Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dobbel schreef:Frenia, ik vind het heel grappig op de foto lijkt viane inderdaad vaak wat luxer, maar mensen die haar in het echt zien zeggen dan altijd, god was is ze toch mega, zeker als ik vergelijk met hoe ze op de foto overkomt, ze is echt absoluut niet luxe, en het veranderd nog steeds.
Ik zal eerdaars ook eens bij werken, maar daar moet ik even rustig voor gaan zitten.
frenia schreef:Mystic: leuke ruin met veel uitstraling 3000
Tyson: op die eerste foto: die nekveelzijdig, mooi getekend, prima leeftijd 3250
Darlah: mooi geëvolueerd door dracht en veulen aan de voet, ik heb echt een zwak voor deze merrie... 4000
Anouk: beetje luxe naar mijn smaak, maar wel prima predikaten behaald, goede moeder, prima leeftijd, 3500 (bij haar vind ik het moeilijk om te taxeren, ik zou er namelijk zoveel niet voor over hebben, maar ik denk dat iemand die dit soort paardje zoekt er makkelijk ook meer voor geeft.)
Ginger: jammer dat ze altijd eenkleurige veulens geeft, verder wel een goede moeder, lief koppie 3000
Boyan: inmiddels al erg veranderdmooie papa en mama met mooie predikaten, opnieuw vind ik hem moeilijk taxeren, ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien. Ik hou het bij een veilig bedrag: 2000
Katinka: jammer van haar gevorderde leeftijd, anders was ze nog een pak meer waard, bewezen fokmerrie, zelf een plaatje om te zien, goed karakter, homozygoot bont, veelzijdig pakweg 5000, maar ik vind het moeilijk om een middenweg tussen hier en buitenland te vinden
Ciara: heeft als voordeel dat ze afstamt van bovenstaande merrie en verder nóg meer uitstraling heeft, homozygoot bont, leeftijd zit mee, veelzijdig, alleen jammer dat ze nu 2x zo’n zware bevalling heeft gehad...weet niet of ik haar als fokmerrie zou kopen als ik de kans had... maar daar kijk ik nu even niet naar5500
Dipsy: weet niet, niet echt mijn type, hoewel dat van foto tot foto afhangt. Ik denk dat ze nog erg gaat veranderen, dus ja.. hoogte vind ik een minpunt 2500
Fagan: ben ik dan wél weer helemaal fan vanbekende papa en supermooie mama, zelf ook een belofte kleine 3000
Sweety: leuke merrie 3000
Declan: moeilijk te taxeren vind ik...qua bouw e.d. een enorme meerwaarde is voor mij zijn opvoeding2500
Dyco: die wil ik over een paar jaar weer zienvolgens mij eentje met potentiaal
![]()
Dit is er zo eentje waar ik op val en dan niet meer realistisch de prijs kan inschatten, denk dat ik voor hem wel makkelijk 4500 zou willen neertellen
Dribbelkont: weinig info, ze spreekt me niet echt aan 2250
Jinty: haar kleur vind ik echt niksen ze spreekt me ook niet aan 2250
Keeva: nou ik ben ook kandidaat als je ze ergns wilt komen afleverenals het moet, kom ik ze ook ophalen hoor
past het morgen? Alleen jammer van haar voorkeur voor zwart (zoals bij Tinkerbell
)
5000
Kyara: ben ik erg benieuwd naar in het echt, vind haar altijd zo moeilijk in te schatten vanaf fotoVan die bereden foto’s vond ik haar echt heeeel erg mooi J) ik plak er nu even grofweg zo’n 3750 op, ik kijk na de keuring wel of ik dat aanpas
Fayette: beetje luxe, 2800
Dunla: ben niet zo weg van haar kleurtjeen ze zegt me ook verder niet zo veel 2000
Jaarlingen vind ik overigens altijd verschrikkelijk lastig om te taxeren (én te verkopen)
Even een verzuchting tussendoor...bereik net pagina 3
Cheyenna: helemaal niet mijn typeveel e luxe ... 2000
Finnegan: vind hem al een verbetering van de moeder 2000
Ziggy: kruisingen vind ik moeilijk te taxeren, maar dit soort kruising is volgens mij zeker in het buitenland wel erg gewild3500
Baggio: is niet mijn type hengstmaar ik probeer wat objectief te wezen... succesvol in de sport, goed doorgereden, is heel bekend en gewild, pffffff pakweg 6000 en dan zit ik vér onder de prijs en dat weet ik ook, maar als niet liefhebber zou ik er dus zelfs geen 6000 voor geven...grr zit in dubio
Vind hem overigens wél een leuke combi met Kyara, al ga je wel gróót
Weet niet echt waarom, maar naar mijn “gevoel” matchen ze wel
Silas: prima afstamming, ggk bij beide stamboeken, effen, maar wel een flashy kleurtjejong, maar een fantastisch karakter
6000 (denk ook wel meer hoor,n maar vind dit echt moeilijk zo, hengsten taxeren... uiteindelijk is de doelgroep bij verkoop ook een stuk kleiner...)
