[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:06

Jolandaa_ schreef:
Mama van Dana heeft ook veel last van mok. Dana maar 2 ini minie plekjes.. Binnekort weer eens wassen.

Dana heeft wel op haar voorbenen last van plakkerige schilfers. Iemand heeft hier ooit wel gezegd wat dit was.. dit was geen mok, maar wat wel?

Is rasp, dat hebben bart en pride ook bij hun voorbenen.

Ik heb Pride zelf ook nog niet horen stampen, maar hoorde t van de stalhouder :) er is ook eigenlijk de hele dag wel iemand op stal. Wel apart, als ik bijv de hele dag lang op stal ben en ik zet m buiten dan hoor ik m nooit of zie ik t m nooit doen.

Pride zn beentjes zijn gelukkig wel heel mooi slank, Bart zn benen zijn niet meer dik, maar nog niet zo slank als van de zomer. De korsten van de mok op zijn benen hebben gelukkig ook allemaal losgelaten :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:17

Leuke foto's van Bart en Pride.

Succes met de verkoop van je paardje Mira. Je gaat daarna weer wel op zoek naar een ander paardje?

Zag ook nog mooie foto's van Jess voorbij komen. Mooi paardje heb je.

Heidy hoe was het paardje waar je vandaag bij bent wezen kijken? Vind dit ook een leukerd om te zien: https://picasaweb.google.com/staljansen ... 50mMerrie#
Sally komt hier ook vandaan.

Angst op paard ken ik wel. Weet dat ook van mezelf, daarom doe ik het rustig aan met Sally. Kijk gewoon hoe het voelt en wat ik aandurf.
Heb heel veel moeite met het vertrouwen van een voor mij vreemd paard onder het zadel, en ook al ken ik ze langere tijd, blijf een angstige ruiter.
Maar weet ook van mezelf dat er niet te veel bij nadenken en gewoon doen ook goed werkt.

Sally heeft helaas ook last van mok, had ze al toen ik haar kocht. De plekjes op haar achterbeen (1 aan de zijkant en 1 in de kootholte) heb ik onder controle. Maar ze heeft een plek aan haar voorbeen bijna in de knieholte die niet weg wil. De ene dag lijkt het rustiger als de andere dag. Maar ze vind het niet leuk, als ik het behandel. Dan trekt ze haar been weg.
Gaat het niet over met wat ik nu heb, wil ik het binnenkort van binnenuit gaan proberen te bestrijden. Je hebt er zoveel middelen voor, je moet net datgene vinden wat werkt.

Poosje81

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:19

Angst voor rijden op paard ken ik eigenlijk niet, dus sorry, kan daar niet over meepraten, maar succes met de verkoop! Weet ook nog hele lieve merrie te koop, maar alleen per pb :-)

Hier weekendje slapen op stal, morgen komen de eigenaren van Mylinn even kijken. Nu maar koken, kindje zit in bad.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:20

Ramona komt ook bij Jansen vandaan. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:31

Net een uurtje op het gemak aan de hand gewandeld met Jack en daarna mocht die nog een eindje aan de hand van het gras eten :).

Als ik iets weet geef ik een gil, heb mijn vorig paard ook na lang worstelen (met m'n eigen gevoel had 'm al 9jaar) laten gaan en die had geen beter thuis kunnen krijgen. Heb 'm in December opgezocht en die is helemaal open gebloeid. Was een bange/onzekere ruiter maar door Jack durf ik nu ook veel meer.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:48

Ik heb die meerie gevonden hier op bokt. Gestolen, in de handel gezeten, onhandelbaar, ik denk dat ik die maar laat staan :D
En Ramona heeft daar maar 1 week gestaan. Die kwam van onze stal. En die hadden haar gekocht bij iemand die haarval lang had.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:07

Dat is ook niks nee :P

Had je zelf ook een advertentie geplaatst? Dat heb ik toen gedaan toen ik voor de eerste keer een pony kon kopen. Heb toen een duidelijke advertentie geplaatst met wat info over mijzelf, wat ik kon bieden en wat ik zocht. Saffron stond toen nog niet officieel te koop maar mijn advertentie sprak zijn baasje toen erg aan :)

Bart kwam ik onverwachts tegen :') ik verzorgde mn oude grote liefde weer en had wel wat twijfels of ik me weer kon aanpassen aan verzorgen zijn. En tja, toen zag ik zijn advertentie :') was eigenlijk toen nog niet op zoek, had de zoektocht juist uitgesteld :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:14

Leonoor schreef:
Angst voor rijden op paard ken ik eigenlijk niet, dus sorry, kan daar niet over meepraten, maar succes met de verkoop! Weet ook nog hele lieve merrie te koop, maar alleen per pb :-)

Hier weekendje slapen op stal, morgen komen de eigenaren van Mylinn even kijken. Nu maar koken, kindje zit in bad.

