[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:08

Chubby schreef:

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

mogguh

ik voel me gelukkig niet aangesproken door je openingzin Chub

iets leuks doen? jjaaaaaaaa 9 kuub zand de voortuin in kruien.....
hahahhaahahaaa zou afgelopen Maandag al bezorgd zijn maar daar kwam wat tussen.

vanmiddag komt de dierenarts voor Tommies enting en dan kijkt ze gelijk even naar de mok plekjes op zijn benen,hopelijk heeft ze iets doeltreffends daartegen....

alle zieken beterschap en de anderen een fijne dag (nou ja ook de zieken natuurlijk een fijne dag )

het zit hier trouwens voor de tweede dag achtereen potdicht van de mist,alleen gisterenavond de zon even gezien net voordat ie onder ging

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:22

Tinkermuts schreef:
oeps, sorry, vergeten
GOEMORGEN LIEVE TINKERPIEPELTJES

Djiezzzzzzzzzz wat ben jij vroeg zeg!
Ik zit braaf op mijn werk, te "werken" maar zou 't liefst nog even
Mijn "zeer gewaardeerde" collega heeft vrijgenomen omdat 1 van zijn kinderen ziek is, dus ik kan eerder weekend vieren wel vergeten
Wat een mist trouwens buiten zeg!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:25

shayla, gecondoleerd met je oma, wat erg zeg
ontzettend veel sterkte meid de aankomende tijd
doe rustig aan...

mazzelmeid, ik heb het over het boek van hemphfling over zijn 26 karaktertypen zeg maar
een andere van hem is geloof ik iets met natuurlijk paardrijden ofzo, die moet ik dan nog weer lezen haha
vandaag lekker vrij, naar de paardjes zou ik zeggen hihi

chubby, beterschap minder ff

cora, beterschap ook maar weer, idd nu maar ff flink rustig aan doen dan en hopen dat het straks beter gaat...

wenk, mooi beschreven van je buitenritje, begrijp compleet welk gevoel je beschrijft!

spetter, drukdrukdruk, idd rustig aan doen hoor!

leon, lekker dat het zo goed gaat met de paardjes!

annick, wat super van damian zeg, eerst in volle galop naar het hek toe komen en dan zo goed met iemand op zn rug, gouden paardje heb je!

jellie, lemmy gister dus wel braaf met die strips, gelukkig maar, hopen dat het nu zo blijft gaan

zometeen weer naar de fysio, hele week best veel pijn gehad dus ben benieuwd, mn knie knakt, dat is gewoon niet normaal meer, en het geeft dezelfde pijn als voor de operatie... dusja ff afwachten maar weer, 4 november naar het ziekenhuis

daarna ga ik denk ik weer ff lekker met fig in het zonnetje zitten genieten, misschien komt ie wel weer ff bij me liggen hihi

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:30

Hebben wij een afspraak dan Desillies vanmiddag??? Hihi!

Kent iemand dat boek van Monty Roberts waar Paardentips mee kwam van de week? Klinkt erg interessant. Wil het eigenlijk aanschaffen ,maar hoor natuurlijk eerst wat meningen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:38

weet je de titel hihi

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:44

Sox, ik ga niet ineens van mijn vaste 'rituelen' afwijken omdat hond ineens gaat grommen. Wat vanmorgen trouwens totaal niet meer aan de orde was ondanks de begginstrip. Lekker dat de bekapper weer geweest is. Bekap jij haar in de tussentijd zelf? Zonde dat de haf de staart en manen ontdekt heeft.

Tinkermuts, ah dat wordt bedoeld met overspronggedrag. Ik had nog nooit van dat woord gehoord. Leuk hoor dat je er iedere dag zo in zit! Ik vond het ook altijd zo leuk als we na de cursus nog even de honden met elkaar mochten laten dollen. En op het eind moesten we dan altijd in een kring gaan staan en ze roepen. Altijd wel een of 2 honden die t vertikte om naar hun baasjes te gaan

Wenk, ik vind de mist ook prachtig. Ik rij iedere ochtend langs de rivier en dan zie je ook boten voorbij varen door die sluiers, prachtig! Dan heb ik altijd de neiging om foto's te maken

Yarka, gezondheid!

