenen die het rijden soms heel spannend vinden)dat het vooral erg belangrijk is dat de klik er is met je paardje.
Zelf ben ik niet bang,maar vanwege mijn slechte bekken moet ik een superbetrouwbaar paardje hebben.
Gelukkig is Mel op mijn pad gekomen,vanaf het begin had ik een heel goed gevoel bij haar.
Heb haar in eerste instantie als fokmerrie gekocht,ze bleek dus ook beleerd onder het zadel en vindt een buitenritje geweldig! <3
Tuurlijk heeft ze haar streken ook wel eens,maar dat hoort erbij.
Zo zal ik niet snel met haar galloperen in een groep,dan wil ze voornamelijk heeeeeel hard :j
Als ik alleen met haar op pad ben heeft ze een heerlijk galopje.
Stiekum ben ik heel trots op haar,dit is zo'n paardje waar heel veel mensen naar op zoek zijn.

Heidy,hoe was het?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:33

De klik moet er zijn zo rij ik zo weg op de haf van een vriendin. En die is niet makkelijk hoop dat ik nu een paardje tegen kom waar de klik wel bij is

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:43

Zoals je in mijn vorige post gezien hebt,vind ik de klik idd heel belangrijk.
Maar dat is voor iedereen verschliiend natuurlijk.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:47

Kailonne schreef:
Ik heb die meerie gevonden hier op bokt. Gestolen, in de handel gezeten, onhandelbaar, ik denk dat ik die maar laat staan :D
En Ramona heeft daar maar 1 week gestaan. Die kwam van onze stal. En die hadden haar gekocht bij iemand die haarval lang had.

Ramona heeft er inderdaad maar kort gestaan. Maar het lijkt nu pas alsof ze op d'r gemak is. Niet meer afstandelijk en een erge knuffel. Alleen buiten is ze in het begin best gevaarlijk.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:49

tinkerplein schreef:
Zoals je in mijn vorige post gezien hebt,vind ik de klik idd heel belangrijk.
Maar dat is voor iedereen verschliiend natuurlijk.

Klopt hoor. Zonder klik ben je nergens merk ik nu ook al

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:53

Ha,let op,heb je straks een enorme klik met weer een ruin......

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:00

Ik ben meer een merrie mens haha. Of de ruin moet me erg goed liggen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:39

Leonoor schreef:
Wanneer start je weer Andrea?

Ik denk mei pas weer. hebben een nieuwe juf, dus beginnen even vanaf het begin weer.
En heb een financiele tegenslag gehad, dus moet even rustig aan doen :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:41

Lotte das lastig,
Vasthouden word hem dus niet.
Ze is duidelijk bang voor de druk op dr mond. Als lichamelijke problemen uitgesloten zijn,en het tuig in orde is, zal ze toch aan dat contact moeten wennen.
Wellicht een zachte/lichte druk, maar als de druk er altijd vanaf gaat als ze gaan lopen leren ze het ook niet natuurlijk

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:59

Hoi allemaal!
Even een onzinmelding hoor: ben blij met mijn nieuwe droger!
Onze oude had het begeven na 9 jaar. Nu de nieuwe zijn werk doet kom ik erachter dat er in die jaar heel veel vooruitgang is geweest met oog op technologie. Hij is enorm stil vergeleken met de oude en het is 2x zo snel klaar! Zal wel schelen vlg jaar in de rekening haha.
beetje onzinnig maar ik = happy haha

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:05

Leonoor schreef:
Ben ze nog niet tegengekomen, maar hij/zij zal er vast wel zijn :D

Ik ben ook nog opzoek naar de eerste :p maar tot nu toe nog niet gevonden hahaha

Lot, ik zou met zo een van voor af aan beginnen, zijn er geen lichamelijke klachten zit het in het koppie, dus terug naar de basis.
de bak in, longeerlijn er desnoods aan en beginnen bij het stappen en halthouden.
Ze zal moeten wennen aan de druk, en of je dat doet met je zit (waar ik een voorstander van ben) of met druk op de teugels dat is ieder zijn eigen stijl.

