[TI] Animo voor 'tinkerdag' In Noord/Oosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Animo voor 'tinkerdag' In Noord/Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:04

Hoe zit het nu met die clinic?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 17:32

Wat betrefd de trail is het nog niet zeker of het een clinic wordt of een demonstratie, waarschijnlijk het 2e ivm de tijd.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:27

Dan komen de mensen die willen rijden alleen voor de pleasure met hun paard?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:30

Er komt toch zondags, pleasure en trail om mee te doen ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:32

Ik snap het nie meer helemaal geloof ik......
Een demonstratie wordt dan toch gegeven door iemand die er goed in is (ik zou zeggen Dapperdier ofzo ;) ) en dus niet voor anderen om mee te rijden......

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:40

Paintlinger schreef:
Ik snap het nie meer helemaal geloof ik......
Een demonstratie wordt dan toch gegeven door iemand die er goed in is (ik zou zeggen Dapperdier ofzo ;) ) en dus niet voor anderen om mee te rijden......

Het staat gewoon op de site aangegeven dat er begonnen wordt met pleasure, dan een demo trail en daarna een wedstrijdje trail.
Er waren mensen die niet zo bekend waren met de trail maar het wel graag een keer wouden proberen, vandaar eerst de demo voorafgaand aan de wedstrijd ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:41

Ik denk dat direct een wedstrijdje een beetje hoogdrempelig is.....en ben bang dat mensen dan teveel van hun paard gaan vragen terwijl de meeste van onze paarden het helemaal niet kennen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:46

Paintlinger schreef:
Ik denk dat direct een wedstrijdje een beetje hoogdrempelig is.....en ben bang dat mensen dan teveel van hun paard gaan vragen terwijl de meeste van onze paarden het helemaal niet kennen.

Toch was er veel vraag naar, het gaat niet persé om de wedstrijdsfeer, dat is een bijzaak. Het is gewoon voor de mensen die het eens willen proberen. Alles is op beginnersniveau uiteraard.

En daarbij, voor degenen die zich wel in willen schrijven, het is pas in juli, nog tijd zat om een beetje te oefenen dus :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:47

Dat is dan wel zo, maar ik zie er wel gevaar in.
Dat de onervaren ruiters het ondanks de ongedwongen sfeer wel zo goed mogelijk willen doen en dan dus dingen van hun paard gaan vragen die niet reeel zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:50

Paintlinger schreef:
Dat is dan wel zo, maar ik zie er wel gevaar in.
Dat de onervaren ruiters het ondanks de ongedwongen sfeer wel zo goed mogelijk willen doen en dan dus dingen van hun paard gaan vragen die niet reeel zijn.

Tja dat is toch echt iets wat de ruiter zelf moet bepalen vind ik hoor. Wij proberen dit mogelijk en toegangkelijk te maken voor mensen met uiteenlopende interesses en hebben dit gekozen omdat er vraag naar was en het ons een leuke manier leek om het zowel voor de wat ervaren ruiter als de mensen die eens willen proeven interessant te houden.
Wat je als ruiter van je paard vraagt ligt in de handen van de ruiter zelf.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:53

Wat is de reden dan om niet gewoon een clinic te doen?
Met eventueel aan het einde een klein kort parcoursje zodat de juist geleerde tips en tricks in praktijk zouden kunnen worden gebracht.

Ik zou namelijk (persoonlijk) iets willen opsteken van deze dag.
Voor mij zou meedoen met de trailwedstrijd echt een kwestie zijn van ' ik doe maar wat'.....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:57

Paintlinger schreef:
Wat is de reden dan om niet gewoon een clinic te doen?
Met eventueel aan het einde een klein kort parcoursje zodat de juist geleerde tips en tricks in praktijk zouden kunnen worden gebracht.

Ik zou namelijk (persoonlijk) iets willen opsteken van deze dag.
Voor mij zou meedoen met de trailwedstrijd echt een kwestie zijn van ' ik doe maar wat'.....

Iets opsteken kan je ook van een demo, als iemand iets goed uitlegt.

De reden om geen clinic te doen is omdat het gewoonweg té prijzig wordt en er niet zoveel mensen aan mee kunnen doen.
Zoals ik al zei, het moet toegangkelijk blijven voor iedereen en een bij een clinic haken er veel af vanwege de prijs. Dit is de reden.

Een goede demonstratie waarbij alle 'hindernissen' goed beschreven worden kan ook erg leerzaam zijn en wat je daarvan opgestoken hebt kan je daarna dus in praktijk brengen.