Chubb,ik heb daar niet echt ervaring mee.. Werk ze vanmiddag!

Roos, ik hoop dat de fysio je hiermee kan helpen. Echt zo balen Duurt nog even voor je naar het ZH moet. Geniet lekker met Figje

Had nog helemaal niet geschreven wat de woensdag in de springles gedaan hadden. Was heel leuk. Jammer genoeg hadden heel veel mensen op t laatst afgebeld en waren er maar 2 kleine groepjes. We hadden een klein parcoursje waar we eerst de sprongen los van moesten doen. Als extra spannende hindernis had ze zwarte bakken omgekeerd en had ze met pylonnen en die bakken een stoere muur gemaakt. Verder stonden er nog wat meer pylonnen bij andere hindernissen. We moesten beginnen met een gebroken lijn, dan over die bakken van hand veranderen en de gebroken lijn nogmaals, dan weer van hand veranderen over de bakken en nog een 2 sprong maken. Fenno en ik kwamen steeds niet helemaal lekker uit maar t ging wel goed. Flan en Jan hebben echt de sterren van de hemel gesprongen. Ze was echt heel actief en goed op t achterbeen. De laatste sprong van het parcours sprong ze 1 meter en dat allemaal even makkelijk

Gisteren moesten we tijdens de les voor ons zelf rijden. Instructrice had een lijst gemaakt met punten die ze moest beoordelen over ons rijden. Manier van losrijden, stap, draf, galop, voldoende pauze, afwisseling, oplossen problemen etc. Ze zou het nog in de pc zetten om uit te draaien maar heeft alvast wat punten door genomen. Jan kwam als beste uit de bus Hij had 58 en ik 54 punten en ze was tevreden. Ik had voor de stap de hoogste beoordeling, dat deed Flan zo netjes. Verder moest ik er op letten dat ik wat soepeler de wending in stuur en dat ik iets vaster in het zadel moet zitten. Jan moest vooral de draf voorwaartser rijden en zijn rug meer rechten. Over een aantal maanden doet ze het weer en dan kijken of we op die punten verbeterd zijn. Ik had op Flanna gereden en Jan op Korritha. Eigenlijk moest het andersom maar ik had mijn laarzen te reparatie dus ik moest met chaps rijden en had mijn dr. Martens aan. Die zijn nog al breed en zit ik liever op Flan dan op Korritha, moet er niet aandenken dat ik eraf val door zo'n actie van haar en dat ik dan blijf steken. Ik hoop dat vanaaf mijn laarzen weer gemaakt zijn

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:51

Roos: sterkte met je knie...mar wat heerlijk dat je knollie lekker bij je kwam liggen zeg! zo'n dream moment is dat!

Ik twijfel ook nog of ik dat boek zal bestellen van Monty Roberts...
Ik zit te denken wat ik nu eigenlijk straks met yugi wil gaa doen als ie thuis is..parelli, monty roberts oid. Wil er alleen niet van alles voor aan moeten gaan schaffen eigenlijk.

heb ook al gezocht naar een goed boek over jonge paarden en opvoeding grondwerk ed.dus een boek specifiek op jonge paarden gericht...

dus tips?!?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:00

Dat klinkt nog eens als een leerzame les Jellie . Laika heeft nog nooit naar mij gegromd maar wel eens tegen mij aan proberen te rijden en dan hebben we het over een teefje .Haar toen ook flink in haar nekvel gepakt.......is toch ik probeer dominant te zijn.
Gelukkig kan ik alles van haar afnemen los is los.
Ik zag ook foto's van prachtige JR puppy's.

Maya hoe is het nu ? Je zal je idd rotgeschrokken zijn .Verder iedereen succes met de snottenbellen .

Shayla sterkte de komende tijd.

Ik heb gister mijn eerste lange werkdag gehad is goed gegaan.Teammiddag en daarna met het gehele team groepsvergadering met de kids. Hoe ver is iedereen in behandeling .....leuk om te doen. 1 jongere heeft te horen gekregen dat ze zo snel mogenlijk weg moet agressie is te heftig naar personeel en begeleidbaarheid nul komma nul.

