Jolandaa_ schreef:Mama van Dana heeft ook veel last van mok. Dana maar 2 ini minie plekjes.. Binnekort weer eens wassen.
Dana heeft wel op haar voorbenen last van plakkerige schilfers. Iemand heeft hier ooit wel gezegd wat dit was.. dit was geen mok, maar wat wel?
Is rasp, dat hebben bart en pride ook bij hun voorbenen.
Ik heb Pride zelf ook nog niet horen stampen, maar hoorde t van de stalhouder
er is ook eigenlijk de hele dag wel iemand op stal. Wel apart, als ik bijv de hele dag lang op stal ben en ik zet m buiten dan hoor ik m nooit of zie ik t m nooit doen. Pride zn beentjes zijn gelukkig wel heel mooi slank, Bart zn benen zijn niet meer dik, maar nog niet zo slank als van de zomer. De korsten van de mok op zijn benen hebben gelukkig ook allemaal losgelaten

ik verzorgde mn oude grote liefde weer en had wel wat twijfels of ik me weer kon aanpassen aan verzorgen zijn. En tja, toen zag ik zijn advertentie 
, maar netjes te corrigeren, precies zoals ze is eigenlijk. Ik heb er hiervoor vier keer opgezeten en in het totaal een keer of vijf iemand anders (daarvoor). De eerste keren dat ik reed gingen erg goed, ze wil wel lopen maar luistert goed in stap en draf, galop zijn we nog niet mee bezig. Weliswaar beetje lastig bochtjes draaien, maargoed, jong ongebalanceerd dier. Na het longeren stapte ik op vandaag en toen ik na een half rondje eens wou halthouden knalde ze er keihard vandoor en heb ik toch wel even vliegensvlug de bak gezien, mevrouw leek tot twee keer toe over de omheining te willen gaan, kon haar net omtrekken maar dan knalde ze ook weer verder. Uiteindelijk teugels los en manen vast gepakt, toen stond ze zo stil. Nu hebben we het vermoeden dat ze de druk in de mond niet accepteert van een ruiterhand. Aan de hand of longe is niks aan de hand, teugels los contact ook niet, maar iets meer druk en ze gaat. Voorheen was ze ook wel wat gevoelig maar ik heb haar nog nooit aan de kletter gehad daarvan.