En dan je laatste opmerking, als jij er aan meedoet met de insteek om gewoon eens fijn te kunnen oefenen op ander terrein in een niet gedwongen sfeer en niet om maar wat te doen kan je er ook veel van opsteken :j

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:38

Ik zou me vele malen meer zorgen maken over een 'groene' barrelrace/tonnenrace dan een 'groene' trail. Op de tinkerwedstrijd in Wehl heb je ook een soort hindernisbaan, doet volgens mij niet veel onder voor een beginners trailparcours.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:15

De barrelrace is ook geschrapt :j

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:34

cp112 schreef:
Paintlinger schreef:

Toch was er veel vraag naar, het gaat niet persé om de wedstrijdsfeer, dat is een bijzaak. Het is gewoon voor de mensen die het eens willen proberen. Alles is op beginnersniveau uiteraard.

En daarbij, voor degenen die zich wel in willen schrijven, het is pas in juli, nog tijd zat om een beetje te oefenen dus :D

Misschien vragen de dressuurpaarden die een eerste wedstijd starten ook wel teveel van hun paarden??
Ik had zelf liever gezien dat het een serieuzere wedstijd zou zijn (ja wel onderling en van gemiddeld niveau, maar wel met serieuze westernruiter ipv ruiters die het ook eens willen proberen) Misschien klinkt het wat arro, dat is zeker niet de bedoeling, maar ik kies wel mijn evenementen uit gezien mijn agenda in de zomer in no time volzit met shows clinics en wedstrijden...

Mocht je nog iemand zoeken voor clinic of demo..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 12:31

zoals ook inmiddels in de beginpost van dit topic staat, gelieve vanaf nu inschrijven via het formulier op de website! Dit houd het wat overzichtelijker

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:38

al duidelijk of zonder zadel een probleem gaat worden ?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:51

rommulus schreef:
al duidelijk of zonder zadel een probleem gaat worden ?

Nee nog niet, ben dat nog aan het uitzoeken met de verzekering. Als ik wat weet hoor je het :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:02

graag ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:05

dapperdier schreef:
Misschien vragen de dressuurpaarden die een eerste wedstijd starten ook wel teveel van hun paarden??
Ik had zelf liever gezien dat het een serieuzere wedstijd zou zijn (ja wel onderling en van gemiddeld niveau, maar wel met serieuze westernruiter ipv ruiters die het ook eens willen proberen) Misschien klinkt het wat arro, dat is zeker niet de bedoeling, maar ik kies wel mijn evenementen uit gezien mijn agenda in de zomer in no time volzit met shows clinics en wedstrijden...

Mocht je nog iemand zoeken voor clinic of demo..

Daar kan ik me ook in vinden.....maar wat western betreft lijkt een clinic mij persoonlijk nogsteeds beter.
Beetje ter introductie.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:33

als ik heen ga ga ik heen voor mijn paard
zoals hij zich nu gedraagt op vreemd terrein is onacceptabel voor een western paard
dus het is puur voor hem om ervaring op te doen
dus of het nu en clinic is of een wat serieuzere oefenwedstrijd maakt mij eigenlijk weinig uit
al gaat mijn voorkeur wel uit naar het laatste gezien het met wedstrijden ook zo zal zijn

en misschien stom gezegd je kan beter op zo'n evenement de fout instinken dan op een officiële wedstrijd
dan weet je gelijk van jezelf wat je verkeerd doet en kun jij je gelijk gaan afvragen of je het wel waard is

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:44

nogmaals de bovenstaande vraag
weet je al wat meer ??

eerder wil ik jullie niet onnodig het werk geven mij in en uit te schrijven
ik wil wel graag mee doen namelijk

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:04

waar is nu de lokatie waar het doorgaat ommen? of leusden? ik ben niet helemaal mee. miss alles eens duidelijk in een post zetten van hoe en wat.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:07

Dit is een topic over Ommen, een ander topic gaat over Leusden, twee totaal verschillende weekenden, organisaties, plaatsen etc ;-).

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:20

Cheveyo schreef:
Dit is een topic over Ommen, een ander topic gaat over Leusden, twee totaal verschillende weekenden, organisaties, plaatsen etc ;-).

Ah slecht begrepen ik dacht dat de wedstrijd van leusden ging verhuizen naar ommen. was net eens aant zien maar dat is 222km voor mij dus best balen. niet iets aan de kanten van belgië organiseren? :d