Ga zo naar stal Jeanie toch maar een vrije dag geven morgen moet ze 29 km lopen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:23

Klinkt goed zo'n les Jellie!

Jeanie, heel veel succes en plezier morgen!

Roosje, have fun bij de fysio

Ik ben er vandoor.... Golfbaan in Wouw, dan vestiging in Oudenbosch, dan weer golfbaan in Wouw, dan naar Landgraaf, dan naar vestiging in Tilburg, dan naar baas in Bosschenhoofd en dan naar huis...

Ik zet de km teller maar ff op 0...

Fijn weekend alvast voor de kantoorpraters die thuis niet op i-net komen. De anderen, tot vanaaf of morgen ofzo...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:25

Doeg Chub! Fijn weekend alvast en heel veel plezier met je buitenrit.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:37

Citaat:
Tot voor kort werd gedacht dat een roedelleider een kluifje of voer mag afpakken van een hond. Dit is echter niet zo. In de natuur mogen ranglagere wolven dat wat ze hebben bemachtigd altijd houden!

Ergo: Eens gegeven blijft gegeven...
Heb ik lekker toch gelijk

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:48

Allereerst beterschap aan alle zieke T-pratertjes, pijn, snotterig, moe
Zelf heb ik gelukkig nog nergens last van.

Kwam een heel stuk over honden tegen, bij mijn Rott kan ik ALTIJD iets pakken. Gewoon commando los en hup het is weg, nooit problemen mee gehad en dat hoeft hij niet te proberen ook inderdaad . Nu heb ik echter wel een pruttelpotje als hond bij tijd en wijle, beetje nawouwelen zo nu en dan

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:50

Maar in onze gedomestiseerde omgang met de hond is het in bepaalde gevallen toch handig dat je veilig met je handen in hun voerbak kunt en het eventueel even kunt weghalen.
Ik heb het mijn 2 herders ook van jongs af aan geleerd en ik kan nu echt veilig aan het eten zitten, in geval van 'nood' dan he. Verder vindt ik ook 'eens gegeven, blijft gegeven'.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:11

Baileys schreef:
Citaat:
Tot voor kort werd gedacht dat een roedelleider een kluifje of voer mag afpakken van een hond. Dit is echter niet zo. In de natuur mogen ranglagere wolven dat wat ze hebben bemachtigd altijd houden!

Ergo: Eens gegeven blijft gegeven...

Heb ik lekker toch gelijk

Zo denk ik er ook over Baileys....

Natuurlijk kan ik ook in de voerbakken graaien, botten weghalen en dat soort dingen, maar als ik iets lekkers geef dan gaat dat in het mondje van de hond en daar blijf ik dan vanaf. Misschien scheelt het ook wel dat ik 4 Jack Russells heb, die moeten constant alles in de gaten houden van de ander en behouden wat ze hebben verkregen en eten alles snel op, zodat het maar beter in de maag kan zitten dan bij een ander op zijn bordje.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:17

Roos: 'Mijn trainingsmethoden in woord en beeld' heet het. (Zie ook paardentips.com)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:39

Shayla, gecondoleerd. Misschien is het beter zo voor je oma, maar het gemis blijft natuurlijk.

Beterschap voor alle zieken, het heerst geloof ik!

Maya, hoe gaat het nu? Wat naar zo'n ongeluk.

Succes morgen met de endurance rit Tarmine en Jeanie. Ben benieuwd, wel foto's maken he!

Xena, van veulen tot rijpaard is een goed boek. Volgens mij is er net een nieuwe druk van uit. Dit gaat echt over de basis. Voor grondwerkboeken moet je denk ik echt bij een van de goeroes zijn (Voest/Parelli/Tellington-Jones etc.)

Yarka, dit boek van Monty Roberts ken ik niet. Ik heb wel 2 andere boeken van hem. Echt Amerikaans, maar wel lekker te lezen.

Jellie, leuk zo'n beoordelingsles. Nu maar hopendat je laarzen heeeel lang goed blijven.

Weekend: vanavond naar het theater. We gaan naar een cabaretvoorstelling van Eric van Sauers (erg grappig) en morgen uit eten met vrienden. Verder lekker paardrijden natuurlijk.

