[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:50

ben benieuwd naar je verassing sandra!

keek net in mijn mailbox en daar zat weer iets in van dat de mail nog niet aangekomen was in de mail van de dierenarts.ze blijven proberen door te sturen tot 5 dagen na dat ik hem verzonden heb.(volgensmij zit de emailaccout dicht tussen bepaalde uren heb ik het idee).In ieder geval hoef ik de mail niet opnieuw te versturen.

lekker bengin van je dag janey!beterschap..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 12:52

;( ik vind het allemaal zo moeilijk nu...
Ik ga even lekker Diaz kroelen!! <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:09

stik.zit ik even op hyves komt stalhouder online.vraagt ze of ik de verzekering al heb gebeld.terwijl ze weet dat ik de dierenarts zoiezo een berichtje terug stuurde.heb gezegd dat ik zoiezo bericht afwacht en ook zeker vast wil hebben staan dat het narcolepsie of iets anders is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:15

Maar Ellie, wat ik me al eigenlijk altijd afvraag is waarom jij je zo afhankelijk opstelt tov je stalhouder. Ze mag misschien wel veel weten en meer ervaring hebben, ze is geen God. Er zijn zoveel meer mensen met kennis en ervaring, en vergeet vooral je eigen gevoel niet. Zoals ik het nu lees pusht je stalhouder je om de verzekering te bellen? Waarom? Volgens mij ben jij hartstikke gek op Ruana en is het nog helemaal niet zeker dat ze narcolepsie heeft. Dus als ik jou was zou ik zelf een onafhankelijke dierenarts benaderen aan wie JIJ het verhaal voorlegt en die dan onderzoeken kan doen. De info die je hier in het topic hebt gekregen over eventuele andere oorzaken van haar gedrag kan je daarin meenemen.

Kom op meid, laat je er niet onder krijgen! Ruana is het dubbel en dwars waard om voor te vechten?

Als een stalhouder ooit zich zo tegen mij zou opstellen dan zou ik toch wel even laten weten dat ik zelf ook een stel hersens heb gekregen. Hulp vragen, prima, maar t is niet hun paard, dus die beslissingen neem ik gewoon zelf hoor, zonder gepush van achter.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:28

Ik heb ook gezegd dat ik zeker eerst het antwoord van deze arts afwacht(die met narcolepsie kwam).Ik heb hem namelijk een aantal vragen gesteld waar ik een antwoord op wil hebben.heb ook duidelijk in de mail geschreven dat ik zeker wil weten wat er aan de hand is.toen de stalhouder me vanmiddag aasprak heb ik dit precies hetzelfde gezegd.als ik vanmiddag klaar ben met de post ga ik ook verder met andere dierenartsen te benaderen.(vondt het wel frapant dat ze ook vroeg wat ik aan de dierenarts had gevraagd in de mail,maar daar heb ik niet op geantwoord)

ik heb van een paar een pb gekregen.daarin kwam ook de oplossin ruana in de trailer te zetten en naar utrecht te brengen voor een onderzoek,maar zo gemakkelijk ligt t helaas niet,Helaas heb ik geen trailer ter beschikking(wel een rijder),en zijn trailers hier niet gemakkelijk te huren.wel een idee overigens,maar ik hoop het op te kunnen lossen met een andere dierenarts.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:43

ook geen kennisen met een trailer of vragen via je hoefsmid , die komt overal .....

Nou ja , ik hoop dat je antwoorden kunt gaan krijgen waar je iets mee kan

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:22

heb misschien iets gevonden waar ik iets mee kan.
kent iemand misschien van jullie t tevrede paard te wijchen.
schijnt iemand te zijn die massage geeft,maar vooral ook problemen oplost.Als ik die dingen lees(zag t op marktplaats)is t misschien iets voor ruana.

nee ik heb helaas geen kennissen of zo met een trailer.ben eigenlijk de enigste die gek is met paarden.wel een verhuur hier,maar daar kan je eigenlijk weinig mee.
stalhouder heeft wel een trailer,maar die wil ik niet lenen(of liever gezegd die leent ze niet uit begrijpelijk,of het moet echt een noodgeval zijn maar dan gaat ze mee en rijdt ze zelf).
en er is er nog een maar die heeft t zelf veel te druk met werk en kids.
was ook al zo'n drama om ruana hier te krijgen..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:42

Het paardje van een goede vriendin van mij is overleden, [IM] No What a lucky Boy in onverwachts niet meer .... Ze is echt superverdrietig...
Ik heb zondag een caroussel wedstrijd gereden, en we zijn laatste geworden. Meisje in mijn groep maakte twee hele grote fouten... We moesten naar C en ze ging naar A en de 2e keer moesten we rechtsaf en ging ze links. Vast de stress :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:56

@lieke:pff wat een naar gezicht moet dat zijn geweest.jij en je vriendin veel sterkte gewenst.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:57

Bedankt. Ik heb dat paard nog geaaid. Klinkt raar maar ik had het idee dat ik echt een soort van band met Nowata had -O-

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:16

oef, zo hoop je toch nooit je paard tegen te komen. Heftig...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:31

ken ik niet die masseur in wijchen ellie, je zou eens kunnen googlen en als je ervaringen wil. maar misschien kun je er beter eerst een paardenarts naar laten kijken?

och wat erg lieke..
Sterkte voor jou en het baasje.

