[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anita67

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:57

Ook allemaal een goedemorgen,

regen ...bah.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:58

Mirjam ,
Toen heb ik het niet goed gezien.
Zo te zien een bestaand huis.
Was het ene mazzeltje zo naast elkaar of was het al in de fam ?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:00

Dat is erg dichtbij Mirjam.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:00

Goedemorgen!

Hier is het ook zo somber weer, vieze miezer.. Zit nu trouwens een weekje in Ees, eigenaren zijn een weekje op vakantie dus ben ik de oppas.. :D Net al even wat opgeruimd en mn spulletjes binnen gehaald, over een half uurtje komen de uitmesters.. :P

Las iets over de keuring, wie er gingen? Ik dus ook, MET paard! Wil er vandaag weer opstappen, even kijken hoe hij op het bit reageerd na de tandarts.. Met eten enz heeft hij totaal geen last. :D

Gaat even de hondjes voeren, dus toedeloeeee!!! :P

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:03

Goeiemorgen, hier ook echt heel herfstig!

Manen... hou op! Die knollen snappen echt niet dat ik door de grond zak als ze lekker even hun kont tegen de betonnen muren zetten, of heerlijk hun manen een schuurbeurtje geven...
Banbay heeft natuurlijk echt zomereczeem en vorig jaar flink een stuk afgeschuurd, maar groeit wel weer aan gelukkig. Z'n staart is nog prachtig, maar die is ook megadik. Kascha schuurt ook geregeld even lekker haar staart, is ook een stuk dunner... :(

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:05

Anita67 Die man die er woonde is december 2007 overleden en toen hebben mijn schoonouders het gekocht vanuit de bedrijfsovername of hoe noem je dat.

Grit Veel te dichtbij.

Schimpje Dat vroeg ik over die keuring, ik ga met Leon dus dan kan hij me aan iedereen voorstellen. :D :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:06

grrr Hier geen schuurders helaas hebben wel de veulens een tijd gehad dat ze er aan aten gelukkig is dat over maar het heeft wel heel wat cm manen gekost. :(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:20

goedemorgen,

*gaat zo bijlezen*

Hier komt de veearts om 11 uur alles enten en ontwormen en bono chippen :+ en kyana nakijken.
Drukjes dus..

Voor de da assistenten hier, mijn lieve buddy is niet lekker denk ik, zit erg te bibberen en hangt vreselijk bij me. Enig idee?
Hij is vreselijk bang voor de dierenarts en word enorm agressief dan dus vandaar dat ik er niet gelijk mee naar de veearts hol.
ontlasting is goed, beide honden hebben niet gegeten vanmorgen,maar dat is vaker. :-)
Buddy word overigens 7 in december.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:42

zeker dichtbij !!!

Ik woon nu ook dichtbij ...me ouders en ooms en tantes.
Maar vind dat wel leuk :)

Schoonmoeder ...nee...gelukkig niet .
Erg he :(

was effe kleding aan het bestellen bij Bonprix, het word nu wel koud .
Was flink afgevallen 2 jaar terug veel weggegeven van kleding , maar ben het weer allemaal aangekomen in de loop van de tijd ...ggrgrggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr eeuwige strijd
baal dervan

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:45

mijn schoonouders wonen in de volgende wijk, op loopafstand..... vind ik toch ook wel erg dichtbij :+

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:47

nee Grrr ze snappen der zeker niks van !!

Ik ga een paal op het land zetten met een borstel derop , ooit gezien op 1 of andere site .
Dan schijnen ze minder te lijden ....zeggen ze !?

Het is net of ik Diesel heb verwaarloosd , krijg al te horen ...wat is er met diesel zijn manen gebeurd ??!!

Ja, hij was liever een fjord.....

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:52

Diesel krijg weer van die Hittepetitten( =van die mooie verwaande lopende slanke c pony's ) op zijn land ( zit wel een draadje tussen.) :P

Er staat veelste veel gras .
De boer kwam het gisteren weer vragen , al zeg ik 100x zet ze der maar op , elke keer kom hij het vragen .
Zo beleefd he .