Carolien, jij had toch merrie Bo te koop staan voor het beste huisje, of heeft ze deze al gevonden?

oo jess, dan breng ik zo ook nog ff een wasje bij je... ;)

zo, nu ff lekker een broodje uit de oven eten en dan meneertje eens wakker schudden op stal en een flinke ronde met de fiets maken..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:13

Ja haha is goed hoo, nee je gelijk Denz mee??

Ik probeerde even te filmen, maar buiten foto's makenis dat dus echt mijn talent niet hahaha.
Het is ook moeiijk als Grace altij in de buurt wil blijven enik haar wil laten draven en filmen...lekker bewogen sommige stukken

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:31

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:58

we zijn een end in je richting gefietst/gedraaft maar na 9 km hebben we het maar voor gezien gehouden haha... Spijk is dan toch nog wat te ver voor meneer haha..
Leuk filmpje bij de way.. hoppahhh kont omhoog!

Denzel was erg braaf, lekker door de polder en langs de zee gefietst over de dijk... wat een showbinkie is het dan af en toe... hij kan al lekker strekken, hoofdje omlaag en gaan.....
zal een keer vragen of iemand mee fietst en het filmt dan hebben jullie een beeld erbij.
Maar ook bokken ging goed hoor naast de fiets haha :+ blij paard! maar hij bleef wel netjes naast me gelukkig.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:42

Hahaha, lekker eigenwijs dus.
Met 9 km kom je er nog lang niet in onze richting hahaha.
Inderdaad gauw even een filmpje maken :-D. Of ik kom een keer weer jouw kant op.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 17:40

:wave:

Ik ben terug van men dagje FHE, heb er erg van genoten ;) Heb helaas niet eens een show afgekeken, was veel volk en ik had het te druk met spullies kijken.. :')
Heb me prima ingehouden wat shoppen betreft, heb wel meerdere leuke spullen gezien, maar je kan niet alles hebben hé. Ben toch erg blij met men geshopte spullies!
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8710_o.jpg
En ik ben verliefd geworden op de dekhengst Soldier Boy.. <3 Wat is ie verschrikkelijk knap zeg.. Wil ik wel een veullie van! Men pa vond die hengst en Tink ook een leuke match.

Hih, Grace & Denzel lentekriebeltjes? Ook een leuk filmpje!
Lot, ik kan je helaas weinig tips geven.. Enkel vooral je hart volgen. Als je er niet goed bij voelt niet doen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:50

Das een leuk dekje Jackytje. Lekker zoetsappig.
Filmpje gezien van een vrolijke Grace. Hoop dat ik de naam goed heb
Fietsen lijkt mij ook leuk om te doen met paardje, maar hoe begin je met zoiets? Gewoon gaan met die banaan en zien waar het schip strand?

Hier is de klik er wel, denk ik tenminste. Als ik op stal aankom krijg ik een diep gemurmel mijn richting uit en ze komt ook naar me toe.
Al vind ik dat nog steeds een raar iets die klik. Als je gaat zoeken naar een paard hoor je bij de juiste geen klik dus hoe weet je dan toch dat je de juiste keuze hebt gemaakt? Ik had een paar dagen later na meerdere paarden gezien te hebben ineens iets van dat ik toch Sally wilde.
Ben echt gevallen voor haar karakter. Ze is echt een schatje. Zeggen stalgenoten ook zo vaak.
Vanmorgen weer op haar gereden, omdat het zulk lekker weer was zijn we rondje naar buiten gegaan. Eerst die mevrouw erop en halverwege ik.
Moet zeggen dat het me zelf opviel dat ik nu al niet meer gespannen was. Ze zag in de verte een vrouw met hond lopen en liep daar flink naar te kijken, maar had er geen schrik van. Was na het afstappen toch best trots op mezelf :)
Krijg al helemaal zin in de zomer om dan over het slik te rijden. Het gaat nu toch best kriebelen.

