Nou wij hadden voor onze wei dus via Agradi een accu-schrikapparaat besteld, zodat we een betere hadde ipv het batterij apparaat. Had vantevoren nog telefonisch contact gehad met Agradi en nog het een en ander nagevraagd.
Ik dag na dag wachten op de bestelling, kwam ie gisteren hoor. Maar het was 's ochtends al gebracht en geen brifje in de bus, dus ik heel de middag voor niets gewacht. Tot de buurvrouw het pakket kwam brengen 's avonds.
Openen we de doos, bekijken het eens goed en lezen het boekje door. Hebben ze ons dus verkeerde informatie vooraf gegeven en nu is dat ding maar amper sterker dan ons huidige apparaat... en daarbij kwam dus nog dat we accu's en een accu-oplader nodig hadden. Wat dus lekker in de kosten op zou lopen. Zat dus even flink tegen! Maar ondertussen al geregeld dat we deze terugsturen.
Waarom we dat ding nodig hadden is dus omdat Chayenne voornl steeds uitbreekt naar de andere wei. De stroom (die ik wel voel!) deert haar niets en ze duikt onder drie draden door, duwt palen de grond uit tot ze breken en kruipt tussen draden door. En samen met Santa maken ze dus ook de paddock kapot, ieder aan een kant.... Om gek van te worden dus!
Omdat er niets tegen te doen was en ze toch wel alles molden en op de volle wei liep, heb ik Snowdon en Chayenne begin van de week op de volle wei gezet... die ondertussen al behoorlijk aangevreten was. En dus apparaat besteld gelijk. Ondertussen ook de zo goed als kale wei bemest met zak mestkorrels die we nog hadden liggen en die wei afgesloten.
Wat denk je? Wilt Chayenne koste wat kost nu in die wei lopen! Dus duikt dag na dag onder de draad door om vervolgens te flippen want dan staat ze zonder Snowdon
Heb halverwege deze week dus maar alles opengezet om palen te sparen tot er een oplossing is. Kom ik vandaag aan, heeft ze dus tegen een paal van de afscheiding paddock/wei staan duwen... ZUCHT!
Ik heb het echt ZO gehad! Ben dag op dag bezig met karweitjes en kan niet eens van ze genieten, laat staan iets doen met ze.
Ben al druk bezig om een andere stek te regelen, maar zo makkelijk is dat niet.
En een sterker apparaat weet ik nu even niet welke te kiezen. Netstroom hebben we niets aan, accu-apparaat vind ik eerlijk gezegd ondingen en die batterij-apparaten zijn niet echt veel sterker dan de huidige (imo simpele) batterij-apparaat.
En palen vervangen heb ik ook opgegegeven, want zolang er geen goed stroom is heeft dat geen nut.
ARGHHH! Het klote is, dat dit stuk maar 'tijdelijk' is.. dus echt in 1x goed en kostbaar alles vervangen is gewoon niet de moeite waard. Had eigenlijk verwacht, dat het met de omheining goed te doen was... wat die boer dus beloofd had.
Mja 1 ding scheelt... ze blijven wel op het erf.