[TI] Tinkertaxatie topic [max. 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxmayleexx

Re: Tinkertaxatie topic [max. 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 05:58

vraag: Moet je eerst iedereen taxeren vanaf het begin. heb het topic niet echt gevolgd! Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 08:32

Alle voorgangers taxeren.. Lachen Staat duidelijk in de openingspost en is wel zo gezellig voor de anderen.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:00

dobbel schreef:
Frenia, ik vind het heel grappig op de foto lijkt viane inderdaad vaak wat luxer, maar mensen die haar in het echt zien zeggen dan altijd, god was is ze toch mega, zeker als ik vergelijk met hoe ze op de foto overkomt, ze is echt absoluut niet luxe, en het veranderd nog steeds.

Ik zal eerdaars ook eens bij werken, maar daar moet ik even rustig voor gaan zitten.

Ik vond viane ook luxe eruit zien vanaf de foto's. Maar toe ik haar in het echt zag was ze helemaal niet luxe. Wat een tankje is het. Ze is mega, ze komt niet goed over op de foto's

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:34

Tinkerbell Snorremans van Germania

Geschat geboortejaar: 1995
Stokmaat: 1m51
Stamboek: ICS

Keuringsprestaties: inmiddels al 4x eerste premie, STER dus.
Verder Beste van haar sectie (B) in Torhout '07 en 3des bij Dagkampioenschap
(bij alle andere keuringen was ze telkens 2des van haar sectie)
Geslaagd voor werkproef met score gemiddeld 8,7.

Fokprestaties:
voor 2002: veulens gehad, verder geen info
2002: zwart hengstveulen, niet ICS-opgenomen
2005: zwartbont merrieveulen, Baileys SvG, 1ste premie, Beste merrieveulen, Reservekampioen Veulens (v. Mc Brynmore VvC)
2006: zwartbont hengstveulen, Chenoa SvG, hoge 2de premie (v. Zippo)
2007: zwart merrieveulen, Emaris SvG, hoge 1ste premie, Beste merrieveulen en Dagkampioen Veulens (v. Longacre Bro)

Ze is opnieuw drachtig van Mc Brynmore VvC (1ste premie ggk ICS) voor 2008.
Er is reeds interesse om dit veulen te reserveren.
Fotootje van de toekomstige papa: http://www.proximedia.com/catalogue/photos/19713_d.jpg

Karakter: 100% verkeersveilig en bomproof. Wel geen makkelijk, dominant karakter. Ze zal nooit agressief uit de hoek komen, maar durft haar kracht wel eens te gebruiken om haar zinnetje door te zetten. Koppig.
Heel goede moeder, bevallingen gaan altijd 100% vlot. Ze laat je meteen bij haar veulen toe. Haar veulens krijgen ook altijd haar onafhankelijkheid mee.

Bereden: Ze wordt recreatief bereden. Dressuurmatig wat gewerkt, maar niet op een bepaald niveau getraind ofzo, meer ter ondersteuning van het goed gereden zijn omdat het zwaartepunt voor ons bij recreatief buitenrijden ligt.
Springen doet ze héél graag én heel goed.
NH-beleerd, maar daar wordt verder vrij weinig mee gedaan nu.
Gaat ook enkelspan en trekt de kar desnoods tot het einde van de wereld voor jou!
Ze is wel een tank en erg koppig soms, maar ze zal nooit werk weigeren, ze is erg voorwaarts.
Heeft tot hiertoe nog maar 1x gebokt en dat snap ik tot op heden niet Clown
Desondanks geen beginnerspaard omwille van de koppige en dominante trekjes!

Bijzonder: snor Haha!

Denk dat dat wel voldoende info is Knipoog
Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

http://i88.photobucket.com/albums/k193/ ... IM7370.jpg

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:38

frenia schreef:
Mystic: leuke ruin met veel uitstraling 3000

Tyson: op die eerste foto: die nek Wow! veelzijdig, mooi getekend, prima leeftijd 3250

Darlah: mooi geëvolueerd door dracht en veulen aan de voet, ik heb echt een zwak voor deze merrie... 4000

Anouk: beetje luxe naar mijn smaak, maar wel prima predikaten behaald, goede moeder, prima leeftijd, 3500 (bij haar vind ik het moeilijk om te taxeren, ik zou er namelijk zoveel niet voor over hebben, maar ik denk dat iemand die dit soort paardje zoekt er makkelijk ook meer voor geeft.)