Ik stap wel op de haf van een vriendin dus het rijden zelf is het niet. Maar heb je pb gestuurd over de merrie

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:33

Ik heb eigenlijk op 99% van de paarden geen last van angst, dat bedoelde ik :-) ik geef zo antwoord, eerst even kiddo op bed slingeren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:35

Sterkte.mira. Dappere beslissong.
Is hij al verkocht dan?
Liza is leuk :+:

Bijgelezen. Maar visite komt dr aan.
Sorry dames!

Wbt klik of geen klik. Jaron was ook een vreselijk.irritant onopgevoed scharminkel. En ik was ook bang. 1x hulp gevraagd en dindsdien

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:36

Sorry.. Telefoon typen is @%&*
Maar sindsdien weet ik dat ik hem.moet overbluffen en rustig blijven.
Even de gebruiksaanwijzing zoeken. Nu os het een werelddraak euhh paard

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:41

Wanneer start je weer Andrea?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:38

Wandelingetje gemaakt met Jack vandaag :). Moet ik vaker doen terug :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:42

Snackie schreef:
Sterkte.mira. Dappere beslissong.
Is hij al verkocht dan?
Liza is leuk :+:

Bijgelezen. Maar visite komt dr aan.
Sorry dames!

Wbt klik of geen klik. Jaron was ook een vreselijk.irritant onopgevoed scharminkel. En ik was ook bang. 1x hulp gevraagd en dindsdien

Heb al iemand die geintereseerd is in ook nog in de provincie Groningen ben benieuwd!

@Tinker_Sally zeker en nu naar ene echte tinker het liefste een oudere merrie. Ouder dan 5 het liefste en 1.45 minimaal

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:09

tinker_sally schreef:
Heidy hoe was het paardje waar je vandaag bij bent wezen kijken? Vind dit ook een leukerd om te zien: https://picasaweb.google.com/staljansen ... 50mMerrie#
Sally komt hier ook vandaan.

:~ :~ :~

Ik heb een vraag voor de ruiters onder ons. Ik rij de dochter van Caily momenteel door (wordt in mei 5), braaf ding, wel wakker, maar luistert goed. Nu hebben we vanwege modderpoel-bak een maand of 2 - 3 niks gedaan, vandaag voor het eerste er weer op. Ze was aan de hand wel wat :):), maar netjes te corrigeren, precies zoals ze is eigenlijk. Ik heb er hiervoor vier keer opgezeten en in het totaal een keer of vijf iemand anders (daarvoor). De eerste keren dat ik reed gingen erg goed, ze wil wel lopen maar luistert goed in stap en draf, galop zijn we nog niet mee bezig. Weliswaar beetje lastig bochtjes draaien, maargoed, jong ongebalanceerd dier. Na het longeren stapte ik op vandaag en toen ik na een half rondje eens wou halthouden knalde ze er keihard vandoor en heb ik toch wel even vliegensvlug de bak gezien, mevrouw leek tot twee keer toe over de omheining te willen gaan, kon haar net omtrekken maar dan knalde ze ook weer verder. Uiteindelijk teugels los en manen vast gepakt, toen stond ze zo stil. Nu hebben we het vermoeden dat ze de druk in de mond niet accepteert van een ruiterhand. Aan de hand of longe is niks aan de hand, teugels los contact ook niet, maar iets meer druk en ze gaat. Voorheen was ze ook wel wat gevoelig maar ik heb haar nog nooit aan de kletter gehad daarvan.

Uitgaande dat er niks mis is (daar wordt naar gekeken), is het beter de druk op de teugels vast te houden totdat ze stopt (met alle gevolgen van dien, ik acht haar in staat werkelijk over de omheining te springen), of druk loslaten zodat ze sneller stopt en ik haar niet "stoor"?