Helaas gaf ze wel een trap met een achterbeen naar me toen ik na het afzadelen haar mokplek aan haar voorbeen wilde behandelen.
Heb het gelijk afgestraft want is ze nu helemaal betoeterd. Maar voor mij wel een teken dat het echt zeer doet als ik het behandel.
Ben nu aan het denken om dit voor haar te bestellen: Mokcare. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dit werkt inwendig.
Ben zo bang dat Sally straks zoiets heeft dat als ik door blijf gaan, ze iedere keer de pijn daarmee gaat associeëren.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:23

Hoi iedereen,
Ik ben de laatste tijd ergggg druk geweest maar heb het meeste wel gelezen hoor van iedereen.
ik ben laatste bij tinkerplein geweest om voor madelief te kijken maar ze is het niet geworden. vond haar erg leuk maar ik miste iets. ( in me gevoel maar ook ervaring)
nu een nieuwtje.... ik heb wel iets anders gekocht :j
ik heb een shire gekocht *\o/*
verban me niet gelijk van dit topic graag want heb ook nog een tinker hoor :D
maar wou het jullie even laten weten, ik ben helemaal weg van me shire en het was echt gelijk liefde op het eerste gezicht <3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:35

Foto's!!! Leuk een shire.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:34

HijadelaLuna schreef:
tinker_sally schreef:
Heidy hoe was het paardje waar je vandaag bij bent wezen kijken? Vind dit ook een leukerd om te zien: https://picasaweb.google.com/staljansen ... 50mMerrie#
Sally komt hier ook vandaan.

:~ :~ :~

Ik heb een vraag voor de ruiters onder ons. Ik rij de dochter van Caily momenteel door (wordt in mei 5), braaf ding, wel wakker, maar luistert goed. Nu hebben we vanwege modderpoel-bak een maand of 2 - 3 niks gedaan, vandaag voor het eerste er weer op. Ze was aan de hand wel wat :):), maar netjes te corrigeren, precies zoals ze is eigenlijk. Ik heb er hiervoor vier keer opgezeten en in het totaal een keer of vijf iemand anders (daarvoor). De eerste keren dat ik reed gingen erg goed, ze wil wel lopen maar luistert goed in stap en draf, galop zijn we nog niet mee bezig. Weliswaar beetje lastig bochtjes draaien, maargoed, jong ongebalanceerd dier. Na het longeren stapte ik op vandaag en toen ik na een half rondje eens wou halthouden knalde ze er keihard vandoor en heb ik toch wel even vliegensvlug de bak gezien, mevrouw leek tot twee keer toe over de omheining te willen gaan, kon haar net omtrekken maar dan knalde ze ook weer verder. Uiteindelijk teugels los en manen vast gepakt, toen stond ze zo stil. Nu hebben we het vermoeden dat ze de druk in de mond niet accepteert van een ruiterhand. Aan de hand of longe is niks aan de hand, teugels los contact ook niet, maar iets meer druk en ze gaat. Voorheen was ze ook wel wat gevoelig maar ik heb haar nog nooit aan de kletter gehad daarvan.

Uitgaande dat er niks mis is (daar wordt naar gekeken), is het beter de druk op de teugels vast te houden totdat ze stopt (met alle gevolgen van dien, ik acht haar in staat werkelijk over de omheining te springen), of druk loslaten zodat ze sneller stopt en ik haar niet "stoor"?

Zelf neig ik naar het laatste, vanwege mijn veiligheid en ik heb niet het idee dat ze het doet om een grens op te zoeken, daar heeft ze andere grapjes voor, ze was nu gewoon echt de weg kwijt. Na die tijd bleef ze ook wat gespannen, met de eigenaresse ernaast was ze braaf en hebben we ook een stuk gedraafd, toen ik daarna hetzelfde rondje alleen wou doen ging dat keurig, totdat ik wou gaan stappen, op mijn zit kwam ze niet terug, druk op de teugels (of eigenlijk alleen teugels aannemen, trekken is bij haar nooit nodig geweest en durf ik vanwege haar gevoeligheid ook echt niet) resulteerde in nog een rondje cross. Gelijk teugels los en ze stond weldra binnen een halve lange zijde stil. Heb inmiddels best wel een aantal paardjes gereden, maar nog nooit eentje gehad die zo heftig reageert in de mond. Vind dus erg lastig, ik kan vrij veel op mn zit, maar juist zo'n jong dier heeft ook aan de voorkant wat sturing en begrenzing nodig af en toe...

