[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:46

desillies schreef:
Citaat:
de gewone basisbrok 6,75

is dat niet een grootverbruikprijs maya??
volgens mij betaal je hier 7.60 voor een zak van 25 kilo namelijk (dacht ik tenminste).

Ik betaal serieus 6,75 voor een zak basisbrok Zoals ik al zei, we halen het bij een leverancier waar pa ook een deel van de bestrijdingsmiddelen haalt. Hierdoor is ook de belasting aftrekbaar Ik betaal dus alleen de brok zónder belasting

desillies schreef:
en hou je er ok rekening mee dat een paard van de pavo meer nodig heeft dan 1 kilo om aan de voorgeschreven hoeveelheid vitamines te komen?

Ik voer Amanda al 6, muv 1 jaar op pension, jaar 250 gram basisbrok. Eerst van Subli, en sinds maart dit jaar van Pavo. De benodigde vitamines hoeven zij niet uit de brok te halen, omdat ik veel hooi geef, en ook redelijk wat gras. Ik heb een twee jaar terug een enorme berekening uitgevoerd waardoor ik uitgevogeld heb in welke verhoudingen ik gras, hooi en brok moet geven, met zo veel mogelijk hooi en zo min mogelijk brok. 250 gram is voor ons de beste combi. Momenteel krijgt ze zelfs maar 75 gram per dag omdat ze op dieet staat.

Dewi's rantsoen is nog niet stabiel, op het moment krijgt ze iets van 0,5 kg basisbrok, 0,5 kg conditon X, en 400 gram maisvlokken per dag. Ik ben het nu rustig aan het afbouwen naar zo min mogelijk. Op het moment is ze goed op conditie, maar vind het teveel krachtvoer. Ik voerde eerst zoveel om haar dikker te krijgen na het veulen. Daar zoek ik de balans nog van

Muesli heb ik ook gegeven, vervelende is alleen dat er in die van de Pavo ook hele gerstekorrels zaten, die eten de paarden niet. Wellicht als ik eens een ander goed merk vind, maar voorlopig houd ik het bij brok

desillies schreef:
trouwens maya jullie gaan toch regelmatig naar Frankrijk om boodschappen?
of vergis ik me nu met SonjaBelgium?? (die je overigens ook nooit meer ziet hier)

Nou, regelmatig is een straf woord, maar 1 keer in de 2-3 maanden doen we dat wel. Je vergeet alleen wel dat dat een drie kwartier rijden is voor ons. Naar Vlissingen ben ik een uur onderweg Hahaha, vandaar Nou, pa is voorlopig nog druk aan het rooien voor bijbaan bij de loonwerker, maar als ie daar mee klaar is, zal ik eens informeren of ie eens trek heeft Wil best wel eens ergens stoppen om dat voor je te halen, ben zelf al heel lang niet meer meegeweest Kan ik het gelijk met de rit meenemen.

SonjaBelgium mis ik inderdaad ook behoorlijk, die kon ook altijd van die leuke verhalen vertellen

Trouwens, die plas/vennetje etc. Dat is een antieke veedrinkput, staat zelfs op de lijst van Zeeuws-Landschap hierzo, schijnt niet veel meer voor te komen. De paarden blijven er gelukkig uit (bodem is niet betrouwbaar) maar de koeien mogen er graag in pootjebaden Zelf schaatsen we er in de winter graag op.

*Er blijven ook maar berichten bijkomen zeg *

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:01

hoi!!

ik ben vandaag naar mijn oude verzorgponytje geweest, eindelijk dan
en het gaat heel goed met dr, ze staat nu sinds 1,5 week weer thuis.
heeft ong 5 maanden ofzo bij de hengst gestaan..
ze is best veranderd, kwa uiterlijk dan..
kwa innerlijk niet, ze kende me nog en kwam gelijk naar me toe toen ik dr riep ik helemaal blij!

ik ga nu even lezen en reageer op jullie..

