[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:36

Pip gaat tijd in de modder liggen rollen...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:38

Ik weet niet hoe maar al zo'n soort vlekken krijg ik sneller uit de vacht van de fjord... Of je ziet de vlekken gewoon sneller niet meer :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:44

Whis is heel wit maar erg makkelijk schoon te krijgen.
Borstelen is vaak al goed.
Enne het zijn paarden denk ik dan maar...
Ik hou staarten en sokken zoveel mogelijk bij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:52

Ja precies, lekker vies mag wel :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:24

Jazeker dat klopt, maarja, een voorkeur in kleur mag denk ik ook als reden haha.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:29

Ik was op zoek naar een koudbloed of fries. Wilde een paard rond de 1.60, zeker niet kleiner. En heb een hekel aan schimmels. En wat heb ik een erg witte tinker van 1.46m hahaaa. En wat ben ik er blij mee!!! En dat ook nog alleen omdat de laptop elke keer vastliep op marktplaats op Storm, hahaaa. Soms moet het gewoon zo zijn denk ik.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:29

Maffe Storm.
Balen dat je nog niet echt knippen kan :(
Ik heb daar alleen geen tips voor, Feike vind het ook niet fijn als ik de uitstekende oorpluimen bijpunten wil.

Oef naar van die val Ellie, hopelijk gaat het snel beter met de persoon in kwestie!
Wat lief dat jullie de kitten geholpen hebben.
En hoe is het nu met jou na die val?

Ben benieuwd naar je JITP Nienke :D

Dat zou inderdaad best de reden kunnen zijn jorretje, het zijn een stel ramptoeristen met elkaar :=
Die band komt vanzelf wel! :D

Knapperds zijn dat Caily!!

Tsja kleur maakt inderdaad niet uit, maar dan mag je wel een voorkeur hebben :D
Ik ging gewoon op zoek naar een jong paard Fries of Tinker.
Ik droomde vroeger altijd van een zwart paard met witte benen.
Nou en daar was hij dat, 1 jaar oud, zwart (bont) met witte benen en Fries X Tinker.
Tsja Feike IS gewoon mijn droompaard :D
Qua Tinkers vind ik zwartbont (waar zwart overheerst) het mooiste :D

Feike mag, zolang we niet op wedstrijd gaan of fotoshoot hebben, lekker smerig zijn :')

Morgen heb ik weer les met Feike :D
Dan vrijdag en (misschien) zaterdag longeren en dan zondag op buitenrit :D
Wat ik gisteren toch heb meegemaakt :oo
Ik heb vroeger voor 2 merries gezorgd; een Fries en een Fjord.
Die merries waren (de merries zijn ondertussen beide helaas overleden) van een gezin (ouders en heel wat kinderen).
Nou de man (dus vader in het gezin) die fokt al een aantal jaren Barock Pinto's en hij keurt ze ook (zit in de jury ofzo) en daarbij ment hij ook met een van zijn zelfgefokte hengsten.
Nou het schijnt dat deze man, mij en Feike volgt, en elke dag kijkt hij op mijn FB :j
Hij vindt het blijkbaar erg leuk om mij en de voortgang met Feike te volgen en hij vind Feike ook een "geweldig en prachtig paard".
Hij werkt bij de bank en toen mijn ouders daar een tijd terug waren, voor een gesprek over de bankzaken enzo, hebben ze het voornamelijk over paarden gehad :') en hoe gaaf hij Feike vond enzo.
Nouja, die man belde gisteren ineens naar ons huisnummer. Hij begon met: Gooddayy, over dat hynder! (Dat is fries voor: over dat paard).
Toen heeft hij dus een heel gesprek met mijn vader gehad over Feike en mij en hoe geweldig hij ons samen vond (en hoe gaaf hij Feike vind), ik wist daar niks van, omdat ik huiswerk aan het maken was in mijn kamer :')
In ieder geval, hij wou dus dolgraag langskomen om Feike te bekijken en hij had het erover dat Feike waarschijnlijk wel in het BP stamboek kan etc. etc. Nouja dan maakt mij dat stamboek niet zoveel uit, wantja hij is en blijft een ruin :+
Maar natuurlijk mag hij langskomen als hij dat wil, ik show Feike natuurlijk graag :D
Dus vrijdag komt hij langs haha, nou ik ben benieuwd :D
En aangezien ik Feike voor de kar wil, en hij dolgraag ment, ga ik gewoon de "brutale" vraag stellen of hij zin heeft om mij te helpen Feike te beleren :D Wie niet waagt wie niet wint, daarbij kon ik altijd goed met die man.
We zullen zien :D