Ginger: jammer dat ze altijd eenkleurige veulens geeft, verder wel een goede moeder, lief koppie 3000

Boyan: inmiddels al erg veranderd Tong uitsteken mooie papa en mama met mooie predikaten, opnieuw vind ik hem moeilijk taxeren, ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien. Ik hou het bij een veilig bedrag: 2000

Katinka: jammer van haar gevorderde leeftijd, anders was ze nog een pak meer waard, bewezen fokmerrie, zelf een plaatje om te zien, goed karakter, homozygoot bont, veelzijdig pakweg 5000, maar ik vind het moeilijk om een middenweg tussen hier en buitenland te vinden Knipoog

Ciara: heeft als voordeel dat ze afstamt van bovenstaande merrie en verder nóg meer uitstraling heeft, homozygoot bont, leeftijd zit mee, veelzijdig, alleen jammer dat ze nu 2x zo’n zware bevalling heeft gehad...weet niet of ik haar als fokmerrie zou kopen als ik de kans had... maar daar kijk ik nu even niet naar Knipoog 5500

Dipsy: weet niet, niet echt mijn type, hoewel dat van foto tot foto afhangt. Ik denk dat ze nog erg gaat veranderen, dus ja.. hoogte vind ik een minpunt 2500

Fagan: ben ik dan wél weer helemaal fan van Kwijl bekende papa en supermooie mama, zelf ook een belofte kleine 3000

Sweety: leuke merrie 3000

Declan: moeilijk te taxeren vind ik...qua bouw e.d. een enorme meerwaarde is voor mij zijn opvoeding Ja 2500

Dyco: die wil ik over een paar jaar weer zien Kwijl volgens mij eentje met potentiaal Ja
Dit is er zo eentje waar ik op val en dan niet meer realistisch de prijs kan inschatten, denk dat ik voor hem wel makkelijk 4500 zou willen neertellen

Dribbelkont: weinig info, ze spreekt me niet echt aan 2250

Jinty: haar kleur vind ik echt niks Clown en ze spreekt me ook niet aan 2250

Keeva: nou ik ben ook kandidaat als je ze ergns wilt komen afleveren Haha! als het moet, kom ik ze ook ophalen hoor Haha! past het morgen? Alleen jammer van haar voorkeur voor zwart (zoals bij Tinkerbell Tong uitsteken ) Knipoog 5000

Kyara: ben ik erg benieuwd naar in het echt, vind haar altijd zo moeilijk in te schatten vanaf foto Verward Van die bereden foto’s vond ik haar echt heeeel erg mooi J) ik plak er nu even grofweg zo’n 3750 op, ik kijk na de keuring wel of ik dat aanpas Tong uitsteken

Fayette: beetje luxe, 2800

Dunla: ben niet zo weg van haar kleurtje Bloos en ze zegt me ook verder niet zo veel 2000
Jaarlingen vind ik overigens altijd verschrikkelijk lastig om te taxeren (én te verkopen Knipoog)

Even een verzuchting tussendoor...bereik net pagina 3 Bloos!

Cheyenna: helemaal niet mijn type Bloos veel e luxe ... 2000

Finnegan: vind hem al een verbetering van de moeder 2000

Ziggy: kruisingen vind ik moeilijk te taxeren, maar dit soort kruising is volgens mij zeker in het buitenland wel erg gewild Ja 3500

Baggio: is niet mijn type hengst Knipoog maar ik probeer wat objectief te wezen... succesvol in de sport, goed doorgereden, is heel bekend en gewild, pffffff pakweg 6000 en dan zit ik vér onder de prijs en dat weet ik ook, maar als niet liefhebber zou ik er dus zelfs geen 6000 voor geven...grr zit in dubio Rolleyes
Vind hem overigens wél een leuke combi met Kyara, al ga je wel gróót Haha!
Weet niet echt waarom, maar naar mijn “gevoel” matchen ze wel

Silas: prima afstamming, ggk bij beide stamboeken, effen, maar wel een flashy kleurtje Vingers aflikken jong, maar een fantastisch karakter Ja 6000 (denk ook wel meer hoor,n maar vind dit echt moeilijk zo, hengsten taxeren... uiteindelijk is de doelgroep bij verkoop ook een stuk kleiner...)