Viane: vond ik altijd wat luxe, maar bij de laatste foto in het verzameltopic, vond ik dat eigenlijk heel erg meevallen, dus ik geef haar het voordeel van de twijfel3200
Biggels: die wil ik graag zien uitgroeienmooie afstamming, moeder en vader hebben elkaar volgens mij mooi aangevuld
alleen die stokmaat
reuzen willen jullie allemaal volgens mij
2800 hij zit ook qua leeftijd overal zo tussenin he
Rommulus: klophengst, leuk kleurtje en leuk koppie 3000
Àls hij geen klophengst en ggk was, dik het dubbele (maar zoals ik al zei: van hengstenprijzen heb ik nul komma nul verstand)
Lonan: spreekt mij niet zo aan, weet ook niet of ik het hengst zijn als plus of als minpunt moet zienveelzijdig en goed karakter 3500
Pallieter: ik ben dol op zijn snoetjejaarling = moeilijk te taxeren, 2200
Lord X: wat een uitstraling heeft dat paardveelzijdig, wel groot! 4000 en zeker opwaarts!
Hersensteuntje voor mezelf: start pagina 4(internet viel daarnet uit en kon gaan zoeken
)
Hendrik: ruin, mooie bouw, goed karakter, veelzijdig: 3500
Gawain: jong maar onwijs speciaal, 3000
Banbay: ik ga maar van de recente foto’s in het verzameltopic uitleuk kleurtje
hij lijkt erg lief 2250
Mirthe: zegt me niet zoveel 2800
Pagina 5
Dingle: vind hem wel leuk, maar zn hoofd spreekt me absoluut niet aan3000
Araghon: vind hem er wel leuk pluizig uitzien, mooie sokkenmaat vind ik dan weer een nadeel
2000 jammer dat er geen ICSpapier bij zit
Charlie: 2700 zegt me niks
Silverlock: die zegt me dan wel weer wat, vind hem een leuke uitstraling hebben 3000
Smokey Bandit:kleurtje vind ik mooi! Vooral op die eerste foto 3250
Bonita: zo ontzettend zonde dat ze niet drachtig kan worden
Lekker veelzijdig en een fantastisch karakter! 3000
Katootje: pff geen verstand vanvind haar wel een erg leuke merrie, jammer dat ze toch al redelijke leeftijd bereikt heeft en niet drachtig is geworden. Ik kleef er geen prijs op, sorry, ik heb echt geen idee wat dit paard waard zou kunnen zijn, maar ik vind haar dus wél prachtig
Pubelia: niet mijn smaak zo, klein! 2000
Wjerbo: zomerexceem 1000 en eerlijk gezegd zou ik al helemaal geen paard met exceem kopen, hoe lief ie ook is
Bouncer: leuke aftekening lastige leeftijd om te taxeren2000
Jordy: ik val in herhalingde enige luxe tink waar ik geld voor zou neertellen
4000
Macho: die uitstraling en dat kleurtje!veelzijdig, mooie leeftijd 3500
Kenyi: worteltjeik ben niet zo weg van vosbont, maar vind hem wel leuk, mooie bouw, leuk koppie en leuke aftekeningen 2250
Noa: foto’s werken nietBomproof, schitterend karakter, mooie bouw, manen, sokken, 1ste premie, blauwe ogen moeilijk...4000
Briseis: idem voor foto’sleuk veulie, fijn karakter, gebit
, 1ste premie, mooie mama 2000 verder ook geen ggk papa
Collin/Apollo: Zippoveulen, dus ik heb er een zwak voorwie is zn mams? Hij komt me zo bekend voor
Ook zijn naam... leuk beesje
(is hij nog van Yvonne Gerritsen geweest
)
Lastige leeftijd: 2500 niet bont
Pagina 7
Prada: veelzijdig, merrie, jong, ze spreekt me niet zo aan, wel mooie premie, ben benieuwd naar haar op de keuring2800
Flint: kan foto’s niet zien, weer die moeilijke leeftijd: 2250
