Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rianavaplu schreef:Hoi Hoi,
Effe een vraagje hoor!
Hoe vaak gebruiken jullie Sebacil?
Ik heb nu afgelopen zaterdag Caitlin haar sokken er meebehandeld en vraag mee af hoe lang ik nu kan wachten om het nogmaals te kunnen gebruiken.
Ik doe 10 ml in een gieter van 10 liter met lauw water en gebruik per been 1 gieter. Daarna goed afdrogen en droogstappen.
Groetjes Rian & Caitlin

sneppie schreef:DA gesproken vandaag en het middel waar mijn merrie mee ingespoten is heet Dektomax of dectomax (het is tevens een ontworming/paracitair) Dit is na 3 weken herhaalt en weg mijtjes.![]()
Ze gaf ook aan dat zowel sebacil als dectomax bij
langdurig gebruik een resistentie teweeg kan brengen bij de mijten.
Dit even ter info.
Kwam vooral door de verdoving die ze heeft gekregen, maar zo wordt het grapje mijt wel een heel duur grapje.
tjuuuuuuu!!!!!!!!
bah wat is dat toch!!

viola schreef:Ook hier heb ik gemerkt dat één van de tinkers erg staat te stampen met haar achterbenen.
Zo vanaf een afstandje is er niks aan te zien en ik voel ook geen korstjes, maar ze heeft duidelijk ergens last van. We hebben haar pas net en ze is nog niks gewent dus goed van dichtbij bekijken is nog een beetje moeilijk.
Djana schreef:Zitten er misschien schilvertjes op zijn staartwortel? Dat heeft Djana namelijk ook wel eens en dan smeer ik er berkenwater op en weg is het. Het kan inderdaad ook door de rui komen.
ben ff aan het spitten geweest. berkenwater staat hier ook nog ergens