Viane: vond ik altijd wat luxe, maar bij de laatste foto in het verzameltopic, vond ik dat eigenlijk heel erg meevallen, dus ik geef haar het voordeel van de twijfel Knipoog 3200

Biggels: die wil ik graag zien uitgroeien Ja mooie afstamming, moeder en vader hebben elkaar volgens mij mooi aangevuld Ja alleen die stokmaat Rolleyes reuzen willen jullie allemaal volgens mij Tong uitsteken 2800 hij zit ook qua leeftijd overal zo tussenin he

Rommulus: klophengst, leuk kleurtje en leuk koppie 3000
Àls hij geen klophengst en ggk was, dik het dubbele (maar zoals ik al zei: van hengstenprijzen heb ik nul komma nul verstand Clown )

Lonan: spreekt mij niet zo aan, weet ook niet of ik het hengst zijn als plus of als minpunt moet zien Clown veelzijdig en goed karakter 3500

Pallieter: ik ben dol op zijn snoetje Lovers jaarling = moeilijk te taxeren, 2200

Lord X: wat een uitstraling heeft dat paard Bloos! veelzijdig, wel groot! 4000 en zeker opwaarts!

Hersensteuntje voor mezelf: start pagina 4 Haha! (internet viel daarnet uit en kon gaan zoeken Rolleyes )

Hendrik: ruin, mooie bouw, goed karakter, veelzijdig: 3500

Gawain: jong maar onwijs speciaal, 3000

Banbay: ik ga maar van de recente foto’s in het verzameltopic uit Knipoog leuk kleurtje Vingers aflikken hij lijkt erg lief 2250

Mirthe: zegt me niet zoveel 2800

Pagina 5 Haha!

Dingle: vind hem wel leuk, maar zn hoofd spreekt me absoluut niet aan Bloos 3000

Araghon: vind hem er wel leuk pluizig uitzien, mooie sokken Ja maat vind ik dan weer een nadeel Tong uitsteken 2000 jammer dat er geen ICSpapier bij zit

Charlie: 2700 zegt me niks

Silverlock: die zegt me dan wel weer wat, vind hem een leuke uitstraling hebben 3000

Smokey Bandit: Kwijl kleurtje vind ik mooi! Vooral op die eerste foto 3250

Bonita: zo ontzettend zonde dat ze niet drachtig kan worden Verdrietig
Lekker veelzijdig en een fantastisch karakter! 3000

Katootje: pff geen verstand van Clown vind haar wel een erg leuke merrie, jammer dat ze toch al redelijke leeftijd bereikt heeft en niet drachtig is geworden. Ik kleef er geen prijs op, sorry, ik heb echt geen idee wat dit paard waard zou kunnen zijn, maar ik vind haar dus wél prachtig Ja

Pubelia: niet mijn smaak zo, klein! 2000

Wjerbo: zomerexceem 1000 en eerlijk gezegd zou ik al helemaal geen paard met exceem kopen, hoe lief ie ook is Bloos

Bouncer: leuke aftekening lastige leeftijd om te taxeren Knipoog 2000

Jordy: ik val in herhaling Haha! de enige luxe tink waar ik geld voor zou neertellen Haha! 4000

Macho: die uitstraling en dat kleurtje! Kwijl veelzijdig, mooie leeftijd 3500

Kenyi: worteltje Clown ik ben niet zo weg van vosbont, maar vind hem wel leuk, mooie bouw, leuk koppie en leuke aftekeningen 2250

Noa: foto’s werken niet Verward Bomproof, schitterend karakter, mooie bouw, manen, sokken, 1ste premie, blauwe ogen moeilijk...4000
Briseis: idem voor foto’s Knipoog leuk veulie, fijn karakter, gebit Knipoog , 1ste premie, mooie mama 2000 verder ook geen ggk papa

Collin/Apollo: Zippoveulen, dus ik heb er een zwak voor Clown wie is zn mams? Hij komt me zo bekend voor Verward Ook zijn naam... leuk beesje Ja (is hij nog van Yvonne Gerritsen geweest Verward )
Lastige leeftijd: 2500 niet bont

Pagina 7 Haha!

