[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:40

Een leuk uitzicht Maya???
Doe verder maar rustig aan. We zijn altijd geneigd de dingen te forceren door te vroeg weer aan de 'normale' gang van zaken te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:46

Voor mij wel En je hebt helemaal gelijk, maar het is zo frusterend.. ik voel me niet ziek of zwak, dusja...

Amanda - Dewi - Jaloerse blaffende Bobby
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als mijn camera iets sneller had geweest met herladen, dan had dit een leuke foto van de twee mutsen kont aan kont geweest...
Afbeelding

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:49

Erg leuk uitzicht hoor!
Wat hebben ze daar een leuk stuk om te lopen, zo met die vijver erbij.
Bij jullie is het nu zo te zien wel mistig nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:53

Dit is helder voor vandaag.. ong 400 m zicht, eerst kon je niet meer als 75 zien... En dat is al een paar dagen zo...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:55

wat een supergave plaatjes en mooi stekkie hoor.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:56

Iedereen een fijn weekend! Ik ben zo weg.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:59

Maya, ik had het al wel eens eerder gezien op foto's, maar wat heb je toch een onwijs mooi uitzicht!!! Bobby lijkt een iets mindere slungel?

Tinkermuts schreef:
Leon, vind een kat beter bij je passen, weet niet waarom, vind ik gewoon

het is ook zo dat een hond een baas heeft en een kat personeel

Jouw katten voelden zich ook erg aangetrokken tot mij, hihi.

Ik ben niet zo dominant t.o.v. dominante karakters, dus dat verklaart denk ik waarom je een kat beter bij mij vindt passen. Overigens zijn mijn (eigenlijk 'onze', maarja) katten altijd netjes opgevoed en weten waar ze wel of niet mogen zitten of komen en ze weten precies tot hoeverre ze kunnen gaan in het vragen om eten of aandacht... ze weten hun grenzen, maar dat wordt ook van mij / ons gevraagd

En in de praktijk heeft een hond meer personeel nodig dan een kat... een kat is veel meer op zichzelf.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:00

Maya - mooi uitzicht

Tinkermuts - ik kan nog veel van je leren, maar heb zelf ook al behoorlijk wat gezien hoe honden onder elkaar reageren. Een tractatie hoef ik dus gewoon echt niet meer af te pakken. Terwijl een ranghogere dat ook niet kan hoor bij een ranglagere. Ze stikken er nog liever in (slikken snel door) dan dat ze het afgeven. Een bot wordt wel afgegeven, maar een lekker stukje worst echt niet.

Vannacht had mijn reutje (Humpie Dumpie) een egel te pakken. Vraag me niet hoe hij uit de ren kwam, maar hij was er buiten gekomen. Humpie geroepen en ja hoor daar kwam hij met de egel uit de bosjes. Hij legde de egel bij de achterdeur neer en bleef erbij staan. Ik snel Humpie in zijn nekvel gepakt en hem in de bench binnen in de hal gedaan. Egel was helaas doodgebeten, ondanks dat hij zulke scherpe stekels heeft. Egel heb ik maar in de composthoop begraven.

Iedereen een heel fijn weekend !!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:09

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:13

ik geef je helemaal gelijk Leon, maar met dat gezegde word meer bedoeld dat, hmm, hoe leg ik dit uit, ik geef gewoon ff een voorbeeld, als ik mijn huis binnen ga zeg ik tegen de hond, kom en hij komt, doet hij dit niet, dan verhef ik mijn stem en gaat hij echt wel, tegen de kat zeg ik kom, vervolgens doet hij dit niet, dan beur ik hem op en zet hem binnen op zijn kussen, kat denkt, ziezo, mooi voorelkaar

Dienie, ik bedoel ook eigenlijk niet dat je altijd maar alles moet afpakken hoor maar als je echt een probleem hebt dan moet je toch wel op je streepjes gaan staan met je hond, enne haha, ik heb ook al vaker dan eens 1 van mijn honden bijna zien stikken omdat ze het kluifje ineens doorslikte voor het geval dat ze het kwijt zouden raken,
ook ik leer elke dag nog bij over hondengedrag, er is ook zo veel van te leren, en ze zijn gewoon zo lekker ongenuanceerd, bij de kennismaking ruiken ze elkaar aan de kont enzo, maar goed dat mensen dat niet doen haha, zie het al voor mee, bweeghhh nee hoor.
nou, genoeg over honden geluld

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:17

Superroos - leuke foto's, jij durft hoor.....

