[TI] Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:42

Ik heb het ook met Fagan. Alles ging en gaat super, dus waarom niet weer dekken.. Maar ben op de een of andere manier op dit moment een beetje "fokken-moe". Komt denk door het feit dat ik nu echt moet gaan kiezen wat te houden en wat te verkopen... maakt het wel minder leuk vind ik. En met Fagan zit ik met het probleem welke hengst dan.. Denk dat het dan Rob Roy wordt. Krijgen we denk ik ongeveer hetzelfde als Isis qua bouw, en dan hopelijk Zilverdapple.. (maarja die moet ik dan ook weer verkopen bah bah bah)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:45

Och ja... en zo stel ik mezelf de vraag "waarom WEL dekken"..... Zéker als je het toch niet kan houden en graag ook weer wil gaan rijden!! Volgend jaar kijken we wel weer... zou nu ook niet 123 een hengst weten... Kan ik mooi over nadenken!! ;-)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:47

Maar ik wil niet "ook weer gaan rijden". Ik rij erg weinig, en wat ik rij kan ik ook met een drachtige merrie. 99,9% van de tijd staan ze zich dus maar dik te vreten in de wei.. Nou dan liever fokken dan heb je minder kans op hoefbevangen, een hoop lol van de veulentjes en als alles goed gaat een klein deel van al je kosten eruit. MITS je ze verkoopt en niet steeds alles zelf houdt zoals ik...

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:48

Als je alles houdt schiet dat ook niet op he!! ;) :+ :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:45

Ja, je moet idd wel afstand kunnen nemen :(:)

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:10

Wij hebben voor Gryffindor gekozen voor ITS Benson.
Wij zaten te twijfelen tussen Rob Roy en Benson. Gryffindor heeft in haar beweging een goede actieve achterhand, maar ze zou wat meer knieactie voor mogen hebben. Benson heeft veel knieactie en veel ruimte in zijn draf. Gryffindor en Rob Roy zijn beide hele compacte paarden, dus waren we bang dat het veulen té gedrongen zou worden, Benson is langer gelijnd. Veulen wordt misschien verkocht.

Gryffindor

Afbeelding
(foto gemaakt door Mariel Begheyn)

ITS Benson

Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:25

Je foto van Gryffindor doet het niet?
Ik ben er wel benieuwd naar, want in mijn gedachten is ze helemaal niet zo compact?

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:39

snowdon schreef:
Je foto van Gryffindor doet het niet?
Ik ben er wel benieuwd naar, want in mijn gedachten is ze helemaal niet zo compact?

Ze heeft een korte nek en ook een aardig korte rug. Ik zal nog wel even op zoek gaan naar een andere foto. ;)