[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:07

Jack, gereserveerd... mooi hopelijk is/ zijn zij het juiste baasje voor hem.

Jen. Jaa mooi he... zijn manen zijn onwijs gegroeid afgelopen anderhalf jaar.

Jess.. Ja, meneer was lekker wakker.. af en toe een beetje dribbelen.. maar bleef netjes aan zijn halstertje bij me. tiss zo'n braaf knolletje.. ;)

Chan, Jeeeejjj eindelijk je bak!! toppie hoor!! dikke knufff voor jou..

Lot, moeilijk he... weet je wat het is.. fokken blijft gokken.. het is gewoon altijd maar afwachten wat eruit komt.. en je moet je afvragen, als het een hengstje is.. wil je hem dan wel houden ondanks zijn geslacht maar wel van de afstamming die je wilt?? iik zeg bij twijfel gewoon niet doen.
Kijk het gewoon even aan.. koop de spulletjes die je nodig hebt.. en voorlopig kan Caily nog even vooruit, dus een veulen kan altijd nog. :D

hier een beetje gaar.. weer snot verkouden omdat ik donderdag avond 2 uur bij een ernstig ongeval had gestaan.. blegg.. hopelijk morgen een beetje fitter en is het niet meer zo koud, want wil weer even met mn ventje op pad.. we gaan het zien.

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:38

HijadelaLuna schreef:
Caily wil ik wel laten dekken, maar veulen voor mezelf. Eigenlijk van droomhengst (met droomkinders) Collin dus, maar probleem is dat ik stiekem wel voorkeur voor bont heb, en liefste ook nog merrie, dus de vraag is is fokken wel zo verstandig. Collin kan ook eenkleurige veulens geven, en Caily ook. Misschien is het verstandiger een leuke Collinnakomeling te kopen. Zit ook geen haast achter hoor, ik heb Caily en vermaak me daar prima mee, en daarnaast nog een verzorgTinkertje :)

Hele leven omgegooid dus, poeh. Fijn dat er nu wel rust is. Fijn dat je nu wel weer aan het rijden bent :) Is Dana lichamelijk helemaal in orde? Caily was ook vreselijk traag en zelfs onregelmatig, ze bleek vast te zitten achter dr oren en in dr lenderen, osteopaat heeft dat los gemaakt. Daarnaast waren haar hoeven wat te kort en te steil, toen dat allemaal weg was ging het steeds beter, en inmiddels loopt ze als een trein. In de bak heel veel te leren, maar ik denk nog meer voor mij, ik ben van manegeruiter via handerlaarspony's beleren naar boscrosser gegaan, het echt rijden in de bak heb ik nooit gedaan of geleerd.

Tinkerdagen is een meerdaags evenement voor Tinker-eigenaren, met een erg variërend programma. Ik ben zelf nog nooit geweest, misschien dit jaar. Schijnt erg gezellig te zijn! [TI] Tinkerdagen Leusden 7 tm 9 juni!

:wave: Andrea, hoe is het daar?

Oh dat klinkt wel leuk, maar ik denk dat dat (nog) niets voor mij is.. Ik heb geen zin om daar voor schut te lopen. Als ik Dana een beetje voorwaarts wil hebben wil ik dat beter voor elkaar hebben. Nu lijkt het of ik haar in mekaar sla afentoe := .. Dana wacht net zo lang af tot ik mep ;( daar zijn we nu mee bezig.. Voel me zo schuldig, maar ze is zooo ontiegelijk lui.. Nu even wat haver door haar eten en nog meer lessen voorlopig. Het komt wel, vandaag was ze wat actiever, maar het heeft nog een lange weg te gaan.. Verder is ze wel helemaal oke, goede hoeven, goede gezondheid. Maar ook als er iets in de wei gebeurd en alles is in rep en roer dan blijft Dana rustig door eten.

Collin is erg mooi ja.. Alleen wel een pittig karakter en dat is niet hetgeen waar ze op stal mee willen fokken. Ze willen juist een brave pony in 3kleur bont voor de latere lessen :) Dana is gewoon perfect daar (ietstie meer pit mag wel) Mocht ik een hengst voor Mary mogen kiezen dan werd dat een zoon van Black Shadow (ben even zijn naam kwijt, ook een zwarte met witte sokken) wel niet 3kleur bont, maar BS heeft een erg fijn karakter. Maar ben ook erg benieuwd wat Yellow gaat doen :) En hoe Mary is als mama.

Calanddra schreef:
----
Vandaag een lekker lang dagje stal gehad. Laatste keer rijden met Pride was bijna 2 weken terug op buitenrit :') en hij was van de week al lekker stout hoorde ik, had vanmiddag last van mn rug dus dacht als ik maar blijf zitten :') Maar Pride deed t zowaar super :oo hij moest heel even wakker worden, maar na een paar minuutjes reageerde hij al zoveel beter en dat werd ook alleen maar beter. Ik rij vooral veel overgangen om hem beter aan mn been te krijgen, uiteindelijk hoefde ik maar licht been te geven of hij ging al van halthouden naar draf :D zo trots! Hij liep ook heerlijk ontspannen, was ontzettend voorwaarts :D aan t einde liep hij in n soort jog, heel rustig drafje maar wel actief, ik kon heerlijk doorzitten, zat echt als een huis :P

Daarna ook nog even met Bart gereden, wat is die dan ineens slank :') hij was ook heerlijk voorwaarts en braaf :D niet al te lang gereden, hij was t een beetje zat :') hij had al de hele dag lang buiten gestaan en met t poetsen wilde hij telkens al richting zn stal (eten he :') ).