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:10

ben ook weer even terug,

vanmiddag weer naar storm geweest en was nog niet positief, zijn witte bloedcellen zijn weer gestegen en dat duid weer op een ontsteking, de dierenarts heeft in zijn buik gekeken via een naald door de buikwand, in de darmen, en er zaten een aantal lympheknopen, er was ook teveel buikvocht, en de mest is nog te dun, arme storm.

Nu krijgt hij weer een antibiotica en dat voor 5 dagen, maar staat nog steeds in de kliniek.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:15

whis heeft twee plekjes mok.
Ik heb ook pas haar holtes kaal geschoren zodat ze onder haar sok lekker lucht heeft en er in die diepe holte geen viezigheid kan gaan zitten.
Ook whis heeft goede hoeven lekker hard en de hoefsmit zei van de week nog dat hij eigenlijk niet had hoeven komen .

whis krijgt een kilo basis brok per dag en een halve schep(500gr) kruiden musli van havens.
en dan nog ruwvoer.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:17

nou jean das minder hoor.
maar ja hij staat in goede handen toch?

dat hij maar snel beter mag worden

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:35

jacky: wat naar voor je zus zeg! mijn tante heeft ook 2 keer een miskraam gehad, hoever was je zus eigenlijk al?
hele mooie foto ook van macho

roos: leuke foto's hoor!

NikitaGoGo: mijn hond heeft ook wel eens een egel gepakt, maar die leefde nog, beestje mankeerde verder niets gelukkig, ze heeft trouwens ook eens een eekhoorntje gepakt, maar die was wel dood

shayla: gecondoleerd met je oma..

maya: lekker uitzicht heb jij zeg! leuke foto's..

jean: aaah arme storm.. geef hem maar een dikke knuffel van me!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:43

Balen Jean, dat Storm nog steeds ergens een infectie heeft. Voeren ze hem wel hooi ipv voordroog?

Da's dan helemaal mooi Maya, een antieke veedrinkput, staat die op een soort van Monumentenlijst? Oftewel is daar nog een subsidiepotje voor?

Volgens mij zit er bij mijn nieuwe pensionstal standaard 1 kilo voer per dag bij. Eigenlijk basisbrok maar ik heb gezegd dat ik muesli wil en een prijslijst gegeven van de verkoper van die dierenvoeders die alles ook nog eens komt brengen. Ik vind een pond voer genoeg, nu, maar met de bijrijdster gaat Sox ook meer lopen hoop ik.
Kreeg net een emailtje dat Gallagher morgen de buitenbak gaat omheinen, jippie.

Fijne Mr. Sandman, desillies (NOT)...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:48

CF, fijn dat je oude verzorgponytje dr goed bij stond

vanaaf nog ff lekker bij fig geweest, ga zo naar een vriendin toe, ff lekker filmpie kijken enzo

morgen komt de ex-parelli instructrice bij ons op stal, zal wel een leuk daggie worden, misschien nog wat foto's straks die ik kan laten zien
ben morgen dus niet zo online denk ik
maarja, zaterdag is het altijd rustig hier geloof ik

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:01

Wie is die ex-parelli instructrice, Roos??

Jean, wat vervelend van Storm! :'(

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:02

Citaat:
jacky: wat naar voor je zus zeg! mijn tante heeft ook 2 keer een miskraam gehad, hoever was je zus eigenlijk al?
hele mooie foto ook van macho

MIjn zusje was 12 weken, en dit is al de derde miskraam !
Vorig jaar heeft ze er twee gehad,gelukkig heeft ze wel al een schat van een kind Henkie,is vorige week vijf geworden !

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:05

Jeetje wat erg, jackie.... Sterkte voor je zus !!

Ow en mooie foto van je macho hoor

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:20

Soxje, ja hij krijgt hooi, dus dat is wel goed, maar elke keer als we weggaan kijkt hij zo treurig.