Tinkermuts - wij ruiken aan elkaars hals, welke parfum of after shave heb jij op? Ha ha.

Even iets anders, ik blijf er mee bezig in mijn hoofd:

De stamboeken NSvT en ICS staan nog in de kinderschoenen. Wat betreft het NSvT daar heb je 4 types, is prettig als je een bont paard hebt en fokt. Past dan vaak wel in een 'hokje'.

ICS wil alleen het cobtype fokken. Ze dachten er over om een sportieve cob in een apart boek te zetten, maar dan ben je hetzelfde bezig als het tinkerstamboek en daarin wil het ICS zich juist van het NSvT in onderscheiden.

Bij het Tinkerstamboek maakt het niet uit als uit 2 cobs een vanner geboren wordt.

Bij het ICS op dit moment wel, want dan val je buiten de rasstandaard. Eigenlijk zou je dan geweigerd moeten worden met z'on paard, wil je raszuiver gaan fokken in de toekomst. Aan de andere kant moet je ook weer voldoende materiaal hebben om bijvoorbeeld een langere nek of een schuinere schouder te kunnen fokken, of een kleiner of mooier hoofd. Dus als je alle paarden buitensluit die afwijken van de rasstandaard, kun je nooit iets proberen te verbeteren met een dier met juist die eigenschap.

Het NSvT is hierin goed voorzien, daarom pleit ik voor 1 stamboek in de toekomst, zodat je verschillend materiaal hebt om uiteindelijk inderdaad die mooie cob te verkrijgen, vanner, scudder of grai.

Wat vinden jullie ervan om hierover te brainstormen in het weekend?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:20

Spet krijgt ook niet veel brok. 's winters als ie 's nachts op stal gaat een kwart kilo musli, de rest ruwvoer.
Ik heb thuis mijn eigen roedeltje honden. 3 stuks. Maar daar zie ik niet dat de ranghogere voer van de ranglagere afpakt. Ze hebben respect voor elkaars voer.
Leuke foto's Roos!
Klinkt leuk je les Jellie! Lekker fanatiek zijn jullie altijd!
Mijn hele huis is een stofbende. Pfff het dak was er af gesloop van de bijkeuken en vandaag is het nieuwe dak er op gekomen. {fff wat een werk om alle troep op te ruimen.
Ga nu maar even aan de wandel met de honden. Vanavond op verjaardagsvisite.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:21

jellie, leuke springles gehad zo te horen, en jan een mooie beoordeling hihi
jij ook trouwens!

xena, thanx, leuk dat je ook een vorm van nh wil gaan doen
succes met het vinden van wat echt bij je past
ik meen wel dat er boeken zijn echt over grondwerk met jonge paarden maar weet het zo ff niet

yarka, ik ken dat boek van roberts niet

leon, vergeet dus elke keer de naam
het gaat over die 26 karaktertypes dat staat ook in de titel!

maya, prachtige foto's!

nikita, thanx, is geen durven met figor, is echt vertrouwen
doe ik met geen ander paard zo als ik het respect niet heb gekregen/verdient

ja, verder dus lekker daggie gehad bij de paardjes, zie de foto's

fysio was wel ok, pijnlijk maargoed

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:27

Ik ben jaloers op je uitzicht, Maya!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:36

Een hele discussie over Tinkerbrok
Op het moment doen ze het alledrie goed op Subli. Dus zie geen reden om over te stappen. Maar wie weet, ooit!
Ik vind de prijs ook wel érg hoog zeg..

Mooi uitzicht heb je daar Maya!
Ze staan daar wel lekker zeg!

Ik denk inderdaad dat een kat wat meer op zichzelf is, zelf zou ik eerder voor een hond kiezen, denk ik

Vervelend Dienie, dat de egel dood gegaan is.. maarja, dat is natuurlijk ook wel de natuur.
Wel een hele stoere naam heeft je Jackie!