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:53

maar ik ga aan het werk, mag dan wel een weekje vrij hebben gehad ...( is al weer bijna over )
Hier is nog zat te doen.

puinruimen

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:58

Niamh heeft ook geen exceem, toentertijd stond ze 24 uur pd op stal, wat kun je dan anders gaan doen dan schuren? was verveling... ze schuurt nu ook op stal, maar dan het liefst het hoofd en borst?! raar paard.
ben in tilburg, miezert t ook een beetje.... saai weer dit :-(

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:13

ik sta op t punt naar loon op zand te gaan, maar geen zin met dit miezerweer haha

onze paarden schuren overal en op elke plek alles van hun lichaam, maar net waar ze bij kunnen en op dat moment ff jeuk hebben of zin in hebben :+ maar niet continu of wanhopig

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:30

Manen en staart.... Ben er al weken mee in de weer. Vraag me ook af of paarden dat door kunnen geven aan elkaar... Heel stom gedacht misschien. Maar de kleine shet schuurt al vanaf veulen af aan. En BOngo heeft het nooit gedaan en is een week of 6 geleden ook begonnen. Dierenarts heeft gecheckt op wormen etc. maar alles was oke. Heb nu een spulletje gekregen dat Horsol heet. En heb wel het idee dat het schuren minder is. Maar bovenkant van de staart is al helemaal afgebroken.. :(

Wel 1 voordeel dat hij een mega dikke staart heeft. En het (voor een ander) niet ontzettend opvalt. Maar zelf zie je het natuurlijk elke dag. Zijn manen ben ik nu ook gaan vlechten.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:19

Dus ik ben niet de enige met een schuurder.

Diesel heeft ook een mooie dikke staart al is daar wel al wat van afgeschuurd .

Bridget ik heb ook gevlochten, en dan de volgende dag met een halve vlecht in je handen staan.
Hij word op tijd ontwormd , laat ook zijn mest onderzoeken op wormen.

En wat is Horsel , en hoe werk dat .
Pas hoorde ik een tip ( oude tip) thee trekken van pruimtabak .
En dat erop doen.

En ik ga nog cowboy magic bestellen,....hoor je zulke goede dingen over.

Ik denk weleens ik heb het gevecht verloren , als me nichtje zijn manen op zijn manegemanier borstelde dan werd ik kriegel en zei zo weinig mogelijk de borstel er door , met je handen er door heen gaan...vond het al erg als hij der een paar verloor.
Nou ...hij is nu erger als een manege pony.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:34

vallen is niet mn favoriete bezigheid, ben er ook niet zo vaak afgevallen, denk 3 keer van manege paarden(toen ik dus nog kleiner was ;) ) 1 keer omdat mn paard over de kop ging, 1 keer omdat mn paard door zn voor benen zakte en ik er voorover af lag en ik ben er een keer afgesprongen.

van mitch ben ik 2 keer afgevallen, die kan zo enorm rodeoen daar wordt je akkelig van, van voor naar achter omhoog opzij en omlaag zegmaar.

ben een keer van jill gevallen recht op mn cap, duikvlucht naar voren omdat het zadel naar voren schoot tijdens de galop, randje van de cap op mn neus dus die was (weer) gebroken.

van syl ben ik 1 keer gevallen omdat ze zo raar deed en bijna door de omheining vloog. (syl heeft enorm veel ontzag voor elk draadje dus was heel raar) ze had geen zin om iets te doen, ik was boos en dat ging niet samen.

en dat was het, is van mn 6de tot mn 20igste dus valt best mee denk ik.

ben ook een keer enorm hard op mn stuitje gevallen met waterfietsen (ja ookal zoiets stoms) heb er ook nog steeds las van als ik te lang zit en leg dan maar een been onder mn billen (halve kleermakers zit)

leuk idee trea

ben ook benieuwt hoe Odinns manen er over een tijd uit zien, hij wil geloof ik ook nog wel eens knuffelen met een paal of muurtje. zijn staart heeft een ragebol. wel heeft hij geen exceem.

hoe is het met de poes anita?

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:39

ik heb nu ook cowboys magic detangler gekocht voor in de manen. Kam vliegt erdoor zo lekker glad worden ze.

