[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:37

Wat een heerlijke foto's Jess <3

Andrea, wat doet Jaron het goed :D knappe man <3

De afgelopen week wel telkens bij gelezen via mn tel, maar geen tijd gehad om uitgebreid te reageren op de comp :')

Is ook wel erg veel dus ik laat t deze keer :') haha

Deze week flink druk gehad, veel geluidsoverlast op werk := maar goed, t is voor n goed doel :) ze zijn bezig met de verbouwing (op t moment zijn ze bezig met de roltrappen naar de 2e verdieping (hebben geen eerste verdieping...) en wordt er aan de zijkant een stuk bijgebouwd. Uiteindelijk moet ook nog het trappenhuis verhuizen en gaat er bij ons in de winkel 2 muren uit zodat we een meer vierkante winkel krijgen. Wel leuk, we krijgen straks een Action boven :D :D

Maargoed, nu dus aardig last van geluidsoverlast :') liepen van de week allemaal al rond met oordopjes :P na mn werkdagen lekker naar stal geweest, vind t altijd zo heerlijk om dan op stal even te kunnen ontspannen :)

Lekker met Bartje gereden, hij is zo ontzettend actief deze week! Vooral met het longeren dinsdagavond, hij had peper in zn reet geloof k :') En Pride doet t echt super deze week <3 ben zo trots op m <3 rijden gaat echt heerlijk, hij doet zo zn best en vind het steeds leuker! Ook deze week 2x gelongeerd, de eerste paar minuten vliegt ie dan met 4 benen de lucht in :') en vooral veel bokken :') maar hij had gelukkig al snel tijd dat hij gewoon moest werken en toen deed ie t super, luisterde erg goed op stem en gisteren ook geoefend met halthouden op afstand (ik longeer zonder lijn), deed ie na 2x al super :D

Vandaag ook weer gereden, deze keer met halstertje, wilde eens kijken hoe hij daarop reageerde :) nou, niet anders dan met bit :') hij was net zo lekker actief, braaf en ontspannen als met bit :P stalgenootje heeft ook nog een filmpje gemaakt waar ik wat stills uit heb gehaald :D zijn niet echt scherp :') maar ze geven een idee.

Eerst nog wat foto's van in de paddock
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan t rijden :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:51

die eerste foto,wat heeft bartje daar een puppyhoofd :+: fijn dat het zo goed gaat met ze!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:59

Leuke foto's. Lief geconcentreerd smoeltje :)

Voor iedereen die er wel heen gaat, veel plezier bij de horse expo :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:10

Dankje ik vertrek zo ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:33

Ik ga morgen normaal, veel plezier Claudia!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:49

Veel plezier allen die erheen gaan.

Ziet er ontspannen uit het rijden Calanddra:-)
Ik ga nog even een uur relaxen en dan weer klaarmaken voor werk.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:06

Straks nog met Shadow op concours en heb zelf beetje een dipje, dus ik hoop dat er nog een beetje een fatsoenlijke proef uit gaat komen :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:32

Succes Patrick!
Amigo staat te koop de klik is er gewoon weg niet.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:51

Dankjewel Mira, wat jammer dat het niet klikt met Amigo ik moet wel eerlijk bekenen dat er met mij en Shadow ook wel een paar jaar overheen is gegaan hoor :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:53

Ik ben bang voor mijn eigen paard onder het zadel dat kan niet goed zijn of wel? Plus ik meer ene merrie persoon ben

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:55

-O- Wat is dat toch met die paarden nu.. Heb ook al niet meer gereden sinds onze 'race', niet uit angst, maar gewoon deels ook door 't slechte weer. Volgende eerste keer strand, pff, vind het toch wel spannend hoor..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:48

agg zonde... maar misschien is het wel beter voor jullie beide.. en indd. met angst op je eigen paard zitten is niet goed.
gelukkig hier nog bij geen 1 paard meegemaakt, eigen of bijrijdpaard, zou er dan ook gelijk mee stoppen als dat wel zo zou zijn.

ff kleine egopost.
Lekker het fietsen weer opgepakt met Denz. nadat de laatste keer in augustus was 1 keer hem even op zijn plaats gezet daarna ging hij als een speer. :j morgen maar weer een rondje...