Ach ik vind het ook zo sneu voor Kristel.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:22

jacky2, echt erg hoor

leon, barbera bensmann is dat, als het een succes is dan gaat ze regelmatig komen en grote clinics organiseren...

en dan zal ik jullie nog even pesten

rara wat is dit

Afbeelding

mijn knietje, best netjes nu het litteken, maar wat voor vorm mn knie nu weer heeft
volgens mij gaat ie door voor vierkant

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:25

ziet er best netjes uit hoor roos, dat litteken!

jacky: mijn tante had ook met 12 weken een miskraam gehad..
maar daarna was ze weer zwanger en dat is toen goed gegaan

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:29

Miss World zul je met die knie nu niet worden Maar de normale vorm zal wel weer terugkomen SR!

Ach Jean, net of je je kind in het ziekenhuis moet achterlaten. Zou ook niks voor mij zijn. We gaan hier met zijn allen TM'en (transmediteren of zoiets) dat Storm weer gezond wordt.

Net afgesproken met vriendin om samen een rit te maken, zij op d'r Fries dan. Die zal wel lekker fris zijn want er is volgens mij minimaal een maand niks mee gedaan. Sox houdt haar wel in toom met d'r sjokstap

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:37

dat zou super zijn soxje, alvast bedankt.

en roos, het kan wel 3 maanden duren voordat je knie weer in model is

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:49

Desillies, ik heb hier nog een 1 flesje Sebacil (nog gesloten) staan, mag je overnemen van me als je wilt, heb hem niet nodig . PB maar als je het wilt hebben

Kit krijgt maar een handje krachtvoer (tinkerbrok) per dag dus voor mij maakt de prijs niet echt heel veel uit, doe gewoon lang met ene zak. Het ligt meer aan de plekken waar het verkrijgbaar is, moet wel lekker bereikbaar zijn

Jean, succes met Storm, balen dat het nog niet beter gaat.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:59

Soxje schreef:
Ben ook benieuwd of die vosmerrie nu eindelijk eens verkocht is. Wie weet meer?

Ik weet meer. Ik PM je wel even.

@Jacky2, vreselijk voor je zus en haar partner

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:04

Op Mp stond trouwens ook een nakomeling van Pyhillis, het vosje te koop.. Een jaarling dacht ik...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:08

Coydog: Miss Mo staat in de paardenkrant Heb je nog een proefabbo genomen?? ik wel

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:09

Jean schreef:
ben ook weer even terug,
vanmiddag weer naar storm geweest en was nog niet positief, zijn witte bloedcellen zijn weer gestegen en dat duid weer op een ontsteking, de dierenarts heeft in zijn buik gekeken via een naald door de buikwand, in de darmen, en er zaten een aantal lympheknopen, er was ook teveel buikvocht, en de mest is nog te dun, arme storm.
Nu krijgt hij weer een antibiotica en dat voor 5 dagen, maar staat nog steeds in de kliniek.

Balen, Jean
We gaan gewoon allemaal keihard duimen voor Storm!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:30

Hey luitjes....

ben net een uurtje thuis vanuit m'n werk, was vanmorgen om 8.00 begonnen... Heb 2x pauze gehad: vanmiddag om 15.00 op het terras van de golfclub, 15 minuten lang. En om 17.00 een half uurtje bij Van der Valk in Urmond- Stein.

Wel een goede beurt gemaakt nu, dus hopelijk nog eens 100 euro erbij per maand

Heb hier netjes bijgelezen, maar ga vast wat mensen vergeten, excuse me alvast!

Jean, wat zonde van Storm! Van hier uit zend ik ook wat beter- maak- energie...

Roos, mooi knietje! Vierkant inderdaad!

Jacky2, wat sneu en moeilijk voor je zus! Ik hoop dat ze een eventuele volgende keer meer geluk en gezondheid hebben...

Maya, chique uitzicht! *kwijl* en *droom*

CF: 5 maanden bij de hengst. Jeetje. Lukte de dekking niet of was het meer een kudde- idee?

SonjaBelgium mag inderdaad best weer eens langskomen. Ben benieuwd hoe het met haar Spixje gaat. Die zal toch onderhand ook al onder het zadel kunnen?

Verder gaat de scroll-mogelijkheid niet.. Dus voor de eerdere posts, sorry!