Prada: veelzijdig, merrie, jong, ze spreekt me niet zo aan, wel mooie premie, ben benieuwd naar haar op de keuring Knipoog 2800

Flint: kan foto’s niet zien, weer die moeilijke leeftijd: 2250

Chubby: ze doet me niet veel Bloos die oren Haha! grote maat, ben benieuwd naar haar op de keuring Haha! 3000

Chivas: vind hem moeilijk in te schatten: aan de ene kant vind ik hem heerlijk zwaar, aan de andere kant ben ik sceptisch als ik aan zijn ontwikkeling tot paard denk... weet niet of hij zo zwaar zal blijven, bedoel ik. Beetje veel wit, 2500

Silvester: mooie ruin, mooie ouders, jong en pas beleerd 3000 en dan vooral omdat hij me erg aanspreekt

Aaron: sinds wanneer is die van jou wisky? Vind hem op deze foto’s leuker dan op de andere die ik al van hem gezien heb, 7 is een mooie leeftijd, denk dat hij misschien ook nog wel verzwaard is Ja erg jammer dat hij nog niet ggk is!! 3500

Cylin: leuke ruin 2800

Bonny: heeft geen schoft Verward Veelzijdig 2800

Jewel: pffff weer een kruising, zo moeilijk te taxeren...én dan nog een moeilijke leeftijd Clown 1800

Maestro: 6000

Molly: 2800

Moonlight: merrie, mooie leeftijd, jammer dat ze geen papier heeft Verward Veelzijdig 3000

Chakotay: aaaaah! Moeilijk 8000 maar ik denk dat ik daar weer vér onder zit, realistischer is denk ik zo’n 14000 maar goed...

Qannick: nog jonge merrie, drachtig, goede ouders, heb de indruk dat ze iets fijner zal blijven , nog niet beleerd geweldig koppie 3000

Pagina 10 Haha!

Sabey: weer een kruising...moeilijk... denk dat hier misschien wel vraag naar is als kinderpony Verward Leuke aftekeningen 1000

Whiskey: mooie veelzijdige ruin 3500

Rakker/ Cooper: luxe, jong, ruin, pas beleerd 2600

Hummer: absoluut niet mijn ding, luxe, haast geen sokken, groot, lastige leeftijd 2000

Flash: kruising, dus moeilijk taxeren + lastige leeftijd 1200

Bonnie: goed gescoord bij stamboek idem nakomeling, drachtig, vind alleen Bram niet zo leuk, erg leuke merrie, veelzijdig en bomproof 3500

April: vrij luxe, jaarling, 2000

Geisha: mooie mams en ben helemaal weg van paps, al mocht die toch wat groffer, vind het een mooi merrieveulen, ben normaal niet zo weg van veel wit, maar haar gaat het wel goed Ja
Denk wel dat dit een belofte is Ja 2600

Mac: moeder? Zo op het eerste zicht Kwijl maar weet niet, er is iets wat me stoort, maar kan er de vinger niet opleggen Verward Zwaar en compact gebouwd, zwaar beenwerk en kort in de rug op deze foto, croupe kan ik niet beoordelen vanaf deze pic Knipoog denk dat ie wel een vrij zwaar hoofd gaat krijgen, sokken mochten meer zijn voor dit type beenwerk nu al. Al met al een héél mooi veulen, ben erg benieuwd hoe die uitgroeit en of ik dan beter ga kunnen zeggen wat het dan precies is wat me stoort, of dat het misschien aan deze foto ligt. Lijkt me wel een kereltje Knipoog
Ik denk iig dat hij geen bewezen bloed moet voeren om het goed te doen op de markt (behalve dan dat zn paps héél erg mooi is!) dus ik ga voor dik dezelfde prijs als Geisha, denk dat hij door de iets betere kleurverdeling ook wat beter in de markt ligt, vosbont is dan weer wat minder geliefd...moeilijk, ik ga toch voor 2600