Horsol.. weet niet precies hoe het werkt. Maar je druppelt het 2x per week op de manen en staart aanzet en dan na een dagje kun je met een fijn kammetje een hele vettige vel eruit kammen...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:59

Goedemorgen mensen,

geen oog dichtgedaan vannacht door het niezen, hoofdpijn en loopneus. Bah. Dus ook geen zin om bij te lezen, sorry :P

Cowboy Magic zweeeer ik bij voor de manen bij beiden en de staart van Bas. Voor de staart van Nigel gebruik ik 'gewoon' Equishine, werkt iets beter voor dat doel. Equishine breekt de boel wel af, maar Nigel kan wel iets missen aan zn staart.
Duur spul dat CM, maar je doet er echt heel lang mee :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:09

he wat rot puch... kan me het (iets te) heel goed voorstellen...

ik heb geen cm maar een ander goedje, zelfde idee maar dan van een ander merk.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:11

15 pagina's erbij..................kan het niet bijhouden hoor.....

Mooie foto's van Sita gezien!

Schuren doen die van mij ook wel. Helemaal voorkomen kan je dat toch niet,of je moet gewoon niets om aan te schuren in de wei hebben.
Ter voorkoming van het aanvreten van de manen door veulens kun je er spul opsmeren met Hertshoornolie erin. Werkt supergoed!

Beterschap Puck!

Ik zou ook wel naar de HK willen, maar weet niet of ik al voldoende op de been ben.

Het weer is hier al weer aardig opgetrokken. Vanochtend de 2e drain laten verwijderen in A'dam en ik lig nu weer lekker in bedje. Dadelijk een middagslaapje en vanmiddag weer bezoek.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:43

*\o/* Vanmorgen durfden we ons eerste buitenritje met Kas voor de wagen zonder begeleiding weer aan, en 't ging goed. 't Is vooral het eerste stukje wel net een arabiertje, dribbelen en zeer looplustig, maar ze luistert heel goed. Ben er blij mee, weer een hele stap vooruit.

Hier schuren ze verder ook niet wanhopig hoor, gewoon net wanneer 't ze uitkomt...

Gaat het wel een beetje met je Dinie? Heb je pijn, of valt dat mee?

Brrr Puck, dat klinkt als lekker ziek... beterschap! :(:)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:20

wat is manen borstelen op een manege manier? :?

Ik gebruik wel cm zou niet anders willen :)

en schuren.. Veel ervaring hier helaas. Travis is gelukkig niet zon schuurder hij doet het alleen aan zijn staart als hij op stal staat, en dat is bijna nooit :)

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:31

Hoi goeie middag

De kat ,....is gewoon afwachten ......zijn longen zijn kapot.
geef hem nu dwangvoeding,.( van de DA)....hier word hij weer paniekerig van, wil daar dus ook mee gaan stoppen...
Kan naar de DA gaan voor een spuitje.
Of laat hem zo wegglijden.........Vind het allemaal heel moeilijk.
Als gezin kunnen we hem nog niet laten gaan met een spuitje.
Soms staat hij opeens achter me in de keuken bv.
terwijl hij niks anders doet dan liggen in zijn mandje.

Oke die manen, bij Diesel waren ze best wel lang, en had een dubbele manenkam dik haar!

Hij kan zich jeuken aan een notenboom, aan de dam palen.
Maar vooral merkte ik dat hij ze verloor met rollen !!! raar....hoe krijg hij het voor elkaar?
Vooral als hij vlechten had .

6 weken geleden begon die nog eens aan zijn sokken te vreten.
Ik denk ook verveling aan die sokken.

Op de manege manier is hard zonder anti klit spul met kammen.
Zodat je van die dunne maantjes krijg.

Maarja ik zat dan van nee zo moet je het niet doen , gewoon heel voorzichtig eerst met je handen , en de spray in laten trekken enz.
Nou ik heb nu zo'n tinker met een pleeborstelkapsel.

Gisteren zei een man ( zo'n man die heel zijn leven uit paardjes bestaat.) die zei als ze te dik zijn gaan ze ook meer jeuken.

Waar bestellen jullie Cowboy magic ??

nou ik ga weer wat doen hier .
in huis.

E overwegen of ik de kat weer een beetje eten in zijn bekje spuit.........................