Chubby: ze doet me niet veeldie oren
grote maat, ben benieuwd naar haar op de keuring
3000
Chivas: vind hem moeilijk in te schatten: aan de ene kant vind ik hem heerlijk zwaar, aan de andere kant ben ik sceptisch als ik aan zijn ontwikkeling tot paard denk... weet niet of hij zo zwaar zal blijven, bedoel ik. Beetje veel wit, 2500
Silvester: mooie ruin, mooie ouders, jong en pas beleerd 3000 en dan vooral omdat hij me erg aanspreekt
Aaron: sinds wanneer is die van jou wisky? Vind hem op deze foto’s leuker dan op de andere die ik al van hem gezien heb, 7 is een mooie leeftijd, denk dat hij misschien ook nog wel verzwaard iserg jammer dat hij nog niet ggk is!! 3500
Cylin: leuke ruin 2800
Bonny: heeft geen schoftVeelzijdig 2800
Jewel: pffff weer een kruising, zo moeilijk te taxeren...én dan nog een moeilijke leeftijd1800
Maestro: 6000
Molly: 2800
Moonlight: merrie, mooie leeftijd, jammer dat ze geen papier heeftVeelzijdig 3000
Chakotay: aaaaah! Moeilijk 8000 maar ik denk dat ik daar weer vér onder zit, realistischer is denk ik zo’n 14000 maar goed...
Qannick: nog jonge merrie, drachtig, goede ouders, heb de indruk dat ze iets fijner zal blijven , nog niet beleerd geweldig koppie 3000
Pagina 10
Sabey: weer een kruising...moeilijk... denk dat hier misschien wel vraag naar is als kinderponyLeuke aftekeningen 1000
Whiskey: mooie veelzijdige ruin 3500
Rakker/ Cooper: luxe, jong, ruin, pas beleerd 2600
Hummer: absoluut niet mijn ding, luxe, haast geen sokken, groot, lastige leeftijd 2000
Flash: kruising, dus moeilijk taxeren + lastige leeftijd 1200
Bonnie: goed gescoord bij stamboek idem nakomeling, drachtig, vind alleen Bram niet zo leuk, erg leuke merrie, veelzijdig en bomproof 3500
April: vrij luxe, jaarling, 2000
Geisha: mooie mams en ben helemaal weg van paps, al mocht die toch wat groffer, vind het een mooi merrieveulen, ben normaal niet zo weg van veel wit, maar haar gaat het wel goed
Denk wel dat dit een belofte is2600
Mac: moeder? Zo op het eerste zichtmaar weet niet, er is iets wat me stoort, maar kan er de vinger niet opleggen
Zwaar en compact gebouwd, zwaar beenwerk en kort in de rug op deze foto, croupe kan ik niet beoordelen vanaf deze pic
denk dat ie wel een vrij zwaar hoofd gaat krijgen, sokken mochten meer zijn voor dit type beenwerk nu al. Al met al een héél mooi veulen, ben erg benieuwd hoe die uitgroeit en of ik dan beter ga kunnen zeggen wat het dan precies is wat me stoort, of dat het misschien aan deze foto ligt. Lijkt me wel een kereltje
Ik denk iig dat hij geen bewezen bloed moet voeren om het goed te doen op de markt (behalve dan dat zn paps héél erg mooi is!) dus ik ga voor dik dezelfde prijs als Geisha, denk dat hij door de iets betere kleurverdeling ook wat beter in de markt ligt, vosbont is dan weer wat minder geliefd...moeilijk, ik ga toch voor 2600
Haha! Ik bemerk wel elke keer weer als ik taxeer, hoe subjectief zoiets is! Met sommige paarden heb je vanaf foto toch meer klik of juist nietsommigen zijn dus door mij echt onder hun marktwaarde getaxeerd en andere dan weer mijlenver erboven