Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yarka schreef:Maya: verschil kun je over het algemeen pas merken na een maand of wat voeren , dan is de andere brok uit het systeem van je paard.
Verder kun je minder van de TinkerBrok voeren in verhouding tot een andere brok. Een rantsoen van 25% minder dan de brok die je nu voert is qua voedingsstoffen voldoende, dus doe je langer met een zak TinkerBrok.
Mazzel-meid schreef:Wauw, op Marktplaats staat echt een supermooi hengstje, iets ouder als Kaylen, echt superveel behang en erg mooi kwa bouw en aftekeningen.. papa Thunder

snowdon schreef:Hoe lang is zo'n zak Tinkerbrok eigenlijk houdbaar?
En wat wordt geadviseerd qua hoeveelheid brok om te voeren bij een gemiddelde arbeid van 1 uur per dag en ongeveer 10 uur weidegang?
Voor mij geldt dit dus niet, maar voor vele anderen wel... Daar heb ik het over. Je zegt dat de Tinkerbrok ook arm voer is, maar tegelijkertijd kan je er wel minder van geven, en dus dat die mindere hoeveelheid evenveel "levert" als dat het gewone brok zou zijn.desillies schreef:potvolblomme !!!!!!!![]()
![]()
![]()
nou is het zand er nog niet.....
meneer komt zijn afspraken lekker na maar niet heus, het zou er tussen 9 en 11 zijn!!
heb al gebeld maar krijg de voicemail,zul je zien dat ie komt als ik net naar Tommie ben,nou ja hij bekijkt het maar lekker,snertkerel!
ik bestel het wel ergens anders....
yarka schreef:snowdon schreef:Hoe lang is zo'n zak Tinkerbrok eigenlijk houdbaar?
En wat wordt geadviseerd qua hoeveelheid brok om te voeren bij een gemiddelde arbeid van 1 uur per dag en ongeveer 10 uur weidegang?
De brok is 5 maanden na productie datum houdbaar.
Ik kan je ter vergelijk vertellen wat mijn merrie krijgt.
Zij loopt per dag een uur of 6 op de wei, krijgt veel hooi en ik longeer haar momenteel zo'n 2x per week. Zij krijgt 1 kilo TinkerBrok per dag.
Ik zou persoonlijk in jouw geval ook beginnen met een kilo per dag en daarna bekijken hoe hij het er op doet en aan de hand van wat je ziet/merkt het rantsoen aanpassen.

). Ik voer haar nu sinds vorig jaar augustus TinkerBrok en heb gewoon het idee dat ik nu beter kan varieren met de hoeveelheid zonder gelijk bang te zijn voor bok- en stijgersalvo's tijdens het rijden.
)
snowdon schreef:En als je weet dat hij nu 1 kilo basisbrok subli per dag krijgt... is 1 kilo tinkerbrok dan niet erg veel?
Vasthi schreef:Maya, volgens een voermenger waar ik vroeger mijn basisbrok kocht zit in dat basisbrok van Pavo dus vrijwel niks. Schijnt voor het overgrote deel alleen luzerne te zijn. Van Subli weet ik het niet.

Boeit verder niet veel, maar wou het toch nog even corrigeren 
Damn! Als ik zelfs niet zoiets simpels als vegen kan doen