[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:07

*LOL* Zwolle de gekste! Superwarm hier ROFL Maar ik vind het wel een beetje zielig voor je hoor Ach gut *stuurt ander zonnetje richting TK*
Ja typisch he? Wel lief, toen ik vanmorgen richting wei liep stond Jessie in the middle of nowhere, zonder Flynn. Ik: " Bloos! Flynn?!" Stond hij gezellig bij een arabische jaarling. De charmeur heeft al een vriendinnetje gemaakt Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:08

OK dan! OK dan! *LOL* jaja de zon breekt hier door.
Thx Berdien Ach gut Kusje

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:09

flynn de vrouwen versierder!

TK: heb echt tegen het zonnetje gezegd vanochtend dat hij naar belgenland moest vertrekken. Maar dat heeft hij dus niet gedaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:46

Whoehoe! Ik had voor weervrouw moeten studeren ipv communicatie.
Jep, Flynn wind alles en iedereen om z'n vinger *LOL*

Grappig, mijn cavia's zijn zooooo leuk Haha! Je kan de kamer nog niet binnenkomen, of ze staan met z'n tweetjes op hun achterpootjes keihard te wiepen ROFL ROFL Goed, dat doen ze om eten te krijgen, maar het is zo lief! Heb ik eindelijk echte wiepers! ROFL

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:48

Verzorgen je ouders je cavia's als je weg bent? (of neem je ze stiekem mee in je tas, haha)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 18:54

Wiepen en wiepers? haha ik weet meteen wat je bedoelt aangezien het om cavia's gaat.. maar heb dat woord echt nog nooit gehoord! Haha

Ik ben nog even naar het eten kijken en dan doe ik hier eens even mijn verhaaltje...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:06

Mja ik heb wel vaker dat mensen me echt aankijken van " Scheve mond Scheve mond Verward " Bloos ROFL Cavia's wiepen (mijne de hele dag door Lovers ) en iets dat wiept, is een wieper! maar wel uitgesproken als wiiiiiiieper *LOL* Pling ROFL Eigen creatie hoor Clown ROFL
Ja Janet, de cavia's komen dan in de woonkamer te staan, en mijn ouders gaan er voor zorgen Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:29

Dabado lust ook nog geen brokjes. Maar Ailin heeft dan ook hele lekkere melk. Ze blijft steeds een schuimrand houden om der lippen. Oh en der vriendje wil ook liever bij Ailin drinken. Zodra Ailin vaststaat komt Dalton om te kijken of hij wat lekkere melk mee kan pikken.
Bij drachtige paarden, paarden die zwaar werk doen en bij opgroeiende paarden vind ik een aanvullende brok/muesli/granenmix/supplementen wel erg belangrijk. In het normale hooi/kuil/gras in Nederland zitten lang niet genoeg voedingsstoffen, vitamines en mineralen. De paarden die het nodig hebben krijgen van mij daarom ook brok bijgevoerd. Zwanet krijgt nu een halfje merriebrok en een halve muesli. Ailin van beide een kilo. Zeker omdat Ailin nu ook weer in training is vind ik het erg belangrijk dat ze wel genoeg binnenkrijgt.

Oh iemand dinsdag vrij? We zijn aan het maaien en het hooi moet dan naar binnen. We gokken zo'n 300 baaltjes...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 19:36

Nou wij hadden voor onze wei dus via Agradi een accu-schrikapparaat besteld, zodat we een betere hadde ipv het batterij apparaat. Had vantevoren nog telefonisch contact gehad met Agradi en nog het een en ander nagevraagd.
Ik dag na dag wachten op de bestelling, kwam ie gisteren hoor. Maar het was 's ochtends al gebracht en geen brifje in de bus, dus ik heel de middag voor niets gewacht. Tot de buurvrouw het pakket kwam brengen 's avonds.
Openen we de doos, bekijken het eens goed en lezen het boekje door. Hebben ze ons dus verkeerde informatie vooraf gegeven en nu is dat ding maar amper sterker dan ons huidige apparaat... en daarbij kwam dus nog dat we accu's en een accu-oplader nodig hadden. Wat dus lekker in de kosten op zou lopen. Zat dus even flink tegen! Maar ondertussen al geregeld dat we deze terugsturen.

Waarom we dat ding nodig hadden is dus omdat Chayenne voornl steeds uitbreekt naar de andere wei. De stroom (die ik wel voel!) deert haar niets en ze duikt onder drie draden door, duwt palen de grond uit tot ze breken en kruipt tussen draden door. En samen met Santa maken ze dus ook de paddock kapot, ieder aan een kant.... Om gek van te worden dus!
Omdat er niets tegen te doen was en ze toch wel alles molden en op de volle wei liep, heb ik Snowdon en Chayenne begin van de week op de volle wei gezet... die ondertussen al behoorlijk aangevreten was. En dus apparaat besteld gelijk. Ondertussen ook de zo goed als kale wei bemest met zak mestkorrels die we nog hadden liggen en die wei afgesloten.
Wat denk je? Wilt Chayenne koste wat kost nu in die wei lopen! Dus duikt dag na dag onder de draad door om vervolgens te flippen want dan staat ze zonder Snowdon Gestoord

Heb halverwege deze week dus maar alles opengezet om palen te sparen tot er een oplossing is. Kom ik vandaag aan, heeft ze dus tegen een paal van de afscheiding paddock/wei staan duwen... ZUCHT!

Ik heb het echt ZO gehad! Ben dag op dag bezig met karweitjes en kan niet eens van ze genieten, laat staan iets doen met ze.
Ben al druk bezig om een andere stek te regelen, maar zo makkelijk is dat niet.
En een sterker apparaat weet ik nu even niet welke te kiezen. Netstroom hebben we niets aan, accu-apparaat vind ik eerlijk gezegd ondingen en die batterij-apparaten zijn niet echt veel sterker dan de huidige (imo simpele) batterij-apparaat.
En palen vervangen heb ik ook opgegegeven, want zolang er geen goed stroom is heeft dat geen nut.