Haha! Ik bemerk wel elke keer weer als ik taxeer, hoe subjectief zoiets is! Met sommige paarden heb je vanaf foto toch meer klik of juist niet Knipoog sommigen zijn dus door mij echt onder hun marktwaarde getaxeerd en andere dan weer mijlenver erboven Clown

Met heeft geen schoft bedoel ik: dat ze zowat niets heeft waardoor weinig zadels passen...
Taxeer je Bonny nu op de schoft?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:40

haha nee natuurlijk niet Tong uitsteken ik vroeg me alleen af wat je daarmee bedoelde Knipoog mijn paarden hadden eerst ook weinig uitgesproken schoft, maar door te rijden is die meer tot uiting gekomen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:42

Ow, ik dacht al Tong uitsteken
Nee, het heeft lang geduurt voordat ik een goed zadel had, wel prijzig maargoed,,,
Enne, ik rijd supervaak meestal zo'n 5/6 keer per week, en dan ook wedstrijden, maar of het ng iets beter komt, who know,..Tong uitsteken;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:55

Tinkerbell is een hele mooie merrie die ook nog eens super veulens geeft. In NL zou ik haar dan ook op 4800 taxeren.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:03

Kom op jongens ik heb noeste arbeid verricht om jullie paarden te taxeren, dan wil ik er ook iets voor terug he? Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:34

tinkerbell: mooie merrie, geeft mooie veulens. Heeft zich bewezen in het fokken. 5000

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:39

haha nuage ongeduldig Tong uitsteken
na Tinkerbell is iedereen stilgevallen Tong uitsteken
heb overigens de andere foto's van Mac gaan bekijken. Weet het nog steeds niet precies...misschien zijn ietwat kleine oog in vrij grof hoofd? pfff ik weet niet... maar ik blijf erbij Haha! ben erg benieuwd hoe die uitgroeit, volgens mij heb je dr wel een goede koop aan gedaan Knipoog Vingers aflikken

dobbel: hihi bizar he Lachen viel me echt ineens op op die laatste foto in het verzameltopic Ja zo zie je maar dat foto's vaak bedrieglijk kunnen zijn in elk opzicht!

en dan de laatste nog taxeren:

Romy: niet ingereden (wat ik op zich ook oké vind voor die leeftijd Knipoog), nog jonge merrie, naar mijn mening wat luxe, ze doet me niet veel 2500

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:22

oeps ben romy ook vergeten
romy: kent nog niets, leuk koppie, wat te luxe. 2600

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:01

Zo ik ga ook nog maar even weer verder, er zijn er weer zoveel bijgekomen Bloos!

Aaron van het Melkhof Mooie hengst hoor!! Ik vind hem alleen een vrij lange rug hebben, maar dat kan ook aan de foto liggen. Wel een stoere uitstraling *LOL* Nu nog goedgekeurd krijgen! 3500 euro

Cylin Ziet er leuk uit, staat verder niet bij of er verder nog wat met hem gedaan wordt? 3250 euro

Bonny leuk ding, volgens mij wel aardige sok, leuk hoofdje. Geen schoft, ach dat heeft die van mij ook niet Tong uitsteken 3500 euro

Jewel van 't Carpe Diem kruising, erg hoog Knipoog niet veel sok, niet mijn type. apart hoofdje, mooi getekend. 1800 euro

Maestro tja wat kan ik hier nou over zeggen *LOL* Prachtige hengst, al zou het niet mijn keus zijn om te gebruiken. Waarom weet ik niet goed uit te leggen, hij mist iets maar wat kan ik niet zeggen... Hij doet het wel geweldig goed als hengst zijnde (denk ook mede dankzij het dekgeld dat niet zo hoog ligt). Hij heeft prachtige sokken, mooi hoofd, lief karakter. 8500 euro.