Chubby wordt overigens met de meute meegevoerd. Anderhalf a twee kg basisbrok per dag. Verder zo'n 8 uur per dag weidegang nu nog. En 4 tot 6 plakken hooi per dag. Na het rijden/ werken zo'n 500 gr kruidenmuesli van Subli

Heb dus trouwens gisteren niet gereden (donderdag is vrije dag voor Chub). Vanaaf geen tijd gehad. En morgen wilt zusje een half uur hobbelen in de manege- les. Damn, en dan mag ze zondag gelijk voor 3 uur aantreden

En hier thuis is het erg stil. Na de discussie van afgelopen week betreffende het niet juist zorgen voor de hond heb ik iets een beetje verknald bij 'pa' geloof ik.
Gisteren ook nog woorden gehad met m'n moeder. Ik kwam om 18.30 thuis en zij zou Chub binnen zetten rond 17.00 (dan gaan namelijk alle paardjes naar binnen). Ik had een vergadering gehad, en dan ben ik altijd wat teut na zo'n lange dag. Had ze dus 'vergeten' en dat kon ik ff niet hebben gister.
En nu vroeg ik dus vanmiddag of ze het vandaag alsnog een keer wilde doen, ivm mijn reisje naar Limboland...

NB: zit ik vanmiddag in de auto naar Limburg, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat er een enorme spin een web aan het maken is, net boven mijn kofferbak (in m'n auto dus wel!) Tsja, wat doe je dan... Ik ga 'm niet uit de auto zetten *jeiks* Hopelijk zit het beest nog steeds achterin de auto nu, heb hem namelijk niet naar voren zien kruipen...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:30

Bonte schreef:
Coydog: Miss Mo staat in de paardenkrant Heb je nog een proefabbo genomen?? ik wel

Jawel, die heb ik!!

Sneu voor Storm dat het maar niet beter gaat.

Ziet er netjes uit Roos, komt vast wel goed met de vorm.

Jeetje Jacky, op 12 weken, dan zit je bijna "veilig".
Dat zal wel even moeilijk zijn.

Maya, dat het er bij jou thuis leuk uit ziet wisten we al maar moet je ons nou iedere keer jaloers maken
Nee hoor, leuk zicht, geniet er maar van.

Fijn Lien, een zandbak voor je deur, zou een volgende keer toch ergens anders bestellen.

Mo voer ik op dit moment bijna niets bij, ze werkt niet en ze is te dik dus de wei zou voldoende moeten zijn.
Af en toe als ze naar binnen komt krijgt ze een handje brok voor het idee en een plak hooi.
Dewie verbaast me ook nog steeds, die krijgt echt niets meer en blijft tonnetje rond.
En dat terwijl andere paarden mager staan te worden op dezelfde wei(bij wijze van spreken)

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:32

jacky: heel veel sterkte, wat erg voor je zus en natuurlijk heel de familie.

Roos : sexy leg's

Jean: wat naar zeg , hoop dat het snel beter gaat, hij staat er nu toch al best even he?? houd ie het goed vol?? arm ventje.

Mo in de paardenkrant, wat gaaf.

de uitslag van de keuring staat op de site van de tinkerstamboek.
zag alleen dat bij damian z'n rubriek, 4 tot 6 jaar staat, hahaha dan had ie helemaal niet mee mogen doen hehehe.

denk dat het niet meer lang duurt voor ik op z'n rug ga zitten, ik hoop iemand te vinden die een foto neemt, dan zet ik hem als bewijs hier neer.
ik ben gewoon voorzichtig, moet zelf weer helemaal leren rijden, en wil hem niet door mijn fouten een nare ervaring laten mee maken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:37

Goedenavond!!!

Lisje krijgt een kleine kilo ponybrok, een kwart kilootje merriebrok, voor de lekker een handje muesli en ongeveer een theekopje zonnebloem olie. Daar doet ze het super op!!!

Ik heb net nog een heel interessant gesprek gehad over zadels/tuigen etc, was weer leerzaam en interessant...

Verder weet ik niet meer wat er allemaal geschreven is, sorry...

Strakkies lekker slaapie doen en dan weer een paardig dagje morgen....