ARGHHH! Het klote is, dat dit stuk maar 'tijdelijk' is.. dus echt in 1x goed en kostbaar alles vervangen is gewoon niet de moeite waard. Had eigenlijk verwacht, dat het met de omheining goed te doen was... wat die boer dus beloofd had. Hamer
Mja 1 ding scheelt... ze blijven wel op het erf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:48

He Leon, dat is wel balen zeg. Het is inderdaad geen doen om voor een tijdelijke plek veel geld en moeite erin te steken. Heb zo ook geen oplossing eigenlijk. Het enige waar wij last van hebben is een springende Belg en sportpony Clown ze drukken geen paaltjes omver ofzo. Wel echt stomvervelend. Gelukkig blijven ze wel op het erf, en gaan ze niet de weg op. Dan was je pas echt klaar geweest Scheve mond

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:06

Mja dat van de weg opgaan hebben we in het begin wel gehad... dus ik ben bang dat het wel fout gaat als het gras straks echt op is....

Maargoed heb ook nog wel leuk nieuws!
Ben vandaag een meisje wezen helpen bij d'r verzorgtinkers. Even wat tips meegegeven ed.
Twee merries van 3 en 2 jaar oud, de driejarige is 4 maanden onder het zadel nu.
Maar op het eind was de eigenaar er ook en mee staan kletsen en hij liet ook nog foto's zien.

Nu wist ik al dat deze merries van de hengst Kent waren, maar ik zag dus een plaatje van King Rocky hangen aan de stal en toen die man het foto-album opensloeg was de allereerste foto ook van King Rocky.

Deze twee merries, Gipsy en Doortje, zijn dus hier geboren. Hun moeder is verkocht wegens trauma en blablabla. Die merrie, Wiesje, hadden ze als veulen bij Jan de Koning gekocht en volgens Jan de Koning was King Rocky de vader. Nou dat moet gewoon kloppen, want als je de foto's van die merrie zag.... (en nu ook wel beetje deze twee dames...) erg duidelijk.

Maar toen zag ik de moeder van Wiesje met Wiesje als veulen bij Jan de Koning. Lijkt die merrie toch als twee druppels water op Miss Mo van hier op bokt..... arghh het zal toch niet waar zijn....? Zou teveel toeval zijn toch... Nagelbijten / Gniffelen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:39

Irritant Leon, en idd voor tijdelijk ga je er geen handenvol geld insteken. Mijn buurshetten geven hun eigenaar ook zo'n probleem, en nu heeft hij er schapengaas omheen, kruipen ze er nog onderdoor Rolleyes Die beesten zijn echt niet goed snik!
Hoe lang mocht je hier ook al weer blijven staan? Ik hoop voor je dat je een vaste stek ergens kan vinden, waar je lekker alles zelf kunt blijven doen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:56

Doei!

Vandaag gewerkt, zelfs overuren gemaakt tot 7 uur..
Daarna gelijk door naar stal.. Daar was het niet zo leuk..
Natas dr moeder was overleden vanmiddag dus ik heb vanavond als hulp, steun en toeverlaat gediend.. Ach gut
Wel allemaal super erg. Heb zelf mijn tranen ook niet kunnen bedwingen..

Janet wat ontzettend erg van Snuffie.. Verdrietig

Leon wat balen van dat apparaat zeg! Ik snap dat je het even helemaal gehad hebt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:58

Zou wel heel leuk zijn Leon, als dat zo zou zijn.

Oh oh oh wat ben ik slecht Haha! Voor me staat een zak dadels, een bakje monchou en een mes, en daar ga ik helemaal los mee Kwijl Zoooooo lekker Kwijl Slecht voor de calorietjes, de lijn en whatever, maar ik ga er van genieten Haha! Kwijl

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:56

leon: het enige wat ik kan bedenken is net stroom. Maar dat is dus geen optie. Een vriendin van mij heeft gewoon een accu van een vrachtwagen ofzo. Dat werkt wel. Ik snap dat je er niet te veel geld in wil steken, in een tijdelijke plek. Wanneer moet je weg?
sita: gecondoleert en sterkte!
berdien: bah dadels, monchou vind ik wel lekker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:58

Over Sita's bericht heen gelezen, gecondoleerd meis Ach gut

Oh nee Janet, dat is zoooo lekker. Ik heb het halve zakje leeg gegeten Vingers aflikken morgen maar heel hard gaan paardrijden *LOL*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:59

Sita gecondoleerd.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:05

ow berdien ik vind het zoooow vies, niet normaal. Alleen al hoe dadels eruit zien, bah. Krijg nu al helemaal kippenvel.

Maar monchou is super lekker.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:08

oei berdien, heerlijke combi denk ik. Je brengt ons nog op culinaire ideeen Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:16

Weetje wat lekker is:
Monchou mengen met gesnipperd uitje. Dat in een plakje ham en oprollen. Zo lekker, maakt mijn schoonmoeder altijd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:17

ieeek ham Clown
volgens mij eet berdien net als mij ook geen vlees toch? Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:24

volgens mij is berdien ook vegetarisch.
Ik ben een echte vlees eter!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:27

Heerlijk monchou in dadels.
Ik ben een alles vreter. Ben echt een snoeperd Haha!

Zometeen een dressuurtinker op hart van nederland. (handig flaptop voor de tv)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:30

zal zo even hard van nederland kijken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:31

Ooh.. Ik ben nu HvNL aant kijken.. Ben benieuwd!