goh wat klinkt dit als een ijslandertje die ik elke week rijd.... die is precies zo zodra er behoorlijke druk op de teugels komt te staan gaat hij rennen en blijft rennen tot de druk/nervositeit weg is en is dan niet te bereiken...
ik rij dit ijslandertje eigenlijk veel meer met zit en stem hulp en met een los teugeltje wel contact zodat hij wel mijn hand kan blijven zoeken maar niet veel druk en verder blijf ik van de voorkant af en probeer ik het zelf dus op te lossen met zit en stem en been hulp...

vandaag beetje gewandeld en gepoetst en beginnetje gemaakt aan vd...we hadden vandaag de spagaat eens gedaan natuurlijk gewoon een begin maar ze vond het ontzettend leuk en zo leergierig... dat was gewoon echt genieten...
Afbeelding
heb balkje gebruikt maar ze snapte gewoon echt binnen 5 minuten wat ze moest doen <3

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:51

Hoe is je proef gister gegaan Patrick???

Wat jammer dat de klik er niet is Mira. Veel sterkte en succes met de verkoop.

Fayem weer lekker met Denz aan het fietsen :)

Hopelijk ben je snel van je verkoudheid af Jolanda, herken het wel, het is er ook wel echt weer voor geweest.

Leuk dat je met de dochter van Caily bezig bent Lotte! Lijkt ze ook een beetje op haar moeder of is ze totaal anders?
Als ze nog maar zo kort bereden wordt dan zal ze waarschijnlijk teugeldruk nog helemaal niet snappen. Dat in combinatie met nog geen goed evenwicht is inderdaad waarschijnlijk de reden dat ze alleen maar meer in de war raakte en door bleef gaan.
Snapt ze aan de longe/grondwerk wel de stemhulp goed om te stoppen? (dan kun je daarna de stemhulp aan je zit en lichte teugeldruk combineren) (heeft natuurlijk geen zin om dit te doen wanneer ze er vandoor schiet, maar als ze wel rustig is) Vasthouden is nooit de oplossing inderdaad, dan geeft je alleen maar de kans om "terug te trekken". En volgens mij heeft ze wel de leeftijd om te wisselen?
En Henk die je net even te snel af was, jezelf geen pijn gedaan? Wel leuk hoor dat je met hem bezig bent :)

Jammer dat je doordat je bijrijdster ziek was niet kon rijden Ellie. Gelukkig heb je hem wel even lekker kunnen longeren. Hoeveel komt hij buiten, en kan hij daar wel zijn energie kwijt?

Klik vind ik ook zeer belangrijk. Maar moet eerlijk toegeven dat ik met mijn eerste tinkermerrie Sylke een enorme klik had, maar met rijden toch banger was dan op Izzy. Izzy heeft een heel ander karakter. Met haar heb ik denk ik nog niet zo'n band als ik met Syl had. Ook omdat Izzy wat minder op mij gericht is dan Syl. Izzy heeft Indy als beste vriendinnetje. Arya is wel helemaal gek op Pim en mij, die staat hinnikend op ons te wachten en laat haar eten staan voor een knuffel.
Toch zou ik niet kunnen kiezen tussen Izzy en Arya, ze zijn alletwee heel anders, maar even belangrijk voor me.

Wat een mooi dekje Kaat! ik vind dat randje ook zo leuk!

Gefeliciteerd Bianca!

Leuke foto Nathalie, slim paardje hoor :)

Vandaag ben ik in een mooi wildpark geweest waar we onder andere herten en zwijnen gevoerd hebben:
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:09

@tinker_sally ik heb Miggs ook om zijn karakter gekocht maar dat blijkt toch anders te zijn. (Graag PB voor uitleg ga ik hier niet op bokt zetten ;))