[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 08:37

Mogge, hier geen pistoletjes met blauwe rook, maar een beker magere biologische yoghurt (yack..... ) en een bakkie koffie. Nu gauw weg, kijken of ik wat actieshots van mijn vriendin haar 2 knollies op hun nieuwe stekkie kan maken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:06

Chubby schreef:
Gammon ziet er goed uit!!
En Peewee heel beschaafd een 'vijgenblad'

haha leuk.... en dat voor een meisje hè?

bedankt allemaal, ben ook heel tevreden nu

yugi... las dat hij volgende week al komt ofzo? of werd dan geruind?

storm nog steeds in de kliniek jean...?? maar wel aan de beterende hand geloof ik hè?

des hoop dat je nog wel gewoon brood in huis had?

spookjulian... is ie niet zo fit momenteel diny?

ik geloof dat mijn reiki/stenen verhaal in de tinkerland staat deze maand, hier was niemand meer die het blaadje had geloof ik?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:28

des... hoe is het nu afgelopen met het zand? succes met je blauwe wolkjes

Pellie, ik heb echt totaal geen behoefte meer om Tinkerland te lezen of uberhaupt door te bladeren... het zou hier zo de vuilnisbak in verdwijnen... Neemt niet weg, dat ik WEL benieuwd ben naar je artikel....

Ik was vanochtend om 9 uur uit m'n nest om de paarden buiten te zetten. Ik was niet de eerste, want het is vandaag en morgen wedstrijd. Z2 was nu aan de beurt.. pff wat een 'gekak' allemaal zeg! Ik was wel de eerste die de paarden buiten zette, alles stond nog binnen En ik vond mezelf al aan de late kant... aangezien de paarden rond 6en weer naar binnen moeten in het weekend.

En wat is Estevan toch lief.... volgens mij sliep ie nog, maar hij is zoo rustig en ... argh volgens mij val ik voor een arabier ipv een tinker hahahaha

Jean, geef Storm, Kristel en jezelf maar een flinke knuffel

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:40

ik heb je artikel gelezen Pellie, mijn abbonnement is opgezegt maar het liep nog even door,ik neem aan dat dit het laatste blad was.....
mooi artikel!

het stinkt nog steeds enorm hier in huis,alles is van de lucht doordrongen,de voor en achterdeur hebben 2 uur opengestaan en het is hier nu bibberkoud.....
het zand ligt waar het zijn moet nu en maar we hebben allemaal armen die als lood wegen

nu de boel nog inwateren en aantrillen en dan volgende week Zaterdag de stenen erin,ben benieuwd hoe het word.
we hebben trouwens 8 'betonklinkers' met licht in gekocht welke met een sensor werken,zo krijgen we dus een verlicht paadje !
wie wil dat nu niet,in zijn eigen voortuin.....zodra alles klaar is zal ik foto's plaatsen,oké?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:42

desillies schreef:
we hebben trouwens 8 'betonklinkers' met licht in gekocht welke met een sensor werken,zo krijgen we dus een verlicht paadje !
wie wil dat nu niet,in zijn eigen voortuin.....?

Ik haha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:00

Ow... Men...

Heel verhaal getypt, verkeerd knopje, alles weg...

Waar het op neer kwam...

Iets als goedemorgen ( )

Klinkt cool Des! Dat ze die lampen ook al zo 'geintegreerd' verkopen! Eet smakelijk?

Jean, ik zou me de hele dag brak voelen als ik zo vroeg op was. Maar Makro is wel leuk! Maar er mogen toch maar 2 personen binnen met een pasje?

Snow, morgen rijdt Maartje mee met de wedstrijd bij jullie. Da's die meid die begin dit jaar in coma lag nadat ze van dat paardje donderde met zadelmak maken/ inrijden. Knap he...

Pellie, ik ben ook wel benieuwd naar dat artikel! Maar heb de Tinkerland niet.... Kun je het inscannen?

WenK, de honden mogen hun boodschap(pen) van m'n ouders, en dat moeten ze snel doen, want binnen 5 minuten staan ze terug binnen. En als ik er dus niet ben, gaat dat met hun hond zo 7 dagen per week, 52 weken per jaar. Nooit een langere wandeling, nooit naar bos of strand...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:06

Chubby schreef:
Snow, morgen rijdt Maartje mee met de wedstrijd bij jullie. Da's die meid die begin dit jaar in coma lag nadat ze van dat paardje donderde met zadelmak maken/ inrijden. Knap he...

