[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:08

Simone, Ik begin er wel al wat meer vertrouwen in te krijgen dat Zoe en Erynn wel goed komt samen het gaat nog wel een poosje duren maar het is al heel wat dat Erynn op het land ver uit de buurt toch haar gras mag eten en langs het draadje in de paddock mee mag lopen zonder dat Zoe er met open mond op af vliegt. Gisteren Erynn even gepoetst maar god de hell is weer begonnen ze staat weer op het land heeft gras en ruimte voor een kriebel komt ze wel maar zodra je ook maar een schijn beweging maakt wat lijkt op halster of halstertouw pakken vliegt ze er van door :') Dus dat wordt flink oefenen en even Muesli inslaan :+

Als je haar eenmaal hebt is het echt de liefste en best opgevoede pony doet alles heel braaf voetje, geven kan er achter langs lopen, ze blijft netjes staan zonder ongeduldig te worden dus dan heb ik echt een wereld pony maar krijg haar eerst maar te pakken }>

Die friezen zijn echt verschrikkelijk lelijk net wat Lor zegt ook Haflingers, Fjorden en ook in de Tinkers zie je het er word steeds rijtypischer gefokt dan denk ik bij mezelf als je zo graag dressuur wilt rijden koop dan gewoon een warmbloed die ervoor gefokt is :Y) Want als ik heel eerlijk ben hoop ook hier niemand mee te beledigen vind ik de grai type tinkers niets aan....Veel te luxe beenwerk en ook het behang gaat flink ten koste in het fokken van die types dat ik soms echt denk het is net een kleine bonte kwpn met een vetlokje aan de benen :+ De Vanner kan ik nog wel waarderen die heeft mooie gangen is vaak wel redelijk aan de maat maar zie ik niet echt ten koste gaan van het rastypische en ook die zijn prima in te zetten voor de Dressuur maar zie toch het liefste de Cob typjes van 1.45 tot 1.55 en dan de middel en de zware :j Maar goed smaken verschillen dat blijkt want anders waren die luxe nooit gefokt.

En op zekere hoogte kan ik er ook wel in komen dat ze die zware cobtypes niet zoveel fokken want echt gebruikers paarden zijn het vaak niet wegens erg korte ruggetjes. Maar daarvoor vind ik het Type Vanner een mooie tussenweg.

Niet denken dat ik grai lelijk vind maar ik zou het zelf geen tinker noemen maar dan zou ik gewoon zeggen een mooi paard...

Nogmaals sorry als ik hiermee mensen beledig dat is niet mijn bedoeling het is slechts mijn mening. :o

Edit: Lotte voel je niet aangesproken wat betreft Collin want in mijn ogen is dat gewoon een mooie middel type cob! :D
Laatst bijgewerkt door Jayney op 04-04-12 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:09

Iedereen mag een mening hebben toch, ieder zijn smaak, en zo kocht jij erynn, ik jaron,en de rest hun paard.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:12

Geen prombleem Jayney ik deel je mening :). Het is zeker niet dat ik de ietswat smallere niet mooi vind, ga zelf gewoon meer naar de brede types. Zo een heerlijk zware buldozer :9 :').

Mooie foto's trouwens dat je hebt geplaats in het foto topic.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:27

Andrea zo is het.

Mijn verzorg paarden in Baarn van Diny, Fenore en Cesair zijn ook allebei heel verschillend Fenore is een mooie cob en Cesair valt een beetje buiten de boot heeft niet echt hele mooie gangen te lichte benen voor haar lijf wat haar moeilijk te plaatsten maakt in een type. Al moet ik zeggen dat ze wel met de jaren mooier is geworden maar ik zelf zou dan eerder een Fenore uitkiezen maar Cesair was een schat van een dier niets mis mee, vond het ook altijd geweldig om met haar te rijden :) En er zat gewoon een geweldig mooi koppie op enige mindere aan haar vond ik toch altijd haar beenwerk

Elmo bijvoorbeeld is een reus van 1.65 zelf zou ik niet zo een groot paard kopen als ik echt opzoek zou gaan maar nu ik hem persoonlijk rijdt en verzorg zou ik deze man zeker kopen en hij is nog ruin ook, kun je niet mee fokken wat ik dan wel weer echt een min punt vind maar niet te min hij is niet mijn type en toch zou ik hem zeker wel kopen :j Wie weet ooit als mijn geldboompje groeien wilt :)

Lor jij weet Istar nog wel toch? ook absoluut mijn type niet maar goh wat een lief dier, vind ik niet zo gek als iemand daar voor valt! Zeg nu wel heel eerlijk dat ik meer met Jack had vanaf begin al dat was gewoon een geweldig lief dier, ik vond het echt prachtig dat hij als hengst zijnde naar Nederland kwam gecastreerd was en door een meisje van 12 was ingereden en meneer deed alles super, toen ik eenmaal de knoppen van rem sturen en galop erop aan het zetten was deed hij dat ook allemaal zo braaf! ik vind dat gewoon ontzettend mooi dat hij zo braaf was!