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:50

Ik herken het helemaal mira. Sterkte.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:55

Dank je ik heb cp112 gemaild voor Liza. Die bleef door mijn hoofd spoken.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:00

Vind het knap van je Mira dat je deze beslissing hebt gemaakt :) ik ken zelf ook dat gevoel en dat is niet fijn, zowel voor jezelf niet als voor je paardje, die voelt dat ook aan. Je vind vast een goed baasje voor hem en dan kan jij op zoek gaan naar een paardje dat beter bij je past en waar je gelukkig mee gaat worden :)

Fayem, wat leuk fietsen met je paard aan de hand!

Succes Patrick! Gaat vast goed komen :)

Andrea, Bart kan af en toe heeeeel schattig kijken :') volgende maand wordt hij alweer 16, maar zo voelt hij zich gelukkig niet :')

Nou, ik zit een dagje thuis... t is weer eens de tijd van de maand en kon vanochtend niet eens mn bed uitkomen door buikkrampen... had er gisteren al wat last van, regelmatig steken maar daar bleef t bij. t Gaat nu gelukkig wat beter, ben wel thuis gebleven van werk. De paardjes worden gedaan voor me dus morgen hopelijk weer gewoon naar stal :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:02

Ik vind het niet eerlijk voor mezelf niet en ook niet voor Amigo. Daarom heb ik deze beslissing genomen wil voor hem het beste ;)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:15

kan ik alleen maar waarderen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:16

tinker_sally schreef:
Zag een lief filmpje voorbij komen van een Pluis.
En dat er een paardje gereserveerd is, spannend hoor. Hopelijk is het een match.
En er kwam een heel mooi verzorg paardje voorbij.
Verder is er niets blijven hangen, sorry daarvoor. Vandaag naar de strao (strandrit met 150 paarden) geweest en flink verwaaid en verkleumd.

Daarna gelijk doorgereden naar Sally en haar even in de bak laten rennen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die heeft goede gangen :))

Lepel schreef:
Goedemorgen allemaal , wat een sneeuw toen ik om 6.00 uur mijn bedje uitstapte om te gaan melken.
hier ook :? WEER verkouden , ben echt toe aan eht voorjaar !

Ik kreeg vanochtend lichtelijk :j een lachbui toen ik de paardenstal inkwam...
Kaydee is uitgezakt vannacht.
Ze was al dikker aan het worden van de week , maar nu is het echt heel erg hahahhaha
Zij lijkt wel door te zakken , arm dier ...
Ze zit nu op de ca 270 dagen dracht , dus de laatste loodjes begint ze wel aan , je kunt het ook wel aan haar zien hoor !
Ik merk wel dat ze dubbel geniet van een borstelbeurt , dus die doen we dan ook maar dagelijks , hihih...

Ben benieuwd of ze de volle dracht gaat halen , uier vormt zich ook al meer !
Hoop voor haar dat het 2 weekjes ofzo eerder mag komen ( denk nu hard terug aan mijn eigen 5 bevallingen , hihihi )

Nou , kan niet wachten op het veulentje !!!

Ik ga snel weer wat doen , heb verjaardag vanmiddag , zal eens zien of ik nog even een foto gemaakt krijg van Kaydee haar dikke hangbuikje , hihih

hier nog een die wéér verkouden is. Snap er niets van, ben nooit zo vaak verkouden geweest. 3 jaar geleden wel, maar dat kwam ook door de Qkoorts.. Veel drinken hier maar en fruit eten :)
wanneer is ze exact uitgerekend? :)

fayem89 schreef:
Jess_vH schreef:
Jolandaa ik breng Grace naar Faye en Denzel.

