[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:22

eerst de staart goed uitpluizen/borstelen en dan gewoon recht afknippen. Vind dat zo lelijk de staart op de grond en ook nog eens zo onhandig.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:42

Ik heb Feike zijn staart nog nooit hoeven knippen, die hangt nog lang niet op de grond, maar wanneer die op de grond hangt, haal ik er toch zeker zo'n 10cm vanaf, dan kan ik daar nog wat leuks van laten maken :)

Nou ik heb vanmorgen een kar bekeken, wel een andere dan die ik eerder plaatste.
En deze is veel mooier.
Nouja toen kwam de prijs van dat ding :oo

Rara waar ik mee thuis kwam? :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat is mijn kar!! :D

De hengstenhouder was vandaag ook op stal, hij fokt en betuigd Tuigers :j
En heb hem gevraagd of hij Feike wil beleren, hij is een echte prof.
En voor hem hoef ik alleen maar de weg over te steken hihi.
En hij zei direct:" Die bonte toch? Dikke prima, kom van de week maar even langs en dan hebben we het over, dat gaan we doen!" Nou ik ben dus heeeeeelemaal blij :):)

En Feike moest de kar nog wel even goedkeuren natuurlijk :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helemaal goedgekeurd dus!!
Ik ben er super blij mee, nu nog ergens tuig zien te krijgen en dan hopelijk komend jaar KM's maken met ons nieuwe scheurijzer :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:48

Wauw zo mooi die kar!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:22

Gave kar!
Arme Noah, echt heel sneu! Wel fijn dat je een leuke bijrijdster hebt gevonden Nienke!
Oh Maartje dan wordt je spontaan weer vrolijk van die koppies <3 .
Hier ook moeite met alles bijhouden hier hoor pff, gaat veel te hard!

Staart zeker gewoon bijknippen hoor, als ze erop gaan (bij achteruit lopen bijvoorbeeld) staan kan dat lelijke ongelukken geven. Wel zorgen dat de staart niet te erg in de knoop zit als je m knipt, anders wordt het niet netjes.
Bij Gijs (3,5) nu 3x staart bijgeknipt, maar mag binnenkort wel weer eens. (Ik hang m altijd eerst in een emmer water, laat m daarna drogen en haal dan met cowboy magic de klitten eruit).
Ik knip m meestal op de koothoogte recht af ('s winters als het modderig is nog wel wat hoger, komt er minder modder in en is ie (daardoor) minder zwaar, waardoor ie m weer beter optilt met mesten en er minder in mest).

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:02

Een hele mooie kar! Wat leuk voor jullie. Feike vindt het ook goed :)

Dank voor de goede staarttips! Hopelijk morgen weer zo mooi weer, kan ik met de emmer aan de gang. Cowboy magic heb ik ook. En een nog ongebruikte toiletteerschaar.

Vandaag was ik pas laat op stal en wou het niet te gehaast doen.
Heb de hele middag achter de Sint aangelopen :D Intocht was bij ons vandaag pas. Eerst een heel eind de boot achterna. Tot hij aan land gaat en op zn paard stapt, dan kan je weer helemaal terug het paard achterna. Mn dochter wou zó graag het paard aaien en gelukkig is dat gelukt (pfff)
En wát een superpaard! Zo braaf! Hij vond het gewoon echt leuk, alle herrie, muziek, waterscooters langs hem heen, superveel mensen, hij genoot er gewoon van :)

Afbeelding
Afbeelding

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:48

Ik heb nog een tuig te koop

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:52

intocht van sinterklaas,altijd mooi voor de kinderen.bij ons was t vorige week al zover.vanaf de kade komen ze naar t zwembad(waar wij t.o wonen).met paard en wagen en een fanfare erbij.kunnen we dus niet missen!
ik heb momenteel ook best druk,of soms geen zin om achter de laptop te kruipen.ik vindt dat t geen verlichting moet zijn om je iedere dag te melden.moet natuurlijk wel leuk blijven en ontspannend.
eros is van de week weer ge-ent.2 dagen rust gehad en nu weer kalm aan opbouwen.vindt hij geen klap an.
vandaag was ik er even,maar ze waren net gevoerd.geen enkel paard had dus veel interesse in knuffelen.doe ik even de buig oefeningetjes met eros,bijt ie me perongeluk in mijn vinger(heb snoepje in mijn hand.auch,niet fijn!
staart knip ik altijd wel bij.hij heeft wl geen volle staart,maar alles voorbij zijn kootjes knip ik af.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:04

Hier knip ik de staarten ongeveer elke 2 maanden bij. Ben veelste bang dat ze erop gaan staan en er haren uit trekken. En vind het ook wel mooi, zo'n recht afgeknipte dikke staart.

Gefeliciteerd met je nieuwe kar, en leuk dat je hulp krijgt!
Is die kar ook fijn voor buitenritten, of meer bedoelt voor de dressuur? (heb er erg weinig verstand van)

Ah, brave Americo :D

Oei, balen van je vinger Ellie, Eros iets te enthousiast.

