[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:52

Whoee gefeliciteerd ! :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:14

Gefeliciteerd Dominique!

Ik ga een flink paar stapjes terug doen met cheana. Ze is zo ontzettend scheef dat ze niet in staat is iemand te dragen in stelling in galop. Lesgeefster snapte heel goed waar mijn rij problemen vandaan kwamen.

Ze is ook nooit, echt nooit, correct gereden. We gaan dit dus bij de basis aanpakken. Vanaf de grond. Rijden kan wel en gaan we ook doen, maar alleen stap en draf.

Dit is niet 1 2 3 weer goed. Gaat zeker een jaar overheen. Niet erg. Ik heb de tijd.

Ze vond wel dat we het heel goed deden samen. Ik voelde cheana zo goed aan. Ben ook nog steeds heel blij met der! We gaan lekker verder met trainen. Alleen beetje anders dan ik had gedacht :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:36

Ik reed ook altijd zonder cap tot 2014 toen ik er eentje kreeg van mijn moeder. Nu zet ik hem altijd op, ondanks mijn paarden 100% bomproef zijn. maar je weet maar nooit he, better safe than sorry.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:03

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:46

Gefeliciteerd!

Sinds mijn broertje ooit 2 weken in coma heeft gelegen draag ik ook een cap tijdens het rijden. Toen was het namelijk niet de fout van het paard maar van een autobestuurder..

Ik ga meteen even kijken naar he topic! :j

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:54

Ik rij ook altijd met cap. Op stal wordt het ook verplicht want ze willen niet alle schuld op zich hebben ( wat ik ook snap als stal eigenaar) ik heb ook nooit met bp gereden met springen ook niet. Niemand heeft het mij ook nooit echt aangeraden om een bp aan te doen. Ik ben ook echt de enige die in de les zonder body rijd :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:34

Nessa wel fijn dat het probleem nu definitief gevonden is.

Dominique wat fijn!

Hier ook altijd met cap. Vorig jaar december zo gruwelijk hard van xaffier gevallen recht op mijn hoofd in het oefen parcours. Sinds dien besef ik me pas waar die cap wel niet goed voor is.

Met xaf alles rustig. School weer begonnen dus allemaal wat minder tijd weer. Hij loopt nog wel zon 5x per week. Zondag horse event met hem heb er echt mega zin in!

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:15

Vandaag weer les gehad op lieve dusty <3 we zijn nu veel bezig met de gallop omdat ze er vaak tussen "uitschiet" t gaat al een stuk beter *\o/*
Ze heeft hard gewerkt en ik ben ook mega trots op haar :)

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:34

Fijn dat het goed ging Xjes_lise galop is altijd een lastig dingetje zodra ze wat meer balans krijgt gaat het vast super!

Veel plezier zondag shelly21!

Nessa fijn dat je er nu aan kunt werken! Komt vast goed!

Vandaag weer een filmpje gekregen van Joey hij heeft het zadel nu redelijk geaccepteerd, hij gaat er niet meer vandoor, hij vind het nog steeds spannend maar gaat dan stil staan en laat zijn hoofd zakken en ontspant dan dus dat is heel fijn vanaf nu kan het alleen maar beter worden! Zaterdag ga ik weer bij hem langs *\o/*

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:38

morris01 schreef:
Fijn dat het goed ging Xjes_lise galop is altijd een lastig dingetje zodra ze wat meer balans krijgt gaat het vast super!

Vandaag weer een filmpje gekregen van Joey hij heeft het zadel nu redelijk geaccepteerd, hij gaat er niet meer vandoor, hij vind het nog steeds spannend maar gaat dan stil staan en laat zijn hoofd zakken en ontspant dan dus dat is heel fijn vanaf nu kan het alleen maar beter worden! Zaterdag ga ik weer bij hem langs *\o/*

Wat super dat het weer wat beter gaat :)
Jullie komen er wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:55

morris01 schreef:

Wat fijn dat er vooruitgang in zit! Super spannend! :D

Nessa schreef:
Gefeliciteerd Dominique!

Ik ga een flink paar stapjes terug doen met cheana. Ze is zo ontzettend scheef dat ze niet in staat is iemand te dragen in stelling in galop. Lesgeefster snapte heel goed waar mijn rij problemen vandaan kwamen.