Ben weer trots op de mannen :D

Wat een knapperd Bart! Zijn Bart en Pride ook familie van elkaar?

Snackie schreef:
Klinkt.goed.jenn!!

Sorry lot. Overheen gelezen. Hoop.aan mn kop op t moment. Maar mijn steun en toeverlaat begrijpt me :+: heerlijk gereden vandaag

Jaron vliegt vooruit hè, jeetje wat groeien jullie :D\

Jess_vH schreef:
Was ook niets mee bedoeld Lot. Het is alleen grappig, maar wel iets moois als je al die plannen kunt verwezelijken. In ieder geval succes met je zoektocht.

Ik kan niet wachten. Begin (hoop eerste week van mei) dat ik haar kan brengen. Eerst maar even kijken van het voorjaar wanneer d'r cyclus een beetje op gang komt. Deze winter lag het eff op zijn gat.
En dan voorjaar 2014...hoop ik...hoop ik... een baby in het weiland :-) Ben er al helemaal klaar voor haha

Met wie wil je gaan dekken? :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:39

Geloof dat ze in onze buurt, jawel, weer sneeuw opgeven. Hoop het niet. Ik heb nu al wel genoeg sneeuwfoto's.
Vanavond naar 90s feestje in ahoy. lekker dichtbij :-)
Ben gelijk naar de kruidvat gegaan voor wat spulletjes om er leuk uit te zien. is even geleden dat ik echt naar een feestje ben geweest. Normaal doe ik nooit meer dan alleen mascara. Haha.

zo en nu heerlijk vrij tm maandag. Morgen eff weer Grace'je pesten. En ik hoop mooie plaatjes te schieten bij redelijk weer. Ga iemands strandrit vast leggen en heb al leuke ideeen alleen duimen voor het weer!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:40

Jolandaa ik breng Grace naar Fay en Denzel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:51

Volgens mij kent niet iedereen mij en kom ik halverwege ergens binnen vallen.

Ik ben Jolanda, ik ben 22 jaar. Ik werk op een zorgboerderij met dementerende mensen en ik poets nog wat middagen in de thuiszorg.

Ik heb geen eigen paard maar een verzorgpaard wat mij ook prima bevalt :) Ik ben de eigenaresse dan ook heel dankbaar dat ik gebruik mag maken van hun paard. Het is ook voor een goed doel, Dana gaat straks haar moeder vervangen voor de lessen van de hulpboeren die op die zorgboerderij werken :)

Rose's Dana is 5 jaar oud. Een zwartbonte tinker van Black Shadow. Haar moeder is Rose (zij word momenteel ingezet op de zorgboerderij voor de lessen van de gehandicapten.) Rose is een geïmporteerde tinker. Dana heeft nog een halfzusje meer, Rose's Mary (v. Collin van de Gorterstraat). Die dit jaar een veulen verwacht van Yellow Fellow :)

Dana heeft 2 veulens gehad. Dana's Roisin (rosie) met als papa Collin van de Gorterstraat en Dana's Cullen (vader Yellow Fellow)

Meer vragen, ik hoor het wel :)

Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:10

Ze ziet er knap uit!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:41

Leuke foto's zijn dat van knappe Dana!

Appart dat mensen er dan nog wel de moeite voor doen om te komen kijken Aniek... Als ze er toch geen verstand van hebben.

Spannend Chantal :) Leuk!

Beterschap Steffie!

Leuk Inge, uitsloof kitten :D

Vandaag heb ik eerst Colenda lekker gelongeerd. Mijn zusje heeft het echt enorm druk en daardoor heel weinig tijd voor haar. Ze vind het heerlijk om voor je te werken.
Ook Arya heb ik nog even gelongeerd, die moet dit nog een beetje leren.
Daarna hebben Indy en Izzy nog even samen gerend in de bak, lekker hun energie kwijt. En ik ben nog samen met pim gaan wandelen met Arya.
Afbeelding
Afbeelding
En ik heb ook nog een lief filmpje van Pluis(geluid uit ;) )

Morgen gaan we lekker met Pluis naar de Drunense duinen. Wel moet ik eerst vroeg op om de paarden van mijn vriendin eerst te voeren en dan onze eigen paarden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:54

Wat is Dana knap!
Chantal niet fijn! Hopelijk kan je dan met paracetamol de pijn onder controle houden. Wel fijn dat je bak af is!
Draakje: die muts heeft mn oppaskind ook, moet steeds 2x kijken haha.
Jack gereserveerd, spannend!
Ik lees nog wat over veulen plannen, leuk leuk!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:31

Zag een lief filmpje voorbij komen van een Pluis.
En dat er een paardje gereserveerd is, spannend hoor. Hopelijk is het een match.
En er kwam een heel mooi verzorg paardje voorbij.
Verder is er niets blijven hangen, sorry daarvoor. Vandaag naar de strao (strandrit met 150 paarden) geweest en flink verwaaid en verkleumd.