Ik ben blij dat ik zit :P Eerst van half 5 tot 1 gewerkt, meteen door naar de paarden, van half 2 tot 4 was de hoefsmid er. Daarna geveegd, uitgemest en hooi binnen gelegd en gevoerd. En toen konden we lekker bij mijn ouders eten :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:16

dat is dan wel een mooie afsluiting van de dag!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:54

Lekker gegeten hoop ik? :) Inderdaad een lange dag! Staan ze op ijzers of bloot? Of alleen vóór?
Ellie pech zeg van je vinger! Ga je weer lessen met Eros als hij weer opgebouwd is?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:37

Alle 4 op blote voetjes :)

Ja, heerlijk gegeten, en was erg gezellig want mijn zussen waren er ook :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:42

Was hier laatst iemand die graag een zwarte Tinker zou kopen? Heb voor derden een hele leuke zwarte merrie te koop, verkoop heeft geen haast, maar vanwege tijdgebrek is een lief baasje voor deze 2,5-jarige dame op den duur wel gewenst :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 23:48

Mooie kar!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:31

voorlopig nog niet nimber.door de laatste val vorige week van mijn lespaard,heb ik behoorlijk de angst van draad/hekwerk gekregen.daar baal ik wel van.beste remedie,gewoon weer doorgaan maar ben best bang geworden weer te vallen omdat ik perongeluk te dicht tegen t draad zou rijden.komt wel weer,en ik houd hoop dat ik in de loop der tijd op eros rijd

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:37

Beterschap met je vingers Ellie! Ik snap wel dat je bang bent na een val :j Doe maar rustig aan!

Fijn dat je lekker gegeten hebt Maartje! :)

De bedoeling met de kar is om lekker naar buiten te gaan uiteindelijk. Ik zal wel beginnen in de bak, maar zodra het kan, wil ik lekker buiten rondscheuren met dat ding :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:37

Ik lees braaf mee maar heb geen zin om steeds te opdaten. Komt wel weer heb een beetje een winterdipje maar goed komen we wel weer overheen.

Ellie komt vanzelf wel! Vind het rijden in het land ook erg eng helemaal met lint. En ben al een keer met paard enal op de knieën beland (pony dan). Dus ik rij liever in de bak of buiten.

Hier gaat alles goed pony is geschoren dus heerlijk om mee te werken! Hij krijgt nog een inloopstal met zijn schapen kudde straks. En kwa trainen gaat het lekker zijn de laatste vetjes eraf aan het trainen. Al ziet ie na het scheren er netjes uit. Buikje mag wat meer weg dan is ie prima!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:40

Hopelijk ben je snel uit je dipje Mira :(:)
Fijn dat het goed gaat met je paardje :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:36

Gave kar, en wat super dat je hulp krijgt. Ik heb ook nog een tuig te koop. Zwart met bruin onderlegt. Laat maar weten via pb als je interesse hebt.

Storm doet het super. Vandaag nog zijn staart gewassen en maar even in 3 vlechten gedaan . Ook weer zo'n 10cm eraf geknipt. Ik blijf het een hele klus vinden, die staart wassen. En dan is hij nog niet eens wit als ik klaar ben. Maar ja, kleinigheidje.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:13

Knappe Storm!!
Is inderdaad een flinke klus met zo'n staart :o

Ik ben vandaag met Feike bezig geweest aan de lange lijnen, hij liep ermee weg alsof hij dat al jaren doet haha.
Alleen hij is echt super licht in zijn mond, wanneer ik dan weer in de knoop zit met mijn lijn (Ik gebruik een dubbele longeerlijn, maarja die is 8 meter lang :') ) en er daardoor dus iets meer druk zit op bijvoorbeeld rechts, dan slaat Feike dus rechts af, want die denkt dan dan hij dat doen moet :') Die druk is echt minimaal, maar hij reageert op de kleinste dingen. Wel fijn hoor, dat hij niet zo'n blok beton in de mond is :=
Ik ben gewoon een ramp met zulke lange lijnen :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:54

geen ervaring met lange lijnen,maar klinkt wel ingewikkeld.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:11

Ik zit er altijd mee in de knoop :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:35

hihi iets té gevoelig dus. nouja je wordt er vast vanzelf handiger en duidelijker in.
Wil het zelf ook gaan leren met Gijs, volgens mij zou die dat best lollig vinden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:39

Feike is inderdaad echt heel erg gevoelig, dat zou je niet denken als je hem zou zien :j
Maarja zoals je al zegt: we leren het vanzelf :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:45

Misschien is het voor jou makkelijk om te beginnen met kortere lijnen, je hebt van die lange teugels, of een leidsel wat de goede maat heeft.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:52

Daar zat ik idd aan te denken :j Ik ben gewoon een kluns wat zoveel "touw" betreft :')