Zeker knap

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:08

fjordkootje schreef:
Bonte schreef:
Ik heb een Nikon D70 spiegelreflex camera. (mond vol )

Welke lens gebruik je meestal? (pure interesse van een mede Nikonian)

28-80mm en een 70-300mm.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:52

@ Annick, misschien is het verstandig om eerst wat manegelessen te nemen, of bij iemand wat lessen te nemen op een ander paard? Ik had ook 9 jaar niet meer gereden en heb nu opfrislessen op de manege genomen, omdat ik ook, net als jij, niet mijn meisje wil 'verpesten'als ik haar ga inrijden.

@ Balen dat het met Storm nog niet beter gaat.

@Lees net dat Chub hetzelfde gedaan heeft als ik: opfris manegelessen.

@Pellie erg druk met het huisje. Je weet waar je het voor doet.
Heerlijk!

@ Vies he Desillies! En het duurt zo lang voor dat de stank weer weg is getrokken.

@ Pellie, ik heb Tinkerland nog wel. Ik heb je stuk gezien, maar helaas nog geen tijd gehad om het echt te lezen.
Komt nog.

@ Net Cody lekker gepoetst en gelongeerd. Wat een lekker ding is het ook. Echt mijn maatje.
Ben nog wat twijfelachtig over het zadel wat ik hen, is een australian stock. Misschien wil ik wel een dressuurzadel met een lekkere diepe zit. Iemand tips over een merk? Kan ik eens gaan rondsnuffelen.
Ga nu maar eens de stallen doen. Vanmiddag komt een vriendin en gaan we samen even naar de hengstjes. Ze heeft ze lang niet gezien, wat zal ze opkijken over hoe ze gegroeid zijn. Want dat zijn ze.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:56

@ yarka: neem je foto's van de hengstjes?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:59

Als het niet te mistig blijft doe ik dat vandaag en anders over een paar dagen even. Wil zeker binnenkort wat up-to-datere foto's van ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:03

Jean nog sterkte voor oma, Storm en met het vouwen van die dingen!

Chubby een

Pellie een voor de foto's en internet en haar fijne stekkie

En de rest weet ik niet meer, en heb even niet zo'n zin om terug te zoeken...

Hier is godzijdank eens weer lichter, ongeveer 1,5 tot bijna 2 km zicht ergens. Want die mist is ergens wel mooi maar ook deprimerend. Ga vanmiddag naar de buren om hooi (don't worry, ik rij alleen, ik moet nl weer gaan autorijden ma en buurman zullen pakjes laden ) Eeuh... verder heeft vanochtend de baas nog gebeld, hoe het allemaal een beetje met me ging Tot nu toe hebben ze elke dag gebeld, echt heel lievvv! Mijn nacht was redelijk, wakker geworden om half 4, niet makkelijk in slaap komen maargoed... Kan iig wel uitslapen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:09

Hier is het nog amper mistig eigenlijk... Ik ga zo m'n paardje maar eens inspannen!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:40

Goedemidag!
Jean beterschap voor Storm, hopelijk knapt ie toch nog op.
Pellie, leuke foto's! Lekker zeg paardje bij huis!
Chubby hopelijk trekt je pap nog bij wb de hond.

Spetter is dit weekend met Annemarie mee op familieweekend. Indy is ook mee. Dus Spet zal zich wel vermaken daar in het bos! Ik heb het dit weekend toch erg druk en was zowiezo niet gaan rijden, dus voor Spetter wel leuk zo'n onverwachte vakantie, hihi
Net terug van jachttraining met mijn labrador. Ben wel vrij vandaag, zou eigenlijk moeten werken, maar heb overuren opgenomen. Vanavond verjaardag en straks boodschappen halen. Heb ik echt een hekel aan, boodschappen doen. Nu eerst even een patatje halen want de werklui hier lusten wel wat!
Het dak zit er weer op!!!! Ze zijn nu met het dakleer bezig. Gister maar even de verzekering gebeld om de herbouwwaarde van ons huis te verhogen. Zag ik laatst een stuk over op tv. Dat veel huizen onderverzekerd zijn en bij brand mensen in de problemen komen. Dit omdat de huizen wel in waarde zijn gestegen en de verzekering op de oude waarde stond. Dus ons huis is nu op de huidige waarde verzekerd, best eng nl dakleer branden.... je hoort er vaak ongelukken mee.
Jee al weer een hele lap tekst geschreven...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:46

fjordkootje schreef:
Bonte schreef:
Ik heb een Nikon D70 spiegelreflex camera. (mond vol )

Welke lens gebruik je meestal? (pure interesse van een mede Nikonian)

28-80mm en een 70-300mm.
[/quote]

Super camera,

Ik heb een cannon EOS 10 D, ook zo'n super ding, gebruik meestal de lens 28-105.
Chubby, ja maar heb 2 pasjes, hahaha

Storm keek vanmorgen wat beter uit zijn ogen dus iedereen was vrolijk
[/quote]

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:25

Pellie: ik heb het stuk gelezen, maar was natuurlijk voor mij allemaal geen verrassing dat verhaal

yugi is afgelopen woensdag geruint..en komt de 29e of de 30e naar stal!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:05

Chub, jouw ouders zijn een voorbeeld van mensen die in mijn ogen geen hond in hun bezit mogen hebben
maar goed dat jij er nog wat mee doet.

