Weet niet of dat zo slim is, hij heeft nu al moeite met zich te verplaatsen. Ik zou hem aan laten sterken en die spieren komen wel in wat hij nu al doet qua krachten.
Ik denk gezien je berichten dat dit echt teveel is voor hem. eerst stabiliteit krijgen en dan stapje verder denken. Hij moet eerst dikker worden voordat hij wat spieren kan kweken.
Vandaag was het beertje weer lekker actief, hij loopt nu lekker los over ons hele terrein heen. Knabbelt wat links, dan weer rechts, gaat even bij zijn vriendinnetjes kijken, komt dan weer bij ons kijken. En als hij heel moe is gaat hij even een uurtje liggen slapen in zijn box. Daarna halen wij hem weer over eind en begint alles weer op nieuw
Vandaag heeft hij zijn laatste antibiotica prik gehad dus ik hoop nu dat de infectie weg is ! Zijn eet lust word steeds groter. Hij krijgt nu extra supplementen voor zijn spieren en een half uurtje wandelen per dag.
Foto van gisteren samen met zijn grote "adoptie" broer die vanaf het begin zo goed over hem heeft gewaakt
Sinds gisteren had hij geen verhoging meer, vanmorgen had hij even geen diarree meer maar na de antibiotica prik kwam dit toch weer terug (de dierenarts had ons hier al voor gewaarschuwd), dit moet vanaf morgen ook over zijn.
En een ander positief puntje is dat als we hem omhoog helpen hij echt een sprongetje maakt, ik verwacht dat hij dit pas helemaal uit zichzelf kan zodra hij weer aardig aangekomen is en hij zijn spieren weer terug heeft.
Misschien kan je wanneer je met hem wandeld over balkjes hem enkele keren laten stappen. Zo wordt hij zich bewust waar hij zijn benen zet en dit is goed voor de spierontwikkeling. Die bewustheid kan hem misschien helpen bij het opstaan.
Azara71
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 22:47
KoudbloedKim schreef:
Ik kan zo goed begrijpen dat dit mannetje je hart heeft gestolen.
En nog erger dan dat Mijn hele "wereldje" draait om hem. Ik sta op en ga naar bed met hem in mijn gedachten. Hij staat tegen onze woonkamer/keuken aan, onze slaapkamer is een mezzanine die open is een zich geeft op de woonkamer/keuken. De deur naar zijn "box" heeft een glazen raam. Omdat er altijd een lichtje bij hem aan blijft kan ik hem altijd zien, omdat hij zo dicht bij staat kan ik hem altijd horen. En overdag als we om het huis bezig zijn, loop het lekker rond te zwerven, komt ook nieuwsgierig even bij ons kijken. S'nachts hoor ik hem af en toe, s'morgens zie ik hem als eerste en helpen we hem in de benen, deur open en daar gaat hij weer. S'avonds helpen we hem voordat we naar bed gaan nog een keer overeind, dan ga ik naar bed met zijn geur om me heen.
En overdag ga ik natuurlijk vaak even naar hem toe, even knuffelen, even aanmoedigen
Ja ik ben helemaal gek van hem, we hebben hem nog maar zo kort maar dit is echt mijn maatje, ik heb alles voor hem over. Zeker als hij ligt en me aan ziet komen en dan zie ik zijn lieve blik met zijn kleine zachte oortjes
Ware liefde
geerke
Geplaatst: 13-02-17 22:47
Fijn dat het goed met hem gaat!Een half uur wandelen vind ik persoonlijk veel te veel...laat er eerst maar eens vlees op komen,dat gaat samen met spieren. Maar goed,het is jouw veulen,dus je moet het zelf weten natuurlijk!
Azara71
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 22:49
Trouwens eerste hielpen we hem met twee touwen omhoog, een voor zijn achterbenen en een achter zijn voorbenen. Sinds afgelopen week gebruiken we alleen nog een touw voor zijn achterhand, voor gaat alles al prima. Dit werkt soms wat averechts omdat hij graag weer in de benen wil en hij dan al omhoog springt voordat we er klaar voor zijn, dat vermoeid hem wel wat. maar zo gauw hij staat is alles goed
Ik heb niks nieuws te melden voorlopig ! Een aardig goed teken al zeg ik het zelf
Hij staat smorgens op, gaat naar buiten lekker rond struinen rond ons huis, helpen hem tussen de middag nog een keer over eind, en s'avonds voordat hij naar binnen gaat nog een keer en de laatste keer voor dat we naar bed gaan. Voor de rest is hij helemaal happy. Hij eet heel erg goed en komt ook lekker aan. Zal hem straks nog een keertje wegen
Hij zit nu weer op 200 kg ! Met zijn dipje van vorige week was hij weer wat afgevallen maar dat zit er gelukkig allemaal weer aan ! En dat voelen we ook goed als we hem omhoog helpen pfioe
Hij staat sinds gisteren in de schuur, we hebben twee boxen gemaakt, deze zullen later voor onze drachtige merries zijn
Het gaat nog steeds goed met hem, geen verhoging, geen diarree, hij heeft het alleen enorm warm binnen ! Of het nou in de veranda was of in de schuur nu ...
Hij heeft ook een gigantisch dikke vacht, overdag als hij buiten loopt en de zon is er niet bij heeft hij een deken om en is hij niet te warm, als de zon goed schijnt kan hij zonder deken gewoon naar buiten, maar als er koude wind en regen is, zoals vandaag, laten we hem binnen staan. Dan heeft hij het gauw te warm ..
Ik durf het haast niet te vragen maar zou het een goed idee zijn om hem te scheren, niet volledig maar iets meer op de flanken bijvoorbeeld zodat hij het minder warm heeft.