Ze is ook nooit, echt nooit, correct gereden. We gaan dit dus bij de basis aanpakken. Vanaf de grond. Rijden kan wel en gaan we ook doen, maar alleen stap en draf.

Dit is niet 1 2 3 weer goed. Gaat zeker een jaar overheen. Niet erg. Ik heb de tijd.

Ze vond wel dat we het heel goed deden samen. Ik voelde cheana zo goed aan. Ben ook nog steeds heel blij met der! We gaan lekker verder met trainen. Alleen beetje anders dan ik had gedacht :+

Goede beslissing denk ik zo! :j
--

Morgen is het dan echt zo ver, zijn pas laat weer thuis. 's Nachts zal ze in de bak staan met hooi en water. De volgende ochtend wordt ze bij de kudde gevoegd. Echt ik ben zo zenuwachtig, weet niet hoe ik moet liggen/zitten/staan. :')

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:24

Spannend Dominique!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:51

Goed bezig nessa!!

Goed van je paard morri!!
Voor je het weet.. Haha

Xie- ook goed van je paard. Wat maken sommige dingen je toch heerlijk trots!

Spannend Dominique komt vast goed.
III zit op mobiel dus reageer even kort daar irritante getyp haha elke keer verkeerde knop

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:27

Fijn hoor Morris!

Dominique lekker genieten morgen!

Zonder zadel erop gezeten vandaag na een dik jaar. Hij word ook zo'n goedzak nu!
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:07

Gefeliciteerd Dominique!

Mouse is ook erg leuk Kimley :)

Rustig aan Nessa!

Ik rij ook altijd met cap, heb hem alleen soms niet op tijdens een fotoshoot :)

Heerlijk Shelly!

Zo had je een auto en zo niet :P
Heb zondag mijn auto naar de garage gebracht ivm het dakraam en een paar andere dingetjes.
Nu scheen er nog wat mis te zijn, wat nu wordt gerepareerd... Maar op zn vroegst heb ik mijn scheurijzer pas zondag weer terug. Dus dag vrijheid ineens :+
Hopelijk heb ik mn auto zondag echt weer terug zodat ik de training met Feike weer goed op kan pakken :)

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:36

Dat is idd kort Nientsje :D hopenlijk vallen de kosten mee!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:23

Wat jammer nientsje..

Vandaag weer les gehad op de manege :) En morgen ga ik weer eens oefenen met cas en de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:25

Ik lees morgen even bij maar alles is goed gegaan! Ze deed het geweldig en is zo braaf. Ze staat nu heel rustig in de bak te eten. Lieverd. :+:

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:03

O balen van je auto zeg!
Kosten zijn nooit leuk aan auto.s

Succes met oefenen met de trailer!

Fijn dat alles goed is gegaan met je nieuwe paard!!

Gisteren even Paddy gelongeerd! Doe het vaak los in de bak , hij had net zoveel zin als mij.. Schat is het

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:05

Fijn dat alles goed is gegaan Dominique. Nu lekker aan elkaar gaan wennen.

Auto kosten.....bah, valt altijd tegen. Maar je auto moeten missen is zeker zo erg hahaaa.

Gister met Storm in het trail park gespeeld. Nu terwijl ik erop zat. Voor het eerst over de brug (wat ik spannend vind), daarna door het water (wat storm spannend vind, maar steeds leuker begin te vinden) en nob over een losse brug die dus ook beweegt. Deed hij super netjes. Ik kwam er wel achter dat ik het zelf allemaal best spannend vind om te doen. En daardoor twijfelde Storm. Zodra ik weer "normaal" ging rijden liep hij overal over en door. Hoezo spiegel.......

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:18

Wat leuk Jane!
Zit dat In de buurt bij jou dat trail park?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:58

Wat gaaf Jane2, lijkt me ontzettend leuk om zoiets in de buurt te hebben!
Das stom Hannah!

Gijsje is gisteren voor het eerst naar de hei geweest. De eerste échte buitenrit met een drafje en galopje. Trots!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:11

Fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie! :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:37

kimley wat heb je toch leuke foto,s van je knollie!
ideaal als je dat zelf kunt!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:38

Ja, bij de buren. Zij hebben een pensionstal met binnen- buitenbak, roundpen, stapmolen en nu dus ook een trail park. Kijk meer eens op fb bij extreme mountain trailpark Tilburgs. Of Google Stal Tilburgs in Bergeijk. Het park gaat binnenkort ook open voor mensen van buitenaf.