[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:14

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:26

ik heb ff een baalmoment hier, dus ben ff niet zo gezellig! -O-

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:27

he wat rot voor dat paard, een blaasontsteking..
komt meestal door een bacterie of door blaasgruis.

longeerstukje heb ik wel, maar gebruik ik niet als ik longeer met alleen een halster, wel als ik met hoofdstel longeer. het halster blijft best netjes op zn plek zitten.
die je laat zien heeft trouwens een vast ringetje in het midden, hierdoor is de druk niet gelijk waardoor het paard zijn hoofd kan gaan kantelen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:53

Haaai allemaal,

Ben ik ook weer eventjes.
Vandaag toen ik weer aan kwam rijden bij Mona begon ze weer te hinneken. En dan moet ik nog 100 mtr naar stal rijden haha. Zo lief. Ze herkent me auto gewoon. Meestal als ze me niet door heeft toeter ik even en weet ze precies dat ik het ben. En terwijl ze op het land staat staat ze bij het hek te dringen dan hoor. Lieve lieve lieve Mona. Ze begint nu echt in mijn hartje te komen :-) Heeft even geduurd, maar ja, een overlijden van je maatje vergeet je ook niet zomaar c.q. dat duurt even voordat dat een plekje heeft.

Weten er hier nog mensen of er einde van het jaar nog een keuring is voor merries. Heb er weinig verstand van, maar zou het leuk vinden met Mona eens een keuring te lopen.

Zo een longeer stukje zou ik persoonlijk nooit gebruiken. Het ringetje zit in het midden vast dus als je druk geeft aan de lijn, dan trek je nog alleen maar aan 1 ring, namelijk de buitenring.
Persoonlijk longeer ik altijd zonder lijn of anders met halster. En wil straks dubbele lijnen gaan leren.

Miesemuisje, wat is er aan de hand??

Ellie, de regen komt wel hoor. Heb je nu ook al een andere DA aangeschreven of nog steeds met dezelfde bezig?

En je dat jagen van Zoe, misschien gaat het wel beter als ze echt paar hectare land hebben. Toen Mona gekoppeld werd op vorige plek is ze ook door een hek gevlogen 2x. Gewoon er door heen gejaagd. Werd achterna gezeten door een shire. Was zo zielig. Toen met koppelen waar ze nu staat ging in 1x goed. Misschien Erynn eerst met 1 andere koppelen of 2 andere en daarna de groep in?! Maar op zich zou het op den duur wel goed moeten komen hoor, als je het maar goed met beleid doet en rustig op bouwt, dan kan je eigenlijk elk paard wel koppelen.

Draaakje, wat een leuk filmpje. Jou paardje heeft ook wel wat hogere gangen zo te zien. Mona heeft ze zelfs nog hoger. Ben benieuwd hoe ik dat straks moet gaan uitzitten...

Karlijn, Alex is mooi. En weet je, als het zo had moeten zijn dat hij weer van jou word, dan zal dat ook gebeuren. Had het zo niet moeten zijn, dan niet, dan zal dat uiteindelijk ook zijn redenen hebben.

Lepel, mooie schuren. Wil je echt boxen?! uitloopstal niets voor je?

Ik geloof er zeker in dat paarden je herkennen. Onderste paard uit mijn profiel daar kom ik zo 1x per half jaar ongeveer nog eens, maar eerste keer heetf dat 1,5 jr geduurt. Paard keek me aan en week niet van mijn zijde. Paard staarde me echt aan. Eigenaren waren helemaal verwonderd. En ik ook.

Hier nog mensen met veulens van Forrest?
Zou Forrest goed bij Mona passen?

Ik hoef deze week heerlijk maar 4 dagen te werken en dan 4 dagen weekend...

Leonoor wat een onwijs leuke foto.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:57

Ohh mara wat een fijne berichten :+:

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:05

Wat fijn dat het tussen jou en Mona zo lekker gaat Mara!
Bij welk stamboek staat Mona ingeschreven (of bij welk stamboek wil je haar laten keuren?) Dan kan je daar eens op de site in de agenda kijken wanneer er overal keuringen zijn dit jaar.
ICS bijvoorbeeld: http://ics-nederland.com/index.php?opti ... &Itemid=15

Hier hebben we trouwens wel 2 stallen, maar daar staan ze nagenoeg nooit in. Is echt voor nood, en colenda krijgt haar brokken op stal en ze staan er hooguit een keer eventjes om uit te zweten. Ben niet zo van paarden in kleine hokjes stoppen. Ze staan hier heerlijk buiten, kunnen knuffelen, eten, slapen enz. wanneer ze willen en ze hebben schuilmogelijkheid en beschutting (wat ze vooral gebruiken tegen de zon ipv de regen ;) )

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:08

Draaakje, hier precies hetzelfde qua stal. Hoop alleen nog een schutting te mogen maken voor volgend jaar winter voor extra beschutting.

