[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:20

En de prijzen zullen nog steeds meer omhoog gaan denk ik Lachen Qua dekgeld. Goeie hengsten worden steeds duurder.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 11:22

Ja, dat is zo.. Maar dat is veel geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:33

Ik snap je aan een kant wel Ja maar ik heb het dekgeld bij de Tinkers altijd enorm laag gevonden... Bloos Kijk maar eens naar het dekgeld voor een KWPN'er of NRPS of Fries. Met een hoger dekgeld zorg je ervoor dat mensen in het algemeen genomen weloverwogen kijken naar wat er allemaal op de markt is, en hopelijk ook meer bewust naar een combi van hengst en merrie. Met een hoger dekgeld voorkom je dat mensen zomaar een veulentje gaan fokken, omdat het dan stiekem toch best veel kost. Wat uiteindelijk ook het bestand aan merries en hengsten van Tinkers en ICS in NL / België ten goede komt, waardoor we ons ras steeds meer kunnen verbeteren, en zaken zoals mok / beenproblemen eruit kunnen fokken Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:11

Daarom, dat weet ik, maar ik vind dit aan de andere kant ook weer niet veel geld.. Ik bedoel, Tinkers lagen altijd rond de 300/400 euro.. Ik ben Quarters gewend en dat begint meestal pas bij 750 euro. Maar omdat er nu dus zo'n stijging is sta ik er wel even van te kijken. Maar goed, niet dat me dat wat uitmaakt.. Lachen

Maar om even die 500 euro en 600 euro van Tom en Bas te vergelijken vind ik die 600 euro voor Bas wel érg hoog. Zeker als je oa de punten na de HK vergelijkt. Had het andersom terechter gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:18

Kan goed hoor, ik ken beide hengsten niet Lachen En verder is het ook een beetje wat je ervoor over hebt als merriehouder. Of je bereid bent om een bepaalde prijs te betalen voor een bepaalde hengst. Voor sommige hengsten heb ik geen probleem om 100 euro meer als gangbaar te betalen, terwijl ik dat voor andere niet eens zou overwegen. Je betaalt naar kwaliteit vind ik Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:21

Ja, en dat bedoel ik te zeggen.. Voor de een vind ik het veel voor de ander valt het mee. En inderdaad, ik heb ook geen probleem meer te betalen als de hengst me aanstaat.. Lachen

Tom die komt van Finland en staat tijdelijk in NL ter dekking.
Bas ken je misschien ook wel hoor, dat is die hengst met die botwoekering aan zijn achterbeen.. Lijkt net of er een grote voetbal onder zijn sok zit zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:24

Ik ben absoluut niet thuis in de ICS-hengsten... Clown Alleen die paar die op Bokt hier rondlopen en waar ik op gewezen ben. Hugo, Maestro en Tommie, die ken ik, die bij ICS zetten, en verder nog die paar die dubbel goedgekeurd zijn.

Heb je een foto / link naar die Tom uit Finland?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:26

Afbeelding

Dit is Bas..

En dit is Tom..

Afbeelding

Afbeelding

Het is wel een kleintje.. Maar vind t wel een schatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:28

Ah, die Tom had ik idd al vaker zien langsvliegen Lachen Je hebt heel toevallig geen foto van zijn andere kant? Bloos Dit omdat hier de manen er zo voor hangen aan zijn ene zijkant Clown Lachen beetje lastig met bouw beoordelen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:30

Nee.. Die heb ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:33

Ok, toch bedankt Clown Lachen

Anyway, ik zie jou vanmiddag weer Haha! Ik ga nog ff met de paarden klooien Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:34

Doe dat.. Tot vanmiddag!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:36

goeiemorgen!!

hihi grrr eindelijk een meisjesnaam Knipoog nu nog een voor een hengst! succes!
ik heb de namen gelukkig al klaar! Lachen

Die Tom vind ik wel een mooi beestje zeg!!

Ga ff spelletje spelen..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:00

Doei! Goeiemiddag!

Hier alle paarden vanmorgen weer bekapt door natuurlijk bekapper... 't zag er goed uit vond hij. Mirthe's beebje weer voelen/zien bewegen.

600 euro is een boel geld, zeker als daar nog vervoers/stallings en veeartskosten bovenop komen. Zit je toch al gauw tegen de 1000 euri's als alles goed gaat. Best veel dus. Maar 't is inderdaad maar wat je er voor over hebt. Ik vind persoonlijk Bas heel gaaf... Knipoog

We zijn hier druk bezig de stoep er weer in te leggen... nadat die eruit moest voor de gasleidingen. Wat een k.. klus zeg!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:02

goedesmiddags Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:54

goede middag!