Hier helaas geen leuke dag. Gizmo, het hondje van mijn ouders gaat achteruit en we zijn vandaag weer op de kliniek geweest en hebben daar besloten dat ze aankomende vrijdag thuis ingeslapen wordt..

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:38

heerlijke buitenrit gemaakt
net voor de regen thuis gelukkig
de rest van de week geef ik zoe vrij.
ze staan gelukkig weer op het land en toen ik aankwam lopen ging het goed met erryn en zoe
zoe vindt dan het eten belangrijker gelukkig!

sterkte draakje :(:) is altijd een groot verlies...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:42

Draaakje, sterkte!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:47

En toch maar even de hoef update, zal misschien ook aan mn bui liggen, maar vond het er vandaag akelig uitzien, vooral het wondje voor de hoefballen. En onder de straal groeit iets van nieuwe huid ofzo en dat ziet er ook maar raar uit, maar ik weet ook niet hoe dat eruit moet zien..
Afbeelding
Braaf uitspoelen (met een borsteltje of krabber kan niet, dat doet te veel pijn, dus met een waterstraal)
Afbeelding
wond/kale plek/iets voor de hoefballen
Afbeelding
wittige "huid" onder de straal (nieuw hoorn? toch iets slechts?)
Afbeelding
Afbeelding
zo zien de stukjes eruit die er uit komen, volgens de hoefsmid is dat het enige wat de rotstraal bacterie dan heeft laten zitten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:22

Aah heel m'n post kwijt

Van de hoeven echt geen idee of het positief is of negatief is het gene dat er uit komt.

Jayney beterschap

Zoë en Erynn appart het gaat stil aan beter zo te horen, lekker gaan rijden met Zoë leuk!

Heb ook verder bijgelezen

Maar besloten dat ik best morgen even ga gaan rijden met BJ en voor een veld zorg waar die z'n benen kan strekken (hoop dat het niet echt nodig gaat zijn maar heb het gevoel van wel). Nu als het niet morgen is dan overmorgen :).

Z'n snor hangt soms ook aan alle 2 de kanten maar meestal blijft het met z'n 1ne kant aan z'n neus plakken.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:02

ik ondekte net dat ruana's snorretje ook weer aangroeit.Nu al weer een cm of 4 aan beide kanten.mooiiiiiiii

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:31

Karlijn, waarom heb je je nieuwe zadel voor Diaz te koop staan?
Is net te duur, anders zou het iets voor Jack zijn.
Voor iedereen die zich niet lekker voelt en niet lekker in zijn vel zit. Sterkte!!
Als iemand eens met de oudste van de site wil sparren. Mijn pb box staat open hoor!!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:37

Ellie, Trea hier op bokt heeft een verhuur bedrijf voor trailers. Haar man rijdt met de trailer het hele land door. Misschien kunnen zij je helpen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:40

sparren doe ik niet aan,hou niet van vechten.dan loop ik nog liever een extra blokske om.

ben daarstraks ook nog ff op schuup geweest met ruana.Ik dacht nu is het mooie weer er nog dus gaan met die banaan.heerlijk,niet te koud/warm en lekker fris.Ik hoop dat het morgen gaat regenen.zodra er iemand rijdt is het terein een lokale mistbank.hebben jullie ook last van konijnenplagen???
hier zijn ze echt het hele terein aan het mollen.
heb nog gesproken met de stalhouder.Ik had haar dus verkeerd begrepen wbt de verzekering.Ze adviseerd juist aan hun te vragen hoe ik het beste kan aanpakken.heb nog niks gehoord van de arts.
ga nu ff verder googlen.kijken of ik andere artsen kan benaderen.
Heb trouwens aangegeven aan de stalhouder dat ik zelf even verder wil kijken met wat er van mogenlijkheden zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:42

Is het dat westernzadel dat je terug te koop hebt Karlijn ?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:48

brrr krijg de bibbers van het berichtje over het overleden paardje... moet gelijk weer aan mijn arme Sill denken :'(

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:57

@ellie ik snap dat je het moeilijk vind om te bellen, maar waarom ga je niet persoonlijk langs op de kliniek om met de da te praten?
Zo gaat het veel sneller dan over de mail, en je kunt meteen ingaan op zijn antwoorden.
Ik zou helemaal ongeduldig worden van dat wachten op mail, daar word je zelf ook niet rustiger van, zo blijft het malen.
En zo als ik al zei, kijk eens hier op bokt, zitten verschillende mensen die een paard hebben met die aandoening, misschien hebben zij tips voor je om er mee om te gaan.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:03

Goeieavond

Miesemuisje :(:)

Ellie,ik vind t toch wel slordig van zo'n arts dat hij/zij niet terug mailt en niets laat horen.Kan je ze niet bellen?

Karlijn,waarom ben jij verdrietig? :(:)

Janey,heel veel beterschap :(:)

pffff ben aan vakantie toe :O

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:12

@ringelberg:heb hem pas gisteravond laat gemailt.een 2 uur later is er een mail gekomen van dat het mailadres wel bestaat,maar de mail nog niet gepost is bij hem of zoiets(vergeef me ,mijn engels is niet zo geweldig)de mail die ik verstuurde wordt iedere 2 uur bij hem geprobeerd aan te laten komen
T klinkt allemaal een beetje cryptisch nu,dat merk ik.
heb net gekeken op google en heb een dierenarts in gemert gevonden die ook beschikt over mobiele rontgenaparatuur (eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als de arts die nu geweest is).ik geloof dat ik die maar eens een berichtje ga sturen.