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:33

Wauw, wat super leuk. Ik ga duimen voor je. Misschien gaat hij je wel helpen. Good luck!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:45

Ik vind effen bruin (met zwarte sokken) prachtig. Maar mn knippie is leeg :') Dus voorlopig hier niet een bij in het kleurtje.
Noedel draagt wel vos maar helaas geen een van mijn merries dus vos gaat er nooit uit komen. Noed draagt ook effen maar wederom zijn al mijn merries homozygoot voor bont :+ Dus altijd zwart bont :')

Hier een van de dames. Ons 2 jarige gupje. Een dochter van Juul (ook van ons) en Benson.
En euhm ja deze is ook op en top tinker en dus vies haha
Afbeelding

Afbeelding

Komend jaar wordt ze gedekt door Noedeltje :) Ben erg benieuwd wat die combi brengt.
Noedel stond van de week nog even voor de lens van Nathalie.
Afbeelding

Zweepje tussen zijn oren door gestoken in de hoop dat ie naar het sprietje ging kijken met de oren naar voren. Maar t werkte niet zo goed :')
Afbeelding

Dan maar zo
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:51

Thnx Jane! :D

Mooierds weer. Noedel blijft stoer :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:19

Oh hij draagt ook rood? Moet ik onthouden :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:25

Jeps :j papa was vos he :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:13

thanks Maartje :)

Dat is leuk nientsje, gewoon vragen!
Ik vind effen bruin ook heul gaaf altijd en idd erg praktisch zonder al dat wit. Ze kunnen er wat van die moddermonsters. Die van mij is in het weideseizoen vaak wel redelijk wit, zeker na een regenbui, maar nu...
Ik vind Ceaden echt een heul gave effen bruine en the peanut colt echt de gaafste effen vos.

Knappe Noedel! Dat wordt vast weer een mooie beeb, wel 'saai' hoor alles zwart bont :P

Ach ja ik wou niet eens een paard, heb het er wel met mijn vriend over gehad dat er ik wel een van Gijs zn mammie wou hebben, dus ja toen ik daar op bezoek ging en er een veulen langs liep... maar hij is totaal anders dan wat ik me daar destijds bij voorgesteld had (vosbont ipv zwartbont, hengst ipv merrie, en een stuk groter en zwaarder).

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:43

Gijs wordt gewoon supergaaf!

Foto's van Lotte erg mooi en Noedel ook <3
Die Bensondochter is heel apart met zo ineens die zwarte staart!
Voor Noedel komen toch ook wel externe merries? Dat er een keer de effen of vosverrassing tevoorschijn komt?

Als ik ergens woonde met meer ruimte en grond (even dromen :z ) wist ik het wel... Een keer veulen van Baggio, een keer van Noedel, en een keer van zo'n aardbeiachtige hengst.
Its Bandit vind ik trouwens ook gaaf, tenminste van de foto.

Ellie wat goed van dat katje dat jullie hebben opgepikt. En Feike misschien een barokpinto?! -> Ras: barokpinto, moeder: tinker, vader: Fries :D
Pas je wel op dat die meneer hem niet wil meenemen :)

Trouwens Morgane als je effen wilt moet je zonder witte benen zoeken, die worden dan namelijk extra vies. Of valt erger op :) Jack is toch bijna helemaal zwart?

Knippen jullie trouwens allemaal baarden en oorpluimen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:51

Haha het lijkt mij zeeeer stug dat Feike een Barock Pinto is :') voor zover ik weet mogen Tinkers niet := Maarach maakt voor mij ook niks uit, paard wordt er niet beter of minder om :)
En als hij Feik stiekem meegapt: Ik weet waar zijn huis woont :Y)

Ik knip wel oorpluimen, en soms de baard als ik het hoofdstel niet meer dicht krijg :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:52

Haha Nimby, dat klopt. Maar het gaat ook niet alleen om het makkelijk schoonmaken hoor. Ik vind bijvoorbeeld zwart met 4 witte benen of vos met 4 witte benen ook echt supermooi.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:59

Barock pintos mag idd absoluut geen tinker in zitten :D worden ze niet happy van daar :P

Ja Noedel dekt ook externe merries. Daar is al een vos bonte van (Noeka van JoanneE) 2 zelfs als ik de kruising mee tel :)
De kruising kwam uit een vos bonte merrie dus dar was 50/50 qua kleur.
Noeka haar moeder daarentegen is ook zwart bont. Dus kans op een vosje was daar maar 25%.
Noeka is echt zoooo leuk, haar kleurtje maakt dat alleen maar extra <3

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:29

Haar vlekjes zijn ook apart :)
Net als jouw merrie Jeanine.