Zojuist heb ik nog iemand hier uit de omgeving geholpen met Tinkerbrok. Ze heeft, na bemiddeling van Jan, 2 zakken van me overgenomen. Ze had iets anders gevoerd omdat het op was en nu een stuiterende Tinker. Grappig dat het zo'n verschil kan maken!

Hebben jullie trouwens gisteren naar Vanilla Sky gekeken? Goede film met Tom Cruise. Vanavond komt The Ring op TV, die neem ik op dan kan ik op een later tijdstip griezelen.........

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:49

Vanilla Sky heb ik op video, ik vond het een erg goede film. Wel wat ingewikkeld voor de onoplettende kijker The Ring is niet echt favoriet bij mij, ook al ben ik wel 'fan' van het genre.

Idd erg veel zieken trouwens. Ik ben 75% van het jaar 'lichtjes verkouden', maar nu dus net niet!

Vasthi, een stuiterende Tinker na 1 x iets anders voeren 'omdat het op was'?? Ik geloof niet helemaal dat dat met elkaar te maken heeft eigenlijk. Zo snel merk je dat toch niet... ? (yarka? Maya?)

Roos, hoe heet dat boek van Hempflig? Ik ken alleen het boek 'natuurlijk paardrijden' van hem... Ben hier wel benieud naar eigenlijk!

De boeken van Monty Roberts heb ik ook, maar er is nu dus een nieuwe? (de 4e dan toch?)

Over honden opvoeden heb ik weinig kaas gegeten merk ik wel weer Ik vind ze over het algemeen wel lief (en/of mooi), maar heb er weinig ervaring mee helaas. Ik vind het paardengedrag net iets fascinerender en katten vind ik weer net iets prettiger in de omgang (minder opdringerig en ja ik weet dat dat in het algemeen een kwestie van opvoeden is bij honden).
Laatst bijgewerkt door snowdon op 07-10-05 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:50

potvolblomme !!!!!!!
nou is het zand er nog niet.....
meneer komt zijn afspraken lekker na maar niet heus, het zou er tussen 9 en 11 zijn!!
heb al gebeld maar krijg de voicemail,zul je zien dat ie komt als ik net naar Tommie ben,nou ja hij bekijkt het maar lekker,snertkerel!
ik bestel het wel ergens anders....

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:56

even hallo,

Heb net een broodje gegeten en ga zo weer verder met de mailing.

Kreeg net een tel. van mijn moeder, vanmiddag krijgt ze de uitslag betreffende de bloedverduners, hoeveel ze per dag moet nemen en dan moet ze 3x per week geprikt worden en kijken ze het na, of de sterkte goed is of aangepast moet worden.

Dat ze een kwartier niets kon zien kwam doordat ze een tia heeft gehad wat weer kwam doordat haar hart niet goed functioneerde.

De uitslag van het hartfilmpje krijgt ze maandag en ook van de longen want ze heeft ook longemfyseem.

Ze zit er nog het meest mee dat volgende week Kristel jarig is en dat ze nu niet kan autorijden dus niet kan komen.

O LIEN PAS OP STRAKS GOOIT HIJ HET IN JE VOORTUIN ALS JE ER NIE BENT
Laatst bijgewerkt door Jean op 07-10-05 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:57

Vasti: weet je de auteur ook...zal even zoeken op het net

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:58

ships..bij Bol .com niet leverbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:03

Leon, fijn te lezen dat je paarden het zo lekker doen Alleen Snow die meisjes mishandelt... tsssk, kan niet he! Maar ik moet daar ook altijd wel om lachen hoe ze dan kunnen sjouwen.

Annick, fijn dat het beleren van Damian zo lekker relaxed gaat, wanneer denk je er zelf op te stappen? Ik lees dat je nu het door stalgenoten steeds laat doen? Het erop stappen dus. Is wel heel stoer hoor, je eigen paard berijden als een van de eerste ruiters...

Wow.. Sox nieuwe ava, wennen! Wel leuke foto

Wen, beterschap voor verkoudheid! Heb je zelf ook een nieuw zadel voor op het oog dan?

Chubby succes met de buitenrit!