Lor Dankje :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:31

Wat betekend Erynn btw?

istar :+: heeft hij al een baasje gevonden nu?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:40

willen jullie allemaal voor mij duimen voor morgen tussen 9.00 en 9.20? :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:42

als je verteld waarom,dan duim ik dubbel

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:45

heb morgen gespreksassesment op school :) Doe SPH. moet ik een hulpverleningsgesprek voeren met een 4ejaars, wordt beoordeeld en op dvd opgenomen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:49

Succes!!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:52

Ik duim wel voor je :)

Istar loopt met zo een huifbed op zijn rug voor gehandicapten :)

Erynn betekend Ierland/Vrede

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:55

mooi die betekenis wist ik niet.

zoë betekend: leven ;)
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 04-04-12 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:57

dat is erg fijn , dat het zo super is ....
Het lijkt of je altijd het ergste moet verwachten en dan valt het altijd mee ;)

Ik zou ook ZOOOOOOOOO graag weer eens willen rijden , maar moet nog 1 jaar wachten ......
Maar dan ga ik het ook lekker doen ... kan fijn afwisselen tussen een mega en een kleintje , zal ook wel een heel verschil zijn . hihihi

Nu , ik ben net aan de poets geweest en bij beidne kwam er zeker weer een emmer haar vanaf... En ze vinden het ook zo lekker , al dat gepoets . hahaha , gekke bekken trekken ze steeds als ik op hun lekkere plekjes kom !

Ik lig er vroeg in , het s al zeker een week na 12 uur en voor 7.00 uur zijn we al weer van bed... dat gaat toch een keertje opbreken !

Tot morgen allemaal ! *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:57

ohh ja dat is waar idd :j

Jeyney, jij hebt veel contacten he? weet jij nog iemand die een leuke 4 jarige zoekt?

Mooie betekenis idd!

Jaron betekend 1e zoon

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:00

Sorry Andrea ik weet niemand ik ben zelf altijd de gene die andere paarden aansmeert, probeer er zelf ook nog 2 te verkopen ook een van 4 :') Maar de markt ligt erg op zijn gat helaas

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:06

Heb een goede kennis van mij (Vorige bijrijdster van Spock) nog ff gezegd dat ik een hele leuke 4jarige tinkerhengst te koop wist staan (A), maar is niet wat ze zoekt denk ik!

Zij rijd nu een supergave friese hengst! <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:07

hihi thanks!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:15

Daarom ben ik zo blij met mijn hafbloedje. Het beste van beide werelden. *D

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:37

Miesemuisje schreef:
Heb een goede kennis van mij (Vorige bijrijdster van Spock) nog ff gezegd dat ik een hele leuke 4jarige tinkerhengst te koop wist staan (A), maar is niet wat ze zoekt denk ik!

Zij rijd nu een supergave friese hengst! <3

Mocht ze ineens spontaan geen hengst willen maar een merrie heb ik er nog twee waar ze uit kan kiezen :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:44

:P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:44

Wie heb jij in de verkoop dan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:47

En ik nog een jaarlinghengst ;)

elliecuijkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:51

ben net weer bij ruana geweest.de plannen om te longeren heb ik maar even bewaard voor latere tijd.Het regende me toch iets te veel.dan maar lekker poetsen en even gepraat met stalgenoot.ze helpt me meedenken en vandaag zijn we weer ergens achter gekomen bij ruana.of het positief of negatief is weet ik eerlijk gezegd niet.
ze ging de nek bevoelen en ook daar op een bepaalde plek reageert ze gevoelig.precies achter haar oren.als je daar duwt dan reageert ze behoorlijk heftig.de rest niet.net als die ene plek op de rug(net voor het zadel.
nu denk ik bij mezelf,zouden die plekken in verbinding staan?
ik bel morgen in ieder geval even een 2e dierenarts op.een in gemert.wil nu een second upinion want ik maak mezelf helemaal gek.
ga ff kijken naar een goedkope furminator.ruana verhaard als een gek en ze vindt t lekker

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:53

Ik kan me voorstellen dat je gek word ellie.
Al eens gedacht aan een fysio/osteo/masseur? wellicht is het een gewone blokkade?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:58

2 zwart bonte merries 1 van 4 en 1 van 7 :) heb ik eerder ergens in dit topic geplaatst met wat foto's :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:01

Ellie, ik zou ook eens een osteopaat laten kijken.
Misschien eens een via mail benaderen en vragen wat voor klachten een paard kan hebben als de atlas (bovenste nekwervel) vast zit.