Wat gaat Feike dan doen in dat BP stamboek? Of staat hij daar als Fries/tinker in? Waar staat hij nu in?
Wel leuk voor in zijn stripverhalenverzameling

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:33

Barock pinto mag geen tinker in. Al twijfel ik wel bij een van de hengsten...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:46

Hier een Baggiokind en kleinkind.
Hier een Baggiokind genomen vanwege karakter wat Baggio heeft, heeft hij bij Ted goed doorgegeven.
Kleinkind heeft helft van pa Ted en helft van ma Whis.
Erg leuk om te zien.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:55

Nou het stomme is, Tinker mag niet in het BP stamboek, dus vandaar dat het me stug lijkt dat Feiker er wel in mag ;)
Hij staat (nog) nergens in. Ik zat er aan te denken om hem heel misschien op te laten nemen in het Drum Horse stamboek. Maar aangezien dat wel aardig wat kost en het voor mij (en Feike) geen meerwaarde heeft, zal ik hem niet zo snel ergens inzetten, kost alleen maar geld en fokken kan je toch niet met hem :=
Maar aangezien die man hem zo ontzettend graag wil zien, ik bedoel anders bel je daar echt niet out off the blue voor, mag hij Feik van mij wel komen bekijken :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:29

Mss niet goed gelezen maar schrijf hem anders in als halfbloed bij nsvt? :)

En ja dom van mij ook, Noeka is namelijk ook een vos. Had het eigenlijk moeten weten :+ Maar ik vind het fijn als een hengst rood en zwart draagt, liefst nog een agouti, dan kan hij alles gooien qua kleur.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:46

Ha dames, ik ga me afmelden voor dit topic. Ik lees iedere keer mee maar het is te veel om te reageren. Daarnaast houd ik niet van ego posten van mezelf. Ik heb het te druk met een nieuwe opleiding dat ik Dana gewoon soms vergeet. Door mijn spanning momenteel is Dana niet te genieten. Ze schrikt van alles, word hysterisch op t midden van de weg en t ergste heeft ze een cliënt eraf gegooid. Ik ga even terug naar de basis. Paardrijden is ontspanning en geen sport voor mij momenteel. Ik pak dr hard aan, alleen natuurlijk probeert ze mij in de bak niet meer uit.Buiten ben ik zo geschrokken van haar gedrag dat ik er niet meer op stap buiten de bak. Schat van een beest maar mijn te drukke schema merkt ook Dana goed. Ik wil te graag lezen hier en dat kost mij te veel tijd..

Voorlopig even rust. Over anderhalf jaar ben ik klaar met school :=

Bedankt voor de gezelligheid dames.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:59

chimello schreef:
Mss niet goed gelezen maar schrijf hem anders in als halfbloed bij nsvt? :)

En ja dom van mij ook, Noeka is namelijk ook een vos. Had het eigenlijk moeten weten :+ Maar ik vind het fijn als een hengst rood en zwart draagt, liefst nog een agouti, dan kan hij alles gooien qua kleur.

Als ie agouti had was ie bruin :P. Maar inderdaad een bruine die vos draagt is helemaal ideaal :)
Hier dus gewoon saai zwart bont allemaal :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 01:35

Jolandaa ik ken het probleem wel. Het lukt gewoon niet om alles bij te lezen en dat het ook nog blijft hangen zodat je overal een reactie op kwijt kunt.
Ik kijk weer op bokt als ik nachtdienst heb. Probeer wel bij te blijven, maar het lukt gewoon niet altijd.

En wat betreft de leuke kleurtjes?
Ik heb toch in alle kleuren leuke gezien. Ik val klaarblijkelijk op smoeltjes hihi

Oh ja en met Vlindertje gaat het allemaal goed hoor :)