Ik vind het dekgeld van tinkers echt laag. En 500 euro vind ik niet eens een gek bedrag hoor, in vergelijking wat je voor een tinker veulen betaald.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:35

Hmmm.... als je op marktplaats kijkt, een hengstveulen van rond de 1250/1500, dan win je er zelf eigenlijk niet veel meer op als het dekgeld hoger ligt, en je voor de verkoop fokt. Maar 't maakt mij niet uit hoor... 't is verder inderdaad niet hoog. Ik bedoel gewoon als merriehouder zijnde, en je wilt je veulen verkopen is het toch wel fijn als je er wat aan over houdt.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:46

Ja maar als je gewoon particulier aan het fokken ben is het vaak geen vetpot hoor.
alleen als je meerdere merrie's hebt lopen en misschien zelf een hengst dan verdien je pas wat aan je veullens.

Ik vind als je graag een hengst wil bij je merrie moet je niet kijken naar het geld.
Dat is mijn mening als eigenaar van een merrie.

Kijk tuurlijk heb je tinker veulens voor minder dan 1500euro.

Maar als je een goede merrie hebt staan en er een wel verdiende hengst op zet dan is het veulen wel meer waard dan 1500euro.
Ook de prijzen van een volwassen tinker zijn tegenwoordig al vanaf 3000euro.

Plus een hengsthouder heeft ook zijn kosten er aan en zeker als je een tinker op KI hebt staan.

Dus ik persoonlijk vind het niet duur

Er zijn paardenrassen waar je veel meer voor neer moet leggen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:49

Ik weet zelf nog niet zeker of het veulen hier blijft of niet. En als ik het wel verkoop hoop ik er toch wel wat aan over te houden. Dat zal nu ook zeker wel lukken, en ik laat haar nu niet meteen weer dekken, maar ik vind wel dat een dekking en kosten in verhouding moeten staan met de verkoopsprijzen. Dat was met die lage dekgelden ook wee rniet zo.
Ik snap hengstenhouders overigens heel goed hoor, dat het geld omhoog gaat!
En zou het er zelf ook niet om laten, maar dan nog hoop je er niet op te verliezen toch? Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:53

Ja oke maar tussen een veulen voor de verkoop of voor je zelf vind ik verschil in zitten.
Niet dat je geen goede hengst moet nemen voor een veulen die je gaat verkopen.
Maar dan zou je wel een goedkopere kunnen kiezen waar van je weet dat het een goede combi is en er toch een goed stamboek veulen staat.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:59

Doei!

Vanmiddag op kraamvisite geweest bij een bokker.. Was gezellig! Lachen

Ja over dat fokken en dekgeld..
Het geld maakt mij ook niet uit, ik neem het later niet mee zal ik maar zeggen. Maar je merkt wel dat ook het dekgeld inspeelt op de rage van de Tinkers omdat het omhoog gaat. En ik vind dat eigenlijk niet voor zijn tijd.. Het was inderdaad aan de lage kant.

En ik hoef er ook niet aan de verdienen, vind het al superleuk om zelf eens een dracht + bevalling mee te maken van mijn eigen paard ipv andere toch 'vreemde' paarden. Heb al zoveel veulentjes geboren zien worden, maar van je eigen paard lijkt het me extra speciaal!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:07

Hee hallo! Ik verzorg sinds kort ook een stelltje tinkers! Kan ik me nog aansluiten bij dit topic? Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:08

Als je eerst wat over je zelf en tinkers vertelt misschien wel whahahah

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:10

Uiteraard wartertje gezellig Haha!

Ik ook weer even hier!
Zo pallieter vanmiddag lekker uitgelaten haha, eerst had zijn verzorger met hem gewandeld met zadeltje op, en smiddags heb ik lekker met hem bijde bak gehangen. Hij keek zijn ogen uit, heerlijk vind hij dat samen met de baas aapies kijken Haha!

Gisteravond les gehad met himyar, voor het eerst op een shank bitje, ging echt super hij was mega braaf, wel vreemd opeens op 1 hand rijden, maar de les ging echt heerlijk stapte zeer tevreden af!

Heb weer fotos van gister, pall word erg groot, en was maar aan het gapen, leverd leuke fotos op!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:14

Nouja, ik draag in het echte leven de naam Valerie, ben 14 jaar oud en ben Limburg (België)

Mijn hobby's zijn voornamelijk geschift doen en over de paardjes praten! Haha! Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen omdat ik geen toestemming heb van de eigenares. Maar ik kan je wel vertellen dat het heuuuuuuuuuuuuuule lieve beesten zijn Haha! Het gaat om 2 hengsten momenteel, 2 ruinen en een stuk of 5 merrie's!