Qua dekgeld. Goeie hengsten worden steeds duurder. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qua dekgeld. Goeie hengsten worden steeds duurder.
maar ik heb het dekgeld bij de Tinkers altijd enorm laag gevonden...
Kijk maar eens naar het dekgeld voor een KWPN'er of NRPS of Fries. Met een hoger dekgeld zorg je ervoor dat mensen in het algemeen genomen weloverwogen kijken naar wat er allemaal op de markt is, en hopelijk ook meer bewust naar een combi van hengst en merrie. Met een hoger dekgeld voorkom je dat mensen zomaar een veulentje gaan fokken, omdat het dan stiekem toch best veel kost. Wat uiteindelijk ook het bestand aan merries en hengsten van Tinkers en ICS in NL / België ten goede komt, waardoor we ons ras steeds meer kunnen verbeteren, en zaken zoals mok / beenproblemen eruit kunnen fokken

En verder is het ook een beetje wat je ervoor over hebt als merriehouder. Of je bereid bent om een bepaalde prijs te betalen voor een bepaalde hengst. Voor sommige hengsten heb ik geen probleem om 100 euro meer als gangbaar te betalen, terwijl ik dat voor andere niet eens zou overwegen. Je betaalt naar kwaliteit vind ik

Alleen die paar die op Bokt hier rondlopen en waar ik op gewezen ben. Hugo, Maestro en Tommie, die ken ik, die bij ICS zetten, en verder nog die paar die dubbel goedgekeurd zijn.

Je hebt heel toevallig geen foto van zijn andere kant?
Dit omdat hier de manen er zo voor hangen aan zijn ene zijkant
beetje lastig met bouw beoordelen.

Ik ga nog ff met de paarden klooien
nu nog een voor een hengst! succes!
Goeiemiddag!

Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen omdat ik geen toestemming heb van de eigenares. Maar ik kan je wel vertellen dat het heuuuuuuuuuuuuuule lieve beesten zijn
Het gaat om 2 hengsten momenteel, 2 ruinen en een stuk of 5 merrie's!