Zelf neig ik naar het laatste, vanwege mijn veiligheid en ik heb niet het idee dat ze het doet om een grens op te zoeken, daar heeft ze andere grapjes voor, ze was nu gewoon echt de weg kwijt. Na die tijd bleef ze ook wat gespannen, met de eigenaresse ernaast was ze braaf en hebben we ook een stuk gedraafd, toen ik daarna hetzelfde rondje alleen wou doen ging dat keurig, totdat ik wou gaan stappen, op mijn zit kwam ze niet terug, druk op de teugels (of eigenlijk alleen teugels aannemen, trekken is bij haar nooit nodig geweest en durf ik vanwege haar gevoeligheid ook echt niet) resulteerde in nog een rondje cross. Gelijk teugels los en ze stond weldra binnen een halve lange zijde stil. Heb inmiddels best wel een aantal paardjes gereden, maar nog nooit eentje gehad die zo heftig reageert in de mond. Vind dus erg lastig, ik kan vrij veel op mn zit, maar juist zo'n jong dier heeft ook aan de voorkant wat sturing en begrenzing nodig af en toe...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:12

Leonoor schreef:
Ik heb eigenlijk op 99% van de paarden geen last van angst, dat bedoelde ik :-) ik geef zo antwoord, eerst even kiddo op bed slingeren.

Kun je het uitleggen? Welke 1% je wel angst hebt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:13

Vasthouden gaat averechts werken, dus idd loslaten. Wellicht rondje tandarts als dat nog niet is gedaan?
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 02-03-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:13

Mira283 schreef:
Leonoor schreef:

Kun je het uitleggen? Welke 1% je wel angst hebt?

Ben ze nog niet tegengekomen, maar hij/zij zal er vast wel zijn :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:16

@calandra:die eerste foto vindt ik ook t liefste van allemaal...puppieface

@mira:geen makkelijke beslissing om je paard te gaan verkopen,sterkte :(:)

helaas ging t rijden niet door vandaag.als een van de zovelen is ook de bijrijder ziek,zwak en misselijk.ze wilde na haar werk nog wel even komen,maar zou daarna meteen t bed in duiken.Ik heb haar gesmst en gezegd dat ze beter meteen thuis uit kan zieken.want je moet wel met je volle verstand natuurlijk kunnen rijden.ben je ziek dan mis je gewoon de concentratie om goed en lekker te rijden.
dus ben ik alleen gegaan.wilde aanvankelijk de borstel er over halen en weer gaan,maar zag dat ik ook de beentjes weer even moest behandelen voor de mok.voorbenen waren stuk gesprongen geweest(geen korsten van mok o.i.d)en achterbenen nog steeds aan de voorkant korstjes(niet in de koten).verder niks gedaan.als er morgen niet gereden wordt dan longeer ik m wel even mocht ie teveel energie hebben.hij was vandaag wel uberbraaf.ben bijna 2 uur bezig geweest,maar hij stond superbraaf stil.en dat terwijl hij normaal na een half uurtje al begint te schrapen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:16

Met welk bit word ze gereden ? Er zijn bitten die druk achter de oren geven wat sommige paarden ook echt niet tegen kunnen.

*Nu ja ik kijk naar m'n eigen veiligheid, zou "los" laten zijn dan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:18

Leonoor schreef:
Vasthouden gaat averechts werken, dus idd loslaten. Wellicht rondje tandarts als dat nog niet is gedaan?

Dankje :)

Was idd wel het idee. Ze wordt nu gereden op een enkelgebroken rolletjes D-trens. Is niet het bit wat ik zou kiezen, maargoed, zij kent niet anders en liep hier voorheen OK op. Ik ben stiekem wel aan het denken een dubbelgebroken kneveltrensje aan te schaffen, kan ik ook voor Kyra gebruiken mocht het daar niet aan liggen. Daarnaast wil ik de volgende keer als het kan een barefoot erop, dit is een boomzadel en met die jonge dieren (helemaal formaat tonnetje), ben ik toch altijd wat argwanend of het past, al moet ik zeggen, zolang ik niet aan de teugels zit is er niks aan de hand dus denk het niet. Meer verhaal better safe than sorry.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:21

Rolletjestrens met van die koperen stukjes ertussen? Zijn geen verkeerde bitjes an sich. Maar vermoed dat het in deze niet ligt aan bit en of zadel.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 02-03-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:22

Leonoor schreef:
Ben ze nog niet tegengekomen, maar hij/zij zal er vast wel zijn :D

Denk het ook wel. Ikheb nog ergere paarden dan miggs gereden maar toen was ik een stuk jonger en niet bezig met consequenties als ik eraf val. Is nu wel anders

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:25

Mijn gevoel voor 'aanvoelen' is behoorlijk gegroeid in de loop vd jaren, waardoor ik relatief weinig zandhap. Gezien ik gemiddeld zeker 4 paarden per jaar doe, is het risico natuurlijk wel aanwezig.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:29

Ik reed meestal de paarden waar niemand op durfde op de manege. En meestal waren dat merrie's die krengen waren. Daar kon ik wel mee overweg. Nu ben ik dat gevoel van aanvoelen kwijt...