desillies schreef:Citaat:de gewone basisbrok 6,75
is dat niet een grootverbruikprijs maya??
volgens mij betaal je hier 7.60 voor een zak van 25 kilo namelijk (dacht ik tenminste).
Ik betaal serieus 6,75 voor een zak basisbrok
Zoals ik al zei, we halen het bij een leverancier waar pa ook een deel van de bestrijdingsmiddelen haalt. Hierdoor is ook de belasting aftrekbaar
Ik betaal dus alleen de brok zónder belasting 
desillies schreef:en hou je er ok rekening mee dat een paard van de pavo meer nodig heeft dan 1 kilo om aan de voorgeschreven hoeveelheid vitamines te komen?
Ik voer Amanda al 6, muv 1 jaar op pension, jaar 250 gram basisbrok. Eerst van Subli, en sinds maart dit jaar van Pavo. De benodigde vitamines hoeven zij niet uit de brok te halen, omdat ik veel hooi geef, en ook redelijk wat gras. Ik heb een twee jaar terug een enorme berekening uitgevoerd waardoor ik uitgevogeld heb in welke verhoudingen ik gras, hooi en brok moet geven, met zo veel mogelijk hooi en zo min mogelijk brok. 250 gram is voor ons de beste combi. Momenteel krijgt ze zelfs maar 75 gram per dag omdat ze op dieet staat.
Dewi's rantsoen is nog niet stabiel, op het moment krijgt ze iets van 0,5 kg basisbrok, 0,5 kg conditon X, en 400 gram maisvlokken per dag. Ik ben het nu rustig aan het afbouwen naar zo min mogelijk. Op het moment is ze goed op conditie, maar vind het teveel krachtvoer. Ik voerde eerst zoveel om haar dikker te krijgen na het veulen. Daar zoek ik de balans nog van

Muesli heb ik ook gegeven, vervelende is alleen dat er in die van de Pavo ook hele gerstekorrels zaten, die eten de paarden niet. Wellicht als ik eens een ander goed merk vind, maar voorlopig houd ik het bij brok

desillies schreef:trouwens maya jullie gaan toch regelmatig naar Frankrijk om boodschappen?
of vergis ik me nu met SonjaBelgium?? (die je overigens ook nooit meer ziet hier)
Nou, regelmatig is een straf woord, maar 1 keer in de 2-3 maanden doen we dat wel. Je vergeet alleen wel dat dat een drie kwartier rijden is voor ons. Naar Vlissingen ben ik een uur onderweg
Hahaha, vandaar
Nou, pa is voorlopig nog druk aan het rooien voor bijbaan bij de loonwerker, maar als ie daar mee klaar is, zal ik eens informeren of ie eens trek heeft
Wil best wel eens ergens stoppen om dat voor je te halen, ben zelf al heel lang niet meer meegeweest
Kan ik het gelijk met de rit meenemen.SonjaBelgium mis ik inderdaad ook behoorlijk, die kon ook altijd van die leuke verhalen vertellen

Trouwens, die plas/vennetje etc.
Dat is een antieke veedrinkput, staat zelfs op de lijst van Zeeuws-Landschap hierzo, schijnt niet veel meer voor te komen. De paarden blijven er gelukkig uit (bodem is niet betrouwbaar) maar de koeien mogen er graag in pootjebaden
Zelf schaatsen we er in de winter graag op.*Er blijven ook maar berichten bijkomen zeg
*

Maar de normale vorm zal wel weer terugkomen SR!
Tsja, wat doe je dan... Ik ga 'm niet uit de auto zetten *jeiks* Hopelijk zit het beest nog steeds achterin de auto nu, heb hem namelijk niet naar voren zien kruipen...