Roos succes bij fysio!

Jellie heeft echt superlessen van een super instructrice zo te lezen! Altijd leuk en leerzaam om te lezen hoor

Snowdon/Vasthi, 1 keer wat anders voeren en dan zo'n verandering in gedrag kán wel, maar dan moet dat voer ook echt hemelsbreed verschild hebben... Vergelijk het met normaal 250 g basisbrok te voeren, en de volgende dag een kilo sportbrok te geven. Dan gaat elk paard wel uit zijn dak... Ik denk dat ander voer eraan bijgedragen kán hebben, maar dat er meer aan bijgedragen heeft

Over de Tinkerbrok, ik heb van op de keuring zo'n proefzakje Tinkerbrok meegekregen, en ben dat, tot vanochtend (is nu op) gaan voeren aan Amanda, ong 1,5 handje per voerbeurt ('s ochtends + 's Avonds). Amanda leek het wel lekker te vinden, maar merkte eigenlijk niks bijzonders anders. Het is dat die Tinkerbrok niet handig te verkrijgen is, en wat te duur is, dus ik zal er niet op overstappen.

Ik denk er wel over om, als de huidige ton met basisbrok van Pavo op is, weer terug over te stappen op subli basisbrok, daar zit toch echt veel minder in. En Amanda schuurt sinds de zomer zo vreselijk met haar manen, en ik zag sinds vorige week dat ze lichtelijke mok heeft in al haar koten Ik ben nl per maart, iets nadat Dewi kwam overgestapt op Pavo omdat ik merriebrok moest hebben, en die leverancier van bestrijdingsmiddelen van pa. Die leverde dus alle soorten Pavo, dus gelijk dan maar al het voer van daar. Daarvoor haalde ik dus Subli basisbrok.

Mok is trouwens toch meestal niet besmettelijk? Dewi heeft het wel altijd gehad, heel lichtjes in 1 voorknie, en soms trok het ook weg. Amanda staat al 6 jaar bij ons thuis (muv 1 jaar op kot), en nooit mok gehad. Maar die mok in koten is pas sinds een week of 3 het geval. Daarvoor ook niet.

Het blijft toch altijd een gedoe, het juist voeren van je dieren...

Desillies, da's lúllig! erop aanspreken hoor.

Jee sterkte Jean!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:04

Oohja, hoe het met mij is k heb vannacht redelijk geslapen, kon niet in slaap komen dus ben na 1,5 uur om pijnstillers geweest, toen weer paar uur opgelegen, en toen in slaap gesukkeld. Eerst nog om kwart voor 8 wakker geworden (normaal moet ik er dan uit) maar kon me omdraaien en dus om 10 uur uiteindelijk opgestaan. Het gaat allemaal wel, nek is minder pijnlijk maar nog wat vaag zal ik maar zeggen, misselijk ben ik niet, hoofdpijn ook niet echt, rug zit wel goed vast...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:07

Citaat:
O LIEN PAS OP STRAKS GOOIT HIJ HET IN JE VOORTUIN ALS JE ER NIE BENT

was het maar waar.............
daar moet het komen te liggen namelijk hahhahahahahahahahaaaa

Citaat:
Het is dat die Tinkerbrok niet handig te verkrijgen is, en wat te duur is, dus ik zal er niet op overstappen.

vind je het duur Maya?
ik vind het wel meevallen ben gewent om 9,60 te betalen voor 20 kilo....
ik ben wel benieuwd waar de prijs uiteindelijk op uit gaat komenmaar Yarka heeft me verzekerd dat is niet absurd word

en de verkrijgbaarheid is met een verkooppunt in Vlissingen toch wel aardig ??

kun je trouwens in een week tijd verschil merken als je maar 1 á 1,5 handje voert? en wat had je gehoopt dat er zou gebeuren dan?

fijn dat je nog een beetje hebt kunnen slapen,lijkt me behoorlijk lastig met zo'n band om je nek!
Laatst bijgewerkt door desillies op 07-10-05 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:10

Snowdon heeft ook altijd al mok gehad, dan in lichte mate, dan weer wat erger... Nu heeft ie weer een nieuw plekje met mok/rasp.. op een spronggewricht