:j jupp

Dana... wat is ze toch een mooie merrie!
je bedoeld zeker Jordy die je zou willen gebruiken? dat is zeker een knappe hengst!!

l----

Ja Jordy bedoel ik. maar dan niet met Dana. Jordy is een halfbroer van Dana namelijk. Z'n hoofd lijkt veel op dat van Dana. die blik in z'n ogen op foto's heeft dana ook :o
maar misschien met Mary een leuke optie :)

Leonoor schreef:
Ja is idd een friesje :j Dus waarschijnlijk in 2014 een veulen uit die combinatie.

Ben benieuwd wat er uit komt. Persoonlijk houd ik niet van friezen, maar wel van tinkers :D

NathalietjeB schreef:
brr pootje baden met deze kou zou er niet aan moeten denken veelste koud

Dana ook niet, maar met hoogzomer gaat ze er helaas ook niet in. Die is bang van water :')

jorretje schreef:
Verstandig Karlijn!
Leuke filmpjes van Denzel, Faye!
Brr pootje baden!
Sterkte Nathalie, das nie leuk Y;(
Veulentjes op komst *\%/* kan niet wachten op de veuliefoto's straks!

Ben vandaag eindelijk weer eens bij Gijs geweest! Hij heeft nu weer pensje, denk dat er weer een groeispurtje aan komt :)
Met buitenspelen kwam ie steeds even een aai bij mij halen, zo lief <3 . Was wel lastig foto's maken, want of Gijs kroop in mijn broekzak of de anderen gingen lekker in de weg staan hihi. Op de stand foto's is t echt nog guppie:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Stapfoto
[ Afbeelding ]

Stoere draffoto
[ Afbeelding ]

Wauw wat een leukerd! laatste keer dat ik foto's van hem zag vond ik hem nog te puppy, begint een echte heer te worden :D

DeMolenhoek schreef:
Nee inderdaad, word nog heel leuk :D

http://www.youtube.com/watch?v=-B8JDSIQoMQ

Leuk filmpje! hier is helaas de grote bal gesneuveld. Tegen de tanden van de rotweiler was ie niet bestand :') Dana vond voetballen ook altijd erg leuk :)

Kailonne schreef:
Ik heb wel een filmpje van mij en jack op youtube staan. Die mag je wel gebruiken als je wilt
Deze ruin kwam ik tegen op kapaza:
Http://nl.kapaza.be/vi/70804267.htm

Ik vind zijn bles helaas niet mooi. niet dat dat een afkeur is meteen, maar geen eye catcher voor mij. Al moet ik zeggen dat ik Dana toen ik die voor 't eerst zag ook lelijk vond :') Ze is inmiddels meer bespierd, en ben echt gevallen voor haar karakter.. Inmiddels vind ik haar wel mooi. maar in 't begin.. al die manen en sokken.. Nu vervloek ik die manen nog wel eens, maar het hoort wel bij haar. Dan neem ik dat extra uurtje werk wel voor lief :')

elliecuijk schreef:
hij krijgt 2 keer per dag 3 kwart schep basisbrok en dan per keer een plak hooi.maar t gekke is dat hij pas deze week weer enorm veel energie heeft.misschien ligt t wel aan t weer.
maar daarom heb ik ook zoiets van,ik kijk t even aan,maar anders ga ik eens overleggen met stalhouder hoe zij daar over denkt.

Kan ook aan de tijd van het jaar liggen. Dana krijgt dezelfde hoeveelheid. Je zou ook terug kunnen gaan naar een halve schep brok? Misschien daarom te veel energie? Dana heeft 't wel echt nodig, afentoe krijgt ze zelfs een halve schep musli met een handje haver.

Jess_vH schreef:
Ziet er leuk uit Heidy!