Molly vrij lange rug, lijkt me ook wat week. Ik vind haar uitstraling nog niet top, maar daar zijn jullie hard mee bezig (volgens mij heeft ze veel meegemaakt als ik haar zo zie) mooie sokken, wel wat dun behang volgens mij. 2950 euro

Moonlight van de Gadedijk vrij luxe, weinig sok, wel erg apart zulke witte manen en dan zo'n zwart hoofdje *LOL* 3000 euro

Chakotay hier ook weer zo'n kanjer, wat moet je hier over zeggen *LOL* alles is al gezegd toch, geweldige hengst, mooie uitstraling, erg koel in het hoofd. Super ventje dus Haha! Ik denk dat hij onbetaalbaar is! 15.000 euro

Qannick Nog erg luxe, wel een hele lieve uitstraling, zal nog wel iets uitzwaren toch Lachen 2950 euro

Sabey Een ontzettend mooi getekend veulen! Ze had alleen een gekleurde staart moeten hebben Knipoog, alhoewel Sas volgens mij alles schoonkrijgt Schijnheilig Jammer dat het een kruising is 1700 euro

Wiskey Mooi gekleurde tinker, jammer om zo te zien hoe zijn sokken zijn. Ziet er voor de rest wel leuk uit! Mooie manen, leuk zo 2 kleuren. 3250 euro

Rakker van de Gadedijk mooie kleur, wel jammer dat er weinig sok is. nog jong. 2500 euro

Hummer erg groot, vind het meer een paard lijken Bloos weinig sok, weinig behag volgens mij. Wel mooie vader. Hij zal nog wel groter worden denk ik, nog erg jong 2500 euro

Flash Kruising tinker, mooie aftekeningen ook erg groot (ik ben zelf een ukkepuk, dus hou van wat kleinere tinkers/kruisingen) ook nog wat weinig behang, maar ook nog erg jong dus kan nog komen. 1900 euro

Bonnie Mooie merrie, mooi behang. mooie resultaten qua premies e.d. Ook bewezen fokmerrie 3750 euro

April Jaarling, altijd moeilijk te taxeren. Leuk kleurtje, lief koppie begint al aardig wat sok te krijgen. 2250 euro

Geisha Nuage Zucht mag ik die kopen Lovers Lekker koppie, leuk getekend. mooie stand, goed gebouwd. 2250 euro

Mac Prachtige kleur en mooi getekend, al aardig wat sok en manen. mooi koppie, hoop dat het een superhengstje wordt! 2000 euro

Romy Een fijn hoofdje, ik vind de sok nog wat weinig, leuk getekend. volgens mij nog iets overbouwd. 2750 euro

Tinkerbell Snorremans van Germania Tja supermerrie, wat kan ik meer zeggen. Super sokken, super bouw, super veulens, prachtig getekend, mooie gangen, nou toch genoeg gezegd... nu nog een kortere naam, want dat kan ik makkelijker opschrijven hihihihi 5000 euro

Jaaaaa dat was het weer, ben weer bij Knipoog Nuage, je bent helemaal mijn noa en Bries vergeten. Er staan wel geen foto's maar je weet toch wel hoe ze eruit zien Knipoog Ik zet zo even een nieuwe foto neer met info, das wat makkelijker voor iedereen *LOL*

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:10

Oke even opnieuw dus maar, had mijn foto-album opgeschoond en was vergeten dat ik hier ook nog foto's had staan die wel moesten blijven staan sorry blond Bloos

Maar even opnieuw dan maar:

Noa van de Gadedijk
Leeftijd geschat op de keuring 9 jaar (volgende week komt de tandarts, even kijken wat hij zegt)
Voornamelijk recreatief gereden. Door mij, mijn dochtertje van 7, mijn bijrijdster en door een meisje van bijna 11 die les van mij krijgt. Ze kan voor de kar, is een goede moeder. Erg lief voor iedereen, behalve schaapjes.... en als ze drachtig is Schijnheilig Dan wil ze alleen wat met mij te doen hebben (en mijn bijrijdster).
Ze heeft een 1e premie behaald op de ICS keuring, met 145 punten.
Met buitenritten is ze super, schrikt bijna nergens van, zelfs een containervrachtwagen kan langs haar kont op 10 cm, dna blijft ze nog staan (en dta papiertje dat opeens opwaait is dan in ene eng). Ik ga dus graag op pad met haar. Ook zonder zadel goed te rijden (als je je evenwicht kan bewaren op deze schommelstoel). 2 blauwe ogen, waarvan 1 gedeeltelijk (wel merendeels blauw)