Enne, wat de stamboeken betreft ben ik ook voor 1 stamboek!

Geweldige foto’s weer Roos!

Vanmiddag eventjes met de paardjes gespeeld.. had een groot laken meegenomen (bij gebrek aan een zeil ) en nog een plastic zak.
Dacht dat darlah er meteen vandoor zou gaan, als ik met de plastic zak zou zwaaien. Maar mevrouw kwam kei-hard aangerend.. (eteeeen )
Gekke pony...

Ik zit alleen met een probleempje, wat eigelijk m'n eigen schuld is..
Zij (en Shak ook) vinden het heerlijk als ze bij hun staartwortel gekriebeld worden.. Ik het begin was dat wel grappig, dan ging ze er helemaal voor staan en dat lipje de lucht in
Nu draait ze bij iedereen steeds haar achterhand naar je toe (grote kans dat je een kilo of 500 op je voet hebt dan), wat ontzettend storend is.. Hoe leer ik dat af?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:38

mazzelmeid, ook lekker bezig met je paardje zo te horen
met dat kriebelen, wegsturen maar, hoe banketstaaf lig misschien ook

viewtopic.php?f=53&t=477393
ook nog foto's van laura (dola) meisje van stal
ikke=fotograaf meestal ahahah

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:19

hoi,

Ik meld me heel even,mijn computer is net terug en ik moet nog alles lezen. :

IK heb eerst de prachtige foto's van de keuring in houten zitten bekijken,ik neem aan dat het nu alle foto's zijn ?
Even de mooiste van macho,nog effe pronken.
Afbeelding

Nu het slecht nieuws ,ik hoor net dat mijn zusje die zwanger is, en gisteren ineens bloeide ,dat haar baby dood is !
Ze wachten af of het uit zijn eigen loskomt anders moet ze volgende week gecurieteerd(weet ik of ik het goed schrijft ) worden.

IK zit dus met verschillende gevoelens achter de computer !
Schrijf straks nog wel verder,ga eerst eten !

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:25

jacky, mooie foto van macho
wat erg van je zusje zeg, veel sterkte

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:54

Jellie schreef:
Sox, ik ga niet ineens van mijn vaste 'rituelen' afwijken omdat hond ineens gaat grommen. Wat vanmorgen trouwens totaal niet meer aan de orde was ondanks de begginstrip. Lekker dat de bekapper weer geweest is. Bekap jij haar in de tussentijd zelf? Zonde dat de haf de staart en manen ontdekt heeft.

Misschien had de lemmy gewoon een off-day
Nee, ik doe niets aan die hoeven tussen de bekapbeurten door. Ik ben de gelukkige eigenaar van een tinker met superhoeven. Ik krab ook niet vaak uit, het zand van de weide en de paden is een natuurlijke bescherming van de hoef. Om de hoeven kort te houden rijd ik expres op de weg, ook in draf. Van Fred de Bekapper mag ik nog meer op het verharde rijden dus ik moet nu echt fietspaden op.
Ik denk dat die goede hoeven ook komen doordat ze al sinds februari of zo 24/7 buiten staat. Je hebt dan geen last van mest in de hoeven laat staan ammoniak. En Fred bekapt haar al sinds ik Sox heb, nu ruim 3 1/2 jaar.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:01

Wat een discussie over brokken zeg, Ik laat maar achterwegen wat Lonan krijgt heb geen zin om daar een discussie over te voeren,
Ik zelf hou het bij havens ik vind de tinkerbrok ook te duur maar dat is ieder zijn eigen mening,

Heb vandaag lekker gewerkt in joure heerlijk rustig alditje meer een buurt super erg fijn,

nou mijn eten staat klaar tot straks meschien

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:12

Citaat:
de gewone basisbrok 6,75

is dat niet een grootverbruikprijs maya??
volgens mij betaal je hier 7.60 voor een zak van 25 kilo namelijk (dacht ik tenminste).

ik heb nu 8 euro betaald voor 25 kilo tinkerbrok dus ik vind dat niet duur.
het scheelt natuurlijk wat je gewend bent,eerder voerde ik hartog muesli en die kost 9.60 per 20 kilo daarvan gaf ik 750 gram denk ik.
van de tinkerbrok geef ik nu net geen kilo....
ik heb het nu wel over de 'normale' voerperiode,in dektijd at Tommie de oren van mijn hoofd.......