Ik heb een ICS paspoort. Moeder 2e premie en vader 1e, dus misschien komt er bij haar ook wel een leuke premie uit voort. Kom haar vader trouwens wel erg weinig tegen hiero...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:08

Karlijn, leuk.zo met alex bezig :-).

Josephine gezien :-) stoer!

Sandra, fijn dat king braaf was en het komt wel goed in draf.

Verder merk ik nu bij grace een betere groei. Ze is bijna 5. Nu begint haar boeg pas. De smid was er afgelopen week en.vond haar er nu ook pas steeds meer op lijken.
Heb haar bewust vanwege haar hoge puppygehalte gemiddeld 2 a3 x bereden. En dan veel buiten of wat grondwerk in de bak.
Zal morgen wat foto's maken.

Ben moe, veel gedaan.
Alvasr weltrusten allemaal ( nog alleen eff Bones kijken :P )

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:22

@Tamadine Ben weer eens ziek |( . Ben al sinds de 3e klas elke dag ziek (dat is nu zo'n .. *rekent* 5 jaar). Maar het gaat de laatste tijd weer veel slechter, en daar baal ik op t moment nogal van :x. Ik heb sinds de 3e klas ME/CVS. En verder is er thuis veel gebeurt t laatste jaar (ouders gescheiden) waar ik t nogal moeilijk mee heb.. zo. dat moest er ff uit denk ik :n

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:23

:(:) heb je al eens met iemand gepraat erover mies?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:23

Oei Miesemuisje :(:)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:24

Mn vriend is superlief voor mij gelukkig :), maar over mn ouders blijft lastig :n

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:25

Een scheiding is nooit makkelijk voor de kinderen. Ik heb mijn moeder 2 jaar genegeerd. Heeft haar veel zeer gedaan :j en daarna zijn we hele goeie vriendinnen geworden..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:26

Mijn vader negeert mij, heb hem sinds die dag in augustus niet meer gesproken/gezien |o

Ben er voor mezelf ook (nog) niet uit of ik dat juist wel of niet wil, het is zo dubbel

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:28

Misschien al gedacht dat het een masker is? Dat het hem vreselijk pijn kan doen?
Probeer je constant zijn aandacht te krijgen? kan tegenstrijdig werken.
Als hij contact wilt, komt hij vanzelf, en anders is dat zijn verlies hoor meis.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:29

Ik weet niet eens waar hij is, hij woont wss bij een andere vrouw ergens in limburg? dat is alles wat ik weet. heb ook nog geen contact met hem gezocht sinds toen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:31

Vervelend :(:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:32

Veel sterkte..

Dit is onze stal

Afbeelding
En kon geen betere foto vinden, dus met de mama van avelyn er voor
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:33

Mooie stallen Draakje!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:36

zeker mooi! welke plaats woon je? drenthe zeker?

Tamadine

Miese, wat vervelend zeg. Dat gun je niemand. Wat is ME/CVS precies? Dat is hopelijk niet die spierziekte?
En van je ouders scheiden lijkt me ook erg moeilijk. (gelukkig) geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is en vooral als je vader dan ook nog eens zo uit je leven verdwijnt. Dat is gewoon naar.
Ik hoop echt voor je dat je je snel wat beter gaat voelen. Misschien idd met iemand gaan praten om alles beetje op een rijtje te krijgen?! (betekend niet gelijk dat je gek bent hoor zoals sommige mensen denken en daardoor de stap erg groot is om te maken. Als je eens weet hoeveel ik er al versleten heb, dan zou ik onderhand wel opgenomen moeten worden dan :-))

Tamadine

Draaakje, mooi hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:37

Dat je gek bent maakt dan nog niet eens uit, prettig gestoord is ook gek ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:38

bedoel je waar ik woon snackie? noordbrabant :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:41

Jep, En dat is gewoon bij jullie aan huis? wil ik ook wel. en de tuin hier is groot, 18m diep, maar niet groot genoeg voor paardlief :P