Ik ben net terug van een wandeling. Heb al het voorjaar in mijn bol.
Bedacht me net dat ik al een poos geen foto's hier had neergezet en toevallig tijdens onze ochtendwandeling een paar gemaakt :)

Altijd honger...
[ Afbeelding ]

He waar is de lente nou??
[ Afbeelding ]

En verder eten..
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

He was da??
[ Afbeelding ]

Leuke foto's! :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:20

Mira283 schreef:
Ik vind het niet eerlijk voor mezelf niet en ook niet voor Amigo. Daarom heb ik deze beslissing genomen wil voor hem het beste ;)

De klik moet er inderdaad ook zijn. Ik heb toendertijd wel gevochten voor een paardje (huurpaardje) maar ben er uiteindelijk getraumatiseerd mee gestopt.. Dana heeft dat voor 90% goed gekregen, de 5% door mijn fysio therapeut (ja heel raar, maar kon er super mee praten) en de 5% door mezelf.. Al is die 5% van mij nog wel eens te twijfelachtig.. Zonder Dana zou ik nu niet meer rijden.

Dus laat het jezelf en je paardje dat niet aan doen. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:23

Mira283 schreef:
Ik ben bang voor mijn eigen paard onder het zadel dat kan niet goed zijn of wel? Plus ik meer ene merrie persoon ben

herkenbaar hoor had t ook met pride/gizmo....dat ik er gewoon niet meer op durfde....maar ben heel blij dat hij zo goed terecht is gekomen en t zo goed doet...en ik voor mij en hem de beste keus heb gemaakt :j
je gaat vast een leuke baas vinden voor haar :(:)

:') en nog steeds kan ik pride niet mooi vinden zo zonder vacht en sokken t is en blijft gewoon een hele andere pony :o ipv dikke worsten pootjes iele beentjes enzo haha t blijft wennen om em zo te zien

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:31

Haha hij is nu wel compleet anders ja :P op stal noemen ze m al my little pony :') vooral zn benen is een gigantisch verschil, hij had echt dikke pootjes met die sokken :D en daaronder zaten spillepootjes :P

hij blijft jammer genoeg wel stampen dus moet nog een paar x zn benen wassen met sebacil. Bart begon ook weer lichtjes dus die mag ook weer mee :P Beiden hebben nu ook aardig last van mok, Pride wel minder dan Bart, maar bij Bart is het natuurlijk chronisch. Dacht na t scheren niks te voelen, maar dat was dus niet zo := hij heeft ook een verdikking in zn kootholtes net als bart, alleen heeft die het nog een heel stuk erger.

Hopelijk blijft t weer goed en kunnen ze snel de weide op, dat deed Bart afgelopen jaar erg goed :) tijdens t weideseizoen had hij totaal geen last van zn benen :)

Blijft een gedoe die benen :') maargoed, daar koos ik voor toen ik voor een tinker ging :P haha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:33

Mocht iemand in het topic nog een leuke tinker weten gil maar!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:34

Mama van Dana heeft ook veel last van mok. Dana maar 2 ini minie plekjes.. Binnekort weer eens wassen.

Dana heeft wel op haar voorbenen last van plakkerige schilfers. Iemand heeft hier ooit wel gezegd wat dit was.. dit was geen mok, maar wat wel?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:38

ja stom he... hier had pride nooit echt gestampt in mijn bijzijn...

wel balen dat de mok weer terug is...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:38

NathalietjeB schreef:
Mira283 schreef:

herkenbaar hoor had t ook met pride/gizmo....dat ik er gewoon niet meer op durfde....maar ben heel blij dat hij zo goed terecht is gekomen en t zo goed doet...en ik voor mij en hem de beste keus heb gemaakt :j
je gaat vast een leuke baas vinden voor haar :(:)

:') en nog steeds kan ik pride niet mooi vinden zo zonder vacht en sokken t is en blijft gewoon een hele andere pony :o ipv dikke worsten pootjes iele beentjes enzo haha t blijft wennen om em zo te zien

Klopt ik durf gewoon niet meer te rijden. En daarom gaat ie weg. Wel naar een goed huis