en hou je er ok rekening mee dat een paard van de pavo meer nodig heeft dan 1 kilo om aan de voorgeschreven hoeveelheid vitamines te komen?
bij de tinkerbrok zit alles in 1 kilo toch Yarka??? of heb ik dat zelf verzonnen???zou heel goed kunnen,vertoon af en toe verschijnselen van dementie namelijk

Vlissingen is voor mij wel te doen,kan ik eerst op visite bij mijn vriendinnetje en dan gelijk voer laden,dan is niet alle benzine voor het voer verreden
en daarbij,op de hengstenkeuring kan ik misschien bijvoorbeeld weer wel voer meenemen.....
of op een of ander ander evenement....

zo zie je,zoveel mensen zoveel wensen en ook zoveel meningen.....

trouwens maya jullie gaan toch regelmatig naar Frankrijk om boodschappen?
of vergis ik me nu met SonjaBelgium?? (die je overigens ook nooit meer ziet hier)
Laatst bijgewerkt door desillies op 07-10-05 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:17

Dank Maya, ik was die avatar een beetje zat. Mooi zo, je ponies bij dat vennetje!

Subli brokken vond ik ook prima maar ben nog meer een voorstander van muesli. You see what you get. Ook makkelijk om er iets doorheen te mengen.

Ben hier net uitgelezen, wel héél snel gedaan hoor want ik moet nog eten. Zal straks eens naar dat mooie hengstje met Thunder als pa gaan zoeken op MP.

Ben ook benieuwd of die vosmerrie nu eindelijk eens verkocht is. Wie weet meer?

Jellie: laarzen klaar?

Desillies: zand gestort of komt er nog rook uit je oren?
SB is hier gestopt toen ze hoogzwanger was en toen verhuisd naar de Kraamkamer. Nooit meer teruggekomen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:27

Citaat:
Desillies: zand gestort of komt er nog rook uit je oren?
SB is hier gestopt toen ze hoogzwanger was en toen verhuisd naar de Kraamkamer. Nooit meer teruggekomen.

ja gestort (midden op de weg,file in Wissenkerke (foutje bedankt) en pasom drie uur notabene ) en het ligt nu in de tuin,het merendeel van het werk heeft mijn man gedaan,ik denk dat ik met 4 kuub heb mee geholpen,mijn schouder brand nu en mijn man zijn tennisarm gloeit ook,hahahahahaa
zitten nu aan een diner van vietnameese loempiaatjes

veearts is bij Tommie geweest en ze heeft hem ingespoten met ivomec,en gelukkig bleef ie rechtop staan!
dit tegen de eventele mijt die toch best vaak voor schijnt te komen in combinatie met mok,tegen de mok nu wassen met betadine en/of wat je maar verzinnen kunt aan bacterie- en ander gespuisdodendmiddel,boeltje goed afdrogen en inzalven.
Tommie heeft nu dus weer twee kale plekken aan zijn benen,word echt een lekker zicht op de keuring

ook zijn influenza zit er weer in

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:36

Maya super'stukje hebben de paarden om op te lopen. Over voeren bestaan altijd verschillende meningen mijn tinker krijgt 3 kg biks per dag en voordroog.
Ze is niet dik en loopt ook veel.Als ze 24/7 in de zomer op het land staat wordt ze niet bijgevoerd.

Ik ben blij dat ik iedere dag beschik over zeewater werkt ook super tegen mok.De rasp behandel ik met sebacil.

Super dat sox superhoeven heeft, Jeanie laat ik eens in de 2 1/2 maand bekappen.Vaker is niet nodig.

Jacky wat naar voor je zusje

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:41

ik zit ook binnen 5 minuten in de zee als ik wil,maar helpt dus niet afdoende.
mok en rap/rasp is hetzelfde hoor ze noemen het alleen anders
Sebacil heb ik niet (meer) ik zal dus eens naar Frankrijk af moeten reizen,vandaar ook mijn vraag aan Maya