[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:38

Leuk zo'n rondleiding!
En lekker voor Khaleesi dat deze temperatuur fijner voor haar is :)

Nou Feike heeft een halster kapot, nouja zijn paddockgenoten zullen daar wel mee geholpen hebben. Nou dan sta je daar met een hastertouw en een halsterloos paard. Nouja halstertouw om hals gedaan en beide uiteinden maar vasthouden. Zo heb ik hem mee genomen :+
Toen op poetsplek gezet en touw aan de haak gehangen. Daar stond Feike dan, helemaal los, dus ik ander halster halen, Feike bleef braaf los staan wachten tot ik terug was net een halster :P toen halster om en maar vast gezet haha :')

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:40

Braverd :D
Zou je het halster in de wei/paddock niet gewoon aflaten joh, zo gevaarlijk als ze er in blijven hangen ergens aan, of met een hoef er in vast komen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:10

Ik ben het met draakje eens. Het feit dat hij zijn halster kapot heeft, dat zegt al dat hij dus ergens aan vast hing, per ongeluk of expres. Dus je kunt eigenlijk nog van geluk spreken dat het halster kapot is gegaan. Waarom heeft hij eigenlijk een halster om in de wei/paddock?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:16

Tsja daar kan ik helaas niks aan doen.
Ik heb vandaag weer gevraagd of ze Feike zonder halster buiten willen zetten (staleigenaren zetten paarden buiten en binnen). Maar dat wordt dus niet gedaan. En ik kan hem 's ochtends niet buiten zetten ivm school en het is ook sneu om hem dan binnen te houden. Ik zie hem liever ook zonder halster, maar ik kan dus niets.

Halsters hebben ze om zodat het buiten zetten en binnen halen sneller gaat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:20

Je zou toch zeggen dat ze elkaar na een tijdje wel volgen... Bij ons op stal heeft geen enkel paard op de wei een halster om en ze komen braaf als ze geroepen worden haha.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:23

Tsja Feik is ook niet moeilijk te vangen.. maarja ik heb het nu ook meerdere keren gevraagd.. meer kan ik ook niet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:25

Ja dat geloof ik, als ze het zo gewend zijn moet het nou eenmaal zo haha. Daar verander je niet zo snel iets aan helaas.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:27

Heel eerlijk, ik kan het mij aks stalhouder goed voorstellen dat zr alles met halster om laten :o. Ik weet niet beter dan dat het verplicht is op de pensionstallen waar ik altijd stond. Je zal 's ochtends en 's avonds maar 30 paarden halster af en om moeten doen. Ontzettend onhandig om maar niet te spreken van aks er iets gebeurd en er loopt er een los ofzo.

Ze kunnen buiten toch niet ergens achter blijven hangen als de boel netjes omheind is? Heeft ie niet gewoon staan ravotten met een ander?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:30

Nee ik snap ze ook wel hoor, daar niet van ;) Ik spreek dan ook niet "raar" over ze, omdat ik ze wel begrijp.
Maar het gebeurd dus alleen bij Feike en ik blijf geen halsters kopen. Tuurlijk kost het veel tijd om alles zonder halster te doen, maar eentje moet dan toch wel kunnen, hij is makkelijk te pakken dusja.
Feike blijft nergens achter haken, maar het gebeurt met ravotten inderdaad.
Maar het is dus steeds bij Feike en ik sta er niet om te springen om elke x voor een nieuw halster te moeten zorgen, geld groeit me niet op mijn rug.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:33

Hihi ik herken het. Alleen was mijn paard degene die de ander bij het halster pakte. Ook altijd dezelfde. Heb toen paar van die simpele halsters voor ze gekocht voor in de wei

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:35

Hier staat er geen een met halster in de wei

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:39

Tsja als het bij 1 halster zou blijven... maar elke dag is het weer raak :\

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:46

Ken het :') hier waren het er ook zo 3 in de week. Tot op een gegeven moment van die koeienhalsters, die bleven heel.

Hier staan ze met regelmaat met halster in de wei. Noedel sowieso altijd eigenlijk. Gemakzucht

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:48

Haha Feike zijn deken zit ook vol happen, en die is ook net nieuw. Ik zie hem, en de andere twee ruinen, ook regelmatig ravotten en gek doen als ik aan kom fietsen. Stelletje terroristen. :')

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:37

Ik moest nog zeggen dat ik de ijspegelmerrie zelf ook erg mooi vind, niet alleen haar baard. Wat is een pokonpony? Of doel je op die lange sokken?

Mira heb je al een foto van reversed Pip?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:41

Pokon doelde ik inderdaad op de sokken :D
Ja Liza is prachtig. Heb nog altijd een beetje spijt dat ik haar verkocht heb :o maar ze heeft het nu super.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:10

Ah, wist niet dat het een eis van de stalhouders was. Dan zou ik voor een breakaway halster kiezen. (dan ligt hij waarschijnlijk wel iets eerder weer af, maar liever af dan dat ze blijven hangen)

Heb het al eens eerder verteld, maar nadat het paardje van de buren met zijn hoef in het halster vast kwam en zo het stroomdraad in ging (en dus in schok raakte en ingeslapen is) ben ik er al helemaal niet meer voor.
Later ook nog een verhaal van een kennis waar op stal een paard zichzelf aan zn halster op had gehangen.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:00

Tjah, ieder zijn ding met halsters. Ik snap het van beide kanten. Zeker als je veel hebt staan kan ik me voorstellen dat je ze de halsters om laat. Ik heb ze zelf vaak af, omdat ik ze gemakkelijk kan pakken, maar als ze 's nachts op stal moeten laat ik ze overdag vaak om, inderdaad gemakzucht.
Ik heb ook een pensionstal gezien waar ze de paarden per weiland (stuk of 8 hete paarden)los de stallen in lieten lopen zeg maar, dat vond ik dan weer gevaarlijk. Veel paarden met ijzers die allemaal over de straat zo snel mogelijk hun stal in willen en regelmatig in de verkeerde stal.

