Ik heb hem hier ook ontvangen en de sticker zit al netjes in het paspoort geplakt .
ragna
Geplaatst: 02-05-11 14:39
Hier is alles goed aangekomen.
Nuage
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-11 14:46
Vandaag na lange tijd dan toch de uitslag binnen gekregen van een hele belangrijke DNA test. In tegenstelling tot normaal breng ik deze keer de resultaten omdat niet alle eigenaren hier posten.
Wie kent deze hengst nog? Raven van Gipsy Spirit!!
Raven stond vroeger in Nederland en ondertussen al een tijd in Denemarken. In het verleden heeft hij gedekt in Engeland. Hij is gekocht bij dezelfde handelaar als de hengst:
Falcon van Gipsy Spirit!
Vandaag is vastgesteld dat Raven de vader is van Falcon De moeder van Falcon draagt het creme-gen dus dit verklaart hoe Falcon aan deze kleur is gekomen.
Daarnaast is er nóg een zoon van Raven gevonden. En dat is de bij iedereen welbekende O'Bryan van de Kendelhoeve
De test is deze keer niet door mij uitgevoerd maar door ICS Nederland. Ik heb hiervoor gekozen zodat de resultaten allemaal erkend worden door ICS Nederland en dus ook verwerkt worden in de stambomen van deze hengsten en hun nakomelingen. Geweldig nieuws dus!!!
Ik zal de website uiteraard ook nog bijwerken Er is trouwens nog een uitslag binnen gekomen vandaag, maar die mogen de eigenaren zelf met jullie delen
ohhh wat gaaf Esme, dat is echt leuk nieuws!!! Ben benieuwd wat er nog meer volgt
grrr ik moet van Noa ook gewoon echt een keer doen...
grid
Geplaatst: 03-05-11 14:55
Wat een uitslag
Dat Raven en Falcon familie waren heb ik al eens gedacht maar gewoon O' Bryan ook Hem ken ik als ca 2jr puppy en helaas had ik toen de mogelijkheden niet anders had ik hem misschien wel gekocht namelijk want vond hem toen al erg leuk Maar gelukkig had de Kendelhoeve die mogelijkheid wel en is hij dus ook hengst is gebleven ... als zij hem niet gekocht hadden was de kans volgens mij namelijk best aanwezig dat ie geruind werd
Ik hou van DNA onderzoek
Ik zal Ruari binnenkort ook eens gaan trekken daarvan zijn paps en mams bekend, maar dan ligt dat ook in DNA vast
Laatst bijgewerkt door grid op 03-05-11 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
julian
Geplaatst: 03-05-11 14:58
Das leuk nieuws, dan is het toekomstige veulen van onze Elisabeth, waarvan Falcon de opa is, nu diens vader ook weer bekend. En Raven is een geweldig mooie hengst, Wat gaan ze bij het ICS doen dan met Falcon, want die Rejected,
Jee wat gaaf! Ravien is ook een Raven nakomeling dus halfzus van Falcon en O'Bryan
TinkerTom
Geplaatst: 03-05-11 16:44
julian schreef:
Leuk krijgt Tinkertom met Fenore ook een veulen met Raven als opa,
WAUW COOL!!!!!!!!!! dan moet het kleintje nu maar snel geboren worden!!!
Ravien
Geplaatst: 03-05-11 16:55
Wat super dat jij dit doet Esmee
Wat gaaf!!! Dan heeft Romenna er 2 ooms bij!! Ze is de dochter van Ravien een nakomeling van Raven
ik ga dit toppic zeker volgen!!
edit:typ foutje
Laatst bijgewerkt door Ravien op 03-05-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt
cobfan
Geplaatst: 03-05-11 16:59
Wij hebben vandaag de bevestiging ontvangen dat Snowdon van Leon de vader is van onze Heyleigh
Ravien
Geplaatst: 03-05-11 17:03
dat is ook leuk Cobfan!!!
snowdon
Geplaatst: 03-05-11 17:22
Ja, ik vind het echt zoooo gaaf!
Snowdon
is de vader van:
Heyleigh (bokker: cobfan)
Vasthi
Geplaatst: 03-05-11 17:32
Wat een gave resultaten!
Leon, komen Heyleigh en Snow bij dezelfde handelaar vandaan? Bij ons in de kudde hebben we Noble lopen, komt bij VvC vandaan. Die heeft vroeger ook gedekt en ik vermoed dat hij ook nog wel wat nakomelingen hier heeft rondlopen. Ben de eigenaar al aan het bewerken om DNA toe te sturen Het gaat om de achterste ruin.
snowdon
Geplaatst: 03-05-11 17:37
Vasthi schreef:
Leon, komen Heyleigh en Snow bij dezelfde handelaar vandaan?
Zowel Snowdon als Heyleigh zijn via de familie Mollema in Nederland terecht gekomen Van Heyleigh is verder niet bekend van waar in Engeland.