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RF8OXSSR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLK3LFZA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVJZM3OJ.jpg

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:18

En dan Briseis. Een 1e premie merrieveulen, kampioen van de merrieveulens. Ze had 146 punten.
Net zo getekend als haar moeder, ook net zo rustig en lief. 2 blauwe ogen, echt helemaal blauw dus. Je kan al alles met haar doen, borstelen, poetsen, wassen, voetjes tillen, hoefsmid kan erbij, staartjes maken. Alles is goed. Ze loopt ook mee aan het halstertouw (jaaaaa eindelijk) halster omdoen is geen probleem. Een echte knuffel dus *LOL*

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-USQBALFF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGQIA7IH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3WTALGE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LT6DYWS.jpg

(nou genoeg foto's toch *LOL* )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:23

biancaa: als je nou gewoon Tinkerbell had geschreven, had ik het ook geweten hoor Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:43

Ik heb gewoon gescrolld op foto's, dus daarom had ik ze gemist Haha!

Noa 3500 mooie merrie, ook voor fok geschikt. De schoft en croupe vind ik iets minder sterke punten maar je ziet dat het wel een geschikte fokmerrie is. Een van de weinigen met een voorpluk die lang genoeg is (is voor mij persoonlijk altijd een pluspuntje hahaha)

Briseis 1750 Vind ik heel moeilijk te taxeren. Op de foto van voren spreekt ze mij totaal niet aan, maar ik denk dat het aan de foto ligt. Bouw kan ik niet zien maar ik kan er vanuit gaan dat dat goed zit ivm premies e.d. Onderbeet is jammer voor de fokkerij. Wel heel erg lief karakter volgens mij.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:48

noa: 3750 mooie merrie. Mooi behang, geschikt voor de fok.
briseis: 1900, kampioensveulen, jammer van de onderbeet. Lief rustig karakter, als ik de foto met je dochtertje zie.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:52

dat van die voorpluk: daar erger ik me dus dood aan bij Tinkerbell Boos! Clown
die steekt altijd goed weet wat uit zodat die altijd zo miezerig blijft Boos!

sorry, offtopic, maar ik ergerde me plots Haha!

moon1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:49

Hey Biancaa
Vind je Moonlight vrij luxe Haha! Hoe bedoel je dat, want ze is dat helemaal niet. Ze is zelfs type cob en is behoorlijk in omvang. En heeft een echte dikke tinkerkont Tong uitsteken Op de foto lijkt dat waarschijnlijk niet zo, maar dat is ze wel. Het zadel wat er op ligt is zelf extra breed.

Hier nog een paar nieuwere foto's. Hierop is het misschien beter te zien.

http://www.geocities.com/wendysdierenhuis/400.jpg
Foto van de achterkant.
http://www.geocities.com/wendysdierenhuis/401.jpg
http://www.geocities.com/wendysdierenhuis/402.jpg

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:39

Nou hier rozenmarietje.
Rose...merrie 10 jaar oud cobje van 1.49
Hoge 2e premie op de keuring.
Zeer betrouwbaar,kan springen,heeft wel eens voor de wagen gestaan.
Buiten 200% betrouwbaar maar alert en vrolijk.
Waterproef Haha!
Roos loopt M1+4 in de sport.
En is voor geen miljoen te koop Tong uitsteken
Afbeelding

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:39

zou je eerst de rest even willen taxeren?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:40

Heb ik al gedaan hoor Clown lees maar terug ben er potver 1,5 uur mee bezig geweest.
En wilde net typen dat ik zo snel mogenlijk de laatste zal bij taxeren Dromen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:42

oeps sorry!!!! Bloos
mijn excusses. HAd ik overheen gelezen denk ik.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:42

Maak nie uut Knipoog