Brave Feike.

Liza is inderdaad prachtig. Fijn om te weten dat ze het goed heeft, maar kan me 't wel voorstellen hoor, stiekeme spijt. Dat topic van je laat goed zien wat uitzwaren betekend :D :=

Pip is echt een gompie zeg, wat een knuffelbeertje.

Mijn rijmaatje is vanmorgen bevallen van een dochtertje. Grappig, ik vond het bijna nog spannender dan met mijn eigen kinderen.

Succes op je werk Nienke!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:01

Ik doe ook geen halsters om alleen nieuwe paarden soms even tot ze gewenf zijn. Die van mij komen sowieso naar me toe als ze me zien en Chi blijft me zelfd achtervolgen als ik een halster mee heb in de hoop dat ze mee mag :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:25

Nou die man is vandaag geweest.
En ik kan jullie zeggen, dat ik vandaag behoorlijk naast mijn schoenen heb gelopen :o
Ik had Feike helemaal opgedoft met, als kersje op de slagroom, een lak halster met blingbling :D
Het eerste wat hij zei toen hij Feike zag was:"Wauw wat een mooi en sprekend hoof heeft hij! Wat een mooie blik!!"
Toen ging hij Feike even aaien en beter bekijken, nou er kwamen woorden als: "Waauw, prachtig paard, wat ziet hij er fantastisch uit! Mooie maat, schitterend dier!" Hij was enorm enthousiast.
En tsja ook kwam er meerdere keren "Echt een Barock Pinto!" uit zijn mond.
Het schijnt, hij is een BP keurmeester, dat de regels versoepeld zijn en dat een Fries x Tinker nu ook toegelaten wordt in het BP stamboek. Hij zei ook dat Feike gewoon een bonte Fries is en een echte BP en dat hij echt wel toegelaten wordt in het stamboek. (Nouja mij om het even, van mij mag Feike er in maar het is niet iets wat voor mij belangrijk is, ik kan er toch niks mee :') )
Nou toen Feike even in de longeerbak zodat hij zijn gangen kon showen. Erg showerig was hij vandaag niet, maar die man vond zijn gangen echt geweldig en ik citeer hem "Hij loopt echt super mooi, hij danst gewoon!" Hij heeft gewoon staan smullen hihi.
Nouja hij was enorm positief over Feike, ik en een vriend van me (die ook op stal was) hadden echt zoiets van, ohjee die doet straks een bod :')
Nouja die man wist al wel dat, dat toch niets zou worden haha hij zag ook echt aan mij en Feike dat wij bij elkaar hoorden, zo enorm is Feike op mij gericht en zo enorm fier ben ik op hem.
Ik heb ook gevraagd wbt het mennen. En hij wil me graag helpen met mennen :j Alleen het aller eerste begin moet wel echt door een prof gedaan worden, wantja het moet natuurlijk wel goed, maar daarna wil hij me graag helpen en begeleiden met de eerste km's en mij de kneepjes leren, want ik heb er geen ervaring mee.
Ik ga binnenkort wel een keer met Feike naar hem toe, om tuigen te passen, wantja er moet natuurlijk wel goed en passend tuig komen, en ik weet niet hoe dat allemaal hoort te zitten :')
Al met al een zeer positief verhaal dus :D
Ook vond die man het wel jammer dat Feike geen hengst meer is hihi, ik grapte wel tegen hem dat ik zijn balletjes wel op kon zoeken om er weer onder te hangen hihi, nou toen moest hij wel even lachen :=
Het men verhaal wordt vervolgd!
Eerst maar even uitzoeken hoe en wat dus, er zijn bij mijn stal in de buurt 2 proffs met het beleren van paarden voor wagens, dus ik zal eens kijken hoe en wat :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:48

Wauw wat een verhaal Hannah! Die Feike, een barokpinto. Leuk dat hij zo positief was, en jij lekker trots wezen op je peerd :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:53

Leuk zeg! Altijd leuk als iemand net zo enthousiast over je paard is :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:56

Leuk dat ie zo positief was! *gaat op handen zitten wat BP betreft*

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:08

Gaaf hoor, dat zijn mooie complimenten!

Gijs vandaag voor het eerst met longeersingel gelongeerd, was heel grappig hij ging aan het begin in de galop veel meer omhoog springen. Voor de rest deed ie t keurig, halsje zakte ook een paar keer mooi. Trots op m!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 08:59

Wauw die Feike!!!! wat zal jij hebben staan glunderen. Heerlijk als mensen zo positief zijn over je trots.

Gijs gaat goed zeg.

En die Pip, wat een knuffelbeertje.

Halster doe ik ook niet aan. Storm staat zonder in de wei en als ik hem eruit haal gebruik ik meestal de kaptoom. Gewoon uit gemakzucht. Die moet hij toch om met trainen. Alleen als ik ga poetsen en wassen en niet trainen pak ik het halster.