Daarna gelijk doorgereden naar Sally en haar even in de bak laten rennen.
Afbeelding
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:37

ik zie dat jullie weer druk bezig zijn met dekkingen en veulens voor volgend jaar.leuk zeg,maar ik ben ook benieuwd wat er dit jaar allemaal tevoorschijn komt.Jong grut,prachtig!

fayem:ook slachtoffer van de verkoudheid.echt supervervelend.verkouden zijn is 1 (vervelend)ding,maar ik wordt echt superknorrig als ik mijn stem kwijt ben of dreig te verliezen.dus jullie kunnen wel raden hoe ik mij voel!heb zelfs t optreden voor vandaag maar afgemeld.misschien had t wel gekund,maar dan had ik het risico om weer een weer slecht te kunnen praten.dan maar een keer gas terug nemen en volgende week weer aan de zang...

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:53

Goedemorgen allemaal , wat een sneeuw toen ik om 6.00 uur mijn bedje uitstapte om te gaan melken.
hier ook :? WEER verkouden , ben echt toe aan eht voorjaar !

Ik kreeg vanochtend lichtelijk :j een lachbui toen ik de paardenstal inkwam...
Kaydee is uitgezakt vannacht.
Ze was al dikker aan het worden van de week , maar nu is het echt heel erg hahahhaha
Zij lijkt wel door te zakken , arm dier ...
Ze zit nu op de ca 270 dagen dracht , dus de laatste loodjes begint ze wel aan , je kunt het ook wel aan haar zien hoor !
Ik merk wel dat ze dubbel geniet van een borstelbeurt , dus die doen we dan ook maar dagelijks , hihih...

Ben benieuwd of ze de volle dracht gaat halen , uier vormt zich ook al meer !
Hoop voor haar dat het 2 weekjes ofzo eerder mag komen ( denk nu hard terug aan mijn eigen 5 bevallingen , hihihi )

Nou , kan niet wachten op het veulentje !!!

Ik ga snel weer wat doen , heb verjaardag vanmiddag , zal eens zien of ik nog even een foto gemaakt krijg van Kaydee haar dikke hangbuikje , hihih

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:10

Oh, een hangbuikpaard. Hopen dat het niet te lang op zich laat wachten

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:31

Hier een 2-tal foto's van ons hangbuikzwijntje , hihih

Afbeelding

Afbeelding

En moet je eens zien hoe Annabel opknapt !

Afbeelding

Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:37

Mooie puntbuik heeft Kaydee! Annabel ziet er prachtig uit zo in wintervacht!

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:18

Haha dat is echt wel een hangbuik :)
Annabel is volgens mij echt een toverballetje. Op elke foto heeft ze weer een iets ander kleurtje. :#

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:44

Das inderdaad een stevige buik.
Hoelang moet Kaydee nog?
En Annabel is leuk. Apart kleurtje heeft ze. Tis niet echt zwart toch?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:48

Ze is zwart getest met dragend vosgen ....( geen schimmel , gelukkig , hihih )
Alleen dit is echt géén zwart . *D hahahha
Ze is een blue roan .( :o als het goed is ben ik tot nu toe de enige met deze kleur merrie hier aan het vaste land , hihih )
Ze wordt nog lichter al naar gelang het voorjaar komt !

Kaydee moet nog tot begin ( ca. 12 ) mei ....
Maar ze is goed zwaar inderdaad , hihihi

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:34

Das wel leuk, dat jij de enigste in die kleur hebt.
Echt een unicumpje.

Hopelijk groeit Kaydee haar buik niet meer zo veel. Straks hangt die op de grond :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:41

In Belgie staat wel een Blue Roan bonte hengst :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:32

Jess_vH schreef:
Jolandaa ik breng Grace naar Faye en Denzel.

:j jupp

Dana... wat is ze toch een mooie merrie!
je bedoeld zeker Jordy die je zou willen gebruiken? dat is zeker een knappe hengst!!

leuke foto's weer gezien en zo'n lief hondje..

woowwww kaydee.. poehhh en ze moet nog eventjes... Annabel is al goed bijgetrokken en ze verkleurd alweer lekker je ziet nu goed hoe puppy ze nog is he...

Ellie, beterschap.. zeker jammer dat je niet kon gaan zingen.. maar een keertje overslaan is misschien wel slim geweest van je!
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 24-02-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:33

Morgen voor het eerst les aan de hand werken ben benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:35

knappe kleine poown draaakje! :+:

Annabel, die word inderdaad heel knap zeg! lekker toverballetje!
Kaydee ziet er ook stralend uit!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:57

doet je ICS NL site het bij jullie ook niet???

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:57

wat is de link?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:03