Ben net lekker bij die bolle geweest, hij staat nu heerlijk in het land te eten en zich zo zwart als een varken te maken
Ik was aan het bosmaaieren maar benzine op sh*t, weer terug naar huis om te vullen en ff te bokken haha

Ik heb best zin om te rijden, maar helaas zit dat er al geruime tijd niet meer in voor mij, alleen nog shows en georganiseerde rit , dat kan ik niet laten, ik heb namelijk al anderhalf jaar rugproblemen en sinds een half jaar zo erg dat hoogstwaarschijnlijk wat zenuwen klem zitten, vrijdag krijg ik een mri, aan de hand daarvan gaan ze kijken wat te doen, misschien een operatie.
Vind het wel heel erg dat ik maar zo weinig kan/mag rijden, maar na z'on rit als Ede duurt het dagen voordat ik geen uitval in mijn been meer heb, dus dan laat je het rijden wel.
Gelukkig kan ik ook lekker mennen met hem (vind helaas rijden leuker) en de kunstjes leer ik hem als ik naast hem sta.
Wat een verhaal he, maar goed, tegen de tijd dat ik een jongetje word zal het wel over zijn

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:52

Jammer tinkermuts dat je zo weinig kunt rijden. Hopelijk vinden ze de oorzaak gauw! Heb net weer eens even op je site gekeken. Wat een leukerd is Chacotay toch ook he! Hij heeft zo'n lieve uitstraling.

De boodschappen zijn binnen en nu heb ik even tijd over. Ga maar eens relaxen voor we op verjaardag moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:17

Sterkte Tinkermuts!

Wat zijn jullie stil?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:28

Hi,

Ik meld me even. Ik moet zo weg. Ook nog bijlezen maar ik denk dat dat morgen pas lukt.
Hier alles goed. Lem & zijn weer vriendjes En mooie rit met Flan gemaakt. Aan de kletter geweest (stukje) en hoeven doen t heeeeel goed ook na t draven ohz...

Heel veel sterkte voor iedereen die t nodig heeft.

Fijne aaf
Marcella, heel veel succes met wedstrijd zo... kan helaas niet komen want ik moet nu al weg....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:20

Zozo... maar 7 reacties in een hele middag tijd na mijn laatste berichtje... *Tinkerpraat slaapt *

Ik heb helaas toch niet gemend, was iets te druk op stal en m'n kar stond onbereikbaar... Maar wel heerlijk buitengereden met een stalgenootje, ook nog wezen pootjebaden! Was lang geleden dat ik zo lekker ontspannen buiten heb gereden.

En zaterdag weer eens een kinderfeestje rijden

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:29

Zo de endurance is achter de rug

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:30

Vandaag endurance gereden met jeanie.......
Om half 9 waren we op stal.
Jeanie gepoest en even warm stappen en op naar de keuring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier was de hartslag 40.............. helemaal goed
Toen start tijd aan gevraagd en om 11:30 mochten we starten
Jeanie weer op stal gezet en even heerlijk in de bar gezeten en om 11 uur gingen we opzadelen.
11:15 stonden we klaar bij de start en om 11:30 gingen we ervandoor
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk gereden naar het eerste keerpunt hier waren we om 12:30
En daar stonden de grooms om ons op de foto te zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen keren en in een heerlijk galopje terug om vervolgens de duinen in te gaan......
Hier liepen de paardjes super......
Afbeelding
2 km voor de P/A controle zijn we gaan stappen en daar aangekomen stonden de grooms weer klaar met koek en zopie
En hier was de hartslag 50 dus we mochten meteen door......
Afbeelding
Weer een heerlijk galopje terug richting strand....
Daar ook weer heerlijk gedraaft en gegaloppeerd en om 14:27 waren we bij de finisch.........Wat waren we trots op onze paardjes
Afbeelding
Weer hartslag controle en nu was die 59.............dus weer goed
Jeanie even laten plassen en drinken
Even lekker afgesponst en om 15:00 na de nakeuring
Ook nu was alles weer goed.........
Afbeelding
Afbeelding

Even nog lekker uitstapt en Jeanie op stal gezet zodat ze heerlijk kan uitrusten en bijkomen van de rit........
Het was een geweldige rit en ook leuk om een keer mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:31

verslag Fijn dat je het zo geslaagd vond! Wat waren de waardes? Hartslag en locomotie.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:33

Supertrots de tijd 2.57 gereden 29 km in ieder geval de snelste van stal