[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:31

jawel maar ze heeft geen berichten op bokt staan Knipoog
haar link staat een paar posts hier boven

al gezien Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:44

@Grrr: wat vervelend. zo sneu.Hoe oud is ze?
Wat vreemd dat ze geen aanwijsbare oorzaak kunnen vinden.
Wat je eventueel ook nog kunt doen is steffi vd laarse een mail sturen. Zij kijkt naar het gehele plaatje (niet ten nadele van jullie veearts natuurlijk Lachen )
Sterkte!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:11

Grr, sterkte.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:46

grr Ach gut klinkt wel een beetje als paarden die ziek zijn van JKK Verdrietig

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:47

Vind je grid?

Heb zelf twee haffies eraan verloren maar bij mij waren de sypmtomen toch anders.
Is er een bloedonderzoek geweest grrr?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:51

Wat verschrikkelijk grr. Arme merrie. Ik hoop dat die andere bokker je een beetje kan helpen. Heel veel sterkte!!! Dikke knuf!

Net met mijn achternichtje de paarden geborstel. Dundee heeft een heel nieuw kapsel van haar gekregen, nu helemaal strak in de vlechten!
Ik verbaas me soms echt over dundee. Het is echt soms een klein kl**tzakje. Maar met kinderen is hij zo rustig. Blijft netjes staan met borstelen. Zo lief!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:08

timokyana schreef:
Vind je grid?

Heb zelf twee haffies eraan verloren maar bij mij waren de sypmtomen toch anders.
Is er een bloedonderzoek geweest grrr?

Ken er 1 en dat was ook zo steeds magerder, eigenlijk geen goede oorzaak ervoor te vinden enz enz later kwam daar nog de geelkleuring bij van lever die het begaf Ach gut maar 1st was het ook steeds maar sudderen met mager worden enzo Ja

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:24

Weet iemand van jullie waar je accu-opladers kan kopen?

Marleen, wat erg zeg!!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:26

Hebben wij zelf ook aan gedacht Grid, maar we weten het ook niet. Ze is ook van m'n vader, dus ik kan advies geven, maar hij heeft toch het meeste vertrouwen in wat de veearts zegt (een echte boer Knipoog ). Maar maandag komt veearts weer, ben heel benieuwd wat hij nu ervan zegt, en of hij vindt dat we nog ergens actie in kunnen ondernemen. Maar ondertussen ziet het er inderdaad vreselijk uit, zelfs van die 3e wereldpaardjes, die ergens in de woestijn lopen waar hongersnood heerst zien er nog beter uit.

Nou eerst vanavond Dajcan maar mee, die is nog niet heel erg handmak, omdat ze steeds apart stonden en de kinderen daar wat minder kwamen. Mark en Mees gaan mee, want anders krijgen we hem vast niet in het vrachtwagentje! Heb vast lekker een stalletje voor hem klaargemaakt, dik pak stro erin, vannacht doe ik hem daar samen met Max in. Max kan het altijd goed vinden met andere paarden, en houdt ook van spelen, dus morgen maar samen de wei op. Hij heeft dus ook nog helemaal geen gras gehad meer de laatste tijd, dus even rustig aan wennen. Ik hou jullie op de hoogte!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:41

@Snowdon: Bij mij Haha! . Een automaterialenwinkel heeft het wel. Er zit er 1 in Breda. Imbema, heb alleen geen idee waar precies. Ben nog nooit bij die collega's geweest. Maar een Lasualec (concurrent) heeft het ook.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:55

enig idee hoe duur zoiets is ook?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:56

Heel veel sterkte Marleen. Gelukkig kan het veulen naar jullie toe, en lekker met max spelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:57

Veel sterkte Marleen Scheve mond Ach gut

Nou de hoefsmid is niet geweest, hij was van plan me ergen tussen door te proppen, maar alles loopt uit. Nou komt hij morgenochtend om 9 uur, en ik ga vanavond uit Clown Maar, komt goed.
Met Jessie gereden, weer in de bak, dit keer wezen springen. Tot de respectabele hoogte van wel 50 cm ROFL Voor mij is dat heel hoog, ben een keer met haar over de kop gevlogen, waarbij haar voorbenen allebei open lagen. Was over een sprong van 20 cm Bloos Bloos Maar sindsdien ben ik nogal huiverig met springen. Maar, dit keer ging super goed. Ze was laaiend enthousiast, en sprong mega hoog Cool Dat ik niet altijd meekwam vertellen we er gewoon niet bij Bloos ROFL

Op weg naar de bak is er nog wel wat naars gebeurd, dan moeten we langs een weiland met een merrie met veulen, en dat veulen liep enthousiast mee. Nou ja, dat kan, doettie wel vaker, maar dit keer hopte hij over het hek heen Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Wat niet helemaal lukt, hij hing met z'n achterbenen vast Scheve mond Dus ik en nog een meisje van de paarden af, zij hield hem vast en ik haakte z'n been weer goed. Beide achterbenen waren onthaard, lange banen. Het bloedde gelukkig niet, maar je mocht er niet aan komen en hij wou ook niet lopen. Maar weer terug gezet bij mams, en naar het huis van de eigenaresse gereden en het verteld. Die ging zo'n 10 minuten later kijken. Zag er zo naar uit Scheve mond Gelukkig bleef hij super kalm, na wat getrek stond hij ons aan te kijken van "help? Scheve mond "
toen we terug kwamen stond hij nog steeds op dezelfde plek, hij heeft er flink last van volgens mij.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:05

morgen om half 9 de hoefsmid en vanavond nog uit. Wordt zwaar morgen ochtend uit bed komen.

Arm veulen, hij zal vast wel even last hebben van zijn beentjes. Arm beestje, gelukkig konden jullie hem los krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:53

9 uur, dus ik hoef pas om acht uur op Clown
Ja ben ik ook wel heel blij om hoor, dat hij zo ontzettend kalm bleef. Arm ding. Voor hetzelfde geld was hij compleet in paniek geraakt en had hij alles kapot getrokken Scheve mond Brrr, wil er niet aan denken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:58

Lijkt me vreselijk om dat te zien gebeuren. Gelukkig bleef hij inderdaad rustig. Want zon klein ding, met zijn benen helemaal open. Lijkt mij ook niets.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:02

Nee, het was ook echt niet leuk. Denk dat hij nou zo'n 3 maanden is. Hij is wel echt heel lief, hij bleef zo rustig en kalm (of het arme ding was gewoon in shock Nagelbijten / Gniffelen ). Hij wilde eerst niet lopen, maar na wat aanmoedigingen strompelde hij wat rond. Eenmaal in het land stond hij meteen stil, en hij heeft ook gewoon heel lang niet meer bewogen. Eigenaresse heeft er acederm oid opgedaan, hij zag helemaal groen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:06

Hopen dat de schade meevalt, gelukkig geen bloed. Arm ding zal er wel bovenop komen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:34

@ GRR: Ik vind het vreselijk !! Ik vind het zo rot.. ik weet ook niet wat ik erop kan of moet zeggen. Misschien was het dekken gewoon niet slim ? Maar dat is allemaal achteraf. Ze heeft erbij mij nooit last van gehad, En zoals je zag was ze super in conditie toen ze weg ging. Jullie doen er alles aan om haar in 'leven' te houden, daar ben ik echt heel blij mee !! En, als ik het geweten had, dan had ik het er ook echt bij gezegt, maar dat geloof je neem ik aan wel ? Want ik heb haar nooit dun gehad namelijk. Ik hoop zo dat ze het overleeft !!

Bootje en ik, maandje voordat ze naar Grr ging.
http://img224.imageshack.us/img224/2893/boamberjuli20063mp3.jpg

Onze showende net drachtige Fjord Haha!
Afbeelding

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:24

Wat een naar bericht Grrr, ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt! Wel lief dat zhaar oude eigenaresse even reageert!

@berdien, pffff klinkt als een nare ervaring! ik hoop dat het niet teveel schade op levert aan het veulen , gelukkig konden jullie hem redelijk rustig houden, en weer bevrijden!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:30

Doei!

Hele dag gewerkt.. Was erg druk.. Dat verbouwen ben ik nu al beu..
Steeds naar boven lopen om winkelmaterialen.. Heb dr zere benen en voeten van..

Heb nog wel wat kleine dingetjes gekocht oa voor school.
Toch wel een voordeel als je dat allemaal van je werk mee kan nemen. Moet ik niet speciaal meer de deur uit!

Wat een naar bericht Marleen.. Sterkte!
Berdien ook een nare ervaring.. Hopelijk komt het veulen er gauw bovenop!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:46

werken in een winkel heeft zo zo'n voordelen inderdaad. Ik hoef voor m'n boodschappen m'n werk ook niet te verlaten, ideaal!

auwauwauwauw. Had al last van m'n rug, daardoor drastisch minder gwerkt, maar het zit er weer in Scheve mond Doet echt verrekte pijn. Zit al onder de pijnstillers en spierverslappende creme.
En ik 'moet' zo nog uit, laatste keer wat drinken met vrienden voor ik naar Ierland vertrek. Kijk er nou al naar uit Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:49

Auw.. Ik snap het dat je zo geen zin hebt nee om uit te gaan..
Zou je niet nog eens langs de dokter gaan voor je naar Ierland gaat? Of ben je al eens geweest? Lijkt me zo super pijnlijk!

Toen ik nog bij Scapino werkte moest ik helemaal de deur niet uit.
Ik had er alles, kleding, schoenen, sokken.. Clown Kon ik altijd op het werk shoppen! *LOL*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:56

Berdien : zal zwaar worden morgenochtend Clown
Wat sneu voor het veulen zeg, hopelijk valt het mee.

net heerlijk gereden op lespaardje (reining) , was weer lang geleden, hebben meer bosritten gemaakt met het weer. Was fijn om weer even zo aan de bak te mogen Knipoog
Morgen hopelijk droog weer dan ons Timo mannetje hobbelen en kyaan. Lachen

Ik duim mee voor bootje, hopelijk komt er een oplossing naar boven.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:11